Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 311

Emner: Mærkelige statistikker

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,412

    Re: Mærkelige statistikker

    Endnu en rekord med København involveret.

    Indtil i dag var det nærmeste "lokalopgør" i europæisk fodbold, mellem to hold fra forskellige lande, kampe mellem hold fra Wien og Bratislava. Man kan komme fra Allianz-Stadion i Wien til Pasienky på knap 85 km, som Rapids fans senest fandt ud af da de mødte Slovan i EL-kvalen sidste år.

    Det er slut i aften. Google Maps viser en rute på kun 43 kilometer mellem de to hjemmebaner i København og Malmö.

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Endnu en rekord med København involveret.

    Det er slut i aften. Google Maps viser en rute på kun 43 kilometer mellem de to hjemmebaner i København og Malmö.
    Fusioner nu bare de to klubber og lav et FC greater Copenhagen - efter Midtjylland-modellen.. ��
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    416

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af MBS Se meddelelser
    Fusioner nu bare de to klubber og lav et FC greater Copenhagen - efter Midtjylland-modellen.. ��
    Ikke engang for sjovt er det sjovt.

  5. De følgende 6 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jun 2014
    Indlæg
    89

    Re: Mærkelige statistikker

    Jeg skal beklage, hvis dette spørgsmål ikke helt hører hjemme i denne tråd, men er der nogen som har en oversigt over de forskellige FCK spilleres bold erobringer pr. kamp?
    Jeg er specielt nysgerrig omkring Zeca.

    KH
    Thomas

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af Thomas Stage Se meddelelser
    Jeg skal beklage, hvis dette spørgsmål ikke helt hører hjemme i denne tråd, men er der nogen som har en oversigt over de forskellige FCK spilleres bold erobringer pr. kamp?
    Jeg er specielt nysgerrig omkring Zeca.

    KH
    Thomas
    Du kan finde tallene her: http://www.superliga.dk/performance-...liga-2019-2020

    Zeca har 1,7 erobringer per kamp. De næste på listen er Skov og Oviedo med 1,5, Stage med 1,3 osv.

    Men det vil måske overraske at se, at Zeca er langt nede på listen for hele ligaen, hvor Arajuuri ligger i top med 3 erobringer per kamp. Forklaringen ligger formentlig i, at Zeca nok tackler meget mere, end han erobrer.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2014
    Indlæg
    89

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Du kan finde tallene her: http://www.superliga.dk/performance-...liga-2019-2020

    Zeca har 1,7 erobringer per kamp. De næste på listen er Skov og Oviedo med 1,5, Stage med 1,3 osv.

    Men det vil måske overraske at se, at Zeca er langt nede på listen for hele ligaen, hvor Arajuuri ligger i top med 3 erobringer per kamp. Forklaringen ligger formentlig i, at Zeca nok tackler meget mere, end han erobrer.
    Tak :)

    Jeg synes også at den statistik er lidt svær at blive klog på, da jeg også ville tro at "dueller langs jorden vundet" er en erobring, hvis man går ind i duellen uden bolden - ligesom mange af de andre kategorier også kunne være udtryk for en situation, hvor modstander holdet mister bolden (pga. Zecas involvering).

    Her er en oversigt over Zeca pr. kamp:

    Clearinger: 1.06 /kamp
    Blokeringer: 1.93 /kamp
    Bolderobringer: 1.66 /kamp
    Tacklinger: 3.13 /kamp
    Dueller langs jorden vundet: 6.80 /kamp
    Luftduller vundet: 1.33 /kamp

    Total: 15.91 /kamp

    Betyder det så, at Zeca potentielt set, er med til at snuppe bolden for modstanderen op til 15.91 gange pr. kamp så frem, at alle ovenstående situationer ender med, at FCK er på bolden, og startede med, at de ikke var?
    Jeg håber at der er nogen som kan bringe lidt mere klarhed, over de forskellige definitioner :)

    KH
    Thomas
    Sidst redigeret af Thomas Stage : 10.11.19 kl. 12:35

  9. De følgende 5 brugere er enige:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    438

    Re: Mærkelige statistikker

    1-0, 1-1, 1-1, 1-1, 1-0, 0-1!!!

    Findes der mon nogensinde i historien et hold, som er gået videre fra et UEFA-gruppespil, med så røvsyg en kamprække, hvor man ikke har formået at score mere end maksimum et enkelt mål pr. kamp? Jeg tvivler... Tillykke FC København! Den bliver svær at slå.

  11. #8
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af ryet Se meddelelser
    1-0, 1-1, 1-1, 1-1, 1-0, 0-1!!!

    Findes der mon nogensinde i historien et hold, som er gået videre fra et UEFA-gruppespil, med så røvsyg en kamprække, hvor man ikke har formået at score mere end maksimum et enkelt mål pr. kamp? Jeg tvivler... Tillykke FC København! Den bliver svær at slå.
    Hmm, det ligner vel ret mange af Italiens diverse indledende gruppespil til VM/EM (uden anden sammenligning i øvrigt).

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,560

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af MCN Se meddelelser
    Hmm, det ligner vel ret mange af Italiens diverse indledende gruppespil til VM/EM (uden anden sammenligning i øvrigt).
    Der har skam været flere tilfælde :-)

    I alt 15 gange har hold klaret sig gennem gruppespillet uden hverken at score eller indkassere mere end 1 mål i nogen kamp - og ud af de 15, der er 12 faktisk gået videre - nogle dog kun via en 3. plads (i enten CL eller en 5-holds UEFA cup). Mest nævneværdig er Juventus' Champions League kampagne i 2004/2005, hvor de vandt 5 x 1-0 og spillede en enkelt 1-1 og altså sluttede med samlet 6 mål ikke mindre end 16 point. Her er en liste over alle eksempler:

    Sidst redigeret af ougar : 13.12.19 kl. 14:45
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,560

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Der har skam været flere tilfælde :-)
    Jeg glemte også lige at pege et par andre fornemme præstationer ud i ovenstående tabel:

    Hertha Berlin i 2005/06: Kun 4 kampe, men samlet målscore på 1-0 - det er flot.

    Lille OSC samme år: To 1-0 sejre, et 0-1 nederlag og tre gange 0-0. Det siger selvfølgelig ikke noget om spillet, men det lyder ikke sååå festligt.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,016

    Re: Mærkelige statistikker

    Min hukommelse fortæller mig, vi har vendt relativt mange kampe fra 0-1 til sejr. Men er det noget særligt vi har været igennem?

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,560

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af unknown Se meddelelser
    Min hukommelse fortæller mig, vi har vendt relativt mange kampe fra 0-1 til sejr. Men er det noget særligt vi har været igennem?
    Nej. Vi har gjort det 4 gange. Det er der ikke noget specielt særligt ved. Rekorden er 8 på en sæson.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,754

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Nej. Vi har gjort det 4 gange. Det er der ikke noget specielt særligt ved. Rekorden er 8 på en sæson.
    Er det i dine tabeller muligt at drage en parallel til en indskiftet spillers påvirkning på resultatet? Her tænker jeg naturligvis om man kan tale om en Mudrazija-effekt, eller om det slet ikke er så unormalt.

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Dec 2009
    Indlæg
    72

    Re: Mærkelige statistikker

    Jeg tvivler på at denne har været vist:

    Jeg kan ikke hente billedet fra nettet men henviser til " Champions League Group Phase efteråret 2000". Jeg mener at huske, at det var Gruppe D Glasgow Rangers, Monaco, Salzburg og et fjerde hold, som jeg ikke kan huske. Bemærk, at de to hold, der gik videre fra puljen begge endte med minus-målscore og at de to nederste endte med plus-målscorer.

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,231

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af FC Karsten Se meddelelser
    Jeg tvivler på at denne har været vist:

    Jeg kan ikke hente billedet fra nettet men henviser til " Champions League Group Phase efteråret 2000". Jeg mener at huske, at det var Gruppe D Glasgow Rangers, Monaco, Salzburg og et fjerde hold, som jeg ikke kan huske. Bemærk, at de to hold, der gik videre fra puljen begge endte med minus-målscore og at de to nederste endte med plus-målscorer.
    Det var en gruppe bestående af Sturm Graz, Galatasaray, Glasgow Rangers og Monaco, og gruppen var i den grad præget af underlige resultater undervejs. Sturm Graz endte med at stå som gruppevindere på trods af, at de undervejs tabte med 0-5 på udebane til både Glasgow Rangers og Monaco, som var de to hold, der endte nederst. Deraf den underlige målscore.

    Resultaterne og slutstillingen kan studeres her (gruppe D):

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/2000...st_group_stage

    Det var i øvrigt samme år, Barcelona røg ud af gruppespillet til Milan og Leeds United. Sidstnævnte røg først ud i semifinalen. Siden gik det som bekendt noget ned ad bakke for klubben fra West Yorkshire.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  22. De følgende 4 brugere er enige:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Mærkelige dyr
    By kvik in forum Diverse
    Svar: 105
    Sidste Meddelelse: 18.08.20, 15:03
  2. Statistikker
    By NHS in forum Bazar
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 19.03.09, 17:54
  3. Mærkelige sangtitler
    By Gobas in forum Kultur
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 27.08.06, 07:39
  4. SAS Cup-statistikker
    By crekke in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 08.01.05, 03:27

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •