Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
49. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    10 20.41%
  • Uafgjort

    20 40.82%
  • Dortmund vinder

    19 38.78%
Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 76

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Borussia Dortmund (02/11-2022 kl. 21:00)

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Borussia Dortmund (02/11-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Velorienteret og observant 7-årig du har dig der.
    Klog dreng ;). Det er faktisk meget sjovt når de begynder at læse. Men de er jo ret observante og nu sad vi, hvor Bellingham varmede op og baneløberen blev ført ud - så det ligger de små altså mærke til og jeg var pænt overrasket over at han ikke kunne lide pyro, men han synes jo også det larmer lidt for meget :)

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    6

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Borussia Dortmund (02/11-2022 kl. 21:00)

    K@sper, Jeg håber ikke du er en af typerne der leger badedyrsentusiast til maj, for så vil jeg bare lige minde dig om, at klubben også får en bøde når kampen afbrydes af badedyr på banen.
    Men hey, måske du skider højt og helligt på konsekvenserne for klubben og for den sags skyld medfans, bare "kulissen er fed"

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #63
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Borussia Dortmund (02/11-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Aksel Se meddelelser
    K@sper, Jeg håber ikke du er en af typerne der leger badedyrsentusiast til maj, for så vil jeg bare lige minde dig om, at klubben også får en bøde når kampen afbrydes af badedyr på banen.
    Men hey, måske du skider højt og helligt på konsekvenserne for klubben og for den sags skyld medfans, bare "kulissen er fed"
    Badedyr giver ikke tredjegradsforbrændinger, hvis de håndteres forkert...

  6. De følgende 11 brugere er enige:

  7. #64
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Borussia Dortmund (02/11-2022 kl. 21:00)

    Kan vi i øvrigt ikke droppe de nedladende råb om modstanderklubber i Europa. Det er tåkrummende at være vidende til. Lad os støtte holdet istedet.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  8. De følgende 7 brugere er enige:

  9. #65
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Borussia Dortmund (02/11-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Aksel Se meddelelser
    K@sper, Jeg håber ikke du er en af typerne der leger badedyrsentusiast til maj, for så vil jeg bare lige minde dig om, at klubben også får en bøde når kampen afbrydes af badedyr på banen.
    Men hey, måske du skider højt og helligt på konsekvenserne for klubben og for den sags skyld medfans, bare "kulissen er fed"
    Nu har jeg ikke regnet efter, men jeg vurderer at en badebold, selv ved 'Terminal velocity', anretter noget mindre skade en den fan som ender med at ryge på røven med et blus eller et batteri.

  10. De følgende 6 brugere er enige:

  11. #66
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    40

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Borussia Dortmund (02/11-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Nu har jeg ikke regnet efter, men jeg vurderer at en badebold, selv ved 'Terminal velocity', anretter noget mindre skade en den fan som ender med at ryge på røven med et blus eller et batteri.
    + at man måske kunne argumentere for, at så længe man kan vade ind på stadion med en oppustelig blåhval uden at kontrollørerne løfter et øjenbryn... så tager klubben sgu nok den bøde med et smil :)
    Mvh

    Allano
    CPHK#01

  12. De følgende 5 brugere er enige:

  13. #67
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    141

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Borussia Dortmund (02/11-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Aksel Se meddelelser
    K@sper, Jeg håber ikke du er en af typerne der leger badedyrsentusiast til maj, for så vil jeg bare lige minde dig om, at klubben også får en bøde når kampen afbrydes af badedyr på banen.
    Men hey, måske du skider højt og helligt på konsekvenserne for klubben og for den sags skyld medfans, bare "kulissen er fed"
    Mon ikke at du kan få øje på en forskel mellem badedyr og pyro? Jeg går også ud fra, at UEFA's pyro-bøder er i en anden liga end DBU's hævn over badedyrene.

    En kombination af badedyr og pyro vil jeg imidlertid gerne se - uanset sikkerhed og bødestørelse ;-)

    Jeg er ikke imod pyro, hvis sikkerheden er i orden. Maskebærerne, der vifter med 'romerlys' fra capotårnet som ophidsede hanbavianer, slår mig imidlertid ikke som specielt sikkerhedsfikserede typer. Og bøderne har nået en størelse, hvor det for alvor kan mærkes for klubben.

  14. De følgende 7 brugere er enige:

  15. #68
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Borussia Dortmund (02/11-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jt80 Se meddelelser
    Badedyr giver ikke tredjegradsforbrændinger, hvis de håndteres forkert...
    Nej, men sammenligningen består vel, de fleste fans har ikke noget imod at bryde reglerne for egen underholdning i en eller anden grad.

    Er det iøvrigt relevant hvorvidt lysene er farlige for dem der håndterer dem, eller for dem der står omkring, så længe folk er indforstået med risikoen? Jeg spørger oprigtigt, da “pro-lys” holdningen virker ret stærk på S12 og jeg personligt ikke ville have andet til overs end et skuldertræk og måske et “av for satan”, såfremt en pyroelskende ungersvend skulle ende med en brandskade.

  16. #69
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Borussia Dortmund (02/11-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Aksel Se meddelelser
    K@sper, Jeg håber ikke du er en af typerne der leger badedyrsentusiast til maj, for så vil jeg bare lige minde dig om, at klubben også får en bøde når kampen afbrydes af badedyr på banen.
    Men hey, måske du skider højt og helligt på konsekvenserne for klubben og for den sags skyld medfans, bare "kulissen er fed"
    Well hvis det gør nogen forskel for dig, så sidder jeg på øvre C og medbringer (grundet min alder og nærrighed) ikke badedyr til den dag. Jeg er dog nok skyldig i, at puffe dem videre og forøvrigt nyde den festlige stemning.

    Jeg skal dog også indrømme, at jeg da er den type som absolut støtter badedyrstifo i sæsoner. hvor vi allerede har vundet dm i sidste kamp (eller med 99,99 % som sidste sæson). Det kan selvfølgelig forekomme dobbeltmoralsk, når jeg samtidig ikke holder mig tilbage i kritikken af fyrværkerimestrene på (primært) S12, men til mit forsvar er der lidt årsager til dette.:

    a) Al videnskabelig forskning på området siger, at badedyrstifoer ikke er helt så farlige som affyring af batterier på en tætpakket tribune - det er godt nok tæt løb mellem de to, men batterier skulle være en smule mindre sikkert for medfans. Det er vist nogle ret hardcore beregninger, men den skulle være god nok.

    b) Selvom klubben måske får en bøde, så er det trods alt min vurdering, at DBU, Politi osv af en eller anden grund ser lidt mildere på den voldsomme og meget farlige ballade i forbindelse med badedyrstifo end den helt fredelige og absolut ikke farlige affyring af batterier. Meget underligt, men trods alt nok sandt.

    c) Det er også min vurdering, at DBU, Politi osv ser mildere på badedyrstossernes grimme ansigter end på de fredelige og tryghedsskabende maskerede pyro-helte. Det vil sikkert overraske nogen med tanke på det ansigt jeg render rundt med - her vil en maskering måske i virkeligheden være kønnere.

    d) Jeg kan være forkert mht til dette, men det er mit indtryk, at det oftere er mere forstyrrende for spillet, medfans, tv etc når en eller flere af vores pyro-helte viser mandsmod og heltekarakter og stiller sig på forreste række på S12 med pyro i hånden, end når en fan gør det samme med et badedyr.

    Til sidste vil jeg forøvrigt gerne anerkende vores Capo og venner for at hjælpe med at opretholde sikkerheden og regler på tribunen. Man har godt nok ikke noget imod affyring af pyro i maskeret tilstand i tårnet, men jeg er overbevist om, at hvis jeg en dag forvilder mig ind på S12 og prøver at gå op i tårnet og vifte med en af de helt farlige oppustelige Flamingoer måske endda uden maskering, så skal jeg nok blive sat på plads, og Capo og friends skal nok tage ansvar og stoppe dette badedyrsvanvid. Sikkerhed blandt fans er trods alt vigtigere end kulisse!


  17. #70
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Borussia Dortmund (02/11-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bubbibjørnen Se meddelelser
    Nej, men sammenligningen består vel, de fleste fans har ikke noget imod at bryde reglerne for egen underholdning i en eller anden grad.

    Er det iøvrigt relevant hvorvidt lysene er farlige for dem der håndterer dem, eller for dem der står omkring, så længe folk er indforstået med risikoen? Jeg spørger oprigtigt, da “pro-lys” holdningen virker ret stærk på S12 og jeg personligt ikke ville have andet til overs end et skuldertræk og måske et “av for satan”, såfremt en pyroelskende ungersvend skulle ende med en brandskade.
    Det går jo ikke at gemme sig bag ved "jeg tror folk er indforståede med pyro". Det er jo forskellige personer, der står ved siden af hinanden, på sektionen og derudover så tror jeg meget hurtigt ens indforståethed ændrer sig det øjeblik man bliver genstand for et tabt 100 skuds batteri. Derudover er det jo bare ulovligt end of... Jeg synes selv det ser fedt ud, men synes ikke det hører hjemme, pga. af sikkerhed og netop det faktum at det er ulovligt.

    Jeg kan tillægge at jeg fx har en søn, der er rigtig glad for FCK, men decideret bange for fyrværkeri. Vi sidder på øvre C og langt væk fra sektionen, men han synes ikke det er sjovt, når der bliver fyret af. Tror ikke han er den eneste, der har det sådan.
    Sidst redigeret af Jt80 : 04.11.22 kl. 10:32

  18. De følgende 5 brugere er enige:

  19. #71
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Borussia Dortmund (02/11-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bubbibjørnen Se meddelelser
    Nej, men sammenligningen består vel, de fleste fans har ikke noget imod at bryde reglerne for egen underholdning i en eller anden grad.
    Måske er jeg dobbeltmoralsk, men jeg synes trods alt, at der er en forskel på, om et (tæt på) helt stadion medbringer badedyr i den sidste kamp, der typisk resultatmæssigt er af meget lille betydning og forøvrigt på opfordring fra klubben selv, end enkeltpersoner eller en mindre grupper, der reelt tager hele stadion som gidsel med store konsekvenser for klubben som følge. I øvrigt kan man jo læse længere oppe, at man er ligeglad med, om det en dag medfører kampe uden tilskuere - kulissen er åbenbart vigtigere end alt andet....

    Citat Oprindeligt indsendt af Bubbibjørnen Se meddelelser
    Er det iøvrigt relevant hvorvidt lysene er farlige for dem der håndterer dem, eller for dem der står omkring, så længe folk er indforstået med risikoen? Jeg spørger oprigtigt, da “pro-lys” holdningen virker ret stærk på S12 og jeg personligt ikke ville have andet til overs end et skuldertræk og måske et “av for satan”, såfremt en pyroelskende ungersvend skulle ende med en brandskade.
    Well i princippet kan du sådan set godt have ret. Der er bare nogle problemer i dette. F.eks. tænker jeg ikke, at vores pyro-helte lige får spurgt alle indenfor 5-10 meter om det er ok, at han maskerer sig og tænder et lys. Endvidere tænker jeg heller ikke, at alle disse pyro-helte altid lige er i en tilstand (grundet øl eller stoffer), hvor sådan en aktion er lige smart. Bare tænk på folks tilstand nytårsaften - på S12 står man så lige endnu tættere. Og nu snakker vi så kun lys - i onsdag var det pludselig batterier. Prøv lige at overveje konsekvenserne, hvis en af de helte var snublet eller havde brændt nallerne og tabt batteriet eller lignende. Jeg er sikker på, at reaktionen "av for satan" ikke helt havde været nok, hvis der var blevet skudt 15-20 skud fra et batteri ind i folkemængden.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #72
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    124

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Borussia Dortmund (02/11-2022 kl. 21:00)

    Er der nogen er oprigtigt tror, at der sker noget med pyroen fra klubbens side, før der sker en ulykke og nogen kommer til skade? Det føles ikke sådan...

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #73
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    613

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Borussia Dortmund (02/11-2022 kl. 21:00)

    Jeg er bange for at klubben lukker øjnene og betaler bøderne. Det virker umiddelbart som om, de er pivligeglade med sikkerheden og risikoen for alvorlige skader. Pyro giver omtale i hele Europa, pyro trækker nye folk til, der gerne vil være en del af ‘festen’. Det er bare som at tisse i bukserne eller brage ind i Folketinget på grund sf Facebook og Tiktok kampagner. Det skaber ikke loyale tilhængere, men bliver et modefænomen som kan falde sammen lige så snart, der nogle der gør noget vildere eller bedre.
    Og pyt med, der ryger nogle stykker på skadestuen efter de er blevet ramt af gløder.
    Der er penge og omtale i pyro.

    Agerholm forsøger at spille hård mand i en pressemeddelse for en måneds tid eller to siden, men klubben gør vel reelt intet for at stoppe pyro. Al den pyro, der blev fyret af i onsdags er næppe kommet ind på stadion onsdag men vel snarere i de dage, hvor tifoudvalget har plantet 30.000 flag på alle sæderne.
    Klubben løfter pegefingeren når pyroen er fyret af, men laver ingen ‘kampagner’ mod pyro mellem kampene.

    Jeg er bange for, der skal ske en alvorlig skade eller FC bliver frataget retten tilskuere på hjemme og ude og eller pointstraffe, før klubben gør noget.

  24. De følgende 2 brugere er enige:

  25. #74
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    628

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Borussia Dortmund (02/11-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af MarBaar Se meddelelser
    Jeg er bange for, der skal ske en alvorlig skade eller FC bliver frataget retten tilskuere på hjemme og ude og eller pointstraffe, før klubben gør noget.
    Og den skade kommer. Der er vel allerede kommet en del mindre skader. Men der skal nok ryge et øje eller to på et tidspunkt. Og når den dag kommer, så bliver der heller ikke gjort noget
    FCK er en slags Terminator-udgave af Ham-Kam.

    Nick Horup:"Hvem skal med i fodboldens Hall Of Fame?"
    Morten:"Michael Gravgaard, FC København"

  26. #75
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Borussia Dortmund (02/11-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Kan vi i øvrigt ikke droppe de nedladende råb om modstanderklubber i Europa. Det er tåkrummende at være vidende til. Lad os støtte holdet istedet.
    Lige sangene mod DortBØF havde jeg det helt fint med. Selvom jeg elsker FCK helt på højde med kone, børn og alkohol, så synes jeg følelsen af at hade noget så ulækkert som hold i gult er befriende, nærmest en form for katarsis, og den vil jeg ikke være foruden, derfor synes jeg også, der var noget smukt over 'scheiße Dortmund'-chanten.

Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 93
    Sidste Meddelelse: 04.10.22, 10:23
  2. Svar: 99
    Sidste Meddelelse: 29.09.22, 11:57
  3. Svar: 106
    Sidste Meddelelse: 26.08.22, 11:02
  4. Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 24.08.22, 10:08
  5. Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 26.07.22, 08:31

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •