Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
71. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    51 71.83%
  • Uafgjort

    10 14.08%
  • AGF vinder

    10 14.08%
Viser resultater 1 til 15 af 94

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (02/10-2022 kl. 18:00)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,198

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (02/10-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Mht. til S12 og pyro: Det er selvfølgelig dumt at sørge for endnu en bøde til klubben, men pyro kan virkelig ikke få mit pis i kog sammenlignet med hooligan-vold.
    Problemet er jo, at det hænger sammen. Begge dele handler om grupperinger som insisterer på at sætte sig ud over reglerne for at sætte fokus på sig selv og til skade for klubben. Selvfølgelig er Pyro ikke så slemt som vold, men det er stadig en glidebane som skal stoppes.

  2. De følgende 8 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,121

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (02/10-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Problemet er jo, at det hænger sammen. Begge dele handler om grupperinger som insisterer på at sætte sig ud over reglerne for at sætte fokus på sig selv og til skade for klubben. Selvfølgelig er Pyro ikke så slemt som vold, men det er stadig en glidebane som skal stoppes.
    Jeg er helt med på, at der uden tvivl er et stort overlap i de grupper, der fyrer pyro af og dem, der udøver vold, men bortset fra det synes jeg, det er ret vigtigt at skelne mellem de to ting. Så længe pyro ikke er til fysisk skade for andre end dem, der fyrer det af (og det er selvfølgelig afgørende, at det ikke er det!), så snakker vi om en ting, der på den ene side skader klubben økonomisk, fordi det resulterer i bøder, men som på den anden siden gavner, fordi det skaber stemning på tribunen.

    Hooligan-vold derimod er der intet nuanceret at sige om. En ting er, at det skader klubben, men hvad langt værre er, så kommer uskyldige mennesker til skade og/eller skal gå rundt og frygte at komme til skade, når de går til fodbold. Derfor mener jeg ikke, de to ting kan sidestilles, selv om de måske nok udspringer af samme fankultur.

    Og jeg er som bekendt tilhænger af benhårde kollektive straffe, når det handler om at komme hooliganismen til livs, så jeg skal ikke slås i hartkorn med de apologeter, der prøver at bagatellisere problemerne. Jeg mener blot, at der er kæmpe forskel på uskyldig affyring af fyrværkeri (igen, så længe det ikke er til fare for andre) og vold.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  4. De følgende 5 brugere er enige:


Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 69
    Sidste Meddelelse: 23.05.23, 15:04
  2. Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 26.07.22, 08:31
  3. Svar: 103
    Sidste Meddelelse: 17.05.22, 01:43
  4. Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 06.03.22, 00:13
  5. Svar: 83
    Sidste Meddelelse: 03.03.22, 13:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •