Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
73. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    44 60.27%
  • Uafgjort

    15 20.55%
  • FCN vinder

    14 19.18%
Side 7 af 8 FørsteFørste ... 45678 SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 119

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Jeg tror faktisk egentlig ikke at det handler om hverken bredde eller individuel kvalitet i truppen. Jeg tror at det handler om at Jess har overtaget et hold i dyb mental krise, og jeg tror at han har aktiveret alt hvad han kan af redskaber for at ændre på dette. En enkelt korrekt kendelse i går kunne have hjulpet drastisk på det billede.

    Selvom jeg var glad for Ståle til det sidste, så må jeg jo nok erkende at det var helt korrekt at skifte ham ud. Om man har fundet den bedste er et godt spørgsmål, men jeg tror at en vigtig pointe er at JT agerer som en total modsætning af Ståle på banen.
    Jeg er ikke uenig i, at det lakkede mod enden med Ståle, og at der var klare krisetegn i 2020 trods sølvmedaljer og bedste europæriske placering nogensinde. Men jeg genså lige det fyldige sammendrag fra hvad der endte med at blive Ståles sidste kamp - som bekendt var mod netop FCN. Et hold i dyb mental krise spiller altså bare ikke sådan.

    Døm selv: https://www.fck.dk/kamp/04-10-20/fc-...-nordsjaelland
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #92
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Jeg er ikke uenig i, at det lakkede mod enden med Ståle, og at der var klare krisetegn i 2020 trods sølvmedaljer og bedste europæriske placering nogensinde. Men jeg genså lige det fyldige sammendrag fra hvad der endte med at blive Ståles sidste kamp - som bekendt var mod netop FCN. Et hold i dyb mental krise spiller altså bare ikke sådan.

    Døm selv: https://www.fck.dk/kamp/04-10-20/fc-...-nordsjaelland
    Jeg kan se hvad du mener, men jeg er ikke enig. Jeg hæfter mig ved at spillerne ser mere lettede end glade ud, efter en sejr. - Der synes jeg at se en markant forskel nu. - Jeg må tilstå at jeg faktisk også blev ramt af optimisme efter netop den kamp, men i kavalkaden af elendighed kan jeg forstå at men måske i ledelsen har set det som en enlig svale.

  4. #93
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Jeg havde ellers beslutte at checke ud af tråden, men dine altid gode indlæg skal da lige have en kommentar. Jeg er enig i, at går man i detaljer, så har der i endnu større udstrækning været tale om omskiftelighed. Jeg anfægter ikke, at der afprøves forskellige løsninger, men derimod at det virker famlende.

    Mht. Boile og VN i midterforsvaret, så synes jeg, at optakten til Boiles udvisning i går meget godt illustrerer de problemer, der er. VN er udfordret, når han spiller i en backlinie, der står højt. Løb bag ham, i dybden har han ofte meget svært ved og hans indgreb frem i banen, hvor han bryder ud af backlinien giver ofte også problemer, fordi hans duel styrke ude af backlinien langt fra er den samme som i backlinien.

    Da han løber frem uden at erobre bolden, bliver Boile efterladt med Kamaldeen 1:1 i en løbeduel. Den situation må bare ikke opstå. VN var efterfølgende bedste mand i går, da der skal forsvares på de sidste 30m, men han har en aktie i den situation, der fører til udvisning. Zanka er individuelt stærkere og Boile på VB er bedre end VK på VB.

    Mht. truppens tilstand og niveau på overtagelsestidspunktet, så er det JT's fortælling. Jeg har efterhånden haft en del medarbejdere og dermed også fra tid til anden haft udskiftning af disse. Det er næsten en fast fortælling, når nye medarbejdere starter, at det første, der sker, er, at jeg modtager en fortælling om, hvad det er for noget rod, de har overtaget. En slags beskyttelse af sig selv den første tid.

    Når jeg ser vores trup, så spillede de kvartfinale mod Man U for 8 mdr. siden. De er efterfølgende suppleret med Zanka, Anker, Wilczek, en klarmeldt Boile, Lerager (og Bundu - han skal vel tælles med). Det er en styrket kvartfinale trup og næppe helt den elendighed, som JT beretter om. Hvilket faktisk heller ikke har været det indtryk, der har været meget længe.

    Indtil videre har JT fået to af sine spillere - Lerager og Bundu - jeg vil gætte på, at han minimum får fire mere i næste vindue. Selvom nogle af dem skulle falde igennem Bundu-style, så vil han dog have fået sine spillere. Så må vi se om vi vinder DM. Lige nu tenderer det dog, at JT får tiden til at går. For reelt sker der ikke ret meget, som bygger frem mod næste sæson.
    Jeg er med på at det virker famlende – det synes jeg egentligt også selv. Det værste i min bog er, at jeg ikke synes vi er tættere på en idealopstilling, end vi var i efteråret. Og hvad sker der så med spillestilen, hvis vi igen skifter efter sommeren? Den spillestil vi har praktiseret siden Randerskampen finder jeg egentligt ikke særlig tiltalende. Vi har set mere solide ud defensivt, men lukker fortsat mål ind. Jeg tror ikke det er den retning Thorup ønsker at bevæge sig, men det må tiden vise.

    Nelsson har i øvrigt lavet det nummer en del gange efterhånden, hvor han bryder fra bagkæden buser frem i en duel. Ofte er der ikke den store fare i situationen og heller ikke meget at vinde, så hvorfor han gør det ved jeg ikke. Jeg tror dog ikke på, at Zanka havde været mere fordelagtig at have i en 1-mod-1 situation mod Kamaldeen. Boilesen håndterede den dog exceptionelt dårligt, men har derudover leveret et langt højere niveau end hvad vi har set fra Zanka.

    I øvrigt er vores problem vel næppe topniveauet. Det er snarere bundniveauet der har været skræmmende (særligt for defensiven). Vi diskuterer ofte offensiven herinde, efter min mening også det der primært står for underholdningen, men det er netop defensiven der har sejlet. Ret beset har vi den dårligst præsterende defensiv i top 6. Det er samtidig også det Thorup har overtaget (og jeg baserer det ikke på hvad Thorup selv har udtalt fx for at beskytte sig selv). Det var jo tydeligt allerede før han kom til.

    Men ja, han har fået en styrket trup fra kvartfinalen – på papiret. I praksis har han overtaget en trup på 8. pladsen der røg ud til mægtige Rijeka og som i den grad er blevet overhalet af sine nærmeste rivaler.

    Når det er sagt, så har jeg også mine bange anelser for fremtiden. Strukturelt ligner det at vi er blevet styrket, men om det så reelt er tilfældet ved jeg ikke og den spillemæssige usikkerhed virker ikke for lovende. Omvendt vil jeg mene, at Thorup blot har valgt de mest pragmatiske løsninger til den her sæson og har ændret kurs specifikt til slutspillet. Man prøver snarere at redde sæsonen fremfor at bygge op (selvom det ene selvfølgelig ikke udelukker det andet).

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #94
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Når det er sagt, så har jeg også mine bange anelser for fremtiden. Strukturelt ligner det at vi er blevet styrket, men om det så reelt er tilfældet ved jeg ikke og den spillemæssige usikkerhed virker ikke for lovende. Omvendt vil jeg mene, at Thorup blot har valgt de mest pragmatiske løsninger til den her sæson og har ændret kurs specifikt til slutspillet. Man prøver snarere at redde sæsonen fremfor at bygge op (selvom det ene selvfølgelig ikke udelukker det andet).
    Personligt er jeg blevet en del mere tryg efter de sidste 3 kampe. Vi er blevet meget mere stabile især defensivt og man har fundet nogle rigtige roller til spillere som Lerager og Wilczek. Ja selv Fischer er vel blevet bedre. Var sæsonen 10 kampe længere, så er det min naive tro, at vi måske kunne nå at blande os i guldstriden.

    Når det er sagt, så tror jeg (måske desværre), at du kan have ret i, at dette ikke er den spillestil som Thorup på sigt ønsker. Men det er den spillestil, som spillermaterialet pt. passer bedst til og lige nu er det meget vigtigt at redde sæsonen så vidt som muligt og meget gerne nå op som (mindst) nr. 2. Det kan derfor også betyde en sommer med stor udskiftning i trup (alt efter årets slutplacering og udsigt/manglende udsigt til internationale kampe) og et efterår i endnu mere systemskift og søgen efter opstillinger der virker. Det kan blive endnu et laaaaangt efterår.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #95
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Personligt er jeg blevet en del mere tryg efter de sidste 3 kampe. Vi er blevet meget mere stabile især defensivt og man har fundet nogle rigtige roller til spillere som Lerager og Wilczek. Ja selv Fischer er vel blevet bedre. Var sæsonen 10 kampe længere, så er det min naive tro, at vi måske kunne nå at blande os i guldstriden.

    Når det er sagt, så tror jeg (måske desværre), at du kan have ret i, at dette ikke er den spillestil som Thorup på sigt ønsker. Men det er den spillestil, som spillermaterialet pt. passer bedst til og lige nu er det meget vigtigt at redde sæsonen så vidt som muligt og meget gerne nå op som (mindst) nr. 2. Det kan derfor også betyde en sommer med stor udskiftning i trup (alt efter årets slutplacering og udsigt/manglende udsigt til internationale kampe) og et efterår i endnu mere systemskift og søgen efter opstillinger der virker. Det kan blive endnu et laaaaangt efterår.
    Jeg håber virkelig Jess er pragmatisk nok at bygge videre på den nuværende succes. Får man styr på mandskabssituationen defensivt og hentet en kant der er målfarlig, så ser vi jo faktisk gode ud.
    De har alligevel et par måneder til at vurdere om VK34 skal være fast mand på backen, om Boile skal eller om der skal hentes en udefra. Og så skal der alt svaret på den kabale hentes 1 eller 2 til centerforsvaret.
    Får vi så erstattet Bundu med mere målfarlig og mindre opgivende model, så har vi jo egentlig den startellever vi behøver endda med et par fine rotationsspillere på flere pladser.
    FCM står ved et vadested, og de taler om at sælge ud på flere centrale pladser. Kaba, Evander, Onyeka, Cajuste, Scholz og måske også en back er alle klar til noget nyt, og de kan ikke undgå at sælge 2-3-4 af dem. AGF holder sikkert niveau men Brøndby bliver udfordret på at de kan miste Jesper Lindstrøm og at Uhre ikke laver en 1-ud-af-100 sæson igen. (Glemte lige, at Maxøe nok også er fortid næste sæson, og ham er det langt fra sikkert de kan erstatte)
    Det bør seriøst være muligt for os at hente det mesterskab næste sæson, medmindre vi spænder ben for os selv.
    Sidst redigeret af Something : 20.04.21 kl. 08:32

  9. De følgende 6 brugere er enige:

  10. #96
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    470

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    Det er i al fald et uomtvisteligt krav Something.

  11. #97
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,849

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Jeg håber virkelig Jess er pragmatisk nok at bygge videre på den nuværende succes. Får man styr på mandskabssituationen defensivt og hentet en kant der er målfarlig, så ser vi jo faktisk gode ud.
    De har alligevel et par måneder til at vurdere om VK34 skal være fast mand på backen, om Boile skal eller om der skal hentes en udefra. Og så skal der alt svaret på den kabale hentes 1 eller 2 til centerforsvaret.
    Får vi så erstattet Bundu med mere målfarlig og mindre opgivende model, så har vi jo egentlig den startellever vi behøver endda med et par fine rotationsspillere på flere pladser.
    FCM står ved et vadested, og de taler om at sælge ud på flere centrale pladser. Kaba, Evander, Onyeka, Cajuste, Scholz og måske også en back er alle klar til noget nyt, og de kan ikke undgå at sælge 2-3-4 af dem. AGF holder sikkert niveau men Brøndby bliver udfordret på at de kan miste Jobbe og at Uhre ikke laver en 1-ud-af-100 sæson igen. (Glemte lige, at Maxøe nok også er fortid næste sæson, og ham er det langt fra sikkert de kan erstatte)
    Det bør seriøst være muligt for os at hente det mesterskab næste sæson, medmindre vi spænder ben for os selv.
    Jeg er enig i alt du skriver, men Jesper Lindstrøm bør aldrig omtales som “Jobbe” på Sidelinien (eller noget andet sted hvor mennesker opholder sig!) Det er et kælenavn, og det viser en forkærlighed for manden. Han bør aldrig omtales ved andet end sit navn - eller det der er værre!


  12. #98
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,215

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Jeg er ikke uenig i, at det lakkede mod enden med Ståle, og at der var klare krisetegn i 2020 trods sølvmedaljer og bedste europæriske placering nogensinde. Men jeg genså lige det fyldige sammendrag fra hvad der endte med at blive Ståles sidste kamp - som bekendt var mod netop FCN. Et hold i dyb mental krise spiller altså bare ikke sådan.

    Døm selv: https://www.fck.dk/kamp/04-10-20/fc-...-nordsjaelland
    Men et hold der er i dyb krise ender nr. 1 på “top 10 funny benny hill own goals” om 50 år.

  13. #99
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Men et hold der er i dyb krise ender nr. 1 på “top 10 funny benny hill own goals” om 50 år.
    Fair nok - hvis man benytter "dyb krise" lige så lemfældigt, som formiddagsbladene mener, at man kan være "i chok", bare man tjekker vejrudsigten, så kan vi da godt kalde det "dyb mental krise" :D
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  14. #100
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Jeg kan se hvad du mener, men jeg er ikke enig. Jeg hæfter mig ved at spillerne ser mere lettede end glade ud, efter en sejr. - Der synes jeg at se en markant forskel nu. - Jeg må tilstå at jeg faktisk også blev ramt af optimisme efter netop den kamp, men i kavalkaden af elendighed kan jeg forstå at men måske i ledelsen har set det som en enlig svale.
    Jeg tror, lettelse er en grundfølelse, når man få dage forinden er røget ud af Europa, og man har haft det svært i de første kampe i superligaen efter ellers at have vist storspil i kampene mod de tyrkiske mestre og Manchester United få måneder forinden.

    Men var spillerne i dyb mental krise, ville de simpelthen ikke rejse sig sådan i den kamp lige efter et frygteligt, europæisk exit. Spillet flød mere frit end længe i den kamp, og der er MASSER af overskud på banen.

    Jeg blev selv "ramt" af optimisme efter den kamp, og har endnu ikke fattet timingen af fyringen af Ståle. Fyringen er blevet diskuteret rigeligt andre steder, så lad os bare lade den ligge. Men jeg køber ikke fortællingen om, at Ståle efterlod et hold i dyb, mental krise. Sådan et hold sprudler simpelthen bare ikke, som FCK gjorde det i Ståles sidste kamp.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #101
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,555

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Jeg tror, lettelse er en grundfølelse, når man få dage forinden er røget ud af Europa, og man har haft det svært i de første kampe i superligaen efter ellers at have vist storspil i kampene mod de tyrkiske mestre og Manchester United få måneder forinden.

    Men var spillerne i dyb mental krise, ville de simpelthen ikke rejse sig sådan i den kamp lige efter et frygteligt, europæisk exit. Spillet flød mere frit end længe i den kamp, og der er MASSER af overskud på banen.

    Jeg blev selv "ramt" af optimisme efter den kamp, og har endnu ikke fattet timingen af fyringen af Ståle. Fyringen er blevet diskuteret rigeligt andre steder, så lad os bare lade den ligge. Men jeg køber ikke fortællingen om, at Ståle efterlod et hold i dyb, mental krise. Sådan et hold sprudler simpelthen bare ikke, som FCK gjorde det i Ståles sidste kamp.
    Det er jo ikke én kamp der afgør om et hold er i krise eller ej, men en længere periode.
    Med den retorik kan man ligeså vel fremhæve Rijeka kampen kun tre dagen forinden - Der så jeg et hold fuldstændig uden mandsmod som var i dyb krise, både spillemæssigt og mentalt.

  17. De følgende 6 brugere er enige:

  18. #102
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Men jeg køber ikke fortællingen om, at Ståle efterlod et hold i dyb, mental krise. Sådan et hold sprudler simpelthen bare ikke, som FCK gjorde det i Ståles sidste kamp.
    Ej. Stop nu. Det var ret tydeligt, og det er vel bekræftet i tv-interviews af såvel Thorup, William, Falk og Boilesen. Det har for mig altid været et mysterium, hvordan Ståle kunne tabe til Hobro, men spille yderst fornuftigt i Europa. Celtic og ManU er støj (Erdogan var ringe), men det ændrer ikke på, at vi har været i en nedadgående, selvforstærkende, spiral i minimum 18 måneder op til fyringen. Og stop så med at skrive mere om Ståles fyring. Vi kan ikke bruge det til mere.


  19. #103
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,215

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Ej. Stop nu. Det var ret tydeligt, og det er vel bekræftet i tv-interviews af såvel Thorup, William, Falk og Boilesen. Det har for mig altid været et mysterium, hvordan Ståle kunne tabe til Hobro, men spille yderst fornuftigt i Europa. Celtic og ManU er støj (Erdogan var ringe), men det ændrer ikke på, at vi har været i en nedadgående, selvforstærkende, spiral i minimum 18 måneder op til fyringen. Og stop så med at skrive mere om Ståles fyring. Vi kan ikke bruge det til mere.
    Og reelt måske mere. 2019 mesterskabet virkede meget mindre dominerende (fraset slutspillet), end tidligere mesterskaber. Så reelt kan man diskuterer om krisen går 4 år tilbage. I de 4 år har vi trukket et dm og fcm har snart taget 3.

  20. De følgende 4 brugere er enige:

  21. #104
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,215

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Fair nok - hvis man benytter "dyb krise" lige så lemfældigt, som formiddagsbladene mener, at man kan være "i chok", bare man tjekker vejrudsigten, så kan vi da godt kalde det "dyb mental krise" :D
    Kig på statistikken. Siden 2014 har vi fået sammen pointantal som FCM. Samtidigt skal vi 5 år tilbage for at finde sejrer i herning. Vi kunne også se på vores sidste 12 indbyrdes med brøndby og fcm. Det er for os, dyb krise.

  22. De følgende 5 brugere er enige:

  23. #105
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg er enig i alt du skriver, men Jesper Lindstrøm bør aldrig omtales som “Jobbe” på Sidelinien (eller noget andet sted hvor mennesker opholder sig!) Det er et kælenavn, og det viser en forkærlighed for manden. Han bør aldrig omtales ved andet end sit navn - eller det der er værre!
    Jeg synes nu, at “Jobbe” lyder så umanerligt tumpet, at jeg bruger som en hån med stor fornøjelse.

Side 7 af 8 FørsteFørste ... 45678 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 82
    Sidste Meddelelse: 07.10.20, 13:52
  2. Svar: 60
    Sidste Meddelelse: 27.07.20, 17:08
  3. Svar: 82
    Sidste Meddelelse: 25.07.20, 10:34
  4. Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 17.06.20, 23:46
  5. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 07.03.20, 03:24

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •