Side 8 af 9 FørsteFørste ... 56789 SidsteSidste
Viser resultater 106 til 120 af 134

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

  1. #106
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    309

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Puha en tung sæsondebut.. Pessimismen blev godt og grundigt styrket - og med god grund.
    Jeg har aldrig været mere skeptisk omkring Ståle - dels fordi vi har sejlet i længere tid end nogensinde under ham, og dels fordi jeg ikke ser løsningen i en klassisk defensiv 4-4-2 ala Ståle. Ståles fodboldfilosofi er ikke svaret på vores problemer - vi er blevet spillet ud af brættet på regulær vis.
    Jeg drømmer om at se en 3-5-2, hvor vi ejer den centrale del af banen og også kan åbne på på wingerne. Spillerne vi har er gode nok til at vinde mesterskabet, men ikke med det nuværende trænerteam. Lad os give Ståle 5 kampe, og hvis vi er mere end 2 point efter nummer et, må han ud. Få Lønstrup eller David Nielsen ind og se hvad de kan gøre med spillermaterialet. De kan begge bringe nye idéer.

    Mvh,
    en modløs Frederik

  2. #107
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Jeg kunne godt tænke mig, at vi havde andre våben, end indlæg fra fløjene eller giv bolden til Viktor. Problem med indlægene er, at det er ikke nemt at score på. Der er mange ting, der skal falde i hak. Og hvis Viktor ikke er på toppen, så har vi ikke mange andre ideer, end at stå og spille bolden frem og tilbage foran, som f.eks i går et hold der forsvarer med 11 mand.
    Det er netop det vi er mange som har råbt og skreget på igennem lang tid, men dette kommer næppe til at ske.
    Men kræver også en helt anden tilgang til spillet, end at defensiven kommer i første række.
    Dette kræver helt andre øjne, og mennesker i det sportslige setup end det vi har nu, da de er indbegrebet indlæg/giv bolden til en Xfactor spiller og håb på det bedste.

    Men måske man burde sende Ståle en kopi af denne bog her. "The Coaching Philosophies of Louis Van Gaal and the Ajax Coaches"

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #108
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    885

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Falk skal tilbage på højre kant. Både fordi han er bedre defensivt end Skov, men han har også en bedre spilintelligens, som gør at han gør sine medspillere gode i højere grad end Skov gør. Det kræver dog en bedre central midtbane.
    Enig med Falk på kanten, men; Falk er den bedste løsning på offensiv midt som vi har lige nu, DET ER BARE IKKE GODT NOK. Vi skal bruge hver en krone vi forhåbentligt får for Robin (Og mere til måske) til en offensiv midt. Troede efter CSKA kampen at Gregus måske var løsningen, men hans gode præstation dér var åbenbart en enlig svale.
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #109
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ere-med-bund-i

    Her kan man læse tipsbladets analyse af FCK. Det er altså ikke kun os fans på sidelinien, der melder FCK ude af mesterskabskampen i nuværende forfatning.

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #110
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ere-med-bund-i

    Her kan man læse tipsbladets analyse af FCK. Det er altså ikke kun os fans på sidelinien, der melder FCK ude af mesterskabskampen i nuværende forfatning.
    Næ det ser skidt ud. Men vi har før set, hvordan en enkelt leder totalt kan ændre et holds udtryk, hvilket forhåbentlig sker med Bjelland her. Lad os se om en måneds tid. Er vi med Bjelland på holdet og med NDoye og Kenan i form og spillet ind på holdet stadig lige dårlige, ja så er vi nok ikke titelaspiranter i år.

    Jeg krydser dog stadig fingre for, at Belland får en betydning ala Jacob Laursen i 2000. Det er jo nok derfor han er købt.

  9. De følgende 6 brugere er enige:

  10. #111
    Tilmeldingsdato
    Jul 2016
    Indlæg
    299

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Min største frygt angående FCK blev desværre en realitet efter igår. Det ligner nøjagtigt det samme hold vi så sidste sæson. Det er et hold uden selvtillid, gejst eller vilje. Samtidigt kan man også stille spøgsmålstegn ved forskellige dispositioner ved kampen. Hvorfor skulle Luftner starte inde? Manden viste jo endnu engang, at han ikke magter opgaven, og skaber utryghed op igennem hele holdet. Gregus som Ståle har brugt hele sommeren på, at tale op, bliver flået ud efter 45 elendige minutter hvori han er langsom i både tanke og handling. Men det viste jo blot, hvad de fleste jo allerede godt ved, at Gregus ikke har niveauet til FCK. Og især den centrale midtbane er et kæmpe problem pt. Ståle står jo nærmest med 4 decideret defensive midtbanespillere (Kvist, Zaca, Gregus og Keita) Og så har han Falk og Thomsen. Falk projektet på den centrale midtbane ser desværre ud til, at være læst, og fungere ikke rigtigt mere. Thomsen er skadet, men spiller alligevel sjældent centralt. Ståle mangler en offensiv playmaker der har et blik for det fremadrettet spil. Men sådan en spiller vil ikke fungere i Ståles stramme 4-4-2 system. Personligt gad jeg godt et 4-3-3 system. Det ville i min optik passe vores nuværende centrale midtbanespillere meget bedre. Her vil Zeca, Kvist, Gregus og Keita kæmpe om de 2 defensive pladser, mens man kunne hente en offensiv playmaker til den sidste plads. Og så kunne Fischer og Falk spille på de 2 kanter med en N'Doye centralt. Vi har i min optik så mange dygtige boldspillere, men de bliver simpelthen ikke udnyttet godt nok.

    Ståle er simpelthen nød til, at ændre sin filosofi, hvis han skal rejse det her FCK hold igen. Jeg bøjer mig gerne i støvet hvis han formår med sin nuværende trupsammensætning og filosofi, at bygge et nyt storhold op, men jeg tvivler i den grad.

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #112
    Gobas er offline Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Når der skal satses går vi over i en 3-5-2 som ofte giver noget power fremad. Om det er fordi modstanderne samtidig trækker sig og ikke er 100% forberedte på den opstilling skal jeg lade være usagt. Men det kunne være fristende at prøve den fra start. Midtjylland havde trods alt fin succes med opstillingen sidste år og Farum har også lavet en del kasser med den opstilling.

    Så gerne vi prøvede med denne:
    Joronen
    Bjelland – BabaPapa – Vavro
    Ankersen – Falk – Zeca – Fischer – Boilesen
    Kodro – N’Doye
    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #113
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    68

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Ganske enkelt kan man bare sige at så længe at folk som Gregus og Lufftner er tæt på holdet og som igår endda i start 11 eren, så er niveauet bare ikke godt nok. Jeg mener helt seriøst ikke at de 2 ville være sikre folk på et hold som OB, eller AaB......

    Det siger ALT om vores udfordringer at vi skal blive ved med at se på spillere der i den grad slet ikke har et niveau som modsvarer ambitionsniveauet som jeg kan forstå FCK stadig har...

    Man vinder absolut ikke DM, med den slags spillere og det ville jeg ønske at Ståle og Co. ville indrømme istedet for stædigt som små børn holde fast i dem og blive ved med at tro de kan bringe noget som helst...

    Det er ihvertfald min pejlestok fremover at så længe de bare er i nærheden af holdet, så er vores niveau bare ikke godt nok....

    Skov har også længe lignet en lille forvirret dreng på banen, som løber rundt med hovedet under armen og absolut ikke en spiller der kan gøre forskellen eller som han spiller pt. har niveauet til at spille på holdet...

    Indkøbene har bare ikke været gode nok, det må vi også erkende.....selvfølgelig kræver det nogle gange lidt tilvænning, men synes efterhånden der er mange der har fået masser af chancer uden at bevise de er gode nok...

    En spiller som derimod ser ud til at have potentiale er Thomsen, som modsat de andre jeg har nævnt får meget få chancer........igen, hvor fan..... har man købt ham, når man ikke tror på ham (heller ikke når han er skadesfri)... ?

    SYnes iøvrigt vores nye mand i forsvaret viste gode takter, så med Bjelland ved sin side er jeg mere optimistisk og så mangler vi bare en central midtbane der kan løfte niveauet......men det skal være snart, der er ikke råde til mange svipsere, så risikrer vi at ryge bagud og ind i en negativ spiral allerede fra starten og så kan løbet være kørt....

  15. #114
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    465

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Med Fischer tilbage, så må man håbe, at vi kan få Skov ud på bænken. Siden han brændte straffesparket mod Brøndby, så har han ikke sat mange fødder rigtigt (et mål mod finske kups tæller ikke).
    Jeg synes faktisk vi så en bedre spillende Skov, end vi længe har set.
    Der var mere drive og vilje i det han lavede igår, end jeg kan huske at have set længe.
    Han var blandt andet meget tæt på at have en assist til Dame, da han smadrede bolden på overliggeren.

    Han var ikke fantastisk, men synes han var bedre end han har været længe.
    BAH!
    SYKE's Avatar

  16. De følgende 9 brugere er enige:

  17. #115
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    68

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Ja men det siger måske mere om hvordan hans niveau ellers har været på det sidste......han blev købt ind som en spiller direkte til start 11 eren, og som kunne gøre en forskel, det synes jeg bestemt ikke han har levet op til.... desværre, er ellers tilhænger af at købe de bedste danske talenter fra vores konkurenter, men måske er springet alligevel for stort når de kommer til FCK, men det undrer mig at en spiller som Skov vel spillede bedre da han var i Silkeborg...... hvad er det der sker når de kommer her til Kbh ?? (er jo set mange gange før) ?

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #116
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af M.L. Gore Se meddelelser
    Ja men det siger måske mere om hvordan hans niveau ellers har været på det sidste......han blev købt ind som en spiller direkte til start 11 eren, og som kunne gøre en forskel, det synes jeg bestemt ikke han har levet op til.... desværre, er ellers tilhænger af at købe de bedste danske talenter fra vores konkurenter, men måske er springet alligevel for stort når de kommer til FCK, men det undrer mig at en spiller som Skov vel spillede bedre da han var i Silkeborg...... hvad er det der sker når de kommer her til Kbh ?? (er jo set mange gange før) ?
    Mon ikke det skyldes alle de defensive pligter, samt den arrige nordmand ikke vil have man bryder kæderne hvis ikke man er 100% sikker på at vinde bolden. Er ikke første gang og bliver ikke sidste gang vi ser gode spiller falde totalt igennem i FCK systemet.

    Spørgsmålet er vel hvor mange der bukker under når vi står ved udgangen af august og kun har hentet sølle 6 point

  20. #117
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Mon ikke det skyldes alle de defensive pligter, samt den arrige nordmand ikke vil have man bryder kæderne hvis ikke man er 100% sikker på at vinde bolden. Er ikke første gang og bliver ikke sidste gang vi ser gode spiller falde totalt igennem i FCK systemet.
    Det kunne jo også være, at presset rent faktisk er enormt meget større i FCK, og at det rent faktisk er noget, som man skal vænne sig til. Det nævnes trods alt af ganske mange tidligere FCK spillere og eksperter.

    Det kunne måske også være noget om, hvordan modstanderne står mere kompakt og dybere mod FCK end Silkeborg og dermed gør det sværere for en type som Skov at bryde igennem.

    Men det er selvfølgelig bare mere interessant at give Ståle skylden. Lidt søgt er det dog i min optik, at give skylden på nogle defensive forpligtelser, som han langt hen af vejen jo nok også har haft hos Ståles jyske klon.

    Forøvrigt er jeg stadig vild med Skov og er sikker på, at han nok skal få sit gennembrud hos os. Det er dog nok bare ikke vildt nemt i en stor klub med et kæmpe pres, når tingene ikke fungerer optimalt.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #118
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det kunne jo også være, at presset rent faktisk er enormt meget større i FCK, og at det rent faktisk er noget, som man skal vænne sig til. Det nævnes trods alt af ganske mange tidligere FCK spillere og eksperter.

    Det kunne måske også være noget om, hvordan modstanderne står mere kompakt og dybere mod FCK end Silkeborg og dermed gør det sværere for en type som Skov at bryde igennem.

    Men det er selvfølgelig bare mere interessant at give Ståle skylden. Lidt søgt er det dog i min optik, at give skylden på nogle defensive forpligtelser, som han langt hen af vejen jo nok også har haft hos Ståles jyske klon.

    Forøvrigt er jeg stadig vild med Skov og er sikker på, at han nok skal få sit gennembrud hos os. Det er dog nok bare ikke vildt nemt i en stor klub med et kæmpe pres, når tingene ikke fungerer optimalt.

    I FCK handlede det om at få så meget tid, så flest mulig kunne hjælpe med at forsvare, mens man her er oppe at angribe med det samme, og hvis min mand løber op på sin egen banehalvdel, så følger man efter ham. I FCK er man altid i sin zone, og man må ikke blive taget ud af den, med mindre man er 100 procent sikker på, at man vinder bolden.
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/prem...-fc-koebenhavn

    Skal vi bare stoppe den her Kasper?

    Dertil håber og ønsker jeg også skov og alle andre slog til med det samme, som de ofte gør andre klubber.
    Men så længe vi spiller det system vi gør, kommer det aldrig til at ske

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #119
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Forøvrigt er jeg stadig vild med Skov og er sikker på, at han nok skal få sit gennembrud hos os. Det er dog nok bare ikke vildt nemt i en stor klub med et kæmpe pres, når tingene ikke fungerer optimalt.
    Det er jeg helt enig i.

  25. De følgende 3 brugere er enige:

  26. #120
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/prem...-fc-koebenhavn

    Skal vi bare stoppe den her Kasper?

    Dertil håber og ønsker jeg også skov og alle andre slog til med det samme, som de ofte gør andre klubber.
    Men så længe vi spiller det system vi gør, kommer det aldrig til at ske
    Ja det giver nok ikke mening at diskutere videre, hvis de sidste to linjer er din holdning.

    Men hvis jeg nu alligevel i en enkelt besked prøver, så må pointerne være

    1)
    Skov kommer fra Silkeborg med en Ståle discipel som træner. Han har nok skulle forsvare før.

    2)
    Hele tilgangen med at holdet forsvarer som en enhed har været vores nøgle til europæisk succes.

    3)
    Selvom man måske mister en smule offensivt, så tror jeg på, at man stadig kan lidt selvom man skal løbe hjem også. Det har vi set med masser af spillere før.

    4)
    Jeg forstår ikke, hvorfor pointen med at det er meget sværere at slå til i KBH altid ignoreres i disse diskussioner. Så mange tidligere spillere har efterhånden sagt det. Måske er det rent faktisk lidt sandhed i det, selvom det selvfølgelig ikke må blive en sovepude.

  27. De følgende 2 brugere er enige:

Side 8 af 9 FørsteFørste ... 56789 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 64
    Sidste Meddelelse: 26.04.18, 15:13
  2. Svar: 141
    Sidste Meddelelse: 15.03.18, 17:17
  3. Svar: 80
    Sidste Meddelelse: 06.03.18, 09:11
  4. Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.09.12 kl.17)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 01.10.12, 15:15
  5. Optakts- og kamptråd: FC København - AC Horsens
    By zeez in forum De korte linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 23.03.08, 01:13

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •