Side 5 af 8 FørsteFørste ... 2345678 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 119

Emner: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    På Twitter prøvede jeg at skrive til klubbens officielle konto for at få en status, fordi jeg ikke rigtigt vidste, om den mail, der blev fremlagt tidligere i tråden, skulle opfattes som et punktum fra klubben i sagen. Først blev mit spørgsmål ignoreret, hvilket undrede mig lidt, da profilen mig bekendt normalt svarer på samtlige henvendelser, men det kunne selvfølgelig være, at den bare var smuttet. Så jeg rykkede for et svar og fik at vide, at hvad der stod i mailen, var dækkende for hvad der sker i sagen.

    Jeg må indrømme, at jeg undrer mig meget over klubbens ageren i denne sag. Jeg var ikke selv involveret, så det her er egentlig ikke et surt opstød over en dårlig oplevelse. Det flugter bare meget dårligt med min forestilling om klubben, og hvordan den håndterer uro og ballade. Ved tidligere situationer med ballade har man meget hurtigt meldt ud, at det var uacceptabelt og at man ville gøre nærmest alt for at finde de skyldige. Man kan måske mene, at de situationer har været mere omfangsrige, men det har næppe gjort denne situation mindre ubehagelig for de trofaste fans, der blev berørt af den. Desuden var der vel tale om cirka 20 personer, der endda stod helt fremme på tribunen med romerlys. Med andre ord burde det være muligt at finde dem, selvom de selvfølgelig havde dækket sig til med tørklæder.

    Som nævnt har klubben tidligere fortalt os, hvad den ville gøre ved ballade, og senere hvad den rent faktisk konkret havde gjort. Denne gang har den været ualmindelig tavs omkring situationen, og hvis ikke den omtalte mail var blevet gengivet, havde jeg ikke haft nogen anelse om, hvad der var foregået i efterspillet. Jeg siger ikke, at klubben har prøvet, at feje det hele ind under gulvtæppet, eller i hvert fald har prøvet at mindske omtalen af sagen, men jeg siger heller ikke det modsatte.

    Det her indlæg blev måske nok nogle steder lige negativt nok, men som nævnt har jeg bare meget svært ved at kende min klubs værdisæt i den her sag, og det irriterer mig temmelig meget.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    Citat Oprindeligt indsendt af Gandhi Se meddelelser
    På Twitter prøvede jeg at skrive til klubbens officielle konto for at få en status, fordi jeg ikke rigtigt vidste, om den mail, der blev fremlagt tidligere i tråden, skulle opfattes som et punktum fra klubben i sagen. Først blev mit spørgsmål ignoreret, hvilket undrede mig lidt, da profilen mig bekendt normalt svarer på samtlige henvendelser, men det kunne selvfølgelig være, at den bare var smuttet. Så jeg rykkede for et svar og fik at vide, at hvad der stod i mailen, var dækkende for hvad der sker i sagen.

    Jeg må indrømme, at jeg undrer mig meget over klubbens ageren i denne sag. Jeg var ikke selv involveret, så det her er egentlig ikke et surt opstød over en dårlig oplevelse. Det flugter bare meget dårligt med min forestilling om klubben, og hvordan den håndterer uro og ballade. Ved tidligere situationer med ballade har man meget hurtigt meldt ud, at det var uacceptabelt og at man ville gøre nærmest alt for at finde de skyldige. Man kan måske mene, at de situationer har været mere omfangsrige, men det har næppe gjort denne situation mindre ubehagelig for de trofaste fans, der blev berørt af den. Desuden var der vel tale om cirka 20 personer, der endda stod helt fremme på tribunen med romerlys. Med andre ord burde det være muligt at finde dem, selvom de selvfølgelig havde dækket sig til med tørklæder.

    Som nævnt har klubben tidligere fortalt os, hvad den ville gøre ved ballade, og senere hvad den rent faktisk konkret havde gjort. Denne gang har den været ualmindelig tavs omkring situationen, og hvis ikke den omtalte mail var blevet gengivet, havde jeg ikke haft nogen anelse om, hvad der var foregået i efterspillet. Jeg siger ikke, at klubben har prøvet, at feje det hele ind under gulvtæppet, eller i hvert fald har prøvet at mindske omtalen af sagen, men jeg siger heller ikke det modsatte.

    Det her indlæg blev måske nok nogle steder lige negativt nok, men som nævnt har jeg bare meget svært ved at kende min klubs værdisæt i den her sag, og det irriterer mig temmelig meget.
    Smider du ikke et link til din(e) tweets?

  4. #63
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    Citat Oprindeligt indsendt af Lindrup Se meddelelser
    Smider du ikke et link til din(e) tweets?
    Mon ikke det er denne:

    https://twitter.com/FCKobenhavn/stat...60086428680193

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #64
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    Jeg har ingen indsigt i hvem, hvad, hvor, lys og karantæner, men mine umiddelbare tanker har hele tiden været, at hvis det er så let for klubben at finde alle dem med lys på øvre C og øvre B (som flere herinde har antydet) og stange karantæner ud, så får klubben da et gevaldigt problem i forhold til det fremtidige tifo-arbejde. Tifo-udvalget vil vel blive decimeret betragteligt, at hvis alle dem med lys får karantæner.

    Mon ikke klubben har revet sig i håret i svær grad og har råbt og skreget af tifo-udvalget?

  7. #65
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Jeg har ingen indsigt i hvem, hvad, hvor, lys og karantæner, men mine umiddelbare tanker har hele tiden været, at hvis det er så let for klubben at finde alle dem med lys på øvre C og øvre B (som flere herinde har antydet) og stange karantæner ud, så får klubben da et gevaldigt problem i forhold til det fremtidige tifo-arbejde. Tifo-udvalget vil vel blive decimeret betragteligt, at hvis alle dem med lys får karantæner.

    Mon ikke klubben har revet sig i håret i svær grad og har råbt og skreget af tifo-udvalget?
    Det er da absolut intet problem af identificere vedkommende for klubben. Det kan jeg simpelthen ikke tro. Om man ønsker at give en karantæne er et helt andet spørgsmål. Som det er skrevet flere gange herinde, så virker det i den grad til, at man ser igennem fingere med visse elementers unoder, fordi man gerne vil have støtten, tifoerne osv. Derfor er dette også en ualmindelig stor lortesag for FCK, da det var i forbindelse med en tifo, som FCK har givet lov til og hjulpet på vej.

    Du har nok ret i, at en reprimande og en snak med store ord, har været løsningen. Jeg er bare også af den overbevisning, at det er en farlig vej at gå, at tillade visse ting blot fordi man ellers ikke kan få lavet tifoer eller andet i den dur.

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #66
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    352

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    En lille opdatering:

    FCK fik en bøde på 100.000 for dette: https://www.dbu.dk/~/media/files/dbu...0københavn.pdf

    Stort set ingen af tosserne blev vist nogensinde identificeret, i følge FCK's redegørelse:
    *At det ikke før er set at FC Københavns fans har bragt pyroteknik op på øvre C.

    *At det kom meget bag på FC København at dette skete.

    *At politiet tog 2 af dem med pyroteknik fra øvre C, da de var placeret på afsnittet i en anden anledning.

    *At det meste af FC Københavns fokus var rettet på andre afsnit hvor der normalt kommer pyroteknik, hvorfor de var sent ude med at fange det på kamera.
    .
    Kom til Brøndby med de rige
    "Vi vil ikke have flere bistandsklienter.
    Kom med millionærerne."

    Kjeld Rasmussen, borgmester i Brøndby.

  10. #67
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    295

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    Citat Oprindeligt indsendt af TheMustangMan Se meddelelser
    Stort set ingen af tosserne blev vist nogensinde identificeret, i følge FCK's redegørelse:
    SLO skrev i skakten, at flere var blevet identificeret og der var uddelt karantæner.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #68
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    38

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    Citat Oprindeligt indsendt af SALT Se meddelelser
    SLO skrev i skakten, at flere var blevet identificeret og der var uddelt karantæner.
    SLO i skakten er lige så godt som “jeg har læst et sted at (indsæt selv udsagn)
    Så ved alle jo at det passer !

  13. De følgende 2 brugere er enige:
    MCN, UDC

  14. #69
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    124

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    Kunne ikke lige finde andre tråde om pyro, beklager hvis der findes et bedre sted at skrive dette.

    FCK er kommet med en udmelding vedr. pyro i dag: https://www.fck.dk/nyhed/udmelding-o...-til-fck-kampe og jeg undrer mig, om man måske er tæt på en kamp uden tilskuere. Det ville i hvert fald være synd, at spille første EL kamp i 2020 uden tilskuere!

    Som nogle måske har set, så har BIF eksperimenteret med lovlig pyro, hvad siger folk til dette? Eller er det ikke sjovt når man godt må?

  15. #70
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    Citat Oprindeligt indsendt af GeorgeWChubby Se meddelelser

    FCK er kommet med en udmelding vedr. pyro i dag: https://www.fck.dk/nyhed/udmelding-o...-til-fck-kampe og jeg undrer mig, om man måske er tæt på en kamp uden tilskuere. Det ville i hvert fald være synd, at spille første EL kamp i 2020 uden tilskuere!
    Ud fra den betingede straf, der blev tildelt MFF efter mødet tidligere på året, kunne det se ud som om det snarere er en delvis lukning der kunne blive tale om. Dvs. lukning af B-tribunen.

    Hvilket selvfølgelig ville være voldsomt over for dem, der har sæsonkort der og ikke er fans af fyrværkeri, men trods alt mere rimeligt over for dem der har billet til resten af stadion.


  16. #71
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    352

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    http://dbu.dk/nyheder/2020/januar/in...or-pyroteknik/

    Fantastisk med alle de penge vores "rigtige fans" bruger på bøder.
    .
    Kom til Brøndby med de rige
    "Vi vil ikke have flere bistandsklienter.
    Kom med millionærerne."

    Kjeld Rasmussen, borgmester i Brøndby.

  17. De følgende 11 brugere er enige:

  18. #72
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    Citat Oprindeligt indsendt af TheMustangMan Se meddelelser
    http://dbu.dk/nyheder/2020/januar/in...or-pyroteknik/

    Fantastisk med alle de penge vores "rigtige fans" bruger på bøder.
    FCK har åbenbart søgt hjælp hos UEFA (https://ekstrabladet.dk/plus/sportog...l-uefa/7948042) Artiklen er vist bag en betalingsmur, men den handler om, at man har bedt UEFA om rådgivning til at komme pyro til livs.

    Min første tanke må være, at man ved dette skridt prøver at imødekomme UEFA lidt og dermed forhåbentlig ikke løber ind i lukkede tilskuerafsnit, og hvad der ellers trues med fra UEFA's side.

    Min anden tanke er, at så længe FCK åbenlyst ikke har lyst til at tage konflikten med visse segmenter af tilskuere (af frygt for ballade, protest, manglende opbakning eller andet) så sker der selvfølgelig ikke en skid.

  19. De følgende 10 brugere er enige:

  20. #73
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    [...] så længe FCK åbenlyst ikke har lyst til at tage konflikten med visse segmenter af tilskuere (af frygt for ballade, protest, manglende opbakning eller andet) så sker der selvfølgelig ikke en skid.
    Der mangler en type i bestyrelsen, som er lige så kold i røven over for konflikter, som Hørsholt var.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  21. De følgende 6 brugere er enige:

  22. #74
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Der mangler en type i bestyrelsen, som er lige så kold i røven over for konflikter, som Hørsholt var.
    Jeg ved ærlig talt ikke hvad løsningen er. Men det er lidt morsomt, at man efter Malmøkampen beder UEFA om hjælp til at finde problemerne - altså efter en kamp, hvor man selv fra Capotårnene står og fyrer lys af. På øvre endda også midt i kampen.
    Man skulle ikke mene, at det er raketvidenskab at se, at der er et åbenlyst problem ved denne samarbejdspolitik pt., hvor det i hvert fald udadtil ser ud til, at man giver alt for åbne rammer til fansne uden konsekvenser ved fejltrin.
    Vi har pt. nogle fans som i bedste børnehavestil hele tiden skal udfordre grænser, og vi har en ledelse i FCK som åbenbart skal have hjælp til at indse, at de små børn laver dumme ting, hvis man ikke sætter grænser. Jesus f'ing Christ.

  23. De følgende 9 brugere er enige:

  24. #75
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    418

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    Er der sammenhæng mellem tifo-kassen og lys? Altså er lys en del af tifoerne?

Side 5 af 8 FørsteFørste ... 2345678 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Afstemning Pyro!
    By superestrella in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 07.10.11, 16:41
  2. Hvilken funktion/plads har du selv på et fodbold-hold?
    By pentium inside in forum Diverse
    Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 26.03.08, 20:15
  3. En lille Film(pyro)
    By Ace20 in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 21.01.05, 08:34

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •