Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
47. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCN vinder

    23 48.94%
  • Uafgjort

    13 27.66%
  • FCK vinder

    11 23.40%
Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 48

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    Trods den uheldige oplevelse tidligere på ugen rejste vi os og fik knust Nordsjælland. Første halvleg var noget blandet. Vi forsøgte primært at spille direkte og vores opspil var ikke særlig prangende. Det skyldes at FCN gerne ville presse højt, selv når vores forsvarere modtog bolden dybt. Det resulterede i en flot scoring og herefter overgav vi meget initiativ til FCN, der stort set ikke blev farlige, mens vi selv lå og lurede på omstillinger. Det er en tendens vi har set en del på det seneste, ligesom vi også har det svært når andre hold gør det samme. Der skete dog ikke ret meget på den front i første halvleg, der efter scoringen var en noget sløj affære.

    Det rettede anden halvleg dog op på og vi kom hurtigt foran med to, da Wind igen viste overblikket og FCN indkasserede et selvmål efter Diks slog et fladt indlæg. FCN nåede dog at score et enkelt mål. Utroligt nok efter et hjørnespark, hvor Nagalo var fuldstændig umarkeret. Der gik dog ikke længe før vi selv scorede på en dødbold. Det punkterede i den grad FCN, der ikke engang nåede at få Sadiq på banen før Biel havde lukket og slukket.

    En flot sejr, men med til historien hører selvfølgelig, at FCN måtte undvære deres faste målmand og efter 25 minutter også det rutinerede bindeled i forsvaret. Jeg synes dog alligevel FCN stod fint defensivt i første halvleg. De tillod ikke ret meget og vekslede mellem at have 4 og 5 mand i bagerste kæde. Derudover kom vi heller ikke frem til ret mange indlæg, hvor FCN ellers er særdeles svage. Det er svært at vurdere ret meget på anden halvleg, hvor de efter kort tid kollapsede. Vi var mere afventende defensivt og ville helst ikke satse alt for meget i presset. FCN forsøgte primært at bryde igennem i højre side, men det havde vi fint styr på, særligt da Zeca trak med derud.

    Grabara gjorde det fint og havde ikke den store chance ved FCN-scoringen.

    Diks var afgørende offensivt og havde ikke ret meget at se til i forsvaret.
    Khocholava var stærk i duellerne og overmandede også fire FCN-spillere ved vores tredje scoring.
    Boilesen var mest afgørende i opspillet, hvor han flere gange udviste stort overblik selv når FCN skubbede tre mand frem i pres (og holdt meget høj forsvarslinje i øvrigt).
    VK var ikke så afgørende offensivt og der er fortsat næsten intet samarbejde mellem ham og Bøving, hvilket hæmmer dem begge. Defensivt håndterede han det fint og har fået lagt en del mere på.

    Stage kom igen på måltavlen og viser igen og igen hvor afgørende han er i feltet. Spillemæssigt bidrager han ikke det store, da fokusset klart ligger på at vinde dueller og komme med i feltet. Var dog alligevel involveret i Biels scoring.
    Zeca var ikke så toneangivende i første halvleg, men kom hurtigt efter det med flere bolderobringer. Han var dog uhyre vigtig at have med ude i venstre side, hvilket ødelagde meget af FCNs spil.
    Lerager har nogle gode fremadrettede løb, men han var ganske dårlig i opspillet og tabte hovedet og indkasserede en unødig advarsel.
    Bøving laver et flot oplæg til Stages scoring og viser igen, at han virker langt mere komfortabel i feltet end som kantspiller. Det blev til endnu en kamp uden at han for alvor fik udfordret eller skabt det store fremadrettet.

    Wind havde svære betingelser i mange dueller, da FCN hurtigt overmandede ham og løbene var ofte lidt længe undervejs. Han kom dog frem til gode chancer og var afgørende i opspillet på tre af vores scoringer.
    Biel havde en noget anonym præstation indtil scoringen. Herefter kollapsede FCN også og han fik langt mere plads.

    Kristoffersen leverer en middelmådig præstation. I en kamp uden den store intensitet overser han flere oplagte advarsler og frispark, hvilket ellers burde være blevet fanget. Dog ingen afgørende fejl og han blev heller ikke for alvor presset af tempoet.

    Alt i alt en glimrende sejr efter vi ellers var blevet rystet. Der kom igen lidt liv i offensiven og vi fik set lidt mere til Singh, som man ellers havde forventet måtte deltage i kampen i kørestol så dårlig som hans form er beskrevet. Det største minus ved kampen er, at vi skifter ret sent ud, men der kan heller ikke være den store tillid til bredden efter fadæsen i Nykøbing.

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    Er du da siiiindssyg det var vigtigt!!

    Så bare to sikre sejre over Lincoln og Viborg.

    Så burde vi være nogenlunde tilbage på sporet.

    Det bør være overkommeligt.

    Zan

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Er du da siiiindssyg det var vigtigt!!
    Enig!
    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Så bare to sikre sejre over Lincoln og Viborg.

    Så burde vi være nogenlunde tilbage på sporet.

    Det bør være overkommeligt.

    Zan
    Jeg bliver altid smånervøs, når vi snakker om at sikre sejre burde være overkommelige :-)
    Jeg er spændt på Lincolns niveau (nok ikke så dårlige som vi tror), ligesom en kamp mod Viborg uden Zeca sagtens kan gå hen og blive kompliceret. Men vi skal selvfølgelig kunne vinde begge og så bør vi (som du skriver) være videre. Kampen i dag var allerede et kæmpe skridt. Stærk indsats i dag.

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #19
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Enig!


    Jeg bliver altid smånervøs, når vi snakker om at sikre sejre burde være overkommelige :-)
    Jeg er spændt på Lincolns niveau (nok ikke så dårlige som vi tror), ligesom en kamp mod Viborg uden Zeca sagtens kan gå hen og blive kompliceret. Men vi skal selvfølgelig kunne vinde begge og så bør vi (som du skriver) være videre. Kampen i dag var allerede et kæmpe skridt. Stærk indsats i dag.
    Hvorfor uden Zeca? Fik gult, men vel ikke til 6 point?

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #20
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    Puha, faklerne og høtyvene kan pakkes væk. Og Brøndby er i skrivende stund bagud igen, så solen er ved at bryde gennem skyerne.

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er spændt på Lincolns niveau (nok ikke så dårlige som vi tror)[...]
    Deres europæiske resultater tyder i hvert fald ikke på, at de er helt håbløse. De bliver sjældent kørt over og slår selv komfortabelt hold fra den europæiske bund: https://en.wikipedia.org/wiki/Lincol...uropean_record

    Men derfor vil alt andet end en sikker sejr selvfølgelig alligevel være en fadæse på Nykøbing-niveau.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    Vanvittig vigtig sejr og 5-1 lyder jo altid ret overbevisende - men ser man på statistikerne, så kan man jo overveje hvordan den kunne ende sådan!

    FCN-FCK
    Boldbesiddelse 64-36
    Afslutninger 9-7

    Jeg synes vi spiller en ret dårlig første halvleg og det er noget ufortjent at vi er foran 1-0, selvom det mål var vanvittigt godt. Vi har slet ikke kontrol over kampen og jeg synes ikke at vi rigtigt skaber noget. Anden halvleg stikker det helt af og FCN må være lidt uforstående over hvor nemt vi scorer vores mål - Biels var godt, men virkelig også passivt af FCN.

    Efter 57 min er vi foran 3-1 og 64 min står den 4-1. Vores udskiftninger

    77,82,83,84 min. Jeg fatter det simpelthen ikke, få nu mere rotation til de spillere. Wind spiller i mine øjne en rigtig god kamp og så virker det ret tydeligt op mig at Johannesson er central midtbanespiller og det stiller en del spørgsmål til PC - hvad fanden havde han tænkt med den kant.

    Kan man brokke sig efter en 5-1 sejr - egentlig ikke og det var virkelig godt at se 4 forskellige målscorer og vi var rigtig effektive (det har godt nok været en mangelvare førhen). Grabara har nogle gode redninger - men han forsøger aldrig st gribe bolden, hvilket jeg har svært ved at forstå.

    Mht dommeren
    FCN 0 gule kort og FCK 3 gule kort - det så ikke. Jeg er i øvrigt ved at være træt af at det er blevet gratis at forsøge at filme sig til et straffe. Det gule til Lerager (er måske ok) kommer jo også pga Neymar film (han slår sig slet ikke) og Zeca synes jeg hellere ikke skal have gult.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #22
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    https://superliga.dk/kampe/2021-2022...vn-26-09-2021/

    Denne siger boldbesiddelse 56.9 mod 43.1.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #23
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    Boldbesiddelse er jo ligegyldigt, når FCN aldrig blev farlige. Tværtimod var vores dybdeløb enormt problematiske for FCN gennem hele kampen. Så personligt synes jeg ikke, det siger så meget.

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #24
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    Hvor er det dog dejligt at en dag på kontoret hedder 5-1 og ikke 2-0, med håndbremsen trukket hele anden halvleg.

  17. De følgende 6 brugere er enige:

  18. #25
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    284

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    Highlights fra sidst hvor vi havde mere end 23 point efter 10 runder

    Også punkter som kioskdrift, snerydning og andre ting fungerer rigtig godt, fortæller Bjerregaard.

  19. De følgende 5 brugere er enige:

  20. #26
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Hvorfor uden Zeca? Fik gult, men vel ikke til 6 point?
    Hvis det er tilfældet, så er det bare mig, som ikke havde helt styr på karantænesituationen. Under alle omstændigheder er der ingen walk-overs for os lige nu. Sidst vi troede det, blev vi kørt over at Nykøbing.

  21. #27
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    131

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kong jensen Se meddelelser
    Highlights fra sidst hvor vi havde mere end 23 point efter 10 runder

    Uh den til 2-0 er lækker at gense, tak!

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #28
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Boldbesiddelse er jo ligegyldigt, når FCN aldrig blev farlige. Tværtimod var vores dybdeløb enormt problematiske for FCN gennem hele kampen. Så personligt synes jeg ikke, det siger så meget.
    Det siger vel at vi ikke kan kontrollere en kamp længere og det åbenbart er altafgørende at komme foran 1-0 og så leve på kontra. Det er ikke helt min type fodbold, selvom det da er mega effektivt til tider

  24. De følgende 2 brugere er enige:

  25. #29
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    454

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    Zeca er jo fantastisk, men han er også den der laver hjerneblødnings driblinger i eget forsvar.

  26. #30
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Det siger vel at vi ikke kan kontrollere en kamp længere og det åbenbart er altafgørende at komme foran 1-0 og så leve på kontra. Det er ikke helt min type fodbold, selvom det da er mega effektivt til tider
    Nu har vi jo også set kampe tidligere, som vi har kontrolleret fint. Jeg syntes det er vigtigt at have en balance og kan tage temperaturen fra kamp til kamp. Noget som jeg syntes vi er blevet langt bedre til i denne sæson. Jeg har det fint med vi i nogle kampe primært på udebane lokker modstander holdet mere frem (det skal de vel også på deres egen hjemmebane) hvor vi så kan udnytte omstillingsspillet noget mere. Noget jeg syntes vi tidligere har været mindre gode.

    Hjemmebane er dog en anden sag, der skal det altid være vores mindset, at modstanderen skal trynes og have mere boldbesiddelse.

  27. De følgende 4 brugere er enige:

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 16.08.21, 14:14
  2. Svar: 161
    Sidste Meddelelse: 21.07.21, 14:56
  3. Svar: 119
    Sidste Meddelelse: 11.05.21, 11:19
  4. Svar: 166
    Sidste Meddelelse: 05.05.21, 16:47
  5. Svar: 137
    Sidste Meddelelse: 28.04.21, 19:08

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •