Se afstemningsresultater: Hvad er din holdning til andre danske hold i Europa?

Stemmeafgivere
274. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Jeg håber, Brøndby vinder.

    8 2.92%
  • Jeg er ligeglad med om Brøndby vinder eller taber.

    9 3.28%
  • Jeg håber, Brøndby taber.

    222 81.02%
  • Jeg håber, FCM vinder.

    20 7.30%
  • Jeg er ligeglad med om FCM vinder eller taber.

    58 21.17%
  • Jeg håber, FCM taber.

    131 47.81%
  • Jeg håber, AGF vinder.

    38 13.87%
  • Jeg er ligeglad med om AGF vinder eller taber.

    82 29.93%
  • Jeg håber, AGF taber.

    86 31.39%
  • Jeg håber, FCN vinder.

    45 16.42%
  • Jeg er ligeglad med om FCN vinder eller taber.

    94 34.31%
  • Jeg håber, FCN taber.

    68 24.82%
  • Jeg håber, AaB vinder.

    90 32.85%
  • Jeg er ligeglad med om AaB vinder eller taber.

    85 31.02%
  • Jeg håber, AaB taber.

    30 10.95%
  • Jeg håber, SønDerjYskE vinder.

    110 40.15%
  • Jeg er ligeglad med om SønDerjYskE vinder eller taber.

    81 29.56%
  • Jeg håber, SønDerjYskE taber.

    12 4.38%
  • Jeg håber, de andre danske hold vinder.

    56 20.44%
  • Jeg er ligeglad med om de andre vinder eller taber.

    58 21.17%
  • Jeg håber, alle de andre taber.

    25 9.12%
  • Jeg håber, nogle af dem vinder og andre taber.

    66 24.09%
  • Jeg ændrer sommetider mening når danskere møder udenlandske hold, som jeg er glad for.

    60 21.90%
  • Jeg ændrer sommetider mening når danskere møder udenlandske hold, som jeg hader.

    53 19.34%
Multiple Choice Poll.
Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 34

Emner: Hvad er din holdning til andre danske hold i Europa?

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    434

    Re: Hvad er din holdning til andre danske hold i Europa?

    Jeg heppede på Sønderjyske under deres europæiske kampagne, og ærgrede mig på deres vegne over det uheldige exit. Det gjorde jeg fordi jeg synes det er en sympatisk klub; de kender deres plads i fødekæden og har en ydmyg men ambitiøs tilgang i forsøget på at optimere deres potentiale. Det aftvinger respekt og er noget andre danske klubber kan tage ved lære af.

    Jeg har også en vis veneration overfor AaB, så dem holder jeg også med når de spiller europæisk. Med mindre det er mod et af "mine" udenlandske hold.

    OB og Esbjerg har jeg ikke noget imod, og har syntes at det var helt fint de gange de har hentet points mod udenlandske hold.

    Til gengæld nærer jeg et dybtfølt og konstruktivt had til alt ved Brøndby IF, og jeg byder mig også meget lidt om FCM og FCN, så dem håber jeg altid taber, og min dag blive er del bedre når Brøndby dummer sig, og jeg bliver lykkelig hvis de en dag går konkurs.

    "Men det er jo vigtigt at der hentes så mange point som muligt ind til landekoeficienten", siges der så, og dertil vil jeg bare sige: "Nææ... det er det faktisk ikke...". For mig handler det udelukkende om at København vinder det danske mesterskab hvert år, og kontinuerligt klarer os godt europæisk, så vi seedes hele vejen til gruppespil. Derfor kan vi også, når skuffelsen over det samlede nederlag til Ajax (ja, den niver stadig hos mig), glæde os over årets pointshøst, som vi har konkret glæde af de næste fem år. Det har været et hårdt slag at miste de mange points fra 10/11-sæsonen, men nu kan vi begynde at se opad i den store tabel igen.

    Det eneste de andre hold kan hjælpe os med, er at banke Danmarks koefficient så højt op at vi indtræder i kvalifikationen en runde senere og spillerene kan holde en anstændig sommerferie. Men det er jo lige inden vi er ved at have klaret den selv, uden synderlig hjælp udefra.

    "Men det var da pragtfuldt de to år den danske mester var direkte kvalificeret til Champions League", siger alle de kloge fodboldeksperter. Jeg vil gerne takke nej. Det var da en adrenalinpumpet lykkefølelse af en anden verden da Santander sikrede os adgang på Cypern! Det er sådanne aftner det er ekstra fedt at være fan af København, og så medtager jeg gerne at vi andre år står skuffede tilbage og må nøjes med Europa League (og risikoen for at ryge helt ud i ingenting som sidste år bliver jo mindre, hvis vi seedede hele vejen).
    Men faktisk er det ikke så meget det.... Det var da udmærket da Ariel Jacobs vandt mesterskabet for os og vi fik lov at spille mod Galatasaray, Juventus og Real Madrid og få fire points og ende på en sikker sidsteplads, men i min verden opvejes det af irritationen over at Nordsjælland tog en badebillet året forinden. Den plads var udelukkende ledig pga. VORES årelange kontinuerligt hårde arbejde. Tanken om at vi igen kæmper en friplads hjem til den danske mester, og at Brøndby så stjæler den fylder mig med angst. Så nej tak til alt for meget succes for andre danske hold.


    edit: Uh..., og nu hvor jeg har læst DRs side som -smølle har linket til, bliver min veneration for Aab kun større. Formand Mads Aagaard er jo virkelig smålig når det kommer til ligeværdige klubbers succes. Og det kan jeg sgu godt lide:-)
    Sidst redigeret af ryet : 17.03.17 kl. 11:54 Årsag: læst link

  2. De følgende 11 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Hvad er din holdning til andre danske hold i Europa?

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Jeg stemte "Jeg håber, alle de andre taber." Så derigennem må jeg vel også hade dem....
    "Alle de andre" er jo ud over de allerede nævnte. Så nej, hadet er ikke registreret :-)

    I øvrigt skrev JP's fodboldredaktør Troels Henriksen en klumme i går, der under overskriften "Alle bør holde med FC København i dag for dansk fodbolds fremtids skyld" indledes pænt bedrevidende og belærende, selv efter hans standard:
    Alle danske fodboldtilhængere bør håbe, at FC København slår Ajax Amsterdam ud af Europa League. Inden raseriets fråde viser sig i mundvigene på denne klummes læsere med sympati for Brøndby IF, synes jeg, at de skulle prøve at sætte sig udover deres i denne sammenhæng primitive rivalisering med FCK og tænke bredere på dansk fodbolds muligheder internationalt – inklusive Brøndbys.
    Jeg ved ikke hvad der irriterer mig mest ved denne artikel. Enten at han sætter rivalisering op som noget, der pr. definition er primitivt, eller også den totale mangel på logik i at det gør hverken til eller fra hvem hr. og fru Danmark sidder hjemme ved kakkelbordet og holder med. Det første er tåbeligt og fordomsfuldt, det andet er tordnende nonsens.


  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Hvad er din holdning til andre danske hold i Europa?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    "Alle de andre" er jo ud over de allerede nævnte. Så nej, hadet er ikke registreret :-)

    I øvrigt skrev JP's fodboldredaktør Troels Henriksen en klumme i går, der under overskriften "Alle bør holde med FC København i dag for dansk fodbolds fremtids skyld" indledes pænt bedrevidende og belærende, selv efter hans standard:

    Jeg ved ikke hvad der irriterer mig mest ved denne artikel. Enten at han sætter rivalisering op som noget, der pr. definition er primitivt, eller også den totale mangel på logik i at det gør hverken til eller fra hvem hr. og fru Danmark sidder hjemme ved kakkelbordet og holder med. Det første er tåbeligt og fordomsfuldt, det andet er tordnende nonsens.
    Nu er JP jo en notorisk håndbold-avis, og derfor henvender den sig også primært til parcelhusfascisterne, der altid holder med dem der vinder, partout støtter det lokale hold som tilflytter, ser amatøridealer som noget stort og sportsligt fremmede, stemmer DF eller Venstre, boller én gang hver anden torsdag klokken 22 til 22.15, ikke forstår at den københavnske vstgn (eller Aalborg og Herning) er steder hvor Gud placerede sit røvhul, de 7 dag det tog ham at skabe Jorden, tror på Gud og elsker Vild med dans så meget, at de nu hver tirsdag og onsdag fra 20.45 til 22.30 danser standarddanse på den lokal kro med de andre fjolser fra provinsen.

    Så hvad Troels Henriksen end skriver, henvendt til verdens værste afskum rager mig... JEG HADER STADIG BØF!
    Sidst redigeret af Devil : 17.03.17 kl. 19:11

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    90

    Re: Hvad er din holdning til andre danske hold i Europa?

    Jeg mangler:

    Håber Brøndby klarer sig op til sidste runde før et gruppespil. For derefter så at kunne nossefryde sig når de f*cker det hele op og ryger ud med et brag.

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Hvad er din holdning til andre danske hold i Europa?

    Citat Oprindeligt indsendt af Morten N Se meddelelser
    Håber Brøndby klarer sig op til sidste runde før et gruppespil. For derefter så at kunne nossefryde sig når de f*cker det hele op og ryger ud med et brag.
    Du håber helt enkelt de vinder nogle kampe og taber andre; f.eks. at de slog Hertha og tabte Panathinaikos som det skete i sommer?

    Jeg er nødt til at spørge – hvordan virker det i praksis? ;-)

    Og – hvor frustrerende var det, da de trådte i spinaten mod Ried i næstsidste kvalrunde ...?

  9. De følgende 5 brugere er enige:

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    90

    Re: Hvad er din holdning til andre danske hold i Europa?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Du håber helt enkelt de vinder nogle kampe og taber andre; f.eks. at de slog Hertha og tabte Panathinaikos som det skete i sommer?

    Jeg er nødt til at spørge – hvordan virker det i praksis? ;-)

    Og – hvor frustrerende var det, da de trådte i spinaten mod Ried i næstsidste kvalrunde ...?
    Ja præcis. Denne sæson var et glimrende eksempel. De når lige at få en lille succesoplevelse. For derefter at tro at nu er hele Danmarks Brøndby tilbage, med dertilhørende store armbevægelser. Og så falder det hele til jorden med et brag.

    Personligt får jeg mest morskab ud af drille mine Brøndby bekendte ved et scenarie som ovenstående. I stedet for at de bare er dårlige hele tiden :)

  11. #22
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Hvad er din holdning til andre danske hold i Europa?

    Citat Oprindeligt indsendt af Morten N Se meddelelser
    Ja præcis. Denne sæson var et glimrende eksempel. De når lige at få en lille succesoplevelse. For derefter at tro at nu er hele Danmarks Brøndby tilbage, med dertilhørende store armbevægelser. Og så falder det hele til jorden med et brag.

    Personligt får jeg mest morskab ud af drille mine Brøndby bekendte ved et scenarie som ovenstående. I stedet for at de bare er dårlige hele tiden :)
    Tilgengæld fik de lov at opleve en af europas nok fedest aways, når man summer det hele sammen; afstand til dk, historisk stadion, klub fra større liga, fed og billig by, samlet rejsebudget, reel sportslige muligheder, ect. i Hertha Berlin.

    Jeg under på ingen måde Brøndby en tur til Berlin, og det pisser mig af, at de fik lov at opleve en away der scorer højt på samtlige punkter, der er angivet ovenfor. Eneste måde at undgå at det gentager sig, er at håbe på, at de trækker hb thorshavn og at martin bergvold gør en ende på deres kampange hurtigst muligt.


  12. #23
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Hvad er din holdning til andre danske hold i Europa?

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Tilgengæld fik de lov at opleve en af europas nok fedest aways, når man summer det hele sammen; afstand til dk, historisk stadion, klub fra større liga, fed og billig by, samlet rejsebudget, reel sportslige muligheder, ect. i Hertha Berlin.
    Heldigvis blev de snydt for Olympiastadion, så de måtte over på det triste Friedrich-Ludwig-Jahn-Stadion, der mest er en smuk historisk oplevelse hvis man holder af Stasiholdet Dynamo, men ellers helt og aldeles enig ;-)



    Men først og fremmest forstår jeg helt enkelt ikke mekanikken. Jeg hader dem lige så meget i juli som i august ...


  13. #24
    Tilmeldingsdato
    Mar 2008
    Indlæg
    392

    Re: Hvad er din holdning til andre danske hold i Europa?

    Det skifter lidt med de "ligegyldige" hold, alt efter om der tilfældigvis er en spiller/træner/spillestil eller noget, der fremprovokerer en holdning - det være sig positivt eller negativt. Lyngby, bøf, agf, fcn og fcm er nok de eneste jeg konsekvent ønsker alskens ulykker.

    For år tilbage f.eks., da Efb spillede rigtig fin bold med et relativt ungt hold med bl.a. Ankersen-brødrende, Braithwaite og Toutouh, synes jeg de var et friskt pust, og holdt lidt med dem. Også selvom det ikke var det vilde europæiske eventyr de var på. Såeh... jo, det sker at jeg sympatiserer med andre.... Men! Aldrig på bekostning af Najs FC og heller ikke fordi de er danske, men bare fordi jeg finder noget der er værd at holde med.
    Række 23 - Du skal ikke komme her og blive væk.
    Jinx's Avatar

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #25
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Hvad er din holdning til andre danske hold i Europa?

    I langt de fleste tilfælde ser jeg det ud fra målet om at få FCK i Champions League på så nem måde som overhovedet muligt, forudsat at vi bliver danske mestre. Alt andet er i princippet ligegyldigt for mig. Derfor ærgrede det mig eksempelvis, at de danske hold ikke hentede 0.500 point mere til koefficienten, da det havde givet bedre vilkår for FCK efter næste sæson.

    Derfor ser jeg langt de fleste danske hold i Europa som vores lejesoldater. De gør lidt af det grove arbejde for os, så vi får det nemmere. Derfor vil jeg hellere have Danmark på en 16./17. plads på den europæiske rangliste, end et sted mellem nr. 12 og 15. En 16./17. plads giver bedre vilkår for både at fastholde og udbygge ens point end en 12.-15. plads. Nr. 11 er i princippet ligeså, bortset fra at den ofte resulterer i en direkte CL-plads til mesteren. Nr. 12-15 giver et ekstra hold med i Europa, hvilket kræver i højere grad, at alle hold leverer. Men ofte er det bare et lokomotiv i det enkelte land (I DKs tilfælde: os), der må lave det største slæb.

    Derfor kan jeg i langt de fleste tilfælde godt glædes over andre danske holds resultater i Europa, så længe det ikke er på vores bekostning.
    Så er der de (for nogen) kontroversielle: BØF, FCM, FCN og AGF.

    - BØF under jeg ingen succes. Skal BØF i Europa, skal det være på opslidende, lange og dyre udebaneture, hvor de måske får tændt et lille håb om avancement, som derefter slukkes eftertrykkeligt. Blot fordi det gør mere ondt mentalt end at blive tævet konstant. Lidt en Ramsay Bolton tankegang, til dem, der kender til Game of Thrones.
    - FCN under jeg intet. Skal de i Europa, vil jeg have at de lider tocifrede nederlag, som tørrer Hjulmands selvtilfredse smørrede smil af ham på eftertrykkelig vis.
    - AGF ser jeg som slagtekvæg. Ethvert point de henter i Europa, ser jeg blot som vand på vores mølle. AGF er ligegyldige, men jeg vil frydes, når de slås ud, og Glens fornærmede ansigt toner frem på skærmen.
    - FCM ser jeg på lignende vis. Dog ser jeg dem samtidigt som det bedste supplement til nationsranglisten udover os selv, og så vil jeg frydes en smule mindre når de slås ud ift. AGF, fordi Jess Thorup er et langt bedre menneske end hans forgænger Glen, hans assistent Back-Bach-Bak og hans sportsdirektør Steinlein.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #26
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Hvad er din holdning til andre danske hold i Europa?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Heldigvis blev de snydt for Olympiastadion, så de måtte over på det triste Friedrich-Ludwig-Jahn-Stadion, der mest er en smuk historisk oplevelse hvis man holder af Stasiholdet Dynamo, men ellers helt og aldeles enig ;-)



    Men først og fremmest forstår jeg helt enkelt ikke mekanikken. Jeg hader dem lige så meget i juli som i august ...
    Øst-europæiske diktator stadions er vel i høj kurs ude i betonen?

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #27
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    885

    Re: Hvad er din holdning til andre danske hold i Europa?

    Jo flere point jo bedre "for dansk fodbold" = os, med flg. bemærkninger med på vejen.

    Brøndby: Jo før, de ryger ud, jo bedre; gerne med enten en ordentlig een på hatten eller på en scoring i overtiden
    Lyngby: Før David Nielsen brød jeg mig ikke om den. Nu må de for min skyld gerne nå langt
    SønderjyskE: Må gerne nå langt
    FC Midtjylland: Må gerne klare sig lige akkurat godt nok til at de ikke fyrer Thorup :-)
    FC Nordsjælland: Ud med et brag. Vi forærede dem DM og CL på et sølvfad og de spyttede på det
    Randers FC: Må gerne nå langt
    AaB: Må gerne nå langt
    Silkeborg: Lader mig kold, men må gerne nå langt
    AC Horsens. Se Silkeborg (På trods af Johnny Mølbys kvækken)
    OB: Må gerne nå langt
    AGF: Ikke aktuelt, er forhåbentlig rykket ned :-) (Hej hej, GlemGlen)
    Viborg: Må gerne nå langt
    Esbjerg: Må gerne nå langt

    Men det allervigtigste er er at ingen når længere end os ...
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  20. De følgende 6 brugere er enige:

  21. #28
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    615

    Re: Hvad er din holdning til andre danske hold i Europa?

    Jeg er bedøvende ligeglad så længe de bare ikke når længere end os, og vi dermed har håneretten.

    Vinder de samler de point sammen = potentielt godt for os

    Taber de = nossefryd
    Messias har givet ordet skandaledommer helt ny betydning!!!!

  22. #29
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Hvad er din holdning til andre danske hold i Europa?

    Var det ikke Ougar der ved udregning viste hvor bedøvende ligegyldige, de andre holds præstationer reelt er, for vores seeding og sportslige vej til champions league?

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #30
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Hvad er din holdning til andre danske hold i Europa?

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Var det ikke Ougar der ved udregning viste hvor bedøvende ligegyldige, de andre holds præstationer reelt er, for vores seeding og sportslige vej til champions league?
    Garanteret – knægten har styr på de ting! Måske er det dette, der menes? Jeg prøvede selv at give et bud her, men det falder på at fra næste år bliver der ikke længere lagt lidt ekstra på vores klubkoefficient fra landekoefficienten.

    Derfor er det fremover ikke længere meget begrænset, hvor meget de andre klubbers succes (eller fiasko) påvirker vores eget forsøg på at blive seedet. Det har simpelthen ingen effekt overhovedet.

    Det, landekoefficienten derimod påvirker, er hvor mange hold fra hvert land der deltager, og hvornår de træder ind i turneringen.

    Apropos det, så kan jeg se at dette emne har været diskuteret endnu en gang før, og at jeg da vist selv blandede mig, hvilket jeg har glemt alt om i mellemtiden. Men prøv lige at se denne nervøse forudanelse, afsagt inden det store Champions League-eventyr 2010 og inden CV's store "Jeg har Danmarks nemmeste job"-eventyr, der gav titlen til Farum få måneder senere:
    Skrækscenarie ville dog være, hvis vi så ikke blev mestre, og et andet hold fra Superligaen kom og nød godt af den pointindsamling vi har stået i spidsen for. Puha jeg tør ikke tænke tanken.
    Av!!!

  25. De følgende 2 brugere er enige:

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 2010/11
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 135
    Sidste Meddelelse: 25.02.11, 05:17
  2. Følger du andre danske hold i Europa?
    By Benjamin19 in forum De lange linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 06.08.10, 08:12
  3. Danske hold i Europa 2009/10
    By Elver in forum De lange linier
    Svar: 176
    Sidste Meddelelse: 18.12.09, 15:42
  4. Danske hold i Europa 2008/09
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 278
    Sidste Meddelelse: 25.05.09, 20:41

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •