Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 51

Emner: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (12.08.17)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    711

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (12.08.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser

    Det blev til et resultat som vi ikke kan bruge til ret meget, men spillemæssigt var anden halvleg nok den bedste i sæsonen
    Korrekt, men stadig megaproblemer med at tilspille sig åbne chancer. Energiboostet i 2. halvleg blev blot forvaltet efter den velkendte formel, hvor midtbanen sender fløjene afsted, som så skal forsøge at ramme angribernes pandebrask. Det lykkedes stort set kun en enkelt gang ved det udlignende mål. De resterende indlæg ramte stort set alle en Horsens-forsvarer. Ingen dybdeløb uden bold, og dermed ingen dybdestikninger i længderetningen, ingen opfindsomhed og ingen overraskelser. Så måske var det en ide at bruge nogle af pengene fra spillerbudgettet til at ansætte en såkaldt offensiv specialtræner, som kunne give holdet langt flere angrebsvåben end blot den velkendte formel. Jeg tror ikke, at vi kan lokke Kasper Hjulmand ind i en sådan funktion på nuværende tidspunkt, men vi kan måske hente en offensiv specialtræner fra eksempelvis Bundesligaen. Så med en ekspert i defensiv organisation (Ståle) kombineret med en offensiv ekspert, ja havde vores massive dominans i 2. halvleg mod Horsens nok også have afspejlet sig på resultattavlen i langt højere grad.

    Mvh Torben

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (12.08.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Hvorfor gøre Horsens dårligere end de er? De har haft en flot sæsonstart og vi var dem overlegene i hele kampen - kun defensive dødbolde haltede. Vi kan jo ikke blive ved med at fælde tåre over fortiden - det er fremgang vi andre kan se på banen. Det nytter da ikke noget og sidde og pive over at vi spillede dårligt for en uge siden?

    I øvrigt trist holdning kun at smile hvis vi går videre i CL - der venter oplevelser i Europa ligegyldigt hvad denne sæson, og Superligaen er lang med mesterskabsspil hvor meget kan ske.
    Jeg er blot ikke så imponeret som du. Vi har stadig mere end svært ved at tilspille os åbne chancer (dette er så dog én af de ting ACH er gode til at dæmme op for), for ofte går det langsomt og så spilles der stadig som om der er en Corner. Har vi ikke flere våben?
    Kunne vi så hente resultaterne, og kæmpe os tilbage rent spillemæssigt... Idag kan vi være 9 point efter nummer 1, og det er ikke specielt godt.

    Og selvfølgelig nytter det at analysere på de seneste kampe! Det håber jeg så sandelig også Ståle gør. For det skal ikke fejes ind under gulvtæppet at Aab spillede os ud i en hel halvleg, og vores rivaler prygler os på alle leder og kanter. Hvis det ignoreres står vi i lort til halsen.
    Og jeg er bange for det er netop denne "det-går-nok-vi-er-jo-FCK" approach har hersket inden sæsonstart, og at vi simpelthen ikke er oppe i gear mentalt og spillemæssigt.
    Selvfølgelig skal Ståle tage positive tendenser med, men snart møder vi flere teknisk dygtigere og hurtigere spillere (i form af feks FCN), og der tror JEG ikke på vi slipper afsted med at spille som igår.

    Ja, Europa League. Fint. Jeg er en krævende mand, og jeg anser det som noget nær en fiasko hvis vi ikke slår Qarabaq ud. Jeg er angst for det sker, men for fanden den ville være svær at sluge. Og for mig er forskellen mellem CL og EL nærmest ikke til at finde ord på.

    Så jo, jeg kan love dig for jeg piver! Hvis de første to måneder står på:

    * Klart derby-nederlag
    * 9 point efter nummer 1
    * Deltagelse i EL efter nederlag til Qarabaq Agdam fra Aserbadjaan

    Zan

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (12.08.17)

    @Zan

    Jeg er langt fra imponeret over sæsonstarten - og jeg har slet ikke været rosende i de første kampe, for der har vi rent faktisk spillet ad helveds til og kritikken har været berettiget.
    Jeg synes bare det er mærkeligt at sætte en finger på spillet i går, når vi rent faktisk spillede godt. Resultatet kan vi være ærgerlige over, men jeg er langt fra enig med at vi har svært ved at spille os til åbne chancer.
    Vi vandt 0-3 mod Randers, og her spillede vi rent faktisk ret dårligt - der var der ikke ramaskrig som igår/idag.

    Ja Ståle analyserer på sæsonen, og det er vel netop derfor at vi spillede godt igår - fordi vi rent faktisk har trænet i de facetter vi har været dårlige i?

    Det er sjovt at du frygter at vi skal spille mod hurtigere og tekniske hold som FCN, men du VIL have os i CL? Tror du så ikke vi får prygl der?
    Misforstå mig ikke, jeg ville også elske endnu et CL gruppespil, og vi skal give 110% for at komme dertil - men som tingene ser ud nu vil vi få det uhyre svært i CL og holdet får måske mere ud af EL rent spillemæssigt.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #34
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (12.08.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    @Zan

    Jeg er langt fra imponeret over sæsonstarten - og jeg har slet ikke været rosende i de første kampe, for der har vi rent faktisk spillet ad helveds til og kritikken har været berettiget.
    Jeg synes bare det er mærkeligt at sætte en finger på spillet i går, når vi rent faktisk spillede godt. Resultatet kan vi være ærgerlige over, men jeg er langt fra enig med at vi har svært ved at spille os til åbne chancer.
    Vi vandt 0-3 mod Randers, og her spillede vi rent faktisk ret dårligt - der var der ikke ramaskrig som igår/idag.

    Ja Ståle analyserer på sæsonen, og det er vel netop derfor at vi spillede godt igår - fordi vi rent faktisk har trænet i de facetter vi har været dårlige i?

    Det er sjovt at du frygter at vi skal spille mod hurtigere og tekniske hold som FCN, men du VIL have os i CL? Tror du så ikke vi får prygl der?
    Misforstå mig ikke, jeg ville også elske endnu et CL gruppespil, og vi skal give 110% for at komme dertil - men som tingene ser ud nu vil vi få det uhyre svært i CL og holdet får måske mere ud af EL rent spillemæssigt.
    Til det første... Vi har ikke set to VIDT forskellige kampe, men dog alligevel RET forskellige. Jeg synes stadigvæk vi var et stykke fra at spille godt.
    Men jo, bestemt en eller anden form for fremgang.

    Til det andet... Kan Ståle så ikke begynde at træne nogle forskellige angrebmønstre. Indlæg er fine, men giver bare ikke ligeså meget pote uden Corner. Naturligt nok.

    Til det sidste... Det er jo en klassisk snak; "skal vi i CL når vi spiller skod".
    Ja!!! Selvfølgelig skal vi det! At sige andet er (i min optik) næsten ligeså dumt, som "det var et godt tidspunkt vi scorede".

    * CL giver os en masse penge.
    * CL giver formentlig et selvtillidsboost.
    * CL giver os magiske oplevelser, og ALLE hold løfter sig i den turnering. Husk på hvor sløje vi også var med Braathen og co; 1-1 imod Juve, 1-0 imod Galatasaray. Ikke prangende, men heller ikke ydmygende. De aftener er magiske - også for spillerne - så det frygter jeg ikke.
    Og psst, hvis vi får prygl, så er der stadig 200 mio og stjernespækkede aftener at varme sig lidt på...

    Jeg er hårdt ramt på denne start - det må jeg ærligt indrømme. Og jeg er sådan set også glad for nogle kan se det fra andre sider.
    Jeg inddeler det bare tit i nogle milestones (CL // Derby-resultater // pokal // mesterskab).
    Og her ser det bare allerede rigtig bæ-agtigt ud - eller dvs hvis CL ryger.

    Men nu skal jeg nok lade være at tage sorgerne på forskud; 3 point imod SJE og CL-gruppespil, indenfor den næste halvanden uge. Så kan vi snakke om tingene igen.

    Zan

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #35
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (12.08.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Til det andet... Kan Ståle så ikke begynde at træne nogle forskellige angrebmønstre. Indlæg er fine, men giver bare ikke ligeså meget pote uden Corner. Naturligt nok.
    Zan
    At vi halter offensivt er i virkeligheden nok meget naturligt. Vi så forfærdelige ud defensivt i starten, så det er naturligt, at det er der man har lagt hovedvægten i træningen. Nu ser defensiven bedre ud (dog ikke perfekt), så kan der lægges mere vægt på den offensive del. Samtidig kommer Falk forhåbentlig snart i gang og han, Thomsen, Ankersen og Federico (som har holdt en alt for god ferie) kommer rigtig i omdrejninger, og de indbyrdes relationer hos de offensive spillere kommer til at sidde bedre. Så vil det offensive spil sikkert også komme til at se bedre ud.

    Det er forøvrigt meget sjovt med de indlæg. For du har ret i, at der var mange i går, men samtidig har jeg også flere gange bandet over, at man hele tiden prøvede at kombinere sig igennem midten i stedet for indlæg. Jeg bliver nok aldrig helt tilfreds.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:
    zan

  11. #36
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (12.08.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    At vi halter offensivt er i virkeligheden nok meget naturligt. Vi så forfærdelige ud defensivt i starten, så det er naturligt, at det er der man har lagt hovedvægten i træningen. Nu ser defensiven bedre ud (dog ikke perfekt), så kan der lægges mere vægt på den offensive del. Samtidig kommer Falk forhåbentlig snart i gang og han, Thomsen, Ankersen og Federico (som har holdt en alt for god ferie) kommer rigtig i omdrejninger, og de indbyrdes relationer hos de offensive spillere kommer til at sidde bedre. Så vil det offensive spil sikkert også komme til at se bedre ud.

    Det er forøvrigt meget sjovt med de indlæg. For du har ret i, at der var mange i går, men samtidig har jeg også flere gange bandet over, at man hele tiden prøvede at kombinere sig igennem midten i stedet for indlæg. Jeg bliver nok aldrig helt tilfreds.
    Nu det ikke nogen hemmelighed at jeg gerne så Hjulmand som træner i København. Måske mere pga hans tilgang til spillet.

    Hjulmand forklarer, at han aldrig selv taler om systemer. Han taler om positioner og områder på banen, hvor spillerne placerer sig og bevæger sig. Han vil hellere snakke om, hvordan FCN skal angribe midtjyderne ’helt vildt’, hvordan man gerne vil forsvare højt oppe på banen og aldrig har en defensiv indgang til en kamp. Hvordan bolden skal spilles ud bagfra, presset skal være højt, bolden gerne spilles direkte fremad, så man bedst udnytter den fart, mange af FCN’erne har.
    http://politiken.dk/sport/fodbold/ar...-FCM-i-Herning

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #37
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (12.08.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    At vi halter offensivt er i virkeligheden nok meget naturligt. Vi så forfærdelige ud defensivt i starten, så det er naturligt, at det er der man har lagt hovedvægten i træningen. Nu ser defensiven bedre ud (dog ikke perfekt), så kan der lægges mere vægt på den offensive del. Samtidig kommer Falk forhåbentlig snart i gang og han, Thomsen, Ankersen og Federico (som har holdt en alt for god ferie) kommer rigtig i omdrejninger, og de indbyrdes relationer hos de offensive spillere kommer til at sidde bedre. Så vil det offensive spil sikkert også komme til at se bedre ud.

    Det er forøvrigt meget sjovt med de indlæg. For du har ret i, at der var mange i går, men samtidig har jeg også flere gange bandet over, at man hele tiden prøvede at kombinere sig igennem midten i stedet for indlæg. Jeg bliver nok aldrig helt tilfreds.
    Ja, Falks tilbagekomst har jeg også skræmmende høje forventninger til. Vi så allerede inden hans skade, at han er manden der virkelig har x-faktor, og ligger nogle niveauer over de andre på holdet rent kreativt. Verbic kommer vel nærmest pt.

    Håber virkelig han genfinder sit niveau, for så har vi - alene i ham - et ekstra våben i offensiven.

    Zan

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #38
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (12.08.17)

    Og så kom den foreløbige dom på Erik: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...orkamp/6777020

    Definitivt ude tirsdag, og generelt ikke positive meldinger.

    Edit:

    Erik ude resten af 2017 https://www.fck.dk/nyhed/erik-johans...resten-af-2017

    Hvad fanden lavede de også i går, da de ikke skiftede ham ud ved første slag.
    Sidst redigeret af k@sper : 13.08.17 kl. 12:58

  16. #39
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (12.08.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    ... aldrig har en defensiv indgang til en kamp.
    Og vi så jo alle, hvordan det gik i CL. Nogle gange er en defensiv tilgang nødvendig - især når man møder et klart bedre hold, som det til tider sker i de europæiske turneringer. Dermed ikke sagt, at der ikke også må være en plan for, hvor bolden spilles frem ad banen. FCN's tilgang til deres CL-kampe var dog decideret naiv, og er Hjulmand ikke villig til at tilpasse sig modstanderen, er han heller ikke klar til FCK.

    Det er jo netop Ståles dillemma, at FCK skal præstere i både Danmark og Europa, hvor forudsætningerne er vidt forskellige. Kan det gøres anderledes? Sandsynligvis. Kan det gøres meget bedre? Det er nok tvivlsomt.

    Det skal siges, at jeg også er åben overfor Hjulmand i FCK, når Ståle forlader klubben.

  17. De følgende 5 brugere er enige:

  18. #40
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (12.08.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Og selvfølgelig nytter det at analysere på de seneste kampe! Det håber jeg så sandelig også Ståle gør.
    Zan
    Hørte Brüchmanns interview i Mediano og Ståles analyse af rigets tilstand er helt rationel. Der er dog én ting, der irriterer mig ganske voldsomt og det er at nedturen præsenteres som et bebudet mord. Altså, at Ståle længe har været bevidst om at det ville se skidt ud efter sommerpausen. Og decideret har forberedt staben på modgangen. Klart, der er skader oveni, men alligevel.

    Der er flere ting i det, der ringer falsk i mine ører:

    Økonomien (i fodbolden) kører top dollar. Ståle har evnet at forrente indkøb ganske fornuftigt (i snit), så det er svært for mig at forstå at der ikke er blevet investeret mere i nye spillere, når nu man har frygtet en nedtur.

    Blandt andet med henvisning til kvalifikationen til CL, der ikke så skræmmende ud, hvilket vel dokumenteres ved at vi har overlevet til nu i den nuværende forfatning og har sikret det basale krav med EL-deltagelse.

    Og mest irriterende: Vi var så langt foran i anden halvdel af sæsonen, at man måske med fordel kunne have placeret lidt af modgangen der - når man nu var bevidst om den kommende nedtur - ved at eksperimentere lidt og ved at have haft kompetente erstatninger klar allerede i vinterpausen. Grundlæggende den samme fejl man begik i sæsonen 10/11.
    Mvh,
    Bopa


  19. #41
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (12.08.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser
    Hørte Brüchmanns interview i Mediano og Ståles analyse af rigets tilstand er helt rationel. Der er dog én ting, der irriterer mig ganske voldsomt og det er at nedturen præsenteres som et bebudet mord. Altså, at Ståle længe har været bevidst om at det ville se skidt ud efter sommerpausen. Og decideret har forberedt staben på modgangen. Klart, der er skader oveni, men alligevel.

    Der er flere ting i det, der ringer falsk i mine ører:

    Økonomien (i fodbolden) kører top dollar. Ståle har evnet at forrente indkøb ganske fornuftigt (i snit), så det er svært for mig at forstå at der ikke er blevet investeret mere i nye spillere, når nu man har frygtet en nedtur.

    Blandt andet med henvisning til kvalifikationen til CL, der ikke så skræmmende ud, hvilket vel dokumenteres ved at vi har overlevet til nu i den nuværende forfatning og har sikret det basale krav med EL-deltagelse.

    Og mest irriterende: Vi var så langt foran i anden halvdel af sæsonen, at man måske med fordel kunne have placeret lidt af modgangen der - når man nu var bevidst om den kommende nedtur - ved at eksperimentere lidt og ved at have haft kompetente erstatninger klar allerede i vinterpausen. Grundlæggende den samme fejl man begik i sæsonen 10/11.
    Du kan være sikker på at Ståle hjertens gerne havde investeret massivt, for at gøre os endnu mere konkurrencedygtige. Vi har desværre bare nogle ejere, der ikke synes at det er nogen specielt god idé, selvom pengene burde være tilstede. Men det er vel vigtigere med et par ekstra store biler i garagen og en ekstra ferieresidens i Monaco.

  20. De følgende 5 brugere er enige:

  21. #42
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,450

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (12.08.17)

    Ikke godt nok på banen, og på tribunerne var det i et enkelt tilfælde ikke meget bedre.

    "Vi er imod stadionkarantæner"-sangen blev luftet igen. Den var dum i forvejen, men stadig at bruge den ovenpå sidste uges 'show' på Vestegnen, og det efterfølgende karantænebonanza, er så malplaceret og idiotisk, at det er decideret skandaløst!

    Var det så bare 10-20-30 mand i et hjørne, så kunne man (næsten) se igennem fingre med det, men det er jo ikke tilfældet. Den bliver startet fra tårnet og hundredevis synger med. Håbløst. (Jeg står øverst på Sektionen, og der er ikke megen modstand at spotte).

    Tag ansvar og stram op!

    duckman - tilhænger af berettigede karantæner.
    Tom, Tom, Tom, Tom, Tom, Tom Høgli!

    "I have a degree from Harvard, whenever I´m wrong, the world makes a little less sense."
    duckman's Avatar

  22. De følgende 10 brugere er enige:

  23. #43
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (12.08.17)

    Hvis du står på Sektionen, så ved du jo også godt at den ikke startes fra tårnet, så hvorfor skrive sådan noget sludder?
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #44
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (12.08.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    I øvrigt trist holdning kun at smile hvis vi går videre i CL - der venter oplevelser i Europa ligegyldigt hvad denne sæson, og Superligaen er lang med mesterskabsspil hvor meget kan ske.
    Den holdning forstår jeg så til gengæld ikke. Det er bestemt ikke 'ligegyldigt hvad' for mig. Er det virkelig lykkedes at gøre 'Europæisk gruppespil' til så fast et fællesbegreb at man ikke kan tillade sig at ærgre sig helt ned i tæerne hvis vi ryger ud af kvalen til Champions League – bare man så trods alt får trøstepræmien?

  26. De følgende 2 brugere er enige:

  27. #45
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (12.08.17)

    Helt enig Smølle, så langt at jeg dog smiler igen, når et eller andet polsk hold kommer for forbi i EL gruppen. Men CL er SÅ meget større, at jeg slet ikke forstår man ikke bliver skuffet, hvis vi ikke kvalificerer os.

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 39
    Sidste Meddelelse: 18.03.13, 14:16
  2. Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.10.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 30.10.12, 20:39
  3. Optakts- og Kamptråd: AC Horsens - FC København 29.08.10 kl. 18
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 04.09.10, 11:45
  4. Optakts- og kamptråd: AC Horsens - FC København
    By Mads740 in forum De korte linier
    Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 07.05.08, 18:23
  5. Optakts- og kamptråd: FC København - AC Horsens
    By zeez in forum De korte linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 23.03.08, 01:13

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •