Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Abderrazak Hamdallah: Mere af det samme?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,149

    Abderrazak Hamdallah: Mere af det samme?

    Jeg må ærligt tilstå at jeg overhovedet ikke forstår interessen fra FCK rettet mod Abderrazak Hamdallah.

    Han er 181 altså endnu en "lille" angriber og dem har vi altså en del af. Ud fra hvad jeg kan se om ham på youtube scorer han mange af hans mål på kontraløb og ikke imod etablerede forsvar der står lavt. Ståle efterspørger jo netop angrebstyper der kan bryde kompakte etablerede forsvar.

    Frygter dette er endnu en Diouf, Mos, Pourie, Vektokele. Ikke at Igor ikke er god nu, men har vi virkelig brug for en +15 mio krs lille angriber i truppen?

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #2
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Abderrazak Hamdallah mere af det samme?

    Jeg synes måske folk fokuserer lidt på de forkerte ting i de der Abderrazak Hamdallah videoer. Målene i sig selv er oftest det mindst vigtige i situationen, det man ofte ser med angribere er at deres mål er lidt tilfældige. Gode skud bliver reddet, bobleren ramt med ydersiden af foden går ind. Bolden rammer stolpen og går ind, en halv centimeter længere ude og den danser på tværs af målstregen og ud igen. Målscoring i sig selv er ikke en evne, det kommer ud fra hvad spilleren har i sin værktøjskasse. Så lad os i stedet se på hvilke værktøjer Hamdallah rent faktisk har.



    Jeg har valgt en anden video fordi den er renere, uden alt det der SFX og slo-mo væsen som den video Tipsbladet blandt andet har valgt. Der er nogle ting her som ikke er med i den anden og også omvendt, jeg kan bare godt lide at kunne se hvad der sker. Tiderne jeg skriver er også rimelig omtrent, jeg har ikke timet det på sekundet.

    Først, ignorer de stats de bruger. Han har fem assists og femten mål, ikke ti assists og elleve mål. God start, jeg ved det. Der er også to r'er i Abderrazak. Og for guds skyld, ignorer transfermarkts' evaluering. Altid, ikke kun på Hamdallah.

    OK, 1:15 kommer det første mål. Og ja, det er et løb i dybden men se alligevel på hvordan han skærer ind foran forsvarsspilleren, holder ham væk og skaber sig selv pladsen til afslutningen. I øvrigt en afslutning som der ikke ser ud til at være stor tvivl om, han ved hvor han vil sætte den og gør det.

    Så er det 1:35, hvor vi ser at han har trukket ned i banen og har fundet det åbne rum foran forsvaret. Man kan se ham kigge rundt og orientere sig om spillerne omkring sig og når han så får bolden, så vender han altså på førsteberøringen. Et touch til at kontrollere bolden og orientere sig mod mål. En lille stopfinte giver ham plads højre om forsvarsspilleren og så en afslutning.

    Jeg ville ikke personlig kalde det 1:50 en assist, dertil skaber målscoreren for meget af målet selv, men det viser meget godt at han rent faktisk kan gå med i spillet uden for feltet. En smart fodsålsaflevering til en spiller i fremdrift, god teknik og blik for spillet.

    Endnu en lang bold 2:05, men igen er det vigtige at han skaber sig plads til en afslutning, denne gang med et træk over til venstrebenet og man må sige at han afslutter resolut uanset hvilket ben det ligger til.

    Fra den anden video kan vi faktisk se at målet der starter 2:30 kommer fra en tidlig erobring, noget vi i høj grad prøver at praktisere i FCK, ikke et kontraangreb, og stop mig hvis i har hørt den her før men læg mærke til hvordan han skaber plads til sig selv. Han ser op, trækker væk fra forsvaret og skal godt nok strække sig for at få ydersiden af foden på den aflevering men nu har han pladsen til at løbe den op og afslutte.

    Henrik Kildentoft har sammenlignet Hamdallah med Ailton, men 2:40 får vi nok det bedste modbevis. Læg mærke til hvordan han ikke dribler lige ind i tre mand men i stedet viser lidt overblik.

    Igen her 3:00 får vi en situation som tidligere, han falder ned i banen, væk fra forsvaret for at skabe sig plads og så viser han rigtig flot teknik på et meget lille område i den første dribling, skaber sig plads med den anden og ender med et frit skud fra kanten af feltet. At den så kun går ind fordi målmanden dropper er hvad det er, kvaliteten af den chance han skaber er forrygende stor.

    Og lige efter, 3:10, har han igen fundet plads foran forsvaret. Denne gang viser han at han kan bruge sin acceleration til at udfordre med og så en hård bold ind foran mål der bare er farlig. Nu dropper målmanden men den kan også ramme en forsvarsspiller og skabe ravage eller finde en medspiller. Det sidste kommer vi til senere.

    Den er svær at se, her 3:25, fordi modstanderen hopper ind foran men læg mærke til den nedtagning. Det er låret han lægger bolden død med. Så er han ved at miste balancen men reagerer hurtigt og igen, boldkontrol på et meget lille område, sætter to mand og målmanden før han prikker den i kassen.

    Hurtig omstilling 3:40, heller ikke et ukendt begreb i FCK under Ståle, og igen har Hamdallah fundet det frie rum og har tid og overblik til at finde en medspiller foran mål.

    Læg mærke til nummer syv, tror jeg det her, her 3:55. Han står og kigger halvt på bold, halvt på Hamdallah. Hamdallah kigger ikke på bolden, kun på manden og lige så snart nummer syv vender hovedet, så løber Hamdallah mod bagerste stolpe. Prøv at stop videoen mens det kører og find det præcise øjeblik Hamdallah starter sit løb. I den langsomme gengivelse kan man se nummer syv opdage at Aalesund spilleren redder bolden på baglinjen, kigge mod bagerste stolpe hvor Hamdallah står fri, begynde at løbe og så give op. Frit hovedstød på bagerste giver mål, hovedstødet er frit fordi han igen finder pladsen.

    Endnu en hurtig omstilling 4:10 og endnu en gang har han fundet smørhullet foran feltet. Denne gang snubler han lidt over sine fødder efter han har taget driblingen højre om, men får bolden lagt af.

    Så ser han grangiveligt offside ud 4:25, men det er da fint nok at han kan bevare tempo og gå uden om målmanden.

    Så 4:40 viser han igen fornem boldkontrol på et meget lille område og denne gang finder bolden på tværs af feltet en medspiller. Igen er det en pæn lille kattepote han disker op med og så er det også fint at han stadig tror på den selvom den er halvvejs ude over baglinjen.

    Og så til sidst, 4:55, forsvarsspilleren ser op, orienterer sig om Hamdallah, ser væk og så finder Hamdallah det frie rum. Minder lidt om Cornelius mod FCN, bortset fra at det denne gang er en nydelig inderside halv-volley der bliver afsluttet med.

    Så hvis vi ser på alt det uden om målene, så er det altså en spiller der afslutter lige godt med begge ben, viser fin boldkontrol både på modtagning af bolden og på udfordringen og vigtigst, en spiller der der kan finde pladsen til at modtage og til at udfordre.

    Med andre ord, han virker som en spiller der kan gå ind og spille Nicolai Jørgensens plads i angrebet og dermed sende Nico tilbage på venstrekanten. Hvilket jeg vil påstå (og har påstået) er præcis hvad vi leder efter til angrebet. Og noget hverken Mos, Pourié eller for den sags skyld Igor er i stand til.


  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    432

    Re: Abderrazak Hamdallah mere af det samme?

    Eneste jeg er bange for er at feks med Pourie var det lidt det samme.
    En iskold angriber der kunne skyde og lave de mål der skulle laves når han fik chancen.

    Vi må bare håbe at han ikke har de omstillings problemer som Pourie, og vores systemer passer ham bedre.

    mvh Smack, som snart mangler alle sine negle

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Abderrazak Hamdallah mere af det samme?

    Citat Oprindeligt indsendt af David_T Se meddelelser
    Jeg synes måske folk fokuserer lidt på de forkerte ting i de der Abderrazak Hamdallah videoer. Målene i sig selv er oftest det mindst vigtige i situationen, det man ofte ser med angribere er at deres mål er lidt tilfældige. Gode skud bliver reddet, bobleren ramt med ydersiden af foden går ind. Bolden rammer stolpen og går ind, en halv centimeter længere ude og den danser på tværs af målstregen og ud igen. Målscoring i sig selv er ikke en evne, det kommer ud fra hvad spilleren har i sin værktøjskasse. Så lad os i stedet se på hvilke værktøjer Hamdallah rent faktisk har.

    Som med mange andre klip fra Tippeligaen, så er det svært at se bort fra de lemfældige forsvar og - især - de fummelfingrede repræsentanter fra Norsk Blindesamfund i målet. Hamdallah SER spændende ud, og KAN gå hen og blive en super signing på trods af den høje pris, men jeg er godt loren ved at hente endnu en angriber der kun har præsteret på så favorable arbejdsvilkår som Tippeligaen byder på.. :-/
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    469

    Re: Abderrazak Hamdallah mere af det samme?

    Citat Oprindeligt indsendt af Krølben Se meddelelser
    Som med mange andre klip fra Tippeligaen, så er det svært at se bort fra de lemfældige forsvar og - især - de fummelfingrede repræsentanter fra Norsk Blindesamfund i målet. Hamdallah SER spændende ud, og KAN gå hen og blive en super signing på trods af den høje pris, men jeg er godt loren ved at hente endnu en angriber der kun har præsteret på så favorable arbejdsvilkår som Tippeligaen byder på.. :-/
    Jeg synes det bliver glemt, at han altså også har præsteret for sit tidligere hold i Marokko og også for det Marokkanske U-landshold og A-landshold.

    Han scorede 32 mål i 61 kampe for det tidligere hold i Marokko. Han har scoret 8 mål i 16 u23 kampe og 2 mål i 5 A-landskampe. Han ved da i hvert fald hvor målet står!

    Hvis vi fjernede sæsonen i Norge, og var ved at hente en spiller fra den marokkanske liga, der i så ung en alder havde scoret 32 mål i 61 kampe, så havde de fleste sikkert syntes at det lød rigtig spændende. Men nu, fordi han bliver hentet i Norge og sikkert til overpris, så forsvinder en hver evne til at give manden, som man ikke har set spille endnu, en fair chance for at bevise sit værd!

    Jeg er helt med på at det er rigtig mange penge vi er ved at sende til Norge. Igen igen. Men det gør jo altså ikke manden dårligere. Det skal da ikke ligge Hamdallah til last, at vi har en sportsdirektør der er dårlig til at forhandle.

    Jeg vælger i hvert fald at tro på at manden har evner, i hvert fald end til jeg har set ham spille et par kampe. Og jeg håber sgu efterhånden også at vi henter ham, for jeg synes han ser rigtig spændende ud. Og nej, jeg var ikke oppe og ringe over videoerne med hverken Pape eller Mos.

    Om vi kommer til at betale overpris. Well, den vrede må rettes mod CV og ikke spilleren.
    Sidst redigeret af Fiscker : 28.01.14 kl. 18:55

  9. De følgende 6 brugere er enige:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: Abderrazak Hamdallah mere af det samme?

    Citat Oprindeligt indsendt af David_T Se meddelelser
    Jeg synes måske folk fokuserer lidt på de forkerte ting i de der Abderrazak Hamdallah videoer. Målene i sig selv er oftest det mindst vigtige i situationen, det man ofte ser med angribere er at deres mål er lidt tilfældige. Gode skud bliver reddet, bobleren ramt med ydersiden af foden går ind. Bolden rammer stolpen og går ind, en halv centimeter længere ude og den danser på tværs af målstregen og ud igen. Målscoring i sig selv er ikke en evne, det kommer ud fra hvad spilleren har i sin værktøjskasse. Så lad os i stedet se på hvilke værktøjer Hamdallah rent faktisk har.

    ...
    Vældig fin og grundig analyse, men det forekommer mig at han udsættes for meget, meget mindre pres end man ser i Superligaen. Ikke det bedste grundlag at vurdere ham på.
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Abderrazak Hamdallah mere af det samme?

    Det er gået Hamdallah udmærket efter skiftet til asiatisk fodbold. I kinesiske Guangzhou blev det til 32 kampe/25 mål. Før denne sæson blev han solgt til El-Jaish fra Qatar, og der er han på 22 kampe/20 mål samt tre mål i den asiatiske Champions League, hvor de er sikre på at gå videre.
    HIC SUNT LEONES

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #8
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Abderrazak Hamdallah mere af det samme?

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Det er gået Hamdallah udmærket efter skiftet til asiatisk fodbold. I kinesiske Guangzhou blev det til 32 kampe/25 mål. Før denne sæson blev han solgt til El-Jaish fra Qatar, og der er han på 22 kampe/20 mål samt tre mål i den asiatiske Champions League, hvor de er sikre på at gå videre.
    Havde vel også været mere fornuftigt med ham end Cornelius, hvis vi ser pris pr mål.

  15. De følgende 4 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. FCK vil have en angriber med det samme!
    By MadsFCK in forum De korte linier
    Svar: 127
    Sidste Meddelelse: 16.11.06, 23:23
  2. Jeg bliver mere og mere fortvivlet
    By crekke in forum De korte linier
    Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 28.06.05, 13:29
  3. Lad nu de samme 11 starte mod FCN
    By phdfodbold in forum De korte linier
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 23.09.04, 14:14
  4. DBF´s program på viasat bliver mere og mere useriøst
    By phdfodbold in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 14.04.04, 15:43

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •