Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
83. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • AaB vinder i ordinær tid

    39 46.99%
  • Uafgjort (AaB avancerer efter forlænget spilletid og evt. straffespark)

    10 12.05%
  • Uafgjort (FCK avancerer efter forlænget spilletid og evt. straffespark)

    9 10.84%
  • FCK vinder i ordinær tid

    25 30.12%
Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456
Viser resultater 76 til 89 af 89

Emner: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    Så dukkede Tops op igen.. Du havde også været ret stille, mens vi havde vundet kampe mod Celtic og AaB..

    Selvfølgelig er det Ståles skyld at en 1/3 af truppen er ude med skader. Det er jo hans skyld, at baneleverandørerne har fucket up med anlæggelsen af to træningsbaner, så man kun kan træne på én bane. Ligesom det er Ståles skyld, at den milde og regnfulde vinter har gjort, at træningsbanen er godt og grundigt slidt. Det skal selvfølgelig falde tilbage på ham, og ikke på leverandøren, som har lavet lort i den..

    Ligesom det er Ståles egen skyld, at han det første år efter sin tilbagekomst ikke havde en trup, han selv havde sammensat, og han ikke kunne ændre voldsomt på, ligesom det også er Ståles skyld, at truppen året efter var lige så skadesramt i foråret, som tilfældet er nu. Det var f.eks. kun Ståles skyld, at Flinta brækkede anklen på Cornelius, og at Amankwaa rev akillessenen over. Så naturligvis bærer Ståle alt ansvaret for at han kun fik sølv de to første år.

    Men at vi derefter vandt The Double to år i træk, kvalificerede os til Champions League, og var et enkelt mål fra at sende de senere finalister fra Ajax i forlænget spilletid i 1/8 finalen, det var ikke Ståles fortjeneste, der havde han bare sine højt besungne marginer med sig. Men det var Ståles skyld, at Peter Ankersen brækkede anklen, og at dommeren ikke fløjtede, så FCM kunne udnytte situationen og score sejrsmålet mens vi spillede 10 mod 11, så vi ikke gik ubesejret gennem hele Superliga-sæsonen.

    Og året efter, i 17/18, hvor vores offensive styrmand Santander var ude næsten hele efteråret, og hvor forsvarsstyrmanden Erik Johansson var ude næsten hele sæsonen, og hvor vi missede kvalifikation til Champions League på reglen om udebanemål, og var så uheldige at både FCM og BØF ramte deres højeste niveau nogensinde, det er udelukkende Ståles skyld. Det var nemlig hans skyld, at Robert Skov brændte straffe på Hjalte Park, at vi ikke holdt en 2-0 føring i Herning, og at Jesper Hansen spillede sit livs kamp i Parken.

    Sidste sæson var jo horribel, for vi kunne kun slå BØF én gang med mere end 1 overskydende mål, de tre andre gange vandt vi kun med ét mål.

    Og selvfølgelig er det jo en skandale, at vi ikke spiller noget flydende og kønt offensivt spil, selv om SAMTLIGE offensive spillere bortset fra de to nye, Pep Biel og Michael Santos, som ikke talte engelsk, da de ankom, samt Daramy, der kun lige er fyldt 18 for to måneder siden, har siddet ude med skader i mindst én måned hver. Det falder tilbage på Ståle. Ligesom det falder tilbage på træneren, at N'Doye ikke scorede efter 117 sekunder mod Esbjerg på et frit hovedstød, og Michael Santos ikke scorede efter 4 minutter mod Silkeborg.

    Hvor er Ståle dog en horribel træner, som bør fyres omgående. STÅLE RAUS!!!

    (I.A.)
    Sidst redigeret af Kiwi : 06.03.20 kl. 16:06
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 8 brugere er enige:

  3. #77
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Så dukkede Tops op igen.. Du havde også været ret stille, mens vi havde vundet kampe mod Celtic og AaB..

    Selvfølgelig er det Ståles skyld at en 1/3 af truppen er ude med skader. Det er jo hans skyld, at baneleverandørerne har fucket up med anlæggelsen af to træningsbaner, så man kun kan træne på én bane. Ligesom det er Ståles skyld, at den milde og regnfulde vinter har gjort, at træningsbanen er godt og grundigt slidt. Det skal selvfølgelig falde tilbage på ham, og ikke på leverandøren, som har lavet lort i den..

    Ligesom det er Ståles egen skyld, at han det første år efter sin tilbagekomst ikke havde en trup, han selv havde sammensat, og han ikke kunne ændre voldsomt på, ligesom det også er Ståles skyld, at truppen året efter var lige så skadesramt i foråret, som tilfældet er nu. Det var f.eks. kun Ståles skyld, at Flinta brækkede anklen på Cornelius, og at Amankwaa rev akillessenen over. Så naturligvis bærer Ståle alt ansvaret for at han kun fik sølv de to første år.

    Men at vi derefter vandt The Double to år i træk, kvalificerede os til Champions League, og var et enkelt mål fra at sende de senere finalister fra Ajax i forlænget spilletid i 1/8 finalen, det var ikke Ståles fortjeneste, der havde han bare sine højt besungne marginer med sig. Men det var Ståles skyld, at Peter Ankersen brækkede anklen, og at dommeren ikke fløjtede, så FCM kunne udnytte situationen og score sejrsmålet mens vi spillede 10 mod 11, så vi ikke gik ubesejret gennem hele Superliga-sæsonen.

    Og året efter, i 17/18, hvor vores offensive styrmand Santander var ude næsten hele efteråret, og hvor forsvarsstyrmanden Erik Johansson var ude næsten hele sæsonen, og hvor vi missede kvalifikation til Champions League på reglen om udebanemål, og var så uheldige at både FCM og BØF ramte deres højeste niveau nogensinde, det er udelukkende Ståles skyld. Det var nemlig hans skyld, at Robert Skov brændte straffe på Hjalte Park, at vi ikke holdt en 2-0 føring i Herning, og at Jesper Hansen spillede sit livs kamp i Parken.

    Sidste sæson var jo horribel, for vi kunne kun slå BØF én gang med mere end 1 overskydende mål, de tre andre gange vandt vi kun med ét mål.

    Og selvfølgelig er det jo en skandale, at vi ikke spiller noget flydende og kønt offensivt spil, selv om SAMTLIGE offensive spillere bortset fra de to nye, Pep Biel og Michael Santos, som ikke talte engelsk, da de ankom, samt Daramy, der kun lige er fyldt 18 for to måneder siden, har siddet ude med skader i mindst én måned hver. Det falder tilbage på Ståle. Ligesom det falder tilbage på træneren, at N'Doye ikke scorede efter 117 sekunder mod Esbjerg på et frit hovedstød, og Michael Santos ikke scorede efter 4 minutter mod Silkeborg.

    Hvor er Ståle dog en horribel træner, som bør fyres omgående. STÅLE RAUS!!!

    (I.A.)
    Ahh nu synes jeg du går efter manden og ikke efter bolden. Uden at det på nogen måde skal blive en popularitetskonkurrence, men hvis du ser på mine posts, og andre der er lidt kritiske overfor Ståle lige pt, så får de en pæn portion likes, så at reducere det til, at jeg skulle være en enlig sur bitter starut, der kun stikker hovedet frem, når vi taber, er nok at tegne et lidt skævt billede. I så fald er der mange sure bitre typer, og så er der lige pludselig mærkværdigvis blevet flere af dem, i takt med at vi ikke rigtig vinder hverken pokal eller mesterskab. Jeg synes, det er en kvalitet, at man på et internt FCK forum kan forholde sig til det, alle andre end meget loyale fck-fans tænker. For at blive lidt fordomsfuld og firkantet, så synes jeg måske det lidt er af det, der adskiller os fra Vestegnen, hvor der i højere grad forventes tro loyalitet uanset om kejseren ikke har noget tøj på.

    Med hensyn til indholdet af det du siger, så har jeg aldrig sagt det du siger om at ståle er en horribel træner der skal fyres omgående - det er der faktisk andre der har, men ikke jeg. Jeg holder meget af Ståle, og han har været fantastisk for klubben. Men det virker som om, at han ikke har formået at omstille klubben på nye udfordringer her de seneste år - at han er meget fastlåst, både spillemæssigt og transfermæssigt.

    Og så har vi været meget ramt af skader, men når man køber spillere som en 34årig Ndoy, og kronisk skadede spillere som boile, bjelland, bendtner mfl., så har man også selv indflydelse på det. Og også selvom vi skulle have været ekstra uheldige i år, så klæder det ikke Ståle at gå efter programudvalget, når vi har spillet ligeså mange kampe som vi plejer.

    Endelig, Ståle overtog et hold, der 5 kampe forinden havde vundet DM, og som havde kvallet til CL. De fleste trænere ville give deres højre arm for en 7 årig periode og de økonomiske muskler som Ståle har fået år efter år efter år. Sikke en tillid og kontinuitet. Med disse - unikke - forudsætninger er det vel ok at være kritisk, når man blot vinder 3 ud af 7, og træneren snakker om skader og de små marginer?
    Danmark til Valby Bakke

  4. De følgende 7 brugere er enige:

  5. #78
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    ...men når man køber spillere som en 34årig Ndoy....

    ....Ståle overtog et hold, der 5 kampe forinden havde vundet DM....
    Factchecker lige:
    N'doye var transferfri.
    Det var 9 kampe siden mesterskabet blev sikret (ude mod bøf, herlig 0-0'er), og da Ståle overtog havde holdet på det tidspunkt ikke vundet i 11(!) ligakampe i streg.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #79
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Jeg synes, det er en kvalitet, at man på et internt FCK forum kan forholde sig til det, alle andre end meget loyale fck-fans tænker.
    Nu skal jeg ikke snakke for Kiwi. Men jeg kan sådan set godt forstå hans reaktion - måske ikke overfor dit indlæg eller dig som sådan (der er mange andre som frustrerer mig mere), men som en reaktion på den tendens herinde, hvor alting altid bliver gjort meget værre end det er, og hvor man imo er tæt på helt blind overfor åbenlyse årsager, hvoraf mange er ude af egne hænder.
    Selvfølgelig laver Ståle fejl og selvfølgelig er en kritik på sin plads med jævne mellemrum f.eks nu i Superligaen. Men den kritik som findes herinde - og som de meget loyale fans åbenbart er blinde overfor - er i mine øjne total ude af proportioner. Du sammenligner Ståle med en alkoholiseret læge. Du fokuserer på 3 ud af 7 mesterskaber - hvorfor tæller du et mesterskab med, som ikke er afgjort endnu? Hvorfor fokuserer du ikke på, at vi har vundet 3 af de sidste 4, heraf 2 gange The Double? Hvorfor synes du lige, at Ståle skal have skylden for 1-2 sæsoner i starten af perioden, hvor han reelt overtog et lortehold? Hvorfor "glemmer" vi lige triumferne i Europa?

    Kritik og debat skal der være plads til. Men lad os lige være lidt saglige og ordentlige.
    Sidst redigeret af k@sper : 06.03.20 kl. 18:29

  8. De følgende 6 brugere er enige:

  9. #80
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nu skal jeg ikke snakke for Kiwi. Men jeg kan sådan set godt forstå hans reaktion - måske ikke overfor dit indlæg eller dig som sådan (der er mange andre som frustrerer mig mere), men som en reaktion på den tendens herinde, hvor alting altid bliver gjort meget værre end det er, og hvor man imo er tæt på helt blind overfor åbenlyse årsager, hvoraf mange er ude af egne hænder.
    Selvfølgelig laver Ståle fejl og selvfølgelig er en kritik på sin plads med jævne mellemrum f.eks nu i Superligaen. Men den kritik som findes herinde - og som de meget loyale fans åbenbart er blinde overfor - er i mine øjne total ude af proportioner. Du sammenligner Ståle med en alkoholiseret læge. Du fokuserer på 3 ud af 7 mesterskaber - hvorfor tæller du et mesterskab med, som ikke er afgjort endnu? Hvorfor fokuserer du ikke på, at vi har vundet 3 af de sidste 4, heraf 2 gange The Double? Hvorfor synes du lige, at Ståle skal have skylden for 1-2 sæsoner i starten af perioden, hvor han reelt overtog et lortehold? Hvorfor "glemmer" vi lige triumferne i Europa?

    Kritik og debat skal der være plads til. Men lad os lige være lidt saglige og ordentlige.
    Personligt syntes jeg da der er en fin debat herinde generelt?. Ja der vil altid være nogle i ny som i "vredens" stund efter et tab kommer med bombastiske udtalelser, men sådan er det sgu på alle debatforums.

    Den kritik af Ståle som en del herinde over en lang periode har ytret omkring Ståle syntes jeg er helt fair. Ingen betvivler Ståles meritter og den "success" han har bragt til FCK. Spørgsmålet er dog om Ståle med den magt han har i FCK får nok ud af spiller materialet og de økonomiske muskler han har at spille med i FCK. Et pænt "pointgennemsnit" som Ståle har til vane at smide burde være en selvfølge for enhver, som er træner i FCK med den økonomi og position vi har i Dansk fodbold.

    Hvis jeg skal være ærlig så tror jeg der er mange herinde ønsker en "værdig" afsked med Ståle. Personligt føler jeg at der er brug for fornyelse i måden at spille fodbold på. Og det kan sagtens lade sig gøre uden at ødelægge "kulturen" i FCK. Javist sporene efter Roland Nilsson skræmmer, men det skal ikke være en hindring i at planlægge en tid efter Ståle, om det så bliver om 1-2 eller 3 år ved jeg ikke. Jeg er dog sikker på 1 ting. Ståle kommer ALDRIG til at blive fyret i FCK. Han har jo nærmest hele bestyrelsen i sin hule hånd :)

    Jeg gad dog godt se at man indenfor nærmeste fremtid at man tog "manager" rollen fra Ståle og igen fik ansat en kompetent sportsdirektør som kan give Ståle modspil.
    Sidst redigeret af EraZ : 06.03.20 kl. 19:35

  10. De følgende 6 brugere er enige:

  11. #81
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af MZ Se meddelelser
    Factchecker lige:
    N'doye var transferfri.
    Det var 9 kampe siden mesterskabet blev sikret (ude mod bøf, herlig 0-0'er), og da Ståle overtog havde holdet på det tidspunkt ikke vundet i 11(!) ligakampe i streg.
    Factchecker er vel noget man gør, hvis factsne ikke er i orden? Der var spillet præcis 5 kampe i suppen, i suppen da Ariel blev fyret efter 3 uafgjorte og to nederlag. Så det var vel hvad jeg skrev, med mindre du regner 4 træningskampe med - og det ville nok være et stretch.
    Og ja, doy var transferfri. Det var Bjelland også, så hvis det er fordi, du mener, at de så ikke er "købt", fordi de var transferfri, så har du vel teknisk set ret, men min pointe er jo at man selv har valgt at kaste 9 mil årligt i 4 år efter Bjelland med hans skadesfrekvens. Det kan man måske godt diskutere, om det har vist sig at være pengene værd, eller om de kunne være brugt bedre.
    Danmark til Valby Bakke

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #82
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Det var Bjelland også, så hvis det er fordi, du mener, at de så ikke er "købt", fordi de var transferfri, så har du vel teknisk set ret, men min pointe er jo at man selv har valgt at kaste 9 mil årligt i 4 år efter Bjelland med hans skadesfrekvens. Det kan man måske godt diskutere, om det har vist sig at være pengene værd, eller om de kunne være brugt bedre.
    Bjelland er stadig billigere end Biel så .. siger det bare

  14. #83
    Tilmeldingsdato
    Aug 2017
    Indlæg
    132

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Bjelland er stadig billigere end Biel så .. siger det bare
    Hvordan ved du det?
    Det kan ikke være tilfældigt at Danmarkshistoriens to pinligste katastrofer fandt sted med præcis 100 års mellemrum; i 1864 og 1964.

  15. #84
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Men lad os lige være lidt saglige og ordentlige.
    Kasper, vi har haft denne her snak et par gange, og vi er jo sådan set bare uenige, og før ståle vinder et par mesterskaber bliver vi sgu nok ikke enige.
    Men det er da fair nok. Du og Kiwi ser lidt lysere på det hele, og jeg og nogle andre er lidt mere ambitiøse på klubbens vegne - formuleret i positive termer for os alle ;-) Det kan selvfølgelig være lidt irriterende, hvis man er virkelig glad for ståle, at andre kritiserer ham(men det kan det omvendte også være ;-)), og jeg siger sgu ikke i er usaglige og uordentlige, og jeg mistolker ikke jeres analogier.

    Og så vil jeg ønske jer en dejlig weekend. Jeres loyalitet og ukuelighed er prisværdig og sympatisk, og jeg beklager, at jeg altså ikke deler den.
    Danmark til Valby Bakke

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #85
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    Jeg synes, det er fint og nødvendigt med kritik, men jeg synes at det er påkrævet, at den SKAL være fair. Og det synes jeg ærligt talt ikke, den har været på det seneste. Jeg synes, der har været tidspunkter og situationer, hvor man er gået efter manden i stedet for bolden, og ikke har set, hvad det er for vilkår, han har måttet arbejde under, og samtidigt har undladt at rose og anerkende der, hvor han så har leveret resultater og/eller har præsteret over evne.

    Jeg synes, argumentet om at han kun har leveret 3 mesterskaber ud af 7 er ret tyndt, og af flere årsager. Eksempelvis fordi den nuværende sæson ikke er overstået endnu. Hvis vi starter med at kigge på de sæsoner, hvor han ikke vandt mesterskaberne, så er der mange ting, som skal medregnes i regnestykket.

    Hvis vi kigger på den første, 13/14 sæsonen, skal følgende medregnes:
    - Ståle overtog holdet efter 5 kampe i sæsonen, hvor FCK på det tidspunkt var 5 point efter de kommende mestre fra AaB, bl.a. fordi man havde tabt til nordjyderne i sæsonens første kamp. I resten af sæsonen holdt man trit med AaB, og smed kun yderligere et point til de kommende mestre.
    - Holdet havde, ved Ståles overtagelse i midt-august, ikke vundet de seneste 11 (!) ligakampe, siden man slog FCN i april.
    - Holdets budget var blevet skruet gevaldigt ned forinden af de nye ejere, og Ståle fik kun 2 uger til at finde spillere, han selv havde indflydelse på i transfermarkedet, plus han ikke havde fuld bestemmelse, da CV stadig var sportsdirektør. Så man fik hentet Gislason, Braaten og så Margreitter på en lejeaftale. Det havde nok set anderledes ud, hvis han havde haft mere end to uger til at komme med input.
    Det kan godt være, at han ikke vandt DM-guld, men et snit på 1,9 point med et hold, han ikke selv havde sammensat, og som han ikke havde kunnet have haft en træningsopstart med, det bør altså være godkendt, og at lægge ham til last at han ikke vandt DM-guld det år, det synes jeg ikke er på sin plads.

    14/15 sæsonen var, især i foråret, præget af mange skader, heraf nogle ret alvorlige. Cornelius' brækkede ben, samt Amankwaas overrevede akillessene som de værste. Og så var der et par fejlskud. Mussis og De Ridder som de mest fremtrædende. Men der var også nogle handler, som viste sig at være de helt rigtige. Heriblandt Zanka, Antonsson, Høgli, Augustinsson og Amartey. Både i forhold til at skabe den rette kultur, og også for at skabe grobund for at kunne hente spillere, og fungere som trinbræt til større ligaer. Var det en katastrofal sæson? Nej, men selvfølgelig var der fejl og situationer, som man skulle lære af, og så man så også gjorde for at man så fik to fremragende efterfølgende sæsoner.

    17/18 sæsonen var præget både af skader på bærende spillere, samt at man hentede mange spillere, som havde svært ved at integrere sig på holdet. Det, og vi ikke længere var i stand til at vinde lige efter vi havde spillet europæisk, gjorde at vi blev ekstra ramt af FCMs og BØFs gode sæson. Efteråret var katastrofalt, mens foråret var spilmæssigt noget bedre. Og man gjorde sig nogle vigtige erfaringer, man har gjort brug af ift. hvem man henter ind, og hvorfra.


    Man fastsatte først en målsætning efter 13/14 sæsonen om, hvad klubbens målsætning skal være, rent trofæmæssigt. Der fastsatte man et succeskriterie, der hedder 3 mesterskaber på 5 år. Den målsætning har man opnået for de 5 følgende sæsoner:
    14/15: Sølv + pokaltitel
    15/16: Guld + pokaltitel
    16/17: Guld + pokaltitel
    17/18: 4. plads
    18/19: Guld

    På det parameter har man levet fuldt op til forventningerne.

    -----------------------

    Så er der hele snakken om spillestil, med at Ståle ikke fornyer sig, osv. Den køber jeg heller ikke. Sammenligner man spillertyperne fra 16/17 holdet med den stærkest mulige start-11'er, vi kan mønstre med den nuværende trup, så er der altså spillemæssige forskelle.

    Hvis vi tager udgangspunkt i 16/17 holdet, der slog Ajax + Delaney, ser holdet således ud:
    Olsen
    Ankersen-Zanka-Johansson-Augustinsson
    Falk-Kvist-Delaney-Toutouh
    Santander-Cornelius

    Og det stærkest mulige hold for denne sæson ser således ud:
    Kalle
    Varela-Nelsson-Bjelland-Boilesen
    Pep Biel-Zeca-Falk-Fischer
    N'Doye-Wind

    Hvor 16/17 holdets backs var meget mere gennembrudsfarlige og søgte baglinien til indlæg, så er de nu mindre gennembrudsfarlige, og mere deltagende i kombinationsspillet. Til gengæld kommer der mere af gennembrudsspillet fra de nuværende kanter (og endnu mere da Skov var her), end med kanterne fra 16/17 (fraregnet Verbic). Hvor Kvist i højere grad lå længere tilbage på banen som balancespiller og organisator af restforsvaret, er Zeca mere deltagende længere fremme på banen, og mere aggressiv i sit presspil. Og hvor Delaney kom ind med mere power med løb i feltet, er Falk en anderledes type, som deltager mere i de snævre kombinationer. Og hvor N'Doye minder meget i spillestil om både Corner og Santander, er Wind en mere teknisk type, med langt bedre teknik, samt evne til at trække ned og deltage i det opbyggende spil. Dertil skal medregnes typer fra bænken som Mudrazija, som bør karakteriseres som både en bedre tekniker og mere gennembrudsfarlig end Gregus, samt Daramy, der har nogle tekniske evner, vi aldrig kom i nærheden af med 16/17 holdet. Så at Ståle ikke udvikler på spillestilen er en sandhed med modifikationer. Men selvfølgelig, når der mangler spillere, så er det da klart, at så søger han back to basics, som handler om en stærk defensiv.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #86
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Bjelland er stadig billigere end Biel så .. siger det bare
    Jeg tror jeg Tops b.la referer til, at man selv inviterer til skadesproblemer, når man bygger en trup op omkring spillere, som har en høj skadessekvens. Herefter kan man selvfølgelig diskutere pris osv. Det samme gør sig vel gældende i relation til Tops' pointe om D'doye. Nu har jeg ikke lige checket Doyes skadeshistorik, så det kan jeg ikke kommentere.

  20. #87
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    kronisk skadede spillere som boile, bjelland, bendtner mfl.
    Bendtners sidste skade var i 2016, i Wolfsburg.
    Bjelland havde ikke haft en skade i 2 år da han kom her.
    Fischer havde en lang skades periode før han kom her. Ellers kun noget småt, som ikke kan undgås.
    Mudra kan så vidt jeg kan se ikke været skadet før han kom her. Eller var vist skadet da vi undersøgte ham.

    Hvad misser jeg?

    Ja vi har spillere der er oftere skadet, men dog har vi også haft succes med dem.

  21. #88
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    Boilesen havde en lang historik med baglårsproblemer fra Ajax-tiden, men i de tre år, der gik fra da vi signede ham, og til han fik sin korsbåndsskade, var han været ude med skader i 46 dage i alt, fordelt på 2x3 uger pga. fiberskader. En i sidste sæson, og en i forrige sæson.

    Udover N'Doyes knæskade i denne sæson, har han i løbet af karrieren kun siddet ude i 2 uger pga. influenza.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #89
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Nu er en andenplads ikke bare en andenplads, når vi er sat så langt bagud. Enhver kan regne ud, at skaderne har gjort det sværere end normalt at blive mestre, og ingen forventer en suveræn førsteplads i sådan en sæson, men hvor lidt er godt nok? Vi møder jo altså de samme hold i ligaen, så hvis FCM er dominerende og får et højt pointsnit, burde det ikke være så svært for os. Bedre er deres trup trods alt heller ikke, men måske formår de rent faktisk at få mere ud af den, end vores træner får ud af sit langt dyrere hold?

    Og decideret resultatmæssig krise er jeg enig i, at der isoleret set ikke er tale om i denne sæson. Men det niver lidt, at vi nu tre år i træk ikke er nået forbi kvartfinalen i pokalen, og at vi i den periode har opnået 25 point færre end Midtjylland i ligaen. 25 point. Det begynder altså at lugte lidt, og jeg håber, at man sætter handling bag ordene, når man taler om, at mesterskabet nu engang er det vigtigste, for i længden kan vi ikke leve med lejlighedsvise flotte præstationer i Europa og ellers idéforladt pointfodbold i ligaen - især da ikke hvis pointene begynder at udeblive.
    Der er selvfølgelig forskel på at blive slået på målstregen og at være håbløst bagud fra førerholdet. At sige at FCMs trup ikke er bedre, er at undervurdere dem. De har en del spændende spillere på en række positioner, ligesom de har et ret dynamisk hold. I forsvaret er Sviatchenko klart den spiller, der overstråler de andre og han er umiddelbart ligaens bedste. Med ham ved roret har de kun lukket 13 mål ind i ligaen og selvom de ikke har scoret overvældende mange mål (blandt andet har vi scoret flere), så har de været særdeles solide grundet deres defensiv. Det bør man ikke negligere. Men hvis vi spiller idéforladt pointfodbold, hvad gør Midtjylland så?

    Det kan derfor dog sagtens være at de har overpræsteret og været heldige, men havde vores trup været i en smule bedre forfatning, kunne vi sagtens have fulgt med – dårligere er vi heller ikke. Ni point lyder af meget, men der skulle ikke meget til før gabet havde været meget mindre – blandt andet ved bedre præstationer i de indbyrdes opgør og en bedre ligastart. Hvor lidt der er godt nok skal jeg ikke kunne afgøre, men jeg kan sagtens leve med det, når vi har præsteret så flot i Europa. Hvor Midtjylland kun er et dansk hold, så er vi både et dansk og et europæisk hold, hvorfor de europæiske resultater også, efter min mening, skal tilegnes stor betydning. De andre hold i ligaen skal som regel kun fokusere på Europa i en ret kort periode, mens vi som minimum skal fokusere på Europa hele efterårssæsonen og nu formentligt også frem til slutspillet. Det er vel netop her, de meget dyrere spillere gør sig gældende (som i europæisk sammenhæng jo ikke er dyre).

    Om ikke andet, så kan jeg sagtens forstå kritikken og det kan sagtens være, at vi vil have gavn af en anden træner, med en anden fodboldfilosofi og det kan også være, at han vil få langt mere for pengene. Jeg synes dog fordelene er usikre og noget spekulative, mens ulemperne fremstår ret tydelige.

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Hvor 16/17 holdets backs var meget mere gennembrudsfarlige og søgte baglinien til indlæg, så er de nu mindre gennembrudsfarlige, og mere deltagende i kombinationsspillet. Til gengæld kommer der mere af gennembrudsspillet fra de nuværende kanter (og endnu mere da Skov var her), end med kanterne fra 16/17 (fraregnet Verbic). Hvor Kvist i højere grad lå længere tilbage på banen som balancespiller og organisator af restforsvaret, er Zeca mere deltagende længere fremme på banen, og mere aggressiv i sit presspil. Og hvor Delaney kom ind med mere power med løb i feltet, er Falk en anderledes type, som deltager mere i de snævre kombinationer. Og hvor N'Doye minder meget i spillestil om både Corner og Santander, er Wind en mere teknisk type, med langt bedre teknik, samt evne til at trække ned og deltage i det opbyggende spil. Dertil skal medregnes typer fra bænken som Mudrazija, som bør karakteriseres som både en bedre tekniker og mere gennembrudsfarlig end Gregus, samt Daramy, der har nogle tekniske evner, vi aldrig kom i nærheden af med 16/17 holdet. Så at Ståle ikke udvikler på spillestilen er en sandhed med modifikationer. Men selvfølgelig, når der mangler spillere, så er det da klart, at så søger han back to basics, som handler om en stærk defensiv.
    Jeg er enig i at der har været ændringer af spillestilen – også af flere omgange og også i forsvaret. Men når jeg kigger på de to hold du lister op, så synes jeg ikke der er helt så store forskelle i spillestilen. Det er stadig backernes job at komme til baglinien og ikke kanternes (backerne har dog mindre gennembrudsstyrke og er svagere defensivt). Både Santander og Cornelius kunne deltage (og deltog) i opspillet (selvom jeg Synes Wind er bedre i den sammenhæng). Vi har dog mindre gennembrudskraft på kanterne (særligt når man medregner Verbic, der vel nok burde være med på den stærkest mulige opstilling). Desuden er kanternes rolle vel ikke meget anderledes end vores nuværende (hvor Pep Biel vel fint kan sammenlignes med Kusk).
    Dynamikken på midtbanen er den væsentligste forskel på de to hold, men det er vel primært Kvists rolle der lidt er udgået/omdefineret. Der er i hvert fald mange ligheder mellem Delaney og Zeca – særligt i presspillet og på andenbolde, mens Delaney i modsætning til Zeca også tog løb i feltet og hjalp mere til på kanterne.

Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 115
    Sidste Meddelelse: 03.03.20, 10:07
  2. Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 03.03.20, 08:35
  3. Svar: 83
    Sidste Meddelelse: 24.02.20, 15:08
  4. Svar: 86
    Sidste Meddelelse: 23.02.20, 11:22
  5. Svar: 160
    Sidste Meddelelse: 20.02.20, 15:45

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •