Se afstemningsresultater: Hvad skal man gøre ved Parken?

Stemmeafgivere
135. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Reducere kapaciteten til 30.000

    6 4.44%
  • Status quo

    34 25.19%
  • Opgradere kapaciteten til 50.000 pladser

    76 56.30%
  • Opgradere kapaciteten, men mindre end 50.000 pladser

    19 14.07%
Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 76

Emner: Parkens kapacitet fremadrettet

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Parkens kapacitet fremadrettet

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg tænker umiddelbart, at hvis dette projekt skal have nogen gang på jord, vil det kræve et par ting af DBU. DBU skal først og fremmest lægge en større del af deres forretning i Parken Husleje, pris per billet til landskampe, antallet af landskampe og længere aftaler vil være ting, man kigger på. Jeg er usikker på, om DBU har fuld aftalefrihed som modtager af offentlige midler, men Parken har næppe interesse i at bruge en masse penge på at stille DBU tilfredse for et par efter at miste landskampene i et udbud. Derudover kan jeg forestille mig, at DBU m.fl. kommer til at æde en kamel ift. kunstgræs. En del af businesscasen må være at øge antallet af arrangementer i Parken, og det kan næppe ske med naturgræs (inkl. hybridbaner). Vi har ikke pladsen til at rulle banen ud fra stadion og modulære systemer er bøvlede, kræver opbevaring uden for byen og har i øvrigt været overvejet tidligere.
    Så bliver det et pænt nej tak herfra. Et hvert scenarie der forudsætter en kunstgrædbane er udelukket for mit vedkommende. Det er bare, på alle måder, en elendig mulighed. Fodbold skal spilles på græs. Så vil jeg skide på landshold og den ene gang hver 5. sæson hvor vi kan få udsolgt til derby. En udvidelse er først og fremmest fedt for landsholdet (lige nu vel og mærket, det er ikke længe siden de ikke få 20.000 ind og der skal ikke meget modgang til før vi ender der igen). Måske investorerne også kan se en økonomisk fordel i det, men som fan af fck, så giver det ærlig talt ikke voldsom meget mening.

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,412

    Re: Parkens kapacitet fremadrettet

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Vi har ikke pladsen til at rulle banen ud fra stadion og modulære systemer er bøvlede, kræver opbevaring uden for byen og har i øvrigt været overvejet tidligere.
    Ikke at det er superrealistisk, men Tottenham har jo vist, hvordan man kan flytte banen ud af stadion uden at optage plads i byrummet ved siden af. Det kræver dog nok, at man som minimum river én tribune ned for at opbygge en ny, der er konstrueret til, at en fodboldbane kan køre under den og ned i en kælder.

    https://m.youtube.com/watch?v=SsQZnyCH37M
    Hejsa
    Elver's Avatar

  4. #63
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Parkens kapacitet fremadrettet

    Citat Oprindeligt indsendt af Elver Se meddelelser
    Ikke at det er superrealistisk, men Tottenham har jo vist, hvordan man kan flytte banen ud af stadion uden at optage plads i byrummet ved siden af.
    Deres stadion kostede knap 9 mia. kr, hvilket, jeg tænker, er en snas mere, end Parken har at rutte med. Jeg forestiller mig, at en ikke uvæsentlig andel af omkostningerne er gået til netop den del af projektet.

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #64
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    356

    Re: Parkens kapacitet fremadrettet

    Jeg er ret overbevist om at det ikke kun er DBU der er primær driver på dette. Parken og dem i bestyrelsen smider ikke 1 mio kroner i noget som de ikke kan se muligheder i. Og der bliver hellere ikke bygget noget uden at det også kan være en gevinst i det. Der ligger helt sikkert en business case til grund for dette, hvor der fra Parken side er en ide om at det kan betyde en øget værdi for Parken som virksomhed. Og en investering som kan tjene sig selv hjem.

    Mit gæt er at Lars Seier bestemt har en indflydelse og nogle ideer her som skal afprøves lidt yderligere udover bare på nogle bestyrelse og ledelsemøder.

    Spørgsmålet er hvad målet er med de 2 mio. Er det et skitseprojekt med en detaljeret business case?
    - Torben

  7. #65
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Parkens kapacitet fremadrettet

    Citat Oprindeligt indsendt af danebull Se meddelelser
    Jeg er ret overbevist om at det ikke kun er DBU der er primær driver på dette. Parken og dem i bestyrelsen smider ikke 1 mio kroner i noget som de ikke kan se muligheder i. Og der bliver hellere ikke bygget noget uden at det også kan være en gevinst i det. Der ligger helt sikkert en business case til grund for dette, hvor der fra Parken side er en ide om at det kan betyde en øget værdi for Parken som virksomhed. Og en investering som kan tjene sig selv hjem.

    Mit gæt er at Lars Seier bestemt har en indflydelse og nogle ideer her som skal afprøves lidt yderligere udover bare på nogle bestyrelse og ledelsemøder.

    Spørgsmålet er hvad målet er med de 2 mio. Er det et skitseprojekt med en detaljeret business case?
    2 millioner er sgu ikke meget, i forhold til at afklare dette. Det er vel omkring tre årsværk...

  8. #66
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    174

    Re: Parkens kapacitet fremadrettet

    En af problematikkerne ved udvidelse, er at tagkonstruktionen formentlig må forblive uændret i højdemeter for at bevare det "mobile" RORO-tag.
    Det er usexet af helveds til, men den eneste løsning jeg kan komme i tanke op er russernes løsning til VM:

    Stadion_Ekateriburg.jpg
    Mvh. Iwy.
    Iwy's Avatar

  9. #67
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Parkens kapacitet fremadrettet

    Ved et eventuelt nybyggeri håber jeg at man bevarer den firkantet facon som parken har, med 4 tydelige tribuner. Et stadion til inspiration kunne være ståles gamle hjemmebane, 1. FC Köln, som på mange måder minder om parken, men har lukket hjørne på nedre afsnit, og har en kapacitet lige over de 50.000. Den nemmeste løsning er nok at renoverer D igen så den bliver en kopi af B,og så sætte hjørner på den nedre krans. Øvre A kunne man genopbygge, for at få et lag mere club seating ind. Det er alt sammen projekter der i højere eller mindre grad, kan foregå mens stadion stadig er operativt.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #68
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Parkens kapacitet fremadrettet

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Ved et eventuelt nybyggeri håber jeg at man bevarer den firkantet facon som parken har, med 4 tydelige tribuner. Et stadion til inspiration kunne være ståles gamle hjemmebane, 1. FC Köln, som på mange måder minder om parken, men har lukket hjørne på nedre afsnit, og har en kapacitet lige over de 50.000. Den nemmeste løsning er nok at renoverer D igen så den bliver en kopi af B,og så sætte hjørner på den nedre krans. Øvre A kunne man genopbygge, for at få et lag mere club seating ind. Det er alt sammen projekter der i højere eller mindre grad, kan foregå mens stadion stadig er operativt.
    Hvad angår pladser i hjørnerne, hvis alt det her nogensinde kommer på skinner – så må nogen i Parken skynde sig at ringe til landets førende popcornfabrikanter og høre om det er muligt at lave et sponsorat, i respekt for vores historie ...



    Nøj, man så godt oppe fra det Popcornsving.

    Målscoreren på billedet var i øvrigt med til at stifte F.C. København en del år senere.

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #69
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Parkens kapacitet fremadrettet

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Hvad angår pladser i hjørnerne, hvis alt det her nogensinde kommer på skinner – så må nogen i Parken skynde sig at ringe til landets førende popcornfabrikanter og høre om det er muligt at lave et sponsorat, i respekt for vores historie ...



    Nøj, man så godt oppe fra det Popcornsving.

    Målscoreren på billedet var i øvrigt med til at stifte F.C. København en del år senere.
    Fantastisk bilede! Det ser også ud som om målmanden ikke bærer handsker - men det var vist også almindeligt dengang.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #70
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Parkens kapacitet fremadrettet

    Lidt input fra Cecilia Lonning-Skovgaard, borgmester i Københavns Kommune:

    https://www.berlingske.dk/samfund/bo...m-aar-vi-er-et

    Et forslag til selve byggeriets udførelse:

    »For eksempel mangler der jo en øvre D-tribune, hvor der i dag kun er en nedre tribune. Det må undersøges, om en øvre tribune kan tilføjes,« siger hun.

    Gud, en fristende tanke at have tilskuere for enden i stedet for tomme kontorer efter lukketid! Hvilken fristende tanke i det hele taget med et stadion, der kun er stadion og ikke samtidig består af fem store kontorbyggerier.

    Men hvor forbandet, at man så lavede en røvgrim renovation til – så vidt jeg husker – 640 mio., der bare skulle ende i at højhuset, der kostede det meste af den pris, skal rives ned igen 15 år efter opførelsen. Heller ikke dette er med til at skabe nogen fortrøstning om det helt springende punkt her:

    Hvordan fa'en skal der blive råd?

  16. De følgende 8 brugere er enige:

  17. #71
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Parkens kapacitet fremadrettet

    Bestyrelsesformanden drager tvivl om økonomien i projektet:
    https://www.berlingske.dk/samfund/st...ridt-ad-gangen

  18. #72
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Parkens kapacitet fremadrettet

    Har aldrig stemt på Venstre, men nu når valget efterhånden står mellem FCK Cecilie og Bif-lover det er en god dag, når FCK taber Sophie, så tegner der sig er nemt valg.

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #73
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Parkens kapacitet fremadrettet

    Hvordan fa'en skal der blive råd?
    Et nyt Øvre D skaffer ikke på magisk vis 15.000 ekstra tilskuerpladser. I øvrigt rammer mit øje den præcise formulering af den forundersøgelse, der er vedtaget:

    "Undersøgelsen skal afdække mulighederne »for at udvikle et multifunktionelt byggeri med plads til idræt på »Skøjtehalsgrunden« ved Østerbro Stadion og samtidig skabe en sammenhængende udvikling til arealet rundt om Parken".
    Så kommunens andel af undersøgelsen har præcis minus 1 pik med en ombygning af Parken at gøre, men "alt det andet" der har været fremført omkring områdets fremtid, populært sagt. Der står ikke ét ord om at kommunens undersøgelse skal ses i sammenhæng med den million, som PS&E stiller med, eller er bundet op på eller forpligtende i forhold til et ombygningsprojekt. De to projekter er ikke forbundne.

    Reelt har kommunen fået PS&E til at smide en mio. i branding og et slideshow, der skal løfte kommunens egne planer og pengepilen går den gale vej: Et evt. nyt Parken skal medfinansiere og muliggøre kommunens ambitioner for området. We're being played.
    Mvh,
    Bopa

  21. De følgende 5 brugere er enige:

  22. #74
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    356

    Re: Parkens kapacitet fremadrettet

    Fandt lige denne. Kunne da løse en af vores helt store problemer med at plænen ser hårdt medtaget ud efter en koncert. Og hvis der skal bygges noget nyt til DBU bagved A-tribunen så kan dette jo tænkes med ind og gøre parken langt mere anvendelig til flere formål:

    https://www.youtube.com/watch?v=8QfFonj63j0

  23. #75
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Parkens kapacitet fremadrettet

    Citat Oprindeligt indsendt af danebull Se meddelelser
    Fandt lige denne. Kunne da løse en af vores helt store problemer med at plænen ser hårdt medtaget ud efter en koncert. Og hvis der skal bygges noget nyt til DBU bagved A-tribunen så kan dette jo tænkes med ind og gøre parken langt mere anvendelig til flere formål:

    https://www.youtube.com/watch?v=8QfFonj63j0
    Er det ikke ekstremt dyrt? Det var det i hvert fald for Tottenham, f.eks.

Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ståle fremadrettet
    By Kenney in forum De korte linier
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 03.06.20, 18:42
  2. Forsvaret i FCK fra næste sæson og fremadrettet
    By zebos in forum Transferforum
    Svar: 122
    Sidste Meddelelse: 09.07.11, 13:22
  3. Parkens kapacitet fordelt på tribunerne?
    By Andreas H.N. in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 31.10.07, 11:48
  4. Parkens udlandsambitioner
    By juansabrosa in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 27.12.06, 16:22

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •