Side 9 af 18 FørsteFørste ... 6789101112 ... SidsteSidste
Viser resultater 121 til 135 af 257

Emner: PSE vil sælge Parken og Lalandia

  1. #121
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Fint man vil "Støtte" op og se om det er bæredygtigt med et kvindehold. I sidste ende handler det jo om at flere Piger/kvinder skal til at støtte op om projektet og møde op på stadion. Held og lykke med at få lokket damerne væk fra Reality/Drama TV og ud på stadions :)

    Beklager, men jeg vil altså holde mig til at se Herrebold som af naturlig fysiologiske årsager er langt mere medrivende og spændende at følge.
    Der er sket en eksplosion i fremmødet blandt især unge kvinder i Parken, så meget tyder på at de godt kan “lokkes væk fra reality/drama TV yada yada”.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #122
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Der er sket en eksplosion i fremmødet blandt især unge kvinder i Parken, så meget tyder på at de godt kan “lokkes væk fra reality/drama TV yada yada”.
    En eksplosion lige frem?. Ja og jeg er med på der er sket i stigning, men spørgsmålet du skal stille dig selv om kvinder ikke helst vil se Herrefodbold end Kvindefodbold, netop fordi der er mere "gladiator" kamp og "Drama" over det :)

    Hvis man ser på det nuværende antal tilskuere i Gjensidige Kvindeliga, så er det godt nok ringe. Når der på det seneste har været en stor EM/VM turnering for Kvinder så har der jo været et stort antal seer, så kvinder/piger kan jo passende møde op og støtte klubberne også.

    Så nej jeg er slet ikke overbevist om man i det "antal" man ønsker, kan få lokket damerne væk fra Reality/Drama TV :)

    Men jeg hilser forsøget velkommen og jeg ønsker projektet held og lykke.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #123
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Hvis det er det spørgsmål jeg skal stille mig selv, hvad skal jeg så bruge dit stereotyp om reality/drama TV til?
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #124
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    En eksplosion lige frem?. Ja og jeg er med på der er sket i stigning, men spørgsmålet du skal stille dig selv om kvinder ikke helst vil se Herrefodbold end Kvindefodbold, netop fordi der er mere "gladiator" kamp og "Drama" over det :)

    Hvis man ser på det nuværende antal tilskuere i Gjensidige Kvindeliga, så er det godt nok ringe. Når der på det seneste har været en stor EM/VM turnering for Kvinder så har der jo været et stort antal seer, så kvinder/piger kan jo passende møde op og støtte klubberne også.

    Så nej jeg er slet ikke overbevist om man i det "antal" man ønsker, kan få lokket damerne væk fra Reality/Drama TV :)

    Men jeg hilser forsøget velkommen og jeg ønsker projektet held og lykke.
    Dit andet arguement er jo en gentagelse af det arguement som blev brugt i 1991 imod at danne superligaen. “Hvem gider at se det”. Det tog 30 år men nu er der hver weekend 80-100.000 på stadion til superligakampe. Det har taget 30 år at bygge en kultur op som fylder stadion i herrefodbold.

    Det er hårdt at tror at kvindefodbold kan være på højt niveau og dermed have gode tilskuertal, når økonomien for nuværende ikke er til det. Det sammen galt herre fodbold i 1980erne. Uefas initiativ kan være med til at springe 20 års udvikling over ved at tvinge en lille %-del af de store summer i herre fodbold over i kvindefodbold.

    Det er ikke sikkert at det skal brandes som herrefodbold, men det gir sgu noget, selv for en konservativ som jeg, at kunne tænde for dr2 igår og vise min 3 årige datter at kvindefodbold også sendes på tv.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  8. De følgende 8 brugere er enige:

  9. #125
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af Nosferatu Se meddelelser
    “Altså den samme NCH som om muligt var en endnu større nar og om muligt endnu mere nedladende og arrogant...”

    Jeg anser ikke ovenstående udsagn som værende hverken spændende, velartikuleret, eller nuanceret.
    Derimod passer det ganske eksakt på følgende definition af en troll:

    “En troll (på dansk også kaldet internettrold) er et fænomen, der huserer på internettets forskellige debatfora, bl.a. i nyhedsgrupperne (også benævnt Usenet), hvor vedkommende skriver indlæg egnet til at provokere folk og fremkalde en hidsig diskussion.....”
    Du kan jo mene, hvad du vil. Sidelinien er ofte et sted, hvor folk lukker sin galde ud om FCK, hvorom jeg ofte er uenig. Hvis det er at være en Troll, jamen så må jeg jo være det. Jeg er sikker på, at du blot kan blokere mine indlæg, hvis det er helt forfærdeligt for dig.

    Hvis vi skal forholde os til debatten i stedet, så undrer det mig alligevel en lille smule, hvilket billede man har af NCH's tid i FCK herinde. Jeg er med på, at han i de seneste år har virket som en rar hyggeonkel, når han er på besøg hos Kvart i bold eller i Købmændenes klub. Jeg er også med på, at han har været en rigtig god mand for FCK sportsligt også selvom han bestemt heller ikke ramte plet hver gang med sine køb, ligesom jeg også ofte har moret mig over nogle af hans spydige men ofte morsomme bemærkninger. Og ja kunne man vælge mellem NCH i sin storhedstid og PC, så ville jeg da også til hver en tid vælge NCH.
    Det jeg responderede på var, at man kritiserer (flere steder ikke kun her) PC for at være arrogant, sur og at han går i forsvarsposition og derfor savner NCH. Omend jeg forstår den holdning til PC og også savnet til NCH, så fandt jeg netop den årsag en anelse underlig. For NCH var helt ærligt nærmest indbegrebet af arrogance (ikke kun den positive) og han gik i den grad i forsvarsposition, hvis nogen gik lidt til ham. Og det med at være arrogant ved jeg, at han ikke kun var udadtil. Det kunne han bestemt også være internt overfor folk i klubben. Og her snakker vi ikke kun positiv arrogance.

    Med risikoen for mere at lave mere majestætsfornærmelse (og dermed vise man ikke er fan...) eller trolle endnu mere, så er NCH og PC i mine øjne ret meget samme type. NCH havde selvfølgelig mere København over sig og kunne dermed måske tillade sig lidt mere i vores øjne (jyderne er nok uenige i det) imens PC er mere bondsk. Men begge var/er hårde forhandlere, begge var/er meget stædige, begge var/er meget ærekære og bøjer sig f.eks. ikke for uenige journalister og begge var/er arrogante. Og ja NCH havde formentlig klaret den præsentation meget bedre end PC, der sgu er lidt tør.
    Sidst redigeret af k@sper : 12.11.22 kl. 11:51

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #126
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Og med risikoen for mere at lave mere majestætsfornærmelse eller trolle endnu mere, så er NCH og PC i mine øjne ret meget samme type. NCH havde selvfølgelig mere København over sig og kunne dermed måske tillade sig lidt mere i vores øjne (jyderne er nok uenige i det) imens PC er mere bondsk. Men begge var/er hårde forhandlere, begge var/er meget stædige, begge var/er meget ærekære og bøjer sig f.eks. ikke for uenige journalister og begge var/er arrogante.
    …men kun Holmstrøm har evnen til at fremstå professionelt og humoristisk på en gang. Manden strør jo om sig med med mindeværdige citater. Når Holmstrøm åbner munden, så lytter han. Når PC åbner munden, så håber man, at han hurtigt lukker den igen.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #127
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    …men kun Holmstrøm har evnen til at fremstå professionelt og humoristisk på en gang. Manden strør jo om sig med med mindeværdige citater. Når Holmstrøm åbner munden, så lytter han. Når PC åbner munden, så håber man, at han hurtigt lukker den igen.
    Jo jo, jeg er da enig mht Holmstrøm. Men han havde jo også en lidt anden side, som jeg synes hører med i historieskrivningen, når man savner ham i forhold til PC. Mange af de ting som PC kritiseres for i forskellige tråde (arrogance, surhed, etc) dem havde NCH også.
    Jeg savner nok i virkeligheden mere NCH som medlem af bestyrelsen end som sportsdirektør.

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #128
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Dit andet arguement er jo en gentagelse af det arguement som blev brugt i 1991 imod at danne superligaen. “Hvem gider at se det”. Det tog 30 år men nu er der hver weekend 80-100.000 på stadion til superligakampe. Det har taget 30 år at bygge en kultur op som fylder stadion i herrefodbold.

    Det er hårdt at tror at kvindefodbold kan være på højt niveau og dermed have gode tilskuertal, når økonomien for nuværende ikke er til det. Det sammen galt herre fodbold i 1980erne. Uefas initiativ kan være med til at springe 20 års udvikling over ved at tvinge en lille %-del af de store summer i herre fodbold over i kvindefodbold.

    Det er ikke sikkert at det skal brandes som herrefodbold, men det gir sgu noget, selv for en konservativ som jeg, at kunne tænde for dr2 igår og vise min 3 årige datter at kvindefodbold også sendes på tv.
    Absolut, det handler jo om generationer. Og jeg har det absolut fint med man stille og roligt giver det en chance og lader det "gro". Så må vi jo se om vores generations piger så kommer på stadion at TV tallene for kvindefodbold stiger. Jeg har min tvivl, men lad os se.

    Så længe man ikke begynder at forcere tingene og kalde "mænd" for dit og dat fordi man ikke bryder sig om Kvindefodbold. Det tror jeg bare er en meget farlig rute at begive sig ud på. Jeg ved ikke om det er medierne eller bestemte grupper, men tro mig de skal nok komme på banen.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #129
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Absolut, det handler jo om generationer. Og jeg har det absolut fint med man stille og roligt giver det en chance og lader det "gro". Så må vi jo se om vores generations piger så kommer på stadion at TV tallene for kvindefodbold stiger. Jeg har min tvivl, men lad os se.

    Så længe man ikke begynder at forcere tingene og kalde "mænd" for dit og dat fordi man ikke bryder sig om Kvindefodbold. Det tror jeg bare er en meget farlig rute at begive sig ud på. Jeg ved ikke om det er medierne eller bestemte grupper, men tro mig de skal nok komme på banen.
    Når du udfordre om folk reelt gider at komme på stadion for at se kvindefodbold, så er det en debat der ikke kan tages uden en hensyntagen til hvilket vilkår damefodbold leveres på.

    Lidt spidst kan man sige at markedet vurderer FCK uafgjorte som en dobbelt så stor sporstlig præstation som at vinde hele Kvinde Champions League. Jeg mener det var Kiwi der nævnte at en samlet kvinde chl. sejr gav 3 mio i premiepenge.
    Så mit syn er, lad os prøve at gøre noget ved den skævhed, før vi kan have noget reelt grundlag til at vurdere om der er publikumspotetiale. Den data der trods alt eksistere viser at i hvert fald kvindelandsholdet kan sælge Viborg stadion, hver gang.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  18. #130
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Når du udfordre om folk reelt gider at komme på stadion for at se kvindefodbold, så er det en debat der ikke kan tages uden en hensyntagen til hvilket vilkår damefodbold leveres på.

    Lidt spidst kan man sige at markedet vurderer FCK uafgjorte som en dobbelt så stor sporstlig præstation som at vinde hele Kvinde Champions League. Jeg mener det var Kiwi der nævnte at en samlet kvinde chl. sejr gav 3 mio i premiepenge.
    Så mit syn er, lad os prøve at gøre noget ved den skævhed, før vi kan have noget reelt grundlag til at vurdere om der er publikumspotetiale. Den data der trods alt eksistere viser at i hvert fald kvindelandsholdet kan sælge Viborg stadion, hver gang.
    Er det ikke os det jeg siger i ovenstående. "Lad os give det en chance og se". At jeg så selv har et personligt synspunkt på at jeg er tvivlsom overfor projektet og ikke bryder mig om kvindefodbold har jeg vel love at have.

    Jeg er så hellere ikke målgruppen og det har jeg det fint med :)

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #131
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Jeg håber i hvert fald at der over tid bliver investeret i et fuldtidssetup for kvindeholdet. Både for staben og spillerne. Det er generelt meget få spillere i Kvindeligaen, som tjener mere end hvad en nyuddannet sygeplejerske tjener i grundløn, det drejer sig højst om 10-15 spillere i alt, og ingen af dem tjener nok til at betale topskat. Til sammenligning er spændet i den engelske liga, som nok er ligaen med de højeste lønninger, fra 16.000 kr. til 80.000 kr. om måneden.

    Hvad jeg har hørt på vandrørene, og uden at kunne gå for meget i detaljer, så kommer det samlede budget for kvindeholdet (spillere, stab, osv.) til at være lavere end hvad Andreas Cornelius tjener om året i FCK.

    Men det er klart at jo mere man investerer i kvindefodbold, desto højere kvalitet kan man have på holdet. Både i form af bedre spillere, bedre trænere, og højere kvalitet i træningen. Og med tanke på hvordan det har været en tilskuermæssig succes efter danske forhold på relativt kort tid i Køge, så er jeg sikker på at med et større opland og større organisation i FCK, så er jeg overbevist om at det nok skal blive en rentabel forretning i København.

    Og derudover, efter at have arbejdet med kvindefodbold i det forgangne år, så er det ærligt talt inspirerende at se, hvordan de kvindelige spillere har fokus på at blive bedre, og derudover engagerer sig voldsomt i at gøre fodbold mere og mere attraktivt for unge piger. De bruger mere tid på at skrive autografer og tage selfies med børn på stadion efter kampen, end hvad FCK-spillerne samlet bruger på at hoppe foran Sektionen og småklappe foran de andre tribuner efter en sejr. Ligesom en del af dem også bruger tid på at fungere som børne- og ungdomstrænere, samt at en del af dem også passer et deltidsarbejde ved siden af.

    Noget anderledes end hvad man eksempelvis ser blandt vores egne mandlige spillere uden for banen..
    Sidst redigeret af Kiwi : 12.11.22 kl. 14:39
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  21. De følgende 5 brugere er enige:

  22. #132
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    129

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Det krav som uefa kommer til at stille, vil det blot kræve at man har et kvinde hold, eller skal det også være med i top divisonerne.

  23. #133
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Med til hele debatten om underholdningsværdien skal det jo tilføjes, at der barsles med seriøse planer om, at gøre kvindernes bane og mål mindre, og samtidig lade dem spille med en bold i størrelse 4.5 frem for en 5'er som i dag. Pointen vil være, at det øger tempoet i spillet, da det største problem lige nu er, at kvinderne spiller et spil de fysisk ikke er bygget til. Tilsvarende tiltag er jo også gjort i eksempelvis hunbold og basketball, hvor kvindernes bolde er mindre og dermed lettere.

  24. De følgende 2 brugere er enige:

  25. #134
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Jeg har nok ikke fulgt godt nok med, men er der nogen der har sat sig ind i implikationerne ved, at man har opdelt ejerskabet så kontorer og stadionnet nu er selvstændige firmaer? Geares der op til at man sælger det fra eller sælger klubben fra? Og hvad har det at sige, at klubben nu skal leje sig ind i Parken?

  26. #135
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg har nok ikke fulgt godt nok med, men er der nogen der har sat sig ind i implikationerne ved, at man har opdelt ejerskabet så kontorer og stadionnet nu er selvstændige firmaer? Geares der op til at man sælger det fra eller sælger klubben fra? Og hvad har det at sige, at klubben nu skal leje sig ind i Parken?
    Eftersom de sælger den 30 årige lejekontrakt som værende noget godt for FCK, så er det jo nok godt for ejendomsselskabet :). Jeg er i hvert fald en smule lunken ved at FCK nu hænger på en 30 årig uopsigelig kontrakt med et ejendomsselskab, som ingen interesse vil have i at modernisere Parken eller vedligeholde det mere end højst nødvendigt. Lidt firkantet, så forstår jeg at FCK vil eje eget stadion eller leje et kommunalt, hvor begge partner har en stor interesse i at gøre aftalen yderst attraktiv.

    Forestil jer en “Oskar” køber stadionet og malker FCK for penge uden at gøre det mindste for oplevelsen fra FCK eller vores fans. Eller at Sony køber stadionet og fordobler antallet af koncerter eller bare at en Erik “så må spillerne bare spille bedre” Skjærbæk sidder på stadionet uden FCK. Der kan virkelig komme uheldige kombinationer, men vi håber naturligvis alle at det er en god deal for alle… selvom det sagtens kan ende med at være en god deal for den ene part og en mindre god deal for den anden

  27. De følgende 2 brugere er enige:

Side 9 af 18 FørsteFørste ... 6789101112 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Fondsbørsmeddelelsen om Lalandia
    By Mattsson#1988 in forum De korte linier
    Svar: 70
    Sidste Meddelelse: 31.10.07, 15:34
  2. Godt tidspunkt at sælge ud?
    By fckcs in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 09.12.06, 18:29
  3. UEFA giver FCK lov til at sælge "øl" i PARKEN
    By niknik in forum De korte linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 25.10.06, 22:22
  4. Hvor var du da FCK købte Lalandia?
    By FC 335 in forum De korte linier
    Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 27.01.04, 14:47
  5. Aab Vil Sælge Spillere For 9 Millioner!
    By Manolo in forum De korte linier
    Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 26.11.03, 17:15

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •