Side 1 af 8 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 115

Emner: Optakts- og kamptråd: FCK - BIF (18/4-22)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    153

    Optakts- og kamptråd: FCK - BIF (18/4-22)

    Nå, men med under 24 timer til kampstart kan jeg endnu ikke se en tråd til formålet, så jeg søsætter denne.

    Jeg glæder mit til at se Parken kun i blåt og hvidt, det bliver en særlig derbyoplevelse denne gang. Især hvis der er 30 minutters stilleleg på Sektionen.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - BIF (18/4-22)

    Husk at holde halstørklæderne oppe ved kampstart. Vejret er med os så måske kan det også blive første kamp uden jakke, hvilket giver plads til den hvide trøje.

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - BIF (18/4-22)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Husk at holde halstørklæderne oppe ved kampstart. Vejret er med os så måske kan det også blive første kamp uden jakke, hvilket giver plads til den hvide trøje.
    Men de skal vel ned inden dommeren fløjter! Ellers er det jo "opfordringsbrud"! - Hvis det er et ord :)

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - BIF (18/4-22)

    Tænk hvordan den rimelig sikre mesterskabssikre vibe kan konverteres til en tragedie på 4 dage :-(

    Jeg er irriterende nervøs, men vi bør kraftedeme hive en sejr hjem.
    BIFs hold burde ikke spille top 6.

    Zan

  6. De følgende 5 brugere er enige:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - BIF (18/4-22)

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Men de skal vel ned inden dommeren fløjter! Ellers er det jo "opfordringsbrud"! - Hvis det er et ord :)
    Jeg er allergisk over for opfordringer der kommer fra folk der synger en eller begge af følgende chants: “vi er imod stadionkarantæner” og “Politikontrol skaber mere vold” (sunget i et skandinavisk demokrati).


  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - BIF (18/4-22)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Jeg er allergisk over for opfordringer der kommer fra folk der synger en eller begge af følgende chants: “vi er imod stadionkarantæner” og “Politikontrol skaber mere vold” (sunget i et skandinavisk demokrati).
    Det er faktisk længe siden, at jeg har hørt den med stadionkarantæner, og jeg er superopmærksom, hvergang han skriger "de arme de arme". Apropos stadionkarantæner, hvad er logikken i sangen/chanten? Altså "Vi overtræder reglementer, og vi får karantæne. Det synes vi ikke er rimeligt. Det skal være helt gratis at være voldelig, bruge pyroteknik, kaste med ting etc"? Eller, "Mange er uskyldigt blevet idømt stadionkarantæne. Derfor er vi imod"?

    Jeg ved jo godt, at jeg ikke får svar herinde, men nu har jeg spurgt.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Dec 2010
    Indlæg
    33

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - BIF (18/4-22)

    Mine venner og jeg er begyndt at synge "vi er imod konsekvenser", når de synger den sang. Det giver til tider nogle ret sjove reaktioner på Sektionen :-)

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - BIF (18/4-22)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Det er faktisk længe siden, at jeg har hørt den med stadionkarantæner, og jeg er superopmærksom, hvergang han skriger "de arme de arme". Apropos stadionkarantæner, hvad er logikken i sangen/chanten? Altså "Vi overtræder reglementer, og vi får karantæne. Det synes vi ikke er rimeligt. Det skal være helt gratis at være voldelig, bruge pyroteknik, kaste med ting etc"? Eller, "Mange er uskyldigt blevet idømt stadionkarantæne. Derfor er vi imod"?

    Jeg ved jo godt, at jeg ikke får svar herinde, men nu har jeg spurgt.
    Det kan være at jeg husker forkert, men jeg syntes at jeg hørte den, i Aalborg. - Jeg tænker at den betyder at folk vil have ret til at opføre sig som aber, det er heller ikke en sang jeg støtter.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Mar 2009
    Indlæg
    152

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - BIF (18/4-22)

    Der kan ikke være den store tvivl om startopstillingen til kampen. (Hvor Boilesen selvfølgelig får sin plads tilbage)
    Thorup skal “tilbage” til:

    MM - Grabara
    HB - Diks
    CB - Khocholava
    CB - Boilesen
    VB - Kristiansen
    HW - Stage
    CM - Lerager
    CM - Falk
    VW - Claesson
    OM - Biel
    CA - Babacar

    FCK vinder 3-1 på mål af Stage, Babacar og Claesson

    Selv tak!
    -It is the dirty fucking wins-

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - BIF (18/4-22)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Det er faktisk længe siden, at jeg har hørt den med stadionkarantæner, og jeg er superopmærksom, hvergang han skriger "de arme de arme". Apropos stadionkarantæner, hvad er logikken i sangen/chanten? Altså "Vi overtræder reglementer, og vi får karantæne. Det synes vi ikke er rimeligt. Det skal være helt gratis at være voldelig, bruge pyroteknik, kaste med ting etc"? Eller, "Mange er uskyldigt blevet idømt stadionkarantæne. Derfor er vi imod"?

    Jeg ved jo godt, at jeg ikke får svar herinde, men nu har jeg spurgt.
    Helt enig. Og det er vel også det som er kernen i problemet med den boykot. Tak til fan-radioen for at have lars tor med igennem, det gav lidt Indsigt i hvordan toppen af fanklubben ser situationen. Jeg hørte kun fck-fc/s12/brøndby-support sige de vil have dialog med politiet. Men jeg har ikke hørt et eneste konkret forslag fra disse grupper om hvordan man får gjort op med volden. Lars tor spørger hvad målsætningen skal være for derbyerne. Jeg tænker det er nemt at sætte målsætningen som politiet vil have. Det er at man i “fjendetøj” kan gå uden problemer fra station til stadion, og at de mennesker man møder undervejs på den gåtur også oplever det som problem frit. Problemer indkludere hærværk, tilsvininger, ect... listen er lang. Nogen gange bliver det at høre på fodboldfans krav lidt som at høre på folk der sigere de vil have noget “Respekt”. Ja så gør dig fortjent til respekten.
    Lige nu tænker jeg at tvangsbusser kunne være et foreslag til at få awayfans tilbage på stadion. Den dag hvor politiet ikke længere behøver at være involveret i tvangsbusser, så kan man igen begynde at overveje marcher.

    Nu bliver det en lang sur køre herfra, og det nytter ikke det store. Så lad mig istedet komme med en opfordring til Lars Tor/S12/SLO. Vær åben om jeres (forventilige) konstruktive tilgang til at løse ballade problemet i forhold til derbys. Skriv et indlæg på facebook siderne / herinde, hvor I gennemgår hvilket konkrete løsninger I har bragt til bordet, frem for blot en opfordring til dialog. Hvad vil I have ud af den dialog. Fans tilbage på stadion er ikke et tilfredsstillende svar. Hvad vil I konkret gøre for at det bliver fans tilbage på stadion på en fredlig facon?


  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    7

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - BIF (18/4-22)

    Eller det store centrale flag med tegneseriefiguren bag tremmer hvor der står “befri alle københavnere”

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    136

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - BIF (18/4-22)

    Citat Oprindeligt indsendt af Buhl Se meddelelser
    Der kan ikke være den store tvivl om startopstillingen til kampen. (Hvor Boilesen selvfølgelig får sin plads tilbage)
    Thorup skal “tilbage” til:

    MM - Grabara
    HB - Diks
    CB - Khocholava
    CB - Boilesen
    VB - Kristiansen
    HW - Stage
    CM - Lerager
    CM - Falk
    VW - Claesson
    OM - Biel
    CA - Babacar

    FCK vinder 3-1 på mål af Stage, Babacar og Claesson

    Selv tak!
    Kristiansen skadet og ude af truppen. Boile, Diks eller Elias på venstre? Thorup vælger nok Diks på venstre og så vi tage en tur mere med Anker på højre …
    .. Vincent Vega ..

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    221

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - BIF (18/4-22)

    Hej

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Helt enig. Og det er vel også det som er kernen i problemet med den boykot. Tak til fan-radioen for at have lars tor med igennem, det gav lidt Indsigt i hvordan toppen af fanklubben ser situationen. Jeg hørte kun fck-fc/s12/brøndby-support sige de vil have dialog med politiet. Men jeg har ikke hørt et eneste konkret forslag fra disse grupper om hvordan man får gjort op med volden. Lars tor spørger hvad målsætningen skal være for derbyerne. Jeg tænker det er nemt at sætte målsætningen som politiet vil have. Det er at man i “fjendetøj” kan gå uden problemer fra station til stadion, og at de mennesker man møder undervejs på den gåtur også oplever det som problem frit. Problemer indkludere hærværk, tilsvininger, ect... listen er lang. Nogen gange bliver det at høre på fodboldfans krav lidt som at høre på folk der sigere de vil have noget “Respekt”. Ja så gør dig fortjent til respekten.
    Lige nu tænker jeg at tvangsbusser kunne være et foreslag til at få awayfans tilbage på stadion. Den dag hvor politiet ikke længere behøver at være involveret i tvangsbusser, så kan man igen begynde at overveje marcher.

    Nu bliver det en lang sur køre herfra, og det nytter ikke det store. Så lad mig istedet komme med en opfordring til Lars Tor/S12/SLO. Vær åben om jeres (forventilige) konstruktive tilgang til at løse ballade problemet i forhold til derbys. Skriv et indlæg på facebook siderne / herinde, hvor I gennemgår hvilket konkrete løsninger I har bragt til bordet, frem for blot en opfordring til dialog. Hvad vil I have ud af den dialog. Fans tilbage på stadion er ikke et tilfredsstillende svar. Hvad vil I konkret gøre for at det bliver fans tilbage på stadion på en fredlig facon?
    100% enig. Det eneste vi har hørt fra S12, FCKFC osv. er hvad de IKKE vil have. Kom nu på banen med løsninger til hvordan vi får fredelige derbies, hvor der ikke er behov for et massivt politiopbud.

    - Klaus
    Ingen angriber er så god, at han ikke kan få fiasko hos FCK.
    Qlawz's Avatar

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Feb 2017
    Indlæg
    75

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - BIF (18/4-22)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Helt enig. Og det er vel også det som er kernen i problemet med den boykot. Tak til fan-radioen for at have lars tor med igennem, det gav lidt Indsigt i hvordan toppen af fanklubben ser situationen. Jeg hørte kun fck-fc/s12/brøndby-support sige de vil have dialog med politiet. Men jeg har ikke hørt et eneste konkret forslag fra disse grupper om hvordan man får gjort op med volden. Lars tor spørger hvad målsætningen skal være for derbyerne. Jeg tænker det er nemt at sætte målsætningen som politiet vil have. Det er at man i “fjendetøj” kan gå uden problemer fra station til stadion, og at de mennesker man møder undervejs på den gåtur også oplever det som problem frit. Problemer indkludere hærværk, tilsvininger, ect... listen er lang. Nogen gange bliver det at høre på fodboldfans krav lidt som at høre på folk der sigere de vil have noget “Respekt”. Ja så gør dig fortjent til respekten.
    Lige nu tænker jeg at tvangsbusser kunne være et foreslag til at få awayfans tilbage på stadion. Den dag hvor politiet ikke længere behøver at være involveret i tvangsbusser, så kan man igen begynde at overveje marcher.

    Nu bliver det en lang sur køre herfra, og det nytter ikke det store. Så lad mig istedet komme med en opfordring til Lars Tor/S12/SLO. Vær åben om jeres (forventilige) konstruktive tilgang til at løse ballade problemet i forhold til derbys. Skriv et indlæg på facebook siderne / herinde, hvor I gennemgår hvilket konkrete løsninger I har bragt til bordet, frem for blot en opfordring til dialog. Hvad vil I have ud af den dialog. Fans tilbage på stadion er ikke et tilfredsstillende svar. Hvad vil I konkret gøre for at det bliver fans tilbage på stadion på en fredlig facon?
    Balladen til sidste derby var hhv. 1) inden kampen, da bif længere oppe ad gaden prøvede at angribe vores march, hvorefter vi blev tilbageholdt i 20 minutter, 2) inden kampen (?), da politiet trak en pistol på bif-fans, som prøvede at angribe vores bus, og 3) efter kampen, da bif-fans angreb vores afsnit, og politiet kastede tåregas på gud og hver mand.

    Det er de episoder, der har betydet at udebanefans ikke må komme til derbies. Så når du siger at vi skal stoppe balladen, betyder det så primært at få styr på Brøndbys fans? Det har satme lange udsigter, hvis opførsel fra bif-fans kan betyde at begge klubbers fans rammes. I øvrigt kan det lyde som pegen fingre, men vi har jo tidligere lavet en masse (derby 2018), hvor det var på sin plads at vi ikke kunne komme derud i noget tid.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - BIF (18/4-22)

    Citat Oprindeligt indsendt af 1128 Se meddelelser
    Balladen til sidste derby var hhv. 1) inden kampen, da bif længere oppe ad gaden prøvede at angribe vores march, hvorefter vi blev tilbageholdt i 20 minutter, 2) inden kampen (?), da politiet trak en pistol på bif-fans, som prøvede at angribe vores bus, og 3) efter kampen, da bif-fans angreb vores afsnit, og politiet kastede tåregas på gud og hver mand.

    Det er de episoder, der har betydet at udebanefans ikke må komme til derbies. Så når du siger at vi skal stoppe balladen, betyder det så primært at få styr på Brøndbys fans? Det har satme lange udsigter, hvis opførsel fra bif-fans kan betyde at begge klubbers fans rammes. I øvrigt kan det lyde som pegen fingre, men vi har jo tidligere lavet en masse (derby 2018), hvor det var på sin plads at vi ikke kunne komme derud i noget tid.
    Ar come on. Den ballade, der har udløst en reaktion fra Divisionsforeningen, begrænser sig ikke til sidste derby og bøf’s sinker. Vi har vores egne sinker, som også fylder godt. Tænk lige tilbage til 2017.

    Det er altid frustrerende med disse sager, da dem, der ved noget, ikke skriver herinde, mens alle vi andre er frustrerede og trætte af volden, hærværk og andet.

    Vi kan ikke 1:1 forvente selvjustits hos topboys, men hvad gør de for at komme vold og hærværk til livs?

    Og jeg går ud fra, at bøf også er stille i 30 minutter i returopgøret?


Side 1 af 8 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: FCK - FCN
    By Bazooka in forum De korte linier
    Svar: 38
    Sidste Meddelelse: 15.08.10, 20:43
  2. Optakts- og kamptråd BIF-FCK
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 59
    Sidste Meddelelse: 30.07.09, 06:33
  3. Optakts- og kamptråd FCN-FCK
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 11.04.09, 23:17
  4. Optakts- og kamptråd: BIF-FCK
    By Don J. in forum De korte linier
    Svar: 83
    Sidste Meddelelse: 02.09.08, 21:12

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •