Side 7 af 145 FørsteFørste ... 456789101757107 ... SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 2166

Emner: Til- og afgange: Sommer 2017

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Jeg vil sige ja tak til Alexander Milosevic - han er jo i kategori med Okore. Engang rigtig god, men de seneste par år har været ødelagt af skader og dårlig form. Jeg går ikke ud fra at Darmstadt er interesseret i at købe ham når de ikke bruger ham, så jeg er sikker på at Besiktas er parat til nærmest at forære ham væk - og så kan vi fokusere kronerne på kvalitet andre steder på banen. Måske vi endda kan gøre som Damstadt og leje ham for enten 6 eller 12 måneder

    Vi satser vel også på Okore i starten, så det ville være mærkeligt at gå ud og købe en etableret forsvarsspiller til f.eks. 15 mio.
    Sidst redigeret af scoring : 24.03.17 kl. 09:49
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #92
    David_T er online nu Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Sir Lanng Se meddelelser
    Husker godt han sagde det , men syntes da det er mærkeligt at vi ikke har været efter ham ?
    Måske har vi. Det kan være at han har en karriereplan der hedder fast mand i Lyngby og så til en klub i udlandet, ligesom Yussuf Poulsen før ham.

    Det kan også være at vi har valgt at de ressourcer der skulle til er bedre brugt på at udvikle Jonas Wind og Victor Jensen der begge er store angrebstalenter på vej op gennem SoE. Også for at vise SoE frem som en reel vej til førsteholdet i klubben, det ville være en skam hvis en spiller som Jonas Wind med hans sindssyge scoringssnit i U17 ligaen endte med at blive kørt ud på et sidespor, ikke på grund af egen udvikling men fordi vi blev ved med at hente ind udefra i stedet. Så ville SoE begynde at føles lidt meningsløs.

  4. #93
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af David_T Se meddelelser
    ..det ville være en skam hvis en spiller som Jonas Wind med hans sindssyge scoringssnit i U17 ligaen endte med at blive kørt ud på et sidespor, ikke på grund af egen udvikling men fordi vi blev ved med at hente ind udefra i stedet.
    Det hedder Brøndby MasterClass..
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  5. De følgende 7 brugere er enige:

  6. #94
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Der er tre navne, som jeg ligeså godt synes, vi kan lægge på hylden i forhold til at nævne som muligheder i sommerens vindue - selvom de stadig popper meget op herinde.

    Og det er FCN-trioen Maxsø, Lobotka og Ingvartsen.

    Maxsø afviste os sidste sommer, så han skal formentlig til udlandet denne sommer. Og så må vi erkende, at spillere som Lobotka og Ingvartsen har en alder og nået et niveau, hvor de er vokset fra os.

    De er begge i landsholdsvarmen og FCN kan med garanti se frem til stor interesse fra udlandet og pæne tilbud på især Ingvartsen.

    Vi skulle have hentet de to sidste sommer, hvis vi ville have været med i spillet, men der var de naturligvis ikke helt så varme navne som nu. Og sådan er det nok (desværre) lidt med dynamikken for Superliga-spillere og os: Når vi kan hente dem, er de unge og ikke slået igennem, og så får de plads i truppen på bekostning af vore egne talenter. Og når vi gerne vil hente dem, så er de blevet profiler og uden for vores rækkevidde.

    Det er jo fuldstændig den samme historie som med Okore, Sisto, Kusk, Thomsen i sin tid. Da vi ville have dem, var de blevet for store. Pudsigt at tre af dem nu er i klubben efter mislykkede eventyr, så det er nærmere den vej, det går, når vi vil have store profiler fra Superligaen.

    Så hvis vi vil hente lovende spillere i Superligaen nu, må vi ned i laget af de spændende, men mere uprøvede navne, som jeg ser det: Rasmus Thellufsen, Joakim Mæhle, Mathias Jensen, Andreas Skovgaard, Robert Skov, Mikkel Kallesøe og Marcus Mølvadgaard. Og så er det netop, man spørger sig selv om, hvorvidt det så bare er bedre at satse på de store talenter, vi selv har, og som er på vej frem.

    I den forbindelse kan man også hæfte sig ved, at vi har kun har hentet TO spillere fra en anden Superliga-klub, siden Ståle kom tilbage: Bashkim Kadrii og Rasmus Falk. Resten er rekrutteret fra udenlandske klubber.

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #95
    Tilmeldingsdato
    Feb 2015
    Indlæg
    58

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Problemet med de spillere du nævner er at de ligeså nemt kan være one season hits ligesom Curth, Søren Frederiksen, Absalonsen, Johnny Thomsen, Pourie.
    De skal gerne vise sig over længere tid, og gerne europæisk før vi henter dem fra superligaen. Ellers er det et for stort sats, da vi ikke har tid til at spille dem ind. De skal performe fra start ellers er der andre der tager over.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #96
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af jooness Se meddelelser
    Der er tre navne, som jeg ligeså godt synes, vi kan lægge på hylden i forhold til at nævne som muligheder i sommerens vindue - selvom de stadig popper meget op herinde.

    Så hvis vi vil hente lovende spillere i Superligaen nu, må vi ned i laget af de spændende, men mere uprøvede navne, som jeg ser det: Rasmus Thellufsen, Joakim Mæhle, Mathias Jensen, Andreas Skovgaard, Robert Skov, Mikkel Kallesøe og Marcus Mølvadgaard. Og så er det netop, man spørger sig selv om, hvorvidt det så bare er bedre at satse på de store talenter, vi selv har, og som er på vej frem

    Her er jeg så uenig. Hvorfor ialverden skulle spillere som Thellufsen, Mæhle, Jensen osv. skifte fra trygge rammer (hvor trænerne kender dem og tror på dem) hvor de nyder egelmæssig spilletid - til en klub i den samme liga og en bænkeplads?? Hvis jeg var deres rådgiver havde jeg da KLART fortalt dem at de skulle blive i deres klubber indtil de var blevet profiler - og så tage afsted til en større klub. Jeg har svært ved at se det skulle gavne dem at skifte til en anden dansk klub på nuværende tidspunkt i deres karrier.

    Det samme gjorde sig gældende for de andre spillere du nævner, og er nok den primære grund til at de ikke kom til klubben (i første omgang).

  11. #97
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af jooness Se meddelelser
    Der er tre navne, som jeg ligeså godt synes, vi kan lægge på hylden i forhold til at nævne som muligheder i sommerens vindue - selvom de stadig popper meget op herinde.

    Og det er FCN-trioen Maxsø, Lobotka og Ingvartsen.
    Enig, og samme princip gælder for en del af de navne, der blev nævnt på forrige side fra Partizan, Røde Stjerne, Sparta Prag, Dinamo Zagreb osv. Det er urealistisk for FCK at hente spillere fra disse klubber - både ift. transfersum men også da de typisk ryger til meget større ligaer. Hvis der skal hentes spillere fra de kanter, er det subtoppen, der skal kigges på. Præcis som det var tilfældet med Pavlovic, der kom fra Cukaricki, som havde gang i en sjældent set god sæson. Altså et ret lille hold, der havde et par dygtige spillere. I lande som Slovenien og Slovakiet kan der godt hentes fra topklubberne, og disse er i mine øjne oplagte markeder. F.eks. en spiller som Michal Skvarka fra førerholdet Zilina i Slovakiet, en 24-årig central midtbanespiller med 11 mål og 11 assists i denne sæson. De fleste faste folk hos Zilina, Slovan og Trencin, de tre største hold i Slovakiet, er mellem 21 og 25 år.

  12. #98
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Toby09s Se meddelelser
    Problemet med de spillere du nævner er at de ligeså nemt kan være one season hits ligesom Curth, Søren Frederiksen, Absalonsen, Johnny Thomsen, Pourie.
    De skal gerne vise sig over længere tid, og gerne europæisk før vi henter dem fra superligaen. Ellers er det et for stort sats, da vi ikke har tid til at spille dem ind. De skal performe fra start ellers er der andre der tager over.
    Fuldkommen enig - det var heller ikke, fordi jeg ville frem til "Køb dem her i stedet". Nej, jeg er meget større tilhænger af, at vi prøver at satse på egne talenter, især når man hører om, hvor gode generationer vi har på vej frem.

    Jeg ville bare påpege, at i mange tilfælde går udviklingen fra talent til profil i Superligaen så hurtigt, at der sjældent kommer det oplagte tidspunkt for FCK at købe dem. Enten er de for unge (dem jeg peger på), eller også er de uden for rækkevidde (dem, som mange ønsker herinde). Og heri ligger nok en stor del af forklaringen på, hvor få spillere vi har hentet i Superligaen de sidste par år.

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #99
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Jeg tror, der er en del grunde til, vi næsten ikke køber nuværende superligaspillere længere.

    Først og fremmest er det et spørgsmål om niveau. På nuværende tidspunkt er antallet af spillere i resten af ligaen, som ville være gode nok til vores trup, nede på omkring 10 stykker, og blandt dem er kun 2-3 stærke nok til at true nuværende spillere i start-11'eren.

    Derefter er det et spørgsmål om pris. De andre klubber vil automatisk skrue prisen en tand længere op i forhold til hvad de ellers ville sælge spilleren for, og det af to primære årsager:
    1) De har regnet ud, at vi har tjent godt med penge på vores europæiske kampagner, så hvis de kan score lidt af det overskud, kan deres økonomi få et godt boost. Og ellers kan de markedsføre spilleren i udlandet på at spilleren har været i FCK's søgelys, hvilket kan gøre ham interessant på de markeder.
    2) De andre superligaholds fans har et mildt sagt anstrengt forhold til FCK, så den sportslige ledelse i klubberne skal sælge nyheden til deres egne fans på en måde, så det virker som om de "slemme slemme kjøwenhawnere" vred armen om på dem for at få spilleren. Det er en win-win for dem, for de taber ikke ansigt over for deres fans for at have solgt ud af arvesølvet, plus de tjener et pænt beløb på spilleren.
    Det gør så, at vi hellere ser på de udenlandske markeder, da vi kan få spillere på det niveau til den pris, vi havde budgetteret med.

    Sidst, men ikke mindst, handler det om hvilken kultur, der skabes omkring at skifte til FC København. I forvejen har OBs fans skabt en kultur af had og verbal tilsvining for alle tidligere OB'ere, som nu spiller i FCK (Laursen, Falk, osv.), og AaB er godt på vej med det samme, hvor både Kusk og Thomsen nu omtales som Judas deroppe. Hvis de enkelte klubber dyrker denne fankultur omkring deres spillere, har spillerne mindre lyst til at skifte til FCK. Det er derfor, en del klubber udtaler, at de ikke vil sælge til FCK, da "de er vores konkurrenter". På trods af de ikke ser et problem i at sælge til SønderjyskE, FCM, osv., som i langt højere grad er direkte konkurrenter ift. pladser i slutspillet, europæiske pladser, m.m.

    Reelt set har vi også kun købt én spiller i Superligaen siden Ståle kom til, nemlig Bashkim. Falk rykkede jo på en fri transfer.
    Men netop dette har også betydet, at vi siden 2013 har øget budgetterne, samt investeringerne i School of Excellence, så vi i stedet selv skaber talenterne.

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #100
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Enig, og samme princip gælder for en del af de navne, der blev nævnt på forrige side fra Partizan, Røde Stjerne, Sparta Prag, Dinamo Zagreb osv. Det er urealistisk for FCK at hente spillere fra disse klubber - både ift. transfersum men også da de typisk ryger til meget større ligaer. Hvis der skal hentes spillere fra de kanter, er det subtoppen, der skal kigges på. Præcis som det var tilfældet med Pavlovic, der kom fra Cukaricki, som havde gang i en sjældent set god sæson. Altså et ret lille hold, der havde et par dygtige spillere. I lande som Slovenien og Slovakiet kan der godt hentes fra topklubberne, og disse er i mine øjne oplagte markeder. F.eks. en spiller som Michal Skvarka fra førerholdet Zilina i Slovakiet, en 24-årig central midtbanespiller med 11 mål og 11 assists i denne sæson. De fleste faste folk hos Zilina, Slovan og Trencin, de tre største hold i Slovakiet, er mellem 21 og 25 år.
    Man har dog både handlet hos Sparta Prag og været ude efter spillere fra andre af de nævnte klubber.

    Det er næppe umuligt at hente spillere fra disse steder. En stor forskel ift. superligaspillere er blandt andet lønnen, som på gunstige skattevilkår for udlændingene godt kan være et fint argument for at få dem til at bruge København som mellemstation til en større adresse,

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #101
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    En oplagt kandidat til angrebet må være Hamdallah (Hamed-Allah), som var tæt på at skifte inden Cornelius kom tilbage.

    Han har noget af det x-faktor, som holdet kunne bruge. Bevægelig, dygtig afslutter og udfordrende.

    Han har måske ikke optrådt i de bedste ligaer, men vist sig meget stabil. Blev sat i forbindelse med FCM i vinters, så det burde være muligt.
    Angiveligt får Hamdallah virkelig en stor løn i sin klub i Qatar. Her nævnes 30 millioner om året, så selvom han har kontraktudløb til vinter, skal han enten være med på noget af en lønnedgang, eller Ståle skal have fået et temmelig meget større lønbudget at arbejde med, hvis han skal være relevant for os. Derfor tvivler jeg på, at han er så oplagt, og hvis Midtjylland har forsøgt, at hente ham til klubben, må det være endnu et eksempel på, at man sjældent kan eller skal forstå Steinleins tankegang.

    Jeg har nu ikke selv noget bedre bud. Det er selvfølgelig ikke så længe siden, at eksempelvis Tipsbladet her satte os i forbindelse med Moussa Konate, kort inden vi købte Pavlovic, men som jeg har forstået det, skulle han vist være tæt på at skrive kontrakt med en tyrkisk klub.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  19. #102
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Gandhi Se meddelelser
    Angiveligt får Hamdallah virkelig en stor løn i sin klub i Qatar. Her nævnes 30 millioner om året, så selvom han har kontraktudløb til vinter, skal han enten være med på noget af en lønnedgang, eller Ståle skal have fået et temmelig meget større lønbudget at arbejde med, hvis han skal være relevant for os. Derfor tvivler jeg på, at han er så oplagt, og hvis Midtjylland har forsøgt, at hente ham til klubben, må det være endnu et eksempel på, at man sjældent kan eller skal forstå Steinleins tankegang.
    Ifølge avisartikler i forbindelse med FCM's interesse skulle han netop være parat til at tage et drastisk lønhug for at komme tilbage til Europa.

  20. #103
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Jeg tror, at vi med Ståles forlængelse og prioriteringen af international sportslig fremgang, krydret med de sikre afgange til sommer, kommer ti at se, at FCK flytter sig et niveau på transferhylde til sommer. Det synes jeg faktisk er den relevante diskussion lige nu, hvor rigtigt mange diskuterer spiller X, ud fra tidligere rygter, gisninger og ønske/håb/for-mange-timer-med-FM.
    Spørgsmålet er vel så, hvad er det næste niveau? Er det en spiller til +30 mio? Er det en spiller til +10 mio i løn? Er det en spiller hvor den samlede pakke over 4 år siger + 50mio? Jeg tror ikke det er sådan vi skal anskue det. Personligt så tror jeg, at det er en gearing af økonomien omkring truppen, så FCK frem mod 2021 flytter sig økonomisk markant tættere på subtopklubber som Brugge, Basel, Zagreb, Celtic, m.fl., altså at FCK kommer til at nærme sig de 200 mio. om året. Er denne antagelse korrekt, så bør spillere i de kategorier som jeg lister før også være i kiggerten.
    Ud over Ståles forlængelse - som med garanti ikke skete uden løfter om flere ressourcer - så synes jeg, at forlængelsen af med Johansson også indikerer, at man løfter budgettet. Jeg synes også, at den proaktive måde, hvorpå man handler og planlægger fremtiden på, indikerer, at noget er under opsejling.
    Derfor er det mit bud, at FCK til sommer henter minimum en spiller, som økonomisk er på Corner-niveau, jeg vil endda ikke være overrasket, hvis der sættes en ny transferrekord, og jeg vil heller ikke være overrasket, hvis den eller de spiller(e) der hentes, vil være i "hold da helt op"-kategorien, til en løn FCK ikke hidtil har betalt.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #104
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg tror, at vi med Ståles forlængelse og prioriteringen af international sportslig fremgang, krydret med de sikre afgange til sommer, kommer ti at se, at FCK flytter sig et niveau på transferhylde til sommer. Det synes jeg faktisk er den relevante diskussion lige nu, hvor rigtigt mange diskuterer spiller X, ud fra tidligere rygter, gisninger og ønske/håb/for-mange-timer-med-FM.
    Spørgsmålet er vel så, hvad er det næste niveau? Er det en spiller til +30 mio? Er det en spiller til +10 mio i løn? Er det en spiller hvor den samlede pakke over 4 år siger + 50mio? Jeg tror ikke det er sådan vi skal anskue det. Personligt så tror jeg, at det er en gearing af økonomien omkring truppen, så FCK frem mod 2021 flytter sig økonomisk markant tættere på subtopklubber som Brugge, Basel, Zagreb, Celtic, m.fl., altså at FCK kommer til at nærme sig de 200 mio. om året. Er denne antagelse korrekt, så bør spillere i de kategorier som jeg lister før også være i kiggerten.
    Ud over Ståles forlængelse - som med garanti ikke skete uden løfter om flere ressourcer - så synes jeg, at forlængelsen af med Johansson også indikerer, at man løfter budgettet. Jeg synes også, at den proaktive måde, hvorpå man handler og planlægger fremtiden på, indikerer, at noget er under opsejling.
    Derfor er det mit bud, at FCK til sommer henter minimum en spiller, som økonomisk er på Corner-niveau, jeg vil endda ikke være overrasket, hvis der sættes en ny transferrekord, og jeg vil heller ikke være overrasket, hvis den eller de spiller(e) der hentes, vil være i "hold da helt op"-kategorien, til en løn FCK ikke hidtil har betalt.
    Er det noget du hiver ud af R.... eller hvor får du det fra ? ;-)

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #105
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af MadsEmil Se meddelelser
    Er det noget du hiver ud af R.... eller hvor får du det fra ? ;-)
    Jeg skriver "Jeg tror..." ergo, er det vel min røv, men jeg forklarer jo også hvor lort kommer fra...


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 5 users browsing this thread. (0 members and 5 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommer 2015
    By albinus1985 in forum Transferforum
    Svar: 2059
    Sidste Meddelelse: 14.04.17, 13:52
  2. Til- og afgange: Sommer 2014/2015
    By Wonderboy in forum Transferforum
    Svar: 602
    Sidste Meddelelse: 19.05.14, 16:54
  3. Til- og afgange 9: Sommer 2012
    By +Christoffer+ in forum Transferforum
    Svar: 1391
    Sidste Meddelelse: 13.11.12, 15:46
  4. Til- og afgange 8: sommer 2011
    By hz in forum Transferforum
    Svar: 440
    Sidste Meddelelse: 02.06.11, 09:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •