Viser resultater 1 til 14 af 14

Emner: Guld vs. Platinkort

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    364

    Guld vs. Platinkort

    Hej vælger den dovne og spørger herinde. Er der nogle der har regnet på hvordan regnestykket har set ud for denne sæson, altså hvor meget der har været sparet ved platin i den dyre kategori, frem for guld og billetter til Europa. Meget i tvivl om hvad der skal vælges til den nye sæson
    MVH
    FMC

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    374

    Re: Guld vs. Platinkort

    Hej FMC, jeg bestilte mit første sæsonkort i denne/sidste sæson. Jeg startede med et guld til kr. 2600 da jeg var i tvivl om jeg vil komme til alle kampe. Jeg kan oplyse at med CL kval kampe, CL gruppespil og europa league kampene brugte jeg ca. 1950 kr ud over de 2600 kr. Så nu har jeg selvfølgelig taget platin kortet til 3700 kr. minus 10% gentegningrabat. Det er ikke et svar på dit spørgsmål men håber det kan give dig lidt hjælp.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    836

    Re: Guld vs. Platinkort

    Jeg har lavet en oversigt, som viser merværdien for platinkort sammenlignet med guldkort.
    Beregningen bruger sandsynlighed for avancement i Europa samt anslået pris for EL/CL-billetterne som primært input.

    platin17.png

    Der er antaget at CL-gruppekampene koster det samme som sidste år. Samme med EL 1/16 og 1/8-finaler. Resten af priserne er anslået.
    Har antaget 95% sandsynlighed for avancement fra 2. CL-kval, 80% for 3. CL-kval etc.
    Merværdien afhænger ret meget af parametrene, især sandsynlighedsvurderingen for at avancere i kvalkampene.

    For mig ender merværdien ud i ca. 1.060 kr. for platinkortet.


    Til dem der selv vil rode lidt med antagelserne, så kan arket findes her:
    https://docs.google.com/spreadsheets...it?usp=sharing
    Sidst redigeret af JesperFCK : 31.05.17 kl. 12:26
    William!
    JesperFCK's Avatar

  4. De følgende 12 brugere er enige:

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Guld vs. Platinkort

    Tak for at gentage modellen Jesper. Og helt enig i din nedskrivning af nytteværdien af gavekortet.

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    364

    Re: Guld vs. Platinkort

    Mange tak for begge svar, krydser fingre for endnu er europæisk eventyr og tager platinkort igen.
    MVH
    FMC

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    419

    Re: Guld vs. Platinkort

    Nu er jeg ikke noget matematisk geni. Men merværdien synes næsten at afhænge af om Fck kommer i CH.l. Og det kan man jo så selv vurdere sandsynligheden af.
    Og hvordan kan der være merværdi af både e.l. Og CH.l gruppespil når det ene udelukker det andet?

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    480

    Re: Guld vs. Platinkort

    Citat Oprindeligt indsendt af øvreC Se meddelelser
    Nu er jeg ikke noget matematisk geni. Men merværdien synes næsten at afhænge af om Fck kommer i CH.l. Og det kan man jo så selv vurdere sandsynligheden af.
    Og hvordan kan der være merværdi af både e.l. Og CH.l gruppespil når det ene udelukker det andet?
    og/eller Europa League:)

    syntes FCK er straks nok til at kommer videre til gruppespil bade i CL eller Europa.
    fckjoe
    "FCK London! The support from abroad. Byenshold is followed from another capital."
    fcklondon.blogspot.com
    fckjoe

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    836

    Re: Guld vs. Platinkort

    Citat Oprindeligt indsendt af øvreC Se meddelelser
    Nu er jeg ikke noget matematisk geni. Men merværdien synes næsten at afhænge af om Fck kommer i CH.l. Og det kan man jo så selv vurdere sandsynligheden af.
    Og hvordan kan der være merværdi af både e.l. Og CH.l gruppespil når det ene udelukker det andet?
    Den forventede værdi kan også betragtes som den sandsynlighedsvægtede værdi. Altså værdien af udfaldet (i dette tilfælde billetpriserne) ganget med sandsynligheden for at begivenheden sker (i dette tilfælde at nå den enkelte runde). Med mine antagede sandsynligheder er der 49% sandsynlighed for at nå CL-gruppespillet, 39% sandsynlighed for at nå EL-gruppespil (og dermed 12% for ikke at komme i gruppespil).
    Derfor er der både en forventet værdi for at nå CL og EL.
    William!
    JesperFCK's Avatar

  12. #9
    /J! er offline Alle er glade, ALLE!!
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    350

    Re: Guld vs. Platinkort

    Citat Oprindeligt indsendt af JesperFCK Se meddelelser
    Den forventede værdi kan også betragtes som den sandsynlighedsvægtede værdi. Altså værdien af udfaldet (i dette tilfælde billetpriserne) ganget med sandsynligheden for at begivenheden sker (i dette tilfælde at nå den enkelte runde). Med mine antagede sandsynligheder er der 49% sandsynlighed for at nå CL-gruppespillet, 39% sandsynlighed for at nå EL-gruppespil (og dermed 12% for ikke at komme i gruppespil).
    Derfor er der både en forventet værdi for at nå CL og EL.
    Forudsat at man gider at se alle EL-kampe på stadion altså. For mit eget vedkommende kommer det i høj grad an på hvilke modstandere vi trækker. Torsdag aften i november og hjemmekamp mod nummer tre fra den bulgarske liga. Det gider jeg ærlig talt ikke.

    /J!
    Jeg var rasende, jeg slog i bordet ovre i logen og råbte »er det det her jeg bruger mine millioner på«.

  13. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    836

    Re: Guld vs. Platinkort

    Klart. Det kan man evt. justere ved at sætte én af billetpriserne i EL-gruppespillet til 0. Eller 50%*forventet billetpris, hvis man mener der er 50% risiko for at der er en enkelt evt. EL-modstander, man ikke gider at se.
    William!
    JesperFCK's Avatar

  14. #11
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Guld vs. Platinkort

    Citat Oprindeligt indsendt af /J! Se meddelelser
    Forudsat at man gider at se alle EL-kampe på stadion altså. For mit eget vedkommende kommer det i høj grad an på hvilke modstandere vi trækker. Torsdag aften i november og hjemmekamp mod nummer tre fra den bulgarske liga. Det gider jeg ærlig talt ikke.

    /J!
    wow
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar


  15. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Guld vs. Platinkort

    Citat Oprindeligt indsendt af /J! Se meddelelser
    Forudsat at man gider at se alle EL-kampe på stadion altså. For mit eget vedkommende kommer det i høj grad an på hvilke modstandere vi trækker. Torsdag aften i november og hjemmekamp mod nummer tre fra den bulgarske liga. Det gider jeg ærlig talt ikke.

    /J!
    Hej, hånd ... velkommen i hvepsereden :-)

  16. De følgende 7 brugere er enige:

  17. #13
    /J! er offline Alle er glade, ALLE!!
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    350

    Re: Guld vs. Platinkort

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Hej, hånd ... velkommen i hvepsereden :-)
    Hæhæ, efter tre år uden sæsonkort ved jeg hvordan det føles. Nu har jeg i det mindste købt et Guldkort igen. Men jeg står ved hvad jeg har skrevet ovenfor. Jeg synes ikke at EL er en turnering jeg finder specielt fascinerende - jeg gider ikke engang se finalen i turneringen på tv, så hvorfor så lege at den er spændende når vi selv møder sekundahold fra Europa?

    Hvordan andre er fans og hvad de vælger at bruge deres penge og tid på vil jeg lade dem om.

    /J!
    Sidst redigeret af /J! : 16.06.17 kl. 10:11
    Jeg var rasende, jeg slog i bordet ovre i logen og råbte »er det det her jeg bruger mine millioner på«.

  18. #14
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    129

    Re: Guld vs. Platinkort

    Citat Oprindeligt indsendt af /J! Se meddelelser
    Hæhæ, efter tre år uden sæsonkort ved jeg hvordan det føles. Nu har jeg i det mindste købt et Guldkort igen. Men jeg står ved hvad jeg har skrevet ovenfor. Jeg synes ikke at EL er en turnering jeg finder specielt fascinerende - jeg gider ikke engang se finalen i turneringen på tv, så hvorfor så lege at den er spændende når vi selv møder sekundahold fra Europa?

    Hvordan andre er fans og hvad de vælger at bruge deres penge og tid på vil jeg lade dem om.

    /J!
    Jeg synes sådan set heller ikke EL er specielt interessant, undtagen når FCK er med. Jeg gider godt se finalen, hvis vi er med.

  19. De følgende 5 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Får Platinkort holdere tilsendt CL-billetter?
    By FMC in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 15.09.13, 15:10
  2. Platinkort sælges
    By -ViLLADSEN in forum Bazar
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 18.09.11, 06:42
  3. Guld øl!
    By valbymaleren in forum Bazar
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 07.07.10, 20:47
  4. FCK GULD LOGO ?
    By Martin ® Shearer in forum Bazar
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 25.06.06, 13:45

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •