Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 31 til 44 af 44

Emner: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. FC København (05/08-2018 kl. 16:00)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. FC København (05/08-2018 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    I øvrigt, hvor var det dog usmageligt af 2-3 omgange at høre en flok OB'ere synger "Viktor Fischer er homo". Suk.
    Enig, men det ville være synd at sige, at vi er meget bedre selv. Det er voldsomt pinligt at høre på en flok voksne mænd, som besvarer "nr. 28 Anders K...." med ordet luder.

    Også en sjov observation, at se den ene OB-fan der havde bragt romerlys med blive fjernet straks af vagterne, mens en maskeret FC'er står i bar overkrop og fyrer to stk. af, lige foran fem vager, som intet gør.

    Undskyldningerne om hvor svært det er at udpege ballademagere og lign. er simpelhen dybt godnat.


  2. #32
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. FC København (05/08-2018 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af MadsEmil Se meddelelser
    Nu er Pieros på vej tilbage og Wind senere på efteråret ... derudover kan man flytte rundt på Falk og Fischer.....
    Ganz genau og derudover står Carlo Holse også på spring.
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. FC København (05/08-2018 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg er egentlig fint tilfreds med kvaliteten i vores start 11'er, men jeg synes i den grad der mangler noget bredde på den kreative front.. I går, hvor det ikke rigtig kørte rent offensivt i første halvleg, sad man jo ikke rigtig med følelsen af, at der var nogen på bænken som kunne komme ind og gøre en forskel, snarere tværtimod.. Derfor håber jeg, at en kreativ midtbanespiller står højt på Ståles ønskeseddel og at vi lukker en aftale med sådan en før vinduet lukker.. Ellers kommer skader/karantæner på de offensive positioner til at koste point..
    Vi har følgende spillere til angrebet.
    Dame N'Doye, Pieros, Wind og Kodro. Det synes jeg er rigtig, rigtig fint.
    Til de 2 kanter har vi Fischer, Thomsen, Skov og Holse.
    Til den centrale offensive har vi Falk og Gregus.
    Henter vi en til, vil vedkommen enten ikke få spilletid, eller tage spilletid fra andre der har fortjent den.

    Jeg tænker eneste løsning, for jeg er lidt enig faktisk, er at man sælger Gregus og henter Albin Ekdal, så Falk frigives til kanten igen. Men Sådan som Falk udvikler sig centralt for tiden, er jeg ikke sikker på det er en god ide.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #34
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    287

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. FC København (05/08-2018 kl. 16:00)

    Lad Falk blive på midten. Han kan blive en helt suveræn offensiv CM med lidt flere kampe. Han har visioner i sit spil og både god bevægelse og god teknik til at føre det ud i livet
    Politiken.dk om Brøndbys krise: - Borgmester Ib Terp fortæller til BT, at klubben har henvendt sig, for at høre om mulighederne for hjælp fra kommunen.

    »Men det har vi desværre ikke kunnet«.

  6. De følgende 5 brugere er enige:

  7. #35
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. FC København (05/08-2018 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Vi har følgende spillere til angrebet.
    Dame N'Doye, Pieros, Wind og Kodro. Det synes jeg er rigtig, rigtig fint.
    Til de 2 kanter har vi Fischer, Thomsen, Skov og Holse.
    Til den centrale offensive har vi Falk og Gregus.
    Henter vi en til, vil vedkommen enten ikke få spilletid, eller tage spilletid fra andre der har fortjent den.

    Jeg tænker eneste løsning, for jeg er lidt enig faktisk, er at man sælger Gregus og henter Albin Ekdal, så Falk frigives til kanten igen. Men Sådan som Falk udvikler sig centralt for tiden, er jeg ikke sikker på det er en god ide.
    På papiret er truppen stor nok med 14 spillere til de seks forreste pladser. Men hvis Ståle holder fast i det nye offensive koncept med Fischer i angrebet og Falk centralt - hvilket jeg i parentes bemærket håber, han gør - så er truppen faktisk sårbar.

    For at gøre skævheden tydelig:
    Det offensive koncept fra AaB og OB-kampene kræver fire tekniske typer og to mere fysiske til de seks pladser. Truppen består pt. af seks tekniske typer (hvoraf Kadrii formentlig snart er fortid) og otte mere fysiske typer.

    Eller anskueliggjort på en anden måde:

    - Falk, Skov, Thomsen, Fischer, Holse (og Kadrii) konkurrerer om fire pladser.

    - Zeca, Gregus, Kvist og Keita kandiderer til en enkelt midtbaneplads.

    - N'Doye, Kodro, Sotiriou og Wind kandiderer til en enkelt plads i angrebet.

    Der vil selvfølgelig være kampe, hvor opstillingen vil være mere fysisk, men hvis Ståle som udgangspunkt i Suppen holder fast i det nye dogme, er truppen temmelig skævt sammensat oppe foran.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #36
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. FC København (05/08-2018 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    På papiret er truppen stor nok med 14 spillere til de seks forreste pladser. Men hvis Ståle holder fast i det nye offensive koncept med Fischer i angrebet og Falk centralt - hvilket jeg i parentes bemærket håber, han gør - så er truppen faktisk sårbar.

    For at gøre skævheden tydelig:
    Det offensive koncept fra AaB og OB-kampene kræver fire tekniske typer og to mere fysiske til de seks pladser. Truppen består pt. af seks tekniske typer (hvoraf Kadrii formentlig snart er fortid) og otte mere fysiske typer.

    Eller anskueliggjort på en anden måde:

    - Falk, Skov, Thomsen, Fischer, Holse (og Kadrii) konkurrerer om fire pladser.

    - Zeca, Gregus, Kvist og Keita kandiderer til en enkelt midtbaneplads.

    - N'Doye, Kodro, Sotiriou og Wind kandiderer til en enkelt plads i angrebet.

    Der vil selvfølgelig være kampe, hvor opstillingen vil være mere fysisk, men hvis Ståle som udgangspunkt i Suppen holder fast i det nye dogme, er truppen temmelig skævt sammensat oppe foran.
    Det har du ret i. Jeg tror dog Ståle løser det problem ved at lade Pieros / Kodro spille omkring Wind / N'Doye. Så er det meste af ubalancen løst.

    Den centrale midtbane er sværere at blive klog på synes jeg. Falk startede helt klart som en nødløsning, med klare mangler defensivt. De mangler er ikke længere så tydelige. Især ikke når bagkæden kan stå det højere som den kan nu, fordi Vavro og Bjelland vinder deres dueller. Så måske bliver Falk derinde? Hvis han gør det, så er Gregus klar reserve, som Kvist er det for Zeca. Men så står vi med 4 spillere til 2 pladser igen på kanterne, og det er vel ok?
    Det er vel kun Gregus der ikke helt passer ind. Kunne han skiftes til en anden type, men på ca samme niveau som Falk / Zeca, så vi kunne spille mere fysisk centralt på midtbanen, ville det være optimalt. Edit: det ville vel være optimalt med en spiller det både ville kunne med Zeca og Falk. Altså har nok fysik og diciplin til at spille bag Falk men også drive og boldomgang nok til at spille foran Zeca.
    Keita tænker jeg skal lejes ud.
    Sidst redigeret af Something : 06.08.18 kl. 10:56

  10. #37
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. FC København (05/08-2018 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Det har du ret i. Jeg tror dog Ståle løser det problem ved at lade Pieros / Kodro spille omkring Wind / N'Doye. Så er det meste af ubalancen løst.

    Den centrale midtbane er sværere at blive klog på synes jeg. Falk startede helt klart som en nødløsning, med klare mangler defensivt. De mangler er ikke længere så tydelige. Især ikke når bagkæden kan stå det højere som den kan nu, fordi Vavro og Bjelland vinder deres dueller. Så måske bliver Falk derinde? Hvis han gør det, så er Gregus klar reserve, som Kvist er det for Zeca. Men så står vi med 4 spillere til 2 pladser igen på kanterne, og det er vel ok?
    Det er vel kun Gregus der ikke helt passer ind. Kunne han skiftes til en anden type, men på ca samme niveau som Falk / Zeca, så vi kunne spille mere fysisk centralt på midtbanen, ville det være optimalt. Edit: det ville vel være optimalt med en spiller det både ville kunne med Zeca og Falk. Altså har nok fysik og diciplin til at spille bag Falk men også drive og boldomgang nok til at spille foran Zeca.
    Keita tænker jeg skal lejes ud.
    Men så forudsætter du, at Kodro/Sotiriou kan udfylde Fischers rolle i angrebet, samt at Gregus kan gøre det ud for Falk på midtbanen. Det er i mine øjne ikke at fortsætte det nye offensive dogme, men nærmest at gå tilbage til den gamle stil med to "almindelige" midtbanespillere og to targetman-agtige angribere.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #38
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. FC København (05/08-2018 kl. 16:00)

    I angrebet tror jeg ikke vi ser et nyt dogme, jeg tror vi i Pieros fravær ser en nødløsning, hvor Ståle prioriterer at de bedste spiller. At det samtidig giver os et taktisk alternativ er kun godt.
    På midtbanen tror jeg vi ser noget nyt, i høj grad båret af Rasmus Falk. Jeg kan ikke nævne mange spillere der i samme grad kan være offensiv drivkraft OG ofre sig for holdet. En sjælden og smuk kombination.

    Gregus er til overs i alle udgaver. Han er besidder ikke de rigtige spidskompetencer til nogen af vores centrale pladser. Uanset hvordan man sætter det sammen.

    Derfor bør han sælges. Jeg tror ikke det er realistisk at hente en kompetent erstatning for Falk. Enten det ene eller det andet aspekt vil halte efter. Samtidig er jeg ikke sikker på Kvist er en god nok Zeca erstatning feks mod Brøndby eller Atalanta. Derfor synes jeg det giver mening at hente feks Albin ekdal der ville kunne spille sammen med Falk eller Zeca alt efter modstanderen.
    Hvis Falk også får 20 kampe på kanten er der kampe nok i år til at både Ekdal, Falk Zeca kan starte ca 45 kampe og være glade. Hvis altså vi går i gruppespil.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #39
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. FC København (05/08-2018 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    I angrebet tror jeg ikke vi ser et nyt dogme, jeg tror vi i Pieros fravær ser en nødløsning, hvor Ståle prioriterer at de bedste spiller. At det samtidig giver os et taktisk alternativ er kun godt.
    På midtbanen tror jeg vi ser noget nyt, i høj grad båret af Rasmus Falk. Jeg kan ikke nævne mange spillere der i samme grad kan være offensiv drivkraft OG ofre sig for holdet. En sjælden og smuk kombination.

    Gregus er til overs i alle udgaver. Han er besidder ikke de rigtige spidskompetencer til nogen af vores centrale pladser. Uanset hvordan man sætter det sammen.

    Derfor bør han sælges. Jeg tror ikke det er realistisk at hente en kompetent erstatning for Falk. Enten det ene eller det andet aspekt vil halte efter. Samtidig er jeg ikke sikker på Kvist er en god nok Zeca erstatning feks mod Brøndby eller Atalanta. Derfor synes jeg det giver mening at hente feks Albin ekdal der ville kunne spille sammen med Falk eller Zeca alt efter modstanderen.
    Hvis Falk også får 20 kampe på kanten er der kampe nok i år til at både Ekdal, Falk Zeca kan starte ca 45 kampe og være glade. Hvis altså vi går i gruppespil.
    Nødløsningen på Sotirious skade var vel, at vi købte både N'Doye og Kodro som erstatning for Santander. Lige nu har Ståle i hvert fald muligheden for at spille med to store i angrebet, og alligevel vælger han Fischer deroppe som den ene. Det, håber jeg, er et udtryk for et skift tilbage til stilen, da vi spillede med en Zuma/Santin/Ailton i angrebet, men det er selvfølgelig en smagssag. :-)

    Mht. midtbanen tror jeg, vi er mere enige. Der sker i hvert fald meget mere offensivt på hele holdet, når vi har en tekniker liggende centralt, og Gregus er ikke god nok til at udfylde den rolle.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  15. #40
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. FC København (05/08-2018 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    Enig, men det ville være synd at sige, at vi er meget bedre selv. Det er voldsomt pinligt at høre på en flok voksne mænd, som besvarer "nr. 28 Anders K...." med ordet luder.

    Også en sjov observation, at se den ene OB-fan der havde bragt romerlys med blive fjernet straks af vagterne, mens en maskeret FC'er står i bar overkrop og fyrer to stk. af, lige foran fem vager, som intet gør.

    Undskyldningerne om hvor svært det er at udpege ballademagere og lign. er simpelhen dybt godnat.
    Helt enig til det hele

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #41
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. FC København (05/08-2018 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Nødløsningen på Sotirious skade var vel, at vi købte både N'Doye og Kodro som erstatning for Santander. Lige nu har Ståle i hvert fald muligheden for at spille med to store i angrebet, og alligevel vælger han Fischer deroppe som den ene. Det, håber jeg, er et udtryk for et skift tilbage til stilen, da vi spillede med en Zuma/Santin/Ailton i angrebet, men det er selvfølgelig en smagssag. :-)

    Mht. midtbanen tror jeg, vi er mere enige. Der sker i hvert fald meget mere offensivt på hele holdet, når vi har en tekniker liggende centralt, og Gregus er ikke god nok til at udfylde den rolle.
    Jeg tror Fischers tunge ben, og Kodros "blandede start" er de primære årsager. Men har du ret, så mangler der en kant. Det er sandt. Jeg håber bare ikke der købes en der skal være foran Holse i køen. Jeg synes virkelig han ser spændende ud.

    Gregus har jeg tabt tålmodigheden med. Han er udpræget hverken/eller og kan sikkert bruges på en 3 mands midtbane med Kvist og Riquelme - eller andre totalt ensporede spillere. Hos os kan jeg simpelthen ikke se det.

  18. #42
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. FC København (05/08-2018 kl. 16:00)

    Kan tilføjes, at jeg tror Damen bliver god når han kommer op i omdrejninger. Det troede jeg ikke da vi hentede ham, så det er positivt. Jeg tror ligeledes at Pieros bliver en gevinst at få tilbage. Han brænder meget, men kommer til gengæld også til en del chancer. Idéen med Kodro kan jeg stadig ikke se, grundet manglende spidskompetencer.

    Jeg håber vi får en ny CM ind, så Falk kan komme over på kanten. Så må Skov en tur på bænken.

  19. #43
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. FC København (05/08-2018 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jogo Bonito Se meddelelser
    Lad Falk blive på midten. Han kan blive en helt suveræn offensiv CM med lidt flere kampe. Han har visioner i sit spil og både god bevægelse og god teknik til at føre det ud i livet
    I udgangspunktet meget enig, men Falk fik vel en 4 års kontrakt så skal sælges enten til vinter eller sommer ? Derfor vil jeg foretrække Ekdal nu også have ham de næste 3 år.

  20. #44
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. FC København (05/08-2018 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Sir Lanng Se meddelelser
    I udgangspunktet meget enig, men Falk fik vel en 4 års kontrakt så skal sælges enten til vinter eller sommer ? Derfor vil jeg foretrække Ekdal nu også have ham de næste 3 år.
    Medmindre Falk bliver. Falk er god, men ikke sikkert i min optik han for alvor er god nok til at slå igennem i en markant større klub end FCK. Så skulle det være udlandet for udlandets skyld.

  21. De følgende 5 brugere er enige:

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 80
    Sidste Meddelelse: 06.03.18, 09:11
  2. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 27.10.16, 08:58
  3. Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 26.05.15, 16:16
  4. Optakts- og kamptråd: F.C. København - Vejle Boldklub
    By Fck-fan in forum De korte linier
    Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 14.04.09, 13:34
  5. Optakts- og kamptråd: FC København - Lyngby Boldklub
    By Mads740 in forum De korte linier
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 25.05.08, 20:22

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •