Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 50

Emner: Hva så nu?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    293

    Hva så nu?

    Hvad gør vi med resten af sæsonen nu når vi er 11 point bagud og der er 9 point ned til AGF
    Nogen bud?

  2. #2
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Hva så nu?

    Vi prøver vel at holde fast i den anden plads som vi har, om det lykkedes er så spørgsmålet.
    Der venter nogen meget kedelige kamp forud, hvor den fodbold vi har været vidne til så mange gange denne sæson snildt kan koste de 9 point meget hurtigt.

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Hva så nu?

    Der kan kun være et mål - nemlig at ende som nummer to i Suppen + at holde vores skadede spillere ude til en hel opstart. Ikke flere chancer med "halvskadede" spillere. Alt andet er sådan set ligegyldigt tænker jeg.

    Mht. EL - så må vi se, hvad der sker.

  5. De følgende 5 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Hva så nu?

    Vi kæmper videre. En kamp ad gangen. Giver drypvist spilletid til unge spillere, får de skadede spillere ro og genoptræning, så de kan komme i gang og være klar til EL 1/8 finalen, henter så mange point som muligt, så man får udviklet en vindermentalitet på holdet, og nærer et lille håb om et midtjysk kollaps, indtil det matematisk ikke giver mening længere.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Hva så nu?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Vi kæmper videre. En kamp ad gangen. Giver drypvist spilletid til unge spillere, får de skadede spillere ro og genoptræning, så de kan komme i gang og være klar til EL 1/8 finalen, henter så mange point som muligt, så man får udviklet en vindermentalitet på holdet, og nærer et lille håb om et midtjysk kollaps, indtil det matematisk ikke giver mening længere.
    Jeg synes faktisk, at der er ret meget som peger imod, at det er netop det (klargøring til næste sæson og den udskudte kamp i Europa) vi gør pt. Nogle af de ting som (jeg synes) peger i denne retning er:

    - Retorikken fra Ståle omkring guld, som han finder helt urealistisk
    - Alle operationerne - det virker næsten til, at da der kom en (nogenlunde) afklaring på turneringsplan, så blev alle med små eller større skader sendt til operation eller skadeslisten. Mon ikke en enkelt eller to havde spillet videre et par måneder, såfremt vi lå side om side med FCM?
    - Kæmpe tillid og meget spilletid til de unge. Spillere som Biel, Kaufmann og især Daramy får pludselig en masse spilletid og spiller fra start. Og snoren er meget lang. Som nævnt ovenover, så tror jeg, at man havde valgt en smule anerledes, såfremt vi kæmpede om Guldet. F.eks. vil jeg tro, at Santos havde spillet fra start.
    - Taktik og udskiftninger. Også her synes jeg, at det ligner lidt en klargøring til næste sæson. Ståle har indtil nu nærmest ikke lavet ændringer taktisk i løbet af kampene, hvor han tidligere godt har kunnet finde på at skifte til 352/532 i 2. halvleg, hvis kampbilledet skulle vendes. Det havde nok være helt oplagt mod FCN, hvor vi slet ikke havde fat i midtbanen. I stedet holder han fast i 442, ligesom han virker til at holde fast i den stamme, som han formentlig vil bruge næste år. Vi har ikke set minutter til hverken Thomsen eller Ragnar, ligesom Sotte og Oviedo kun har fået korte indhop. Jeg tror ærlig talt ikke, at det er helt tilfældigt.

    Jeg kan selvfølgelig tage helt fejl. Men det lugter nu lidt af, at man (ikke overraskende) har afskrevet guldet og at man forbereder sig til næste sæson både mht at få skadede spillere klar, men også med at give spilletid til de unge, samt få trænet systemet og give maksimal kamptræning til de spillere, som skal tegne holdet næste år.


  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Hva så nu?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg synes faktisk, at der er ret meget som peger imod, at det er netop det (klargøring til næste sæson og den udskudte kamp i Europa) vi gør pt. Nogle af de ting som (jeg synes) peger i denne retning er:

    - Retorikken fra Ståle omkring guld, som han finder helt urealistisk
    - Alle operationerne - det virker næsten til, at da der kom en (nogenlunde) afklaring på turneringsplan, så blev alle med små eller større skader sendt til operation eller skadeslisten. Mon ikke en enkelt eller to havde spillet videre et par måneder, såfremt vi lå side om side med FCM?
    - Kæmpe tillid og meget spilletid til de unge. Spillere som Biel, Kaufmann og især Daramy får pludselig en masse spilletid og spiller fra start. Og snoren er meget lang. Som nævnt ovenover, så tror jeg, at man havde valgt en smule anerledes, såfremt vi kæmpede om Guldet. F.eks. vil jeg tro, at Santos havde spillet fra start.
    - Taktik og udskiftninger. Også her synes jeg, at det ligner lidt en klargøring til næste sæson. Ståle har indtil nu nærmest ikke lavet ændringer taktisk i løbet af kampene, hvor han tidligere godt har kunnet finde på at skifte til 352/532 i 2. halvleg, hvis kampbilledet skulle vendes. Det havde nok være helt oplagt mod FCN, hvor vi slet ikke havde fat i midtbanen. I stedet holder han fast i 442, ligesom han virker til at holde fast i den stamme, som han formentlig vil bruge næste år. Vi har ikke set minutter til hverken Thomsen eller Ragnar, ligesom Sotte og Oviedo kun har fået korte indhop. Jeg tror ærlig talt ikke, at det er helt tilfældigt.

    Jeg kan selvfølgelig tage helt fejl. Men det lugter nu lidt af, at man (ikke overraskende) har afskrevet guldet og at man forbereder sig til næste sæson både mht at få skadede spillere klar, men også med at give spilletid til de unge, samt få trænet systemet og give maksimal kamptræning til de spillere, som skal tegne holdet næste år.
    Jeg er for engang skyld enig med dig K@sper :)

    Vi må sgu krydse alt, hvad vi har og håbe på en "nogenlunde" skadesfri trup til næste sæson og at N'doye kan holde et år mere og vise et acceptabelt niveau efter sin skade. Det er opskriften på et mesterskab.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    287

    Re: Hva så nu?

    Citat Oprindeligt indsendt af boombastic Se meddelelser
    Hvad gør vi med resten af sæsonen nu når vi er 11 point bagud og der er 9 point ned til AGF
    Nogen bud?
    Vi lammetæver Brøndby * 2
    Politiken.dk om Brøndbys krise: - Borgmester Ib Terp fortæller til BT, at klubben har henvendt sig, for at høre om mulighederne for hjælp fra kommunen.

    »Men det har vi desværre ikke kunnet«.

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Hva så nu?

    Citat Oprindeligt indsendt af boombastic Se meddelelser
    Hvad gør vi med resten af sæsonen nu når vi er 11 point bagud og der er 9 point ned til AGF
    Nogen bud?
    Vi glæder os over, at vi trods alt ikke går glip af en perlerække af afgørende dramaer, når vi nu alligevel er bundet til divaneseren.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Hva så nu?

    Jeg hælder til, allerede når mesterskabet er matematisk væk, at vi finder en mindelig afsked med Ståle. Jeg synes, han skal have et kæmpe flot farvel for sit afsindigt dedikerede arbejde for klubben. Måske også en testimonial of sorts. En ny træner vil så have de resterende kampe til at introducere sine ideer for holdet.
    Ståles resultater i suppen har i hans anden periode har været langt under niveau. 3 mesterskaber på 7 år er ikke godt nok for en klub som fck med det budget og den solide opbakning træneren har haft. Det er er testamente til hvor både cool og stærk en person han er, at han stadig er træner resultaterne til trods. På mange måder ser jeg ståle som vores Wenger. Man elsker manden, men han lever på fortidens meritter, og de andre hold har læst hans simple taktik, som han ikke formår at udvikle. Wenger stod dog for markant mere underholdende fodbold.

    Det hele kræver selvfølgelig, at man kan finde en bedre afløser. Og med en ny adm dir og lidt omstruktureringer i klubben kan jeg godt være i tvivl om, hvorvidt der overhovedet er en reel proces i gang.
    Sidst redigeret af Tops : 15.06.20 kl. 12:36
    Danmark til Valby Bakke

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Hva så nu?

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Jeg hælder til, allerede når mesterskabet er matematisk væk, at vi finder en mindelig afsked med Ståle. Jeg synes, han skal have et kæmpe flot farvel for sit afsindigt dedikerede arbejde for klubben. Måske endda en testimonial of sorts. En ny træner vil så have de resterende kampe til at introducere sine ideer for holdet.
    Ståles resultater i suppen har i hans anden periode har været langt under niveau. 3 mesterskaber på 7 år er ikke godt nok for en klub som fck med det budget og den solide opbakning træneren har haft. Det er er testamente til hvor både cool og stærk en person han er, at han stadig er træner resultaterne til trods. På mange måder ser jeg ståle som vores Wenger. Man elsker manden, men han lever på fortidens meritter, og de andre hold har læst hans simple taktik, som han ikke formår at udvikle. Wenger spilllede dog markant mere underholdende fodbold.

    Det hele kræver selvfølgelig, at man kan finde en bedre afløser. Og med en ny adm dir og lidt omstruktureringer i klubben kan jeg godt være i tvivl om, hvorvidt der overhovedet er en proces i gang.
    Du er i tvivl, om der er en proces i gang med at finde Ståle Solbakkens afløser i København? Aha. Og fortidens meritter? Hvor længe siden er det egentlig, at vi vandt et fuldstændig suverænt mesterskab?

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Hva så nu?

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Jeg hælder til, allerede når mesterskabet er matematisk væk, at vi finder en mindelig afsked med Ståle. Jeg synes, han skal have et kæmpe flot farvel for sit afsindigt dedikerede arbejde for klubben. Måske endda en testimonial of sorts. En ny træner vil så have de resterende kampe til at få ført sine ideer ud i livet.
    Ståles resultater i suppen har i hans anden periode har været langt under niveau. 3 mesterskaber på 7 år er ikke godt nok for en klub som fck med det budget og den solide opbakning træneren har haft. Det er er testamente til hvor både cool og stærk en person han er, at han stadig er træner resultaterne til trods. På mange måder ser jeg ståle som vores Wenger. Man elsker manden, men han lever på fortidens meritter, og de andre hold har læst hans simple taktik, som han ikke formår at udvikle. Wenger spilllede dog mere underholdende fodbold.

    Det hele kræver selvfølgelig, at man kan finde en bedre afløser. Og med en ny adm dir og lidt omstruktureringer i klubben kan jeg godt være i tvivl om, hvorvidt der overhovedet er en proces i gang.
    Jeg kunne også vildt godt tænke mig at se budgettet forvaltet under en anden træner, der kunne komme med nye idéer. Jeg ville dog ikke selv kunne pege på en oplagt kandidat, som kunne tage os til næste niveau. Mit bedste bud på en kommende FCK manager har lige begyndt en karriere som landstræner for Danmark.

    Men nej, den proces er slet slet ikke igang, og den kommer heller ikke i gang, før Ståle selv indikerer, at han nærmer sig et stop. Ståle har hele klubbens og bestyrelsens opbakning, primært fordi han har formået at kvalificere os til så mange gruppespil, som han har. Det er jo her, at pengene primært ligger, og vores bestyrelse er jo ikke fodboldinteresseret, så så længe Ståle præsenterer fine regnskaber, så er alt fint. Det er vel kun, hvis han mister spillertruppens opbakning, at han kan være truet. Det tror jeg ikke sker.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Hva så nu?

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Jeg kunne også vildt godt tænke mig at se budgettet forvaltet under en anden træner, der kunne komme med nye idéer. Jeg ville dog ikke selv kunne pege på en oplagt kandidat, som kunne tage os til næste niveau. Mit bedste bud på en kommende FCK manager har lige begyndt en karriere som landstræner for Danmark.

    Men nej, den proces er slet slet ikke igang, og den kommer heller ikke i gang, før Ståle selv indikerer, at han nærmer sig et stop. Ståle har hele klubbens og bestyrelsens opbakning, primært fordi han har formået at kvalificere os til så mange gruppespil, som han har. Det er jo her, at pengene primært ligger, og vores bestyrelse er jo ikke fodboldinteresseret, så så længe Ståle præsenterer fine regnskaber, så er alt fint. Det er vel kun, hvis han mister spillertruppens opbakning, at han kan være truet. Det tror jeg ikke sker.
    Meget enig i det meste. At William sidder i bestyrelsen er nok heller ikke nogen ulempe for Ståle. Tror dog også godt at cbs'erne i bestyrelsen kan se, at vi flere år ikke har holdt vores seedning, og at vi missede millioner mod et middelmådigt beogradhold.
    Danmark til Valby Bakke

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Hva så nu?

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Tror dog også godt at cbs'erne i bestyrelsen kan se, at vi flere år ikke har holdt vores seedning, og at vi missede millioner mod et middelmådigt beogradhold.
    2015/16:
    2. EL-runde: Holdt seedning
    3. EL-runde: Ikke holdt seedning

    2016/17:
    2. CL-runde: Holdt seedning
    3. CL-runde: Holdt seedning
    4. CL-runde: Brudt seedning
    CL-gruppespil: Brudt seedning
    EL-1/16 finale: Holdt seedning
    EL-1/8 finale: Holdt seedning

    2017/18:
    2. CL-runde: Holdt seedning
    3. CL-runde: Holdt seedning
    4. CL-runde: Ikke holdt seedning
    EL-gruppespil: Holdt seedning
    EL-1/16 finale: Holdt seedning

    2018/19:
    1. EL-runde: Holdt seedning
    2. EL-runde: Holdt seedning
    3. EL-runde: Holdt seedning
    4. EL-runde: Holdt seedning
    EL-gruppespil: Ikke holdt seedning

    2019/20:
    2. CL-runde: Holdt seedning
    3. CL-runde: Ikke holdt seedning
    4. EL-runde: Holdt seedning
    EL-gruppespil: Holdt seedning
    EL-1/16 finale: Brudt seedning
    EL-1/8 finale: Ingen seedning

    Så vi har ikke holdt seedning 4 gange, holdt seedning 17 gange, og brudt seedning 3 gange de sidste 5 år ift. koefficientpoint. Ift. modstanderens økonomi ser det således ud:

    2015/16:
    2. EL-runde: Holdt seedning
    3. EL-runde: Ikke holdt seedning

    2016/17:
    2. CL-runde: Holdt seedning
    3. CL-runde: Holdt seedning
    4. CL-runde: Brudt seedning
    CL-gruppespil: Brudt seedning
    EL-1/16 finale: Brudt seedning
    EL-1/8 finale: Holdt seedning

    2017/18:
    2. CL-runde: Holdt seedning
    3. CL-runde: Holdt seedning
    4. CL-runde: Holdt seedning
    EL-gruppespil: Holdt seedning
    EL-1/16 finale: Holdt seedning


    2018/19:
    1. EL-runde: Holdt seedning
    2. EL-runde: Holdt seedning
    3. EL-runde: Holdt seedning
    4. EL-runde: Brudt seedning
    EL-gruppespil: Holdt seedning

    2019/20:
    2. CL-runde: Holdt seedning
    3. CL-runde: Holdt seedning
    4. EL-runde: Holdt seedning
    EL-gruppespil: Holdt seedning
    EL-1/16 finale: Brudt seedning
    EL-1/8 finale: Endnu uvist (Bryder seedning ved avancement)

    Vi har ikke holdt seedning 1 gang, holdt seedning 17 gange og brudt seedning 5 gange. Men bestyrelsen er vel nogle båtnakker, hvis de på baggrund af disse tal ikke phürer Ståle omgående..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Hva så nu?

    Hmm. Det er pudsigt. Jeg synes dine tal bekræfter min pointe på fornemmeste vis. Og at du skyder en pointe ned, jeg aldrig har fremført. Lokomotiv Luxus skrev:

    "Ståle har hele klubbens og bestyrelsens opbakning, primært fordi han har formået at kvalificere os til så mange gruppespil, som han har. Det er jo her, at pengene primært ligger, og vores bestyrelse er jo ikke fodboldinteresseret"

    Til det svarede jeg, at jeg var meget enig, men: "Tror dog også godt at cbs'erne i bestyrelsen kan se, at vi flere år ikke har holdt vores seedning, og at vi missede millioner mod et middelmådigt beogradhold."

    Og det er ligepræcis det dine tal viser:

    I 15/16 holdt vi ikke vores seedning og missede millionerne EL.
    I 17/18 hold vi ikke vores seedning og missede millionerne i CL.
    I 18/19 kom vi ganske vist i gruppespil men sluttede sidst under vores seedning.
    I 19/20 holdt vi ikke vores seedning og missede millionerne i CL.
    Dvs de sidste 5 år har vi ifølge vores seedning skulle i 3 gruppespil som vi har misset, underpræsteret i et fjerde og overpræsteret og kvallet i et femte. Vi har altså på papiret været så gode, at vi skulle have inkasseret millioner for 3 års gruppespil, men i praksis har vi vist os ikke at kunne det.

    Det var det jeg skrev. Og det bekræftede dine tal.

    At vi så EFTER vi har misset alle millionerne i, er røget over i EL og så i en knockoutfase 2 gange har slået et hold over vores seedning, det har jeg sgu aldrig udtalt mig om, og det giver i øvrigt ikke i nærheden af de millionbeløb som CL-kval giver. Og det var jo alle de dejlige schweizerfranc snakken gik på.

    Et konservativt bud er, at vi er gået glip af min. 200 millioner kr, som vi skulle have haft, hvis bare kampene bare var blevet spillet på papiret og ikke i virkeligheden.
    EL kval giver ca 75 mil og CL kval giver ca 220 mil for en klub som FCK.
    Danmark til Valby Bakke

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Hva så nu?

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Hmm. Det er pudsigt. Jeg synes dine tal bekræfter min pointe på fornemmeste vis. Og at du skyder en pointe ned, jeg aldrig har fremført. Lokomotiv Luxus skrev:

    "Ståle har hele klubbens og bestyrelsens opbakning, primært fordi han har formået at kvalificere os til så mange gruppespil, som han har. Det er jo her, at pengene primært ligger, og vores bestyrelse er jo ikke fodboldinteresseret"

    Til det svarede jeg, at jeg var meget enig, men: "Tror dog også godt at cbs'erne i bestyrelsen kan se, at vi flere år ikke har holdt vores seedning, og at vi missede millioner mod et middelmådigt beogradhold."

    Og det er ligepræcis det dine tal viser:

    I 15/16 holdt vi ikke vores seedning og missede millionerne EL.
    I 17/18 hold vi ikke vores seedning og missede millionerne i CL.
    I 18/19 kom vi ganske vist i gruppespil men sluttede sidst under vores seedning.
    I 19/20 holdt vi ikke vores seedning og missede millionerne i CL.
    Dvs de sidste 5 år har vi ifølge vores seedning skulle i 3 gruppespil som vi har misset, underpræsteret i et fjerde og overpræsteret og kvallet i et femte. Vi har altså på papiret været så gode, at vi skulle have inkasseret millioner for 3 års gruppespil, men i praksis har vi vist os ikke at kunne det.

    Det var det jeg skrev. Og det bekræftede dine tal.

    At vi så EFTER vi har misset alle millionerne i, er røget over i EL og så i en knockoutfase 2 gange har slået et hold over vores seedning, det har jeg sgu aldrig udtalt mig om, og det giver i øvrigt ikke i nærheden af de millionbeløb som CL-kval giver. Og det var jo alle de dejlige schweizerfranc snakken gik på.

    Et konservativt bud er, at vi er gået glip af min. 200 millioner kr, som vi skulle have haft, hvis bare kampene bare var blevet spillet på papiret og ikke i virkeligheden.
    EL kval giver ca 75 mil og CL kval giver ca 220 mil for en klub som FCK.
    Tror du misser Kiwi’s pointe. I kvalrunde 4 / knockout kampen til champions league, betyder den fodboldmæssig seeding 0 og en fis. Når fck har været useedet her, har holdet været under opbygning og dermed godt. Når FCK har været seedet her, er fck lige blevet “guttet” for at holde det i moneyball termer. Det er min fornemmelse at det for hold med sammenlignligt budget er sammen historie. Og så alligevel ikke, for som Kiwi tal viser, så har ståle kontinuerligt holdt eller slået seedingen hvis seedingen sættes efter midler tilgængeligt. Ståle sikrer sort på hvidt at vi får mere end vi betaler for, internationalt.

    Og for at kunne blive ved med dette, har ståle lagt en ny stil an de sidste 2 års tid, som indtil videre har kostet på den hjemmelige bane. Vi er blevet mere tekniske, mindre fysiske, men klart mere underholdende når det kører. Jeg synes stadig det er for tidligt at kalde om ståle får succes med det. Han vil ikke måles på antallet af mesterskaber, men om han på Kiwi’s tabel kan opnå “EL-1/4 finale: brudt seeding”. Ståle lagde taktikken om efter vi mødte ajax i parken, og efter at Ajax viste at man kan spille sig i EL finale / CL semifinale med tekniks bold og et hold der er langt billigere end konkurrenternes.

  24. De følgende 2 brugere er enige:

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •