Se afstemningsresultater: Skal vi have fans med på udebane

Stemmeafgivere
516. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja

    241 46.71%
  • nej

    226 43.80%
  • ved ikke

    49 9.50%
Side 1 af 13 123411 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 186

Emner: Skal der FCK-fans med på udebane?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    484

    Skal der FCK-fans med på udebane?

    I kølvandet på gårsdagens kamp synes jeg efterhånden, at det er værd at overveje, om vi overhovedet skal have fans med på udebane. Jeg synes snart, at der er meget, der taler imod.

    En ting er alt det med sikkerhed, ballade og hvad ved jeg - det er selvsagt ikke ønskeligt og bør bekæmpes. Men problemet er vel efterhånden, at fans´ne kan få direkte negativ indvirkning på FCKs muligheder for at genvinde mesterskabet. Hvis vi ser på kampen i går, så var det jo set ud fra et FCK synspunkt enerådende tåbeligt, at kampen blev afbrudt. Det var udelukkende til Aabs fordel. Aab var trængte på tempoet - FC havde rigtig godt fat. Vi spiller mange af vores kampe sådan - vi slider modstanderen op. Hold kæft hvor var det så tåbeligt, at kampen blev afbrudt.

    Den anden ting handler om en disciplinær point-straf. Det er absolut også snart en realistisk risiko. Og den risiko kan man vel ikke tillade sig at løbe på direktionsgangen i FCK, hvor man budgetterer med et mesterskab og 150 mio. kr. i champions league indtægt.

    Så spørgsmålet er, om man burde overveje at droppe fans på udebane i resten af foråret?

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    532

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Ja self skal der fans med på udebane. Tror og håber at pyrofolket har fået stillet deres sult efter at brage op. Nu har vi set hvad de kan. Så lad os håbe at det blir knap så vildt fremover. De snakker selv om et samlet København mod guldet så tror ikke de sys det særlig fedt at være årsag til FCK mister point.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #3
    Runez er offline FCK there can be only one
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    274

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Syntes sgu det er pinligt at være FCK fan i dag


  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    84

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Citat Oprindeligt indsendt af Runez Se meddelelser
    Syntes sgu det er pinligt at være FCK fan i dag
    Der var elementer på tribunen i går, der opførte sig latterligt, barnligt og selvpromoverende.
    Dem tager jeg STOR afstand til.........

    Men pinligt at være FCK fan, nej vel...

    Jeg er stadig en stolt fan.....

  7. De følgende 8 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    244

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Jeg tror ikke på det hjælper meget at lukke ude afsnittet nogle kampe, men der skal selvfølgelig være en konsekvens, så ja luk for fck fans på udebane.
    Og ja jeg ved godt ngle vil tage på neutral, men der vil de få meget svært ved at samle sig, og tosse rundt.

    Det eneste jeg tror stopper tosserne, er hvis DBU havde nosser nok til at stoppe kampene, og taber dømme det hold som ikke har styr på egne fans.... dvs. fck sku være blevet taber dømt igår. Det ville have en virkning, og jeg er overbevist om at det ville give en masse selvjustits. (Jo jeg kan også se problemer ved den løsning)
    Der er ingen tvivl om at det ikke er blevet nemmere at bakke op omkring bif boykut, men jeg støtter det dog stadig, da jeg ikke mener fangetransport løser problemet.
    D ku vær Værre!!

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012
    Indlæg
    38

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Jeg vil gerne vædde med at alle de tosser der stemmer nej er nogen som alligevel aldrig tager på udebaneture, men i vil helt vildt gerne sidde hjemme i sofaen og brokke jer over de mennesker som bruger alle deres penge på at støtte holdet. Det her er blevet kørt helt vildt op, fordi der bliver kastet et par blits på banen, så kommer Hr. og fru. Danmark straks igang med udeluk dem alle, luk sektionen, tæv dem, brænd dem. Faktum er jo bare at der højest blev kastet 5 ganstande på banen, dvs. 5 mennesker. Synes i så stadig at sektionen skal lukkes? Det kunne jo lige så godt være folk fra FCKFC's bus der gjorde dette.

    Men nu skal vi ikke have tilskuere med på udebane i følge alle de hellige øvre A mennesker der sidder herinde. Men tror i virkelig det gavner nogen som helst. Det gør blot at folk bliver mere sure, og når dem der har trang til at kaste med pyro bliver mere sure, hvad bliver så det næste? Så er vi mange andre der også bliver rigtig vrede, og tror i virkelig at der ikke bliver fyret mere krudt af så? Lukker de udebaneafsnittet sker det bare i Parken, lukker sektionen, sker det måske fra en øvre tribune næste gang?? Man bliver nødt til at gå i dialog og ikke gøre ligesom dobbelt A og sige nul tifo og bare lukke helt af. Dette er noget der skal løses i fællesskab via dialog og det løses overhovedet ikke ved at man gør livet værre for os fans.

    Mit indlæg skal ikke forstås som jeg går ind for pyro på banen, for det er jeg imod! Det kan både ramme spillere, men også medfans og derfor skal det stoppes. Men jeres inkompetente løsningsforslag der kommer gang på gang kommer ikke til at føre noget godt med sig. Hvad så da Nedre c fik nedlagt et par rækker, pga. nogle sponsorer ikke kunne se godt nok. Der valgte i at stille jer på sæderne for at gøre deres liv værre, men det må du ikke i Parken, skulle Nedre c så også lukkes?? Ja i skulle sågar alle få livtids karantæne. Tænk jer lidt om før i kommer med den gang opkast som alle sofaseerne altid har gang i hver gang medierne maler fanden på væggen. Dommeren blev interviewet efter kampen og der sagde han altså at det overhovedet ikke var i hans overvejelser at stoppe kampen helt, heller ikke efter afbrydelsen da der blev tændt igen og en mand løb på banen, så fald nu lige ned en gang!
    Sidst redigeret af SanderseN : 05.03.12 kl. 09:33

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    1,398

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Hej !

    Jeg vil da sige sådan, at skulle jeg sidde og tænke over risikoen ved at få frataget point grundet en flok børns opførsel, så ville jeg ikke løbe risikoen, og mon ikke også at dette bliver konklusionen fra Parkens ledelse. Forestil jer lige at det endte med at FCN fik 1 pladsen tildelt grundet fratagelse af point ??? Det ville fandme være nedtur.
    Man kan jo altid undre sig over at der var ØGET krospvisitering, den gik åbenbart ikke så godt, hvor svært kan det være.
    Det ændrer jo dog ikke ved folks eget ansvar, men det ser jo ud til at man vil konfrontationen, og den kommende boykot af BIF kampen er nok god for begge klubber, så slipper vi da for den slags scener.

    Almindelige mennesker må jo tage sig til hovedet når de ser sådan en kamp.

    Mvh Thomas
    Bær over med mig jeg bor på VESTEGNEN.....!
    King Glostrup's Avatar

  13. De følgende 5 brugere er enige:

  14. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Der må ske en ændring i kulturen blandt pyro-folket. Den konfrontationssøgende, destruktive opførsel vi ser på away med hærværk, slagsmål og provokerende brud på stadions regler kan ikke tolereres længere. Det har ikke en skid at gøre med passion og kærlighed for klubben. Vi risikerer at vi ender med de løsninger, som har vist sig effektive andetsteds: All seaters, alkoholfri øl i hanerne og fans pakket ind i politi.

    Som en umiddelbar konsekvens er et forbud mod at have fans med på udebane, desværre sandsynlig, men dermed gør vi jo intet for at rent faktisk at styrke vores GODE udebanefans, der synger og har det sjovt, og som hverken leger med ild eller har problemer med at gå på toilettet uden at smadre det. I stedet for at lukke helt ned, vil jeg foreslå at man drastisk reducerer udebaneafsnittet, så vagter og kontrollører har bedre mulighed for at håndtere eventuel ballade, og at man giver fanclubben førsteret til disse pladser. Det betyder buskørsel, men forhåbentlig kan det i det mindste blive på fanclubbens præmisser med en mere fleksibel ruteplan end den der blev udstukket i forbindelse med Brøndbykampen.


  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    171

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Jeg, ligesom mange andre var for et boykot af kampen mod bif. Efter gårsdagens episode, kan jeg ikke se hvilken sag FCKFC eller uofficielle fraktioner har at have? Dette har kun givet politiet og klubberne mere grund til eventuelt at udvide "fangetransporten" til andre stadions.
    Er sagens kerne ikke at få stoppet de få der ødelægger det for mange? Men men... Det er prøvet med FCK-AWAY, og ligeledes en opfordring om selvjustits blandt fans'ne. Jeg kan godt forstå de fans der ikke ønsker/tør at udlevere andre fans, da det enten kan få konsekvenser for den enkelte fan, eller ikke vil gøre det af princip. Hertil ligger problemet også i at en større fraktion omkring sektionen selv udmelder at de mener at lys og røg er festligt på et stadion, og at de "støtter" det. I min verden er det desværre med til at gøre det acceptabelt, at tage lys og røg med på stadion.
    Desværre kan det så konkluderes at der så kommer disse tiltag omkring "fangetransporter" og førhen FCK-AWAY. Dette har så medfødt opfordring til boykot af FCKFC og Sektionen. Kampen i Aalborg styrker bare politiets og klubbernes holdning, om at vi skal transporteres som "fanger".

    FCKFC's og Sektionens sag er virkelig tynd nu, da der igen har været lys og røg på stadion, og på banen.

    Jeg må stille et spørgsmål til FCKFC og Sektionen(hvem der så end er repræsentant?). Når der nu står 5 mennesker på stadion og starter pyro på tribunen, hvorfor er der ingen der retter henvendelse til vedkommende og beder dem om at få slukket det, da det åbenlyst skader klubben og fansenes omdømme (og sag mht boykot)?

    Til sidst mener jeg ikke at FCK fans skal nægtes adgang til udebane opgør, da det evt kan udgøre en sikkerhedsrisiko med FCK fans på andre tribuner end fan-afsnit. Det kan dog blive en realitet, hvis klubben mener at det kan udgøre en risiko for at klubben går hen får bøder, eller i værste fald får fratrukket point.

  16. #10
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Jeg forstår ikke afstemningen?

    FCK fans (af alle typer) på terasserne - jo tak, altid.

    Selvforherligende egocentriske galninge og idioter - aldrig

    ...Lidt mere seriøst, forstår jeg ikke, hvorfor og hvordan det kunne lade sig gøre at have mange lys tændt længe uden at der blev grebet ind (af vagter forstås).

    MCN

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    353

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Citat Oprindeligt indsendt af SanderseN Se meddelelser
    Jeg vil gerne vædde med at alle de tosser der stemmer nej er nogen som alligevel aldrig tager på udebaneture, men i il helt vildt gerne sidde hjemme i sofaen og brokke jer over de mennesker som bruger alle deres penge på at støtte holdet. Det her er blevet kørt helt vildt op, fordi der bliver kastet et par blits på banen, så kommer Hr. og fru. Danmark straks igang med udeluk dem alle, luk sektionen, tæv dem, brænd dem. Faktum er jo abre at der højest blev kastet 5 ganstande på banen, dvs. 5 mennesker. Synes i så stadig at sektionen skal lukkes? Det kunne jo lige så godt være folk fra FCKFC's bus der gjorde dette.
    Jeg er for længst kommet forbi det punkt, hvor jeg adskiller sektionen fra øvrige fans. Dette er ikke et "sektionen" problem, det er et FCK problem, og det skal løses. Hvordan det bliver løst er jeg fløjtende ligeglad med, bare det sker. Om det så betyder fangetransport, awaykort, lukning af stemningstribune, udelukkelse af udebanefans eller hvad der skal til, så bakker jeg op om alle initiativer der bliver taget fra nu. Jeg har "forsvaret" alle, og har protesteret mod flere af de tiltag der er blevet sat i gang. Det slutter her. Alle midler der kan tages i brug skal afprøves, hvis der bare er en minimal chance for at det virker.

    Jeg tror på en tæt kamp om 1. pladsen, og jeg vil være ked af at FCN skal smides direkte i Champions League, fordi vi har nogle tosser der ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt.

    Vi kommer nok ikke udenom, at DBU modtager en indberetning fra dommeren. Og da der er tale om endnu et gentagelsestilfælde (pokalkmpen mod Brøndby tæller også med i dette regnskab), og det oven i købet er blevet værre, er vi ude i en "individuel behandling" fra DBU's Disciplinærudvalg. Og mon ikke de vælger at statuere et eksempel denne gang? Mit gæt er at de vælger en pointstraf. Og måske oven i købet en straf der sender FCN på førstepladsen. Alternativet er, at vi bare må spille uden tilskuere. Jeg håber det sidste, men det stærkeste signal er det første. Men vi har i hvert fald tvunget dem til at reagere, og statuere et eksempel. Nu må vi bare afvente og se, hvad straffen bliver. Men jeg gætter på at den bliver hård.

    At du så vælger at kalde dem der stemmer for tosser, ved jeg ikke rigtigt om jeg skal grine eller græde af. Men fra min stol, er tosserne nogle helt andre. Men sådan er vi så forskellige.
    - We'll Sing on our own! -


  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012
    Indlæg
    38

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Citat Oprindeligt indsendt af Mad As Hell Se meddelelser
    At du så vælger at kalde dem der stemmer for tosser, ved jeg ikke rigtigt om jeg skal grine eller græde af. Men fra min stol, er tosserne nogle helt andre. Men sådan er vi så forskellige.
    Inkompetent er måske et mere passende ord, for der er så uendelig mange beviser på at det ikke hjælper at blive endnu hårdere. Folk tager på neutral og holder fest der, hvor det endda er meget nemmere at få pyro med ind. Sker det så at stadion afviser opstår der bare ballade. Det ved vi alle jo, så hvorfor ikke gå den vej som allekesperter peger på, og gå i dialog. Der har været flere gange hvor UC og S12 har meldt ud at pyro IKKE skal på banen, så aftal dog et samarbejde til det næste møde, med henblik på at få det her stoppet, i stedet for at man lukker sig ned som jeg kunne forestille mig FCk gør til de møder. Da jeg aldrig har deltaget i et af de møder ved jeg selvfølgelig ikke hvordan FCK agerer, men jeg kunne let forestille mig at der med deres nye attitude bliver sagt regler er regler de skal følges slut. Der er virkelig nogen som kæmper en vanvittig kamp for at få disse mennesker til at forstå at det ikke nytter noget at lave hårdere regler og straffe.

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Mar 2006
    Indlæg
    318

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Citat Oprindeligt indsendt af SanderseN Se meddelelser
    Inkompetent er måske et mere passende ord, for der er så uendelig mange beviser på at det ikke hjælper at blive endnu hårdere. Folk tager på neutral og holder fest der, hvor det endda er meget nemmere at få pyro med ind. Sker det så at stadion afviser opstår der bare ballade. Det ved vi alle jo, så hvorfor ikke gå den vej som allekesperter peger på, og gå i dialog. Der har været flere gange hvor UC og S12 har meldt ud at pyro IKKE skal på banen, så aftal dog et samarbejde til det næste møde, med henblik på at få det her stoppet, i stedet for at man lukker sig ned som jeg kunne forestille mig FCk gør til de møder. Da jeg aldrig har deltaget i et af de møder ved jeg selvfølgelig ikke hvordan FCK agerer, men jeg kunne let forestille mig at der med deres nye attitude bliver sagt regler er regler de skal følges slut. Der er virkelig nogen som kæmper en vanvittig kamp for at få disse mennesker til at forstå at det ikke nytter noget at lave hårdere regler og straffe.
    Hvilke beviser taler du om? Kan du nævne nogen episoder i Superligaen hvor store grupper af fans har invaderet neutral og startet et pyro show? I England slog man ned med en jernnæve, og der er der sjældent nogen problemer på, eller omkring stadion. Hvornår er en Premier League kamp sidst blevet afbrudt pga uroligheder? Så det er en myte at stramninger ikke hjælper.
    Fan af postmoderne fodbold...

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #14
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    11

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Citat Oprindeligt indsendt af SanderseN Se meddelelser
    Jeg vil gerne vædde med at alle de tosser der stemmer nej er nogen som alligevel aldrig tager på udebaneture, men i vil helt vildt gerne sidde hjemme i sofaen og brokke jer over de mennesker som bruger alle deres penge på at støtte holdet. Det her er blevet kørt helt vildt op, fordi der bliver kastet et par blits på banen, så kommer Hr. og fru. Danmark straks igang med udeluk dem alle, luk sektionen, tæv dem, brænd dem.
    Jeg er så en af tosserne, der er så frustreret over igen og igen at se min klubs navn associeret med hensynsløs og kriminel adfærd, at jeg har givet op overfor udebaneture.
    Jeg synes, det er superfedt med Sektionen i Parken og nyder og respekterer altid, at der er nogen, der gider at danse og synge under hele kampen når nu vi sløje familiefædre og andet ros ikke kan svinge os op til det, så dette skal ikke ses som et angreb på netop stemningsfolket.
    Indrømmet, jeg har kun været på ganske få aways og jeg kommer alt for sjældent i Parken, så tillæg min stemme den vægt, I vil.
    Et muligt alternativ til at sige pænt "tak, men nej tak" til udebaneafsnit i den overskuelige fremtid kunne være at lave omvendt bevisbyrde på aways, så udgangspunktet i tilfælde som i går vil være, at alle, der havde købt billet til udebaneafsnittet mister deres AWAY-kort (evt. suppleret af en hjemmebanekarantæne - det må være op til FCK) med mindre, de kan bevise, at de var uskyldige i urolighederne. Min definition på uskyldig omfatter ikke bare, at man ikke er aktivt involveret i ballade, men også, at man enten 1) har kontaktet kontrollører eller på anden vis forsøgt at stoppe problemerne eller 2) kan godtgøre, at man ikke så, hvem der var involveret.
    Man kunne også overveje en stikker-ordning hvor man kan genvinde sit AWAY-kort ved at hjælpe med at identificere de skyldige.
    Citat Oprindeligt indsendt af SanderseN Se meddelelser
    Faktum er jo bare at der højest blev kastet 5 ganstande på banen, dvs. 5 mennesker. Synes i så stadig at sektionen skal lukkes?
    <=5 mennesker som der så ikke blev grebet ind overfor fra deres medrejsendes side.
    Citat Oprindeligt indsendt af SanderseN Se meddelelser
    Det kunne jo lige så godt være folk fra FCKFC's bus der gjorde dette.
    Seriøst? Så kunne cykellygten vel også være kastet helt ude fra parkeringspladsen???

    Sørgeligt at skulle foreslå drakonisk kollektiv afstraffelse, men jeg kan ikke se, hvad vi ellers kan gøre - "nu må de snart rydde op i egne rækker" har vi hørt i årevis og det er sådan set kun blevet værre, så der må nok desværre ske noget mere drastisk for at gøre noget reelt ved problemet.

    PS: For øvrigt mener jeg, at AaB bærer en stor del af "klub-ansvaret" for i går, da deres visitationer for pyro jo åbenbart ikke var så skide vellykkede... Og de burde nok hyre Augo som gæstelærer for deres kontrollører, for han havde da noget bedre fat i baneløberen end det grå guld i orange vest som kom til efter lidt tid.

    PPS: Og til argumentet om, at folk så bare tager pyro med på neutralt afsnit vil jeg sige, at det i givet fald bliver hjemmeklubbens problem. Og det er en væsentlig del af pointen med at droppe udeafsnit eller karantæne-spamme bredt over AWAY - at så kan FCK i det mindste ikke drages til ansvar, så det vil i givet fald ikke gå ud over alle os, der godt kan lide at se FCK i CL, at nogle få [indsæt skældsord efter smag] hellere vil se på romerlys på jyske græsplæner.

  23. #15
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    8

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Nu runder du så af med at sige du ikke går ind for pyro tilhængernes opførsel - Men samtidigt påstulerer du at vi der er imod så åbenbart er sofa fans. Min holdning er så den dimentralt modsatte af din - Jeg er indædt fan. Har hængt på siden 96/97 - Bor nu i Jylland og er om nogen røvtræt af de forkælede holdninger du så lufter - Jeg smider noget der ligner 10.000+ om året på at følge mit hold. Primært i parken, da det er der jeg elsker at være. Har tidligere haft min den store søn på 12 med til fodbold, men det tør jeg så næsten ikke mere - Netop fordi der render en flok hjernedøds ramte forkælede drenge rundt og har travlt med at påberåbe sig egne rettigheder til at skabe fest - og så skide være med om det er til fare for andre/er ulovligt. Det er da ufatteligt dumt og jeg har så lovet mig selv at næste gang jeg står ved siden af en der tænder et "blits" som du kalder det - Så får vedkommende så meget røvfuld at både han og jeg ryger udenfor - Der findes intet forsvar for hjernedød opførsel.

    Min 10 cent herfra - og måske ikke helt i tråd med det du skrev, men blev provokeret :-)

  24. De følgende 8 brugere er enige:

Side 1 af 13 123411 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 09.03.12, 08:34
  2. Synes du FCK skal betale for FCK-fans' hærværk?
    By ougar in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 19.03.07, 11:35
  3. Hvad skal du se på udebane i CL?
    By FCowboys in forum De korte linier
    Svar: 48
    Sidste Meddelelse: 27.08.06, 09:18
  4. FCK fans skal ikke regne med store gaver fra Don Ø !!!
    By Manolo in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 08.12.03, 10:35
  5. Recepten der skal til for at kurere vores "syge" fans
    By See See Rider in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 18.09.03, 17:22

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •