Side 9 af 64 FørsteFørste ... 67891011121959 ... SidsteSidste
Viser resultater 121 til 135 af 952

Emner: Til- og afgange: Vinter 18/19

  1. #121
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    376

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Som i sommeren 2019?

    Hvis det er sagen, så må vi senest til vinter få ham til at vælge mellem en forlængelse eller et salg. Vi har vist ham, at vi vil ham, og at der ikke er ekstremt langt til spilletid på 1. holdet. Venter vi længere bliver vi med 99% sandsynlighed snigløbet af rigere klubber og han skifter væk gratis og vi får kun eventuelle udviklingspenge for ham.
    Jeg er helt enig i at vi allerede nu skal arbejde på en forlængelse, men jeg vil bare lige påpege at det ikke er tilladt for andre klubber at forhandle med spillere under 23 selvom de har under et halvt år tilbage kontrakten. Så i princippet kunne vi vente med at forlænge til dagen inden kontrakten udløber.

    Selvfølgelig kan hans agent fortælle om interesse, men reel forhandling kan først ske efter kontrakten er udløbet, medmindre FCK har accepteret en handel.

  2. #122
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Det der med at der først kan ske reel forhandling ud fra nogle regler. Glem det. Selvfølgelig forhandles der frem og tilbage bag FCKs ryg. FCK gør jo selv det samme.

  3. De følgende 4 brugere er enige:

  4. #123
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    376

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Ja ingen tvivl om det, men det kan de vel også gøre lige nu selvom der er længere end et halvt år tilbage af kontrakten, så det er vel egentlig lidt irrelevant. Jeg påpeger blot at der ikke er de samme regler for at signe spillere med et halvt år tilbage af kontrakten, når de er under 23, så vi risikerer ikke at miste ham før den udløber og det var vidst det K@sper frygtede, som jeg forstod det.

  5. #124
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af kongkurs Se meddelelser
    Ja ingen tvivl om det, men det kan de vel også gøre lige nu selvom der er længere end et halvt år tilbage af kontrakten, så det er vel egentlig lidt irrelevant. Jeg påpeger blot at der ikke er de samme regler for at signe spillere med et halvt år tilbage af kontrakten, når de er under 23, så vi risikerer ikke at miste ham før den udløber og det var vidst det K@sper frygtede, som jeg forstod det.
    Jeg frygtede, at f.eks. Red Bull eller lignende ville lave en aftale med ham under bordet i løbet af foråret, såfremt vi ikke afklarer fremtiden senest til vinter med forlængelse eller salg. Men du har selvfølgelig ret i, at denne aftale allerede kan forefindes. Sandsynligheden for sådan en aftale tænker jeg dog er væsentlig større, såfremt der ikke er et transfervindue imellem.

    Det lugter desværre kraftigt af en afsked. Vi / Danmark er nok bare ikke store nok til at holde de virkelig store talenter. Vi må nøjes med talenterne i 2. led (Holse, Wind, osv) og desuden håbe på nogle late bloomers som det skete med Corner og Delaney.

  6. #125
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg frygtede, at f.eks. Red Bull eller lignende ville lave en aftale med ham under bordet i løbet af foråret, såfremt vi ikke afklarer fremtiden senest til vinter med forlængelse eller salg. Men du har selvfølgelig ret i, at denne aftale allerede kan forefindes. Sandsynligheden for sådan en aftale tænker jeg dog er væsentlig større, såfremt der ikke er et transfervindue imellem.

    Det lugter desværre kraftigt af en afsked. Vi / Danmark er nok bare ikke store nok til at holde de virkelig store talenter. Vi må nøjes med talenterne i 2. led (Holse, Wind, osv) og desuden håbe på nogle late bloomers som det skete med Corner og Delaney.
    Jeg tror på godt og ondt at det også hænger sammen med, at vejen til spilletid for selv de største talenter er meget stor i FCK.. Det er trods alt muligt for flere af vores konkurrerende klubber (primært FCN og FCM) at holde på nogle af de største talenter og først sælge når de er slået igennem på 1. holdet.. Med tanke på vores nuværende holds (manglende) bredde burde der være plads til at give Daramy nogle indhop i ny og næ.. Hvis det så viser sig at han sagtens kan være med, kunne det jo så blive til mere.. Under alle omstændigheder vil det nok ikke være med til at sænke hans pris, og selvom han skulle have besluttet sig for ikke at ville forlænge, vil det næppe sætte os i en dårligere forhandlingsposition over for potentielle købere, hvis han allerede som 16-årig har haft nogle succesfulde indhop på 1. holdet..

  7. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  8. #126
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg tror på godt og ondt at det også hænger sammen med, at vejen til spilletid for selv de største talenter er meget stor i FCK.. Det er trods alt muligt for flere af vores konkurrerende klubber (primært FCN og FCM) at holde på nogle af de største talenter og først sælge når de er slået igennem på 1. holdet.. Med tanke på vores nuværende holds (manglende) bredde burde der være plads til at give Daramy nogle indhop i ny og næ.. Hvis det så viser sig at han sagtens kan være med, kunne det jo så blive til mere.. Under alle omstændigheder vil det nok ikke være med til at sænke hans pris, og selvom han skulle have besluttet sig for ikke at ville forlænge, vil det næppe sætte os i en dårligere forhandlingsposition over for potentielle købere, hvis han allerede som 16-årig har haft nogle succesfulde indhop på 1. holdet..
    Jeg tror helt ærligt ikke, at det er det store problem. De helt store talenter i FCM ryger da vist også før tid som Simon Kjær, Victor Fischer og senest Andreas Poulsen til Gladbach efter 8 kampe fra start hos FCM. Og han er vel og mærke to år ældre end Daramy. Det samme kan siges om Nikolai Baden Frederiksen i FCN, som lige er solgt til Juventus efter meget få kampe. Det er klart, at vejen til 1. holdet er kortere i FCN, men de helt kæmpe store talenter ryger nok stadig meget tidligt både der og i FCM. Klubberne i Danmark er (vil jeg tro) bare oppe imod klubber som er for store af navn, af ry mht udvikling af spillere og af pengepung, til at vi kan konkurrere. Når Daramy til vinter skifter til Red Bull handler den næppe om spilletid på 1. holdet.

    Skiftede spillere som Holse, Wind, Roerslev og talenter i den kaliber (lidt under de største talenter) væk grundet manglende spilletid, så ville jeg måske give dig ret i, at vi har et problem et sted. Men Victor Jensen, Bidstrup og måske også Nartey er nok i en kaliber, hvor de simpelthen er for attraktive for store klubber i en alt for tidlig alder, til at vi kan holde dem.

    Mht holdet pt og evt. spilletid til Daramy, så ved jeg det sgu ikke lige. Tanken er da åbenlys, men om han er klar ved jeg ikke. Ligesom man nok skal være ret varsom med de signaler man så sender til holdets marginalspillere.
    Sidst redigeret af k@sper : 15.10.18 kl. 09:32

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #127
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg tror helt ærligt ikke, at det er det store problem. De helt store talenter i FCM ryger da vist også før tid som Simon Kjær, Victor Fischer og senest Andreas Poulsen til Gladbach efter 8 kampe fra start hos FCM. Og han er vel og mærke to år ældre end Daramy. Det samme kan siges om Nikolai Baden Frederiksen i FCN, som lige er solgt til Juventus efter meget få kampe. Det er klart, at vejen til 1. holdet er kortere i FCN, men de helt kæmpe store talenter ryger nok stadig meget tidligt både der og i FCM. Klubberne i Danmark er (vil jeg tro) bare oppe imod klubber som er for store af navn, af ry mht udvikling af spillere og af pengepung, til at vi kan konkurrere. Når Daramy til vinter skifter til Red Bull handler den næppe om spilletid på 1. holdet.

    Skiftede spillere som Holse, Wind, Roerslev og talenter i den kaliber (lidt under de største talenter) væk grundet manglende spilletid, så ville jeg måske give dig ret i, at vi har et problem et sted. Men Victor Jensen, Bidstrup og måske også Nartey er nok i en kaliber, hvor de simpelthen er for attraktive for store klubber i en alt for tidlig alder, til at vi kan holde dem.

    Mht holdet pt og evt. spilletid til Daramy, så ved jeg det sgu ikke lige. Tanken er da åbenlys, men om han er klar ved jeg ikke. Ligesom man nok skal være ret varsom med de signaler man så sender til holdets marginalspillere.
    Jeg siger heller ikke at ALLE de store talenter i de nævnte klubber runder 1. holdet inden de bliver solgt, men der er fine eksempler på nogle af de aller største talenter, som får chancen på 1. holdet inden de bliver solgt. Simon Kjær slog da eksemplevis igennem på 1. holdet inden han blev solgt ligesom Sisto også gjorde.. De to er sammen med Fischer de største talenter der har været på FCM's akademi, og så er det da flot at man har formået at bringe 2 ud af 3 ind på 1. holdet og dermed både høstet økonomisk og sportslig succes.. I FCN har man en decideret strategi om at bringe talenterne frem og bruge dem tidligt på 1. holdet, og det er altså yderst sjældent at de sælger direkte fra akademiet (Og det er ikke fordi der mangler store talenter). Det viser umiddelbart mig, at det ikke alene er størrelsen på "dansk fodbold" der gør, at de største talenter hos os vælger at prøve lykken hos udenlandske klubber, inden de bryder igennem på 1. holdet.. Det er i høj grad også en afvejning af, hvor talentet bedst kan blive udviklet..

    Det er ikke fordi jeg mener vi skal til at leje talenudviklingsfabrik, men jeg kunne godt tænke mig at de aller største talenter fik vist lidt mere tillid end tilfældet er nu...

  11. #128
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Det er i høj grad også en afvejning af, hvor talentet bedst kan blive udviklet..
    Hvis vi som udgangspunkt tænker, at det er grunden til at Victor Jensen, Nartey, Bidstrup og evt Daramy rykker, så må man selvfølgelig i den grad overveje, hvad vi ikke gør godt nok. Jeg tror altså stadig ikke, at det har ret meget med manglende spil i kampe på 1. holdet at gøre (jeg kan selvfølgelig tage fejl). Det har så vidt jeg ved aldrig været nævnt som en grund fra de pågældende spillere side. Så vidt jeg husker var det endda planlagt, at Victor Jensen skulle spille mere med 1. holdet og han lå vist også til spilletid indenfor en overskuelig periode, men han valgte alligevel Ajax. Og det skyldes nok den bedre sparing (med bedre trænere) han kan få med (bedre) spillere på nogenlunde samme alder og udviklingsniveau i Ajax frem for her, hvor det enten var seniorbold eller spil med dårligere andre unge, og her havde vi endda et glimrende u19 hold. Jeg kan sådan set godt forstå det, og det er nok også den mekanisme som sender de dygtige unge hen til os fra start af fra de mindre klubber. Jeg tror bare ikke, at vi kan gøre al verden for at stoppe det.

    Mere underligt er det, at Nartey rykker til Køln. Det kan da godt være, at det skyldes en aftale om en kort vej til 1. holdet. Han fik i hvert fald meget tidlig debut. Jeg er dog ikke sikker på, at det ender ud som en speciel god beslutning for ham, men det må tiden jo vise.

    Du har ret i, at FCN's strategi er væsentlig anerledes. Jeg kender ikke deres ungdomsafdeling, men har de (haft) talenter der som 16-17 årige er/var lige så lysende store talenter som Bidstrup, Victor eller Daramy, og som er blevet i klubben og fået flere sæsoner på 1.holdet? For de semi-gode talenter med talent til pænt superliganiveau kan vi pt. godt holde og de får også spilletid (selvom dette selvfølgelig kunne være mere)

    Jeg tror forøvrigt, at vi alle gerne så flere chancer til talenterne. Jeg tror egentlig også, at klubben har rykket sig (og kommer til ar rykke sig endnu mere) til at kigge lidt mere talenternes vej, ligesom jeg tror (og håber) at man vil strække sig langt mht Daramy. Jeg tror, at Ståle og co var rigtig trætte af Victor Jensen sagen på trods af et kæmpe salg.
    Sidst redigeret af k@sper : 15.10.18 kl. 11:44

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #129
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af kongkurs Se meddelelser
    Nu tror jeg egentlig ikke at det er mange af vores spillere der decideret ville "tonse" igennem i den norske eller svenske liga. De få spillere der ville gøre det er vel de samme der allerede gør det i den danske. I mine øjne kan man tale om en succesfuld udlejning, når han uge efter uge er en af de første på holdkortet og spiller 90 minutter stort set hver gang. Jeg ved ikke hvad mere du forventer af Keita, men for at drage paralleller til tidligere succeshistorier i FCK, så mindes jeg heller ikke at hverken Augustinsson eller Amartey var fuldstændigt ekseptionelle i Allsvenskan inden de røg videre til os. Keita er 20 år og har de seneste to sæsoner spillet mere eller mindre fast i Sverige og Norge og så har Ståle flere gange udtalt at man har kæmpe store forventninger til ham, så det ville overraske mig meget hvis han ikke får chancen på et tidspunkt.
    Ok, jeg bøjer mig.

    Lyder som du er bedre opdateret.

    Zan

  14. #130
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    232

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Mere underligt er det, at Nartey rykker til Køln. Det kan da godt være, at det skyldes en aftale om en kort vej til 1. holdet. Han fik i hvert fald meget tidlig debut. Jeg er dog ikke sikker på, at det ender ud som en speciel god beslutning for ham, men det må tiden jo vise.
    Nartey ville ikke forlænge. Så fint nok at få 5 millioner for 16 årig med 6 måneder tilbage af kontrakten. Lød lidt til at skiftet var meget på grund af at der var flere penge at hente i Köln, og en rådgiver/bror som var meget fokuseret på det.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #131
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Øhhh what. Vi skal forlænge med N'Doye, fordi han er fucking dygtig, og vi har haft svært ved at finde dygtige angribere de sidste par vinduer. Hvorfor lede efter en diamant, når vi har en....
    Jeg tror du (andre) misforstår. Vi skal selvfølgelig forlænge med N'Doye hvis han har lyst. Men der er ingen grund til at skynde sig. Det vil være spild af tid at skrive ny kontrakt med ham nu. Den er ikke noget værd før vi ved hvad han har af muligheder til sommer. Hvis N'Doye står med et bedre tilbud fra udlandet til sommer, er det ligegyldigt om han har 1 måned eller 1 år tilbage af kontrakten, så skal han videre. Vi har før prøvet at holde på ham mod hans vilje og det var ikke nogen god idé.

  17. #132
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    343

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    Hvis N'Doye står med et bedre tilbud fra udlandet til sommer, er det ligegyldigt om han har 1 måned eller 1 år tilbage af kontrakten, så skal han videre.
    Så skal han videre, ja. Men det er bestemt ikke ligegyldigt om han har 1 måned eller 1 år tilbage af kontrakten. Kontraktens restløbetid er meget afgørende for, hvad man som sælgende klub får for spilleren.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #133
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af VillaMan Se meddelelser
    Så skal han videre, ja. Men det er bestemt ikke ligegyldigt om han har 1 måned eller 1 år tilbage af kontrakten. Kontraktens restløbetid er meget afgørende for, hvad man som sælgende klub får for spilleren.
    Ja, du får enten ingenting eller næsten ingenting. Omvendt skal han nok også have mere i løn hvis du vælger at forlænge kontrakten nu.

  20. #134
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    343

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    Ja, du får enten ingenting eller næsten ingenting. Omvendt skal han nok også have mere i løn hvis du vælger at forlænge kontrakten nu.
    Det kan jo let blive lidt påståeligt det her, når ingen af os reelt ved, hvordan sådan en forhandling foregår. I den ånd vil jeg påstå, at du tager fejl ;-) Restkontraktlængden betyder meget for prisen. Delaney-salget til Bremen er et godt eksempel. Måske endda et bevis. Selvfølgelig er der også andre faktorer, som spiller ind. Spillerens alder fx, som ikke tæller til min fordel, når vi snakker om N'Doye. Det skal dog ikke forhindre mig i at fastholde min påstand.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #135
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af VillaMan Se meddelelser
    Det kan jo let blive lidt påståeligt det her, når ingen af os reelt ved, hvordan sådan en forhandling foregår. I den ånd vil jeg påstå, at du tager fejl ;-) Restkontraktlængden betyder meget for prisen. Delaney-salget til Bremen er et godt eksempel. Måske endda et bevis. Selvfølgelig er der også andre faktorer, som spiller ind. Spillerens alder fx, som ikke tæller til min fordel, når vi snakker om N'Doye. Det skal dog ikke forhindre mig i at fastholde min påstand.
    Enig, ingen af os ved om der kommer en kinesisk klub forbi og vil betale en røvfuld penge for en 34 årig angriber :). Det kan også være at man alligevel synes at N'Doye skal have en lønforhøjelse nu så han føler sig værdsat, og så forlænger kontrakten med et år. Min pointe var bare at kontrakten i sig selv ikke kan holde på N'Doye hvis der kommer attraktive tilbud til sommer.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 9 af 64 FørsteFørste ... 67891011121959 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 5 users browsing this thread. (0 members and 5 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30
  2. Til- og afgange: Vinter 2015/16
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 837
    Sidste Meddelelse: 23.09.17, 20:14
  3. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33
  4. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •