Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 46

Emner: Per Bjerregaard vs. Flemming Østergaard

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    38

    Per Bjerregaard vs. Flemming Østergaard

    De seneste ugers transferudvikling, hvor vi har set et par massive BIF-handler sideloebende med, at FC-spillere i massevis (32, Robotski, Elrio, Svensson og Saarinen) forlader klubben uden naevnevaerdig oekonomisk kompensation giver anledning til bekymring. Som mangeaarig tilhaenger af baade FCK og Liverpool graeder jeg ganske vist med det ene oeje og "jubler" med det andet (kan man det?!?), naar Daniel Agger stryger afsted for 63 miller. Broendby A/S har faaet langt stoerre oekonomisk handlefrihed, men LFC har til gengaeld faaet en klassespiller, og Laudrups mandskab mistet det samme.

    Bekymringen gaar imidlertid mest paa det ledelsesmaessige. Oestergaard har beviseligt gjort meget godt for FCK paa det oekonomiske felt, men hans evindelige mantra om at adskille det sportslige fra det oekonomiske er ved at goere mig grundigt irriteret. Jeg frygter, at Oestergaards baggrund i erhvervslivet goer, at han aldrig for alvor vil kunne satte sportslig succes over oekonomisk ditto. Aktionaererne i PS&E vil altid vaere vigtigere end tilhaengerne af FCK.

    Saadan boer det efter min overbevisning ikke vaere. FCK er foerst og sidst en fodboldklub, og det eneste succeskriterium er derfor succes paa groensvaeren. At have et staerkt oekonomisk fundament er naturligvis en meget vigtig forudsaetning i den henseende, men legitimeringen for oekonomisk succes skal udelukkende vaere at sikre fodbolden. Eller sagt med andre ord: PS&E skal vaere til for FCK, ikke omvendt.

    Overfor Oestergaard staar saa Bjerregaard. En mand, der naesten alene gjorde BIF til flagskibet i dansk fodbold og siden har formaaet at holde klubben i toppen. Vel at maerke ved kontinuerligt at prioritere den sportslige sektor via talentudvikling samt spillersalg og -indkoeb. Bjerregaard har simpelthen et eminent oeje for at faa det meste ud af sportsligt talent til fordel for hans klub; et talent ingen i FCK kommer bare i naerheden af. Til gengaeld er han spejlblank, naar det gaelder mere traditionel business, hvilket goer, at man som FC-fan kun kan haabe paa, at BIF faar lov til at administrere er af de mange multihalskomplekser, som de byder paa ;-)

    Pointen med alt dette er, at det maaske er paa tide med et generationsskifte i FCKs ledelse. Oestergaard har gjort utroligt meget for, at FCK i dag er, hvor vi er, men hans ledelsesprincipper er muligvis ved at blive en haemmende faktor for FCKs videre udvikling. Vi har behov for en ledelse, som har en bedre forstaaelse af det sportslige element, og som bedre formaar at omsaette den oekonomisk styrke til sportslig succes. Hvad nytter det, at vi tjener en masse penge paa udenomsportslige aktiviteter, naar vi ikke kan holde paa vores bedste spillere? Naar vi gang paa gang mister store talenter uden at faa en krone for dem? Naar vi indkoeber dyre spillere i spandevis og lader mange af dem tage hurtigt videre, fordi de ikke har slaaet til? Naar vores vaerste konkurrenter tjener kassen paa at saelge spillere for derefter at spotte nogle, som hurtigt bliver naesten lige saa gode, men koster en slik?

    Oestergaards forsvarere vil naturligvis med det samme pointere to ting: 1) Oestergaard er ikke sportslig ansvarlig. 2) FCK har lavet masser af gode sportslige handler de senere aar. Til det vil jeg sige, at 1): Oestergaard er selv den foerste til at erkende, at han som arbejdende bestyrelsesformand staar for det overordnede ansvar for FCK og derfor ogsaa for den sportslige udvikling. Og 2): Ja, men selv en blind hoene kan finde korn. Vi har slet, slet ikke faaet de flotte tal i regnskabet omsat til tilsvarende sportslige resultater (isaer udenfor Danmark), hvilket jo i hoej grad maa skyldes spillermaterialet. Taenk hvis vi havde haft BIFs ledelse til at administrere vores pengetank paa det sportslige plan! Saa ville Danmark endelig have et hold, der kunne vaere med, hvor det var sjovt.

    Summa summarum:
    Der boer rejses en statue af Flemming Oestergaard foran Sportscafeen som tak for lang og tro tjeneste. Det vil staa maal med hans ego og overbevise ham om, at han nu trygt kan overlade styrepinden til nye ansigter. En ny lederstilling skal defineres paa basis af et mandat fra bestyrelsen, hvor eneste krav er at udvikle FCKs sportslige potentiale. Den nye mand skal have en staerk sportslig profil samt ledelsesmaessig erfaring (Frank Arnesen, please come home!), men behoever ikke at vaere nogen financial wizard. Det daglige oekonomiske/kommercielle ansvar vil ligge hos Jorgen Glistrup og Dan Hammer, der ligesom den sportsligt ansvarlige rapporterer direkte til bestyrelsen. Bestyrelsen skal - som nu - sammensaettes af profiler fra baade fodbolden og erhvervslivet.

    Saa skal vi nok komme videre!

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    44

    Re: Per Bjerregaard vs. Flemming Oestergaard (langt)

    Jeg synes, at det er fint med denne slags meningsudvekslinger, som dette forum jo netop er fundamentet for. Når det er sagt, så vil jeg skynde mig at sige, at jeg stort set ikke kan være mere uenig med dig.

    Det er som om, at der er en eller anden BIF-eufori lige for tiden pga. deres salg af spillere, samtidig med at FCK nedgøres pga. spillere forlader os på fri transfer. Jeg har skrevet om det i flere andre sammenhænge, men lad os gerne tage det op igen:

    BIF har nu solgt Skoubo og Agger til samlet omkring 80-82 mio kr. Det er ganske imponerende og flot gået af BIF. Skoubo er i mine øjne en decideret dårlig spiller og derfor er jeg mest imponeret over denne handel til tilsyneladende 18,5 mio kr. Agger er et talent uden mage i DK lige nu og er alle pengene værd. Det er en af den slags talenter, der vel højest kommer hver 5-7 år i DK.

    FCK skiller sig af med en del spillere i denne viterpause, ligesom vi gjorde det i sommerpausen. Bo og Elrio går formentlig på en fri transfer og det er jo aldrig optimalt for en fodboldklub. Når det så er sagt, så er det jo Elrio's og Bo's egne valg og det har der vlæret sagt og skrevet rigeligt om (også fra min side).

    Men lad os komme tilbage til handlingen, nemlig Bjerregaard vs. Østergaard. Østergaard har stort set enemand gjort FCK til, hvad vi er i dag. Der har været svipsere, men generelt har det næsten været en lang optur siden hans ankomst. Han har jo netop via sit økononmiske fokus gjort det muligt, at FCK kan tillade sig at købe relativt dyre spillere, når andre forlader os. Det betyder i hovedtræk, at vi sjældent bliver et dårligere hold, selvom gode spillere forlader os. Derudover han Don Ø og NCH indført en relativ stram lønpolitik (efter sigende - men vi aner jo reelt intet om det), hvilket gør, at man ikke ender i en lønspiral som i mange andre klubber. Endvidere er indkøbene i FCK med tiden altså blevet større og større....eller beløbene på spillerne er i hvert fald. I mine øjne følger det sportslige i den grad med det økonomiske og i mine øjne har vi i dag et klassehold, som vi til stadighed forbedrer. Og her skal forbedrer understreges, da vi stort set kun køber spillere, der kan gå direkte ind og forstærke vores hold. Se nu på Atiba Hutchinson og Brede H....hvis vi får fat i dem, er det jo forstærkninger i den grad. Og her er vi altså oppe og tale indkøb i mange mio.

    Jeg er overhovedet ikke nervøs over, at BIF får tilført 80 mio. Det er jo kun lidt mere, end vi havde i overskud i regnskabsåret sidste år!!!

    Jeg vil give BIF så meget, at de på det seneste har været rigtig dygtige til at indkøbe spillere på frie transfers/billig penge, som så kan sælges videre for mange mio. Men kig lige igen i tabellen over salg. FCK har altså også lavet rigtig gode handler med CP og Martin Albrechtsen som de bedste eksempler, ligesom vi heldigvis også har fået fat i billige spillere/spillere på fri transfer (Allbäck).

    I min verden har alt at takke Don Ø for (ja, han dummer sig også og spiller dumsmart i TV, men sådan er det nu bare - ingen er perfekte) og at BIF får 80 mio i kassen lige nu, gør i mine øjne ikke Bjerregaard til den "sportslige gud". Lad os se, hvor BIF står efter sommerpausen, hvor de (formentlig) har solgt Elmander også og hvor Laudrup er begyndt at så tvivl om sin forlængelse. Hvad er BIF, når de ikke har Laudrup til at tiltrække spillere? Hvad er BIF uden Elmander og Agger, som jo var/er hele deres hold (meget forsimplet sagt - det vedkender jeg).

    FCK er en stormagt og netop den økonomiske fokus og det, at vi har et økonomisk fundament, der gør os i stand til ikke at være afhængige af spillersalg, gør, at vi altid kan handle som vi vil og ikke skal juble over at sælge en spiller for 50 mio!!!

    Bare min mening :o)


  4. #3
    FCKasper07 er offline FCK's fyrtårn på lægterne
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    91

    Re: Per Bjerregaard vs. Flemming Oestergaard (langt)

    Synes man sku læse hans bog (den første). deri understreger han at sportslig succes er en meget vigtig ting for ham, han vil blot samtidig sikre sig at FCK blir økonomisk uafhængig af den sportslige succes... og det må jo siges at det er lykkes, vi får jo overskud hvert eneste, uanset hvilken placering vi har formået det pågældende år. på den måde synes jeg at Østergaard overgår Doktoren på mange måder

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    74

    Re: Per Bjerregaard vs. Flemming Oestergaard (langt)

    ›BIF har nu solgt Skoubo og Agger til samlet omkring 80-82 mio kr.
    ›Det er ganske imponerende og flot gået af BIF. Skoubo er i mine
    ›øjne en decideret dårlig spiller og derfor er jeg mest imponeret
    ›over denne handel til tilsyneladende 18,5 mio kr. Agger er et
    ›talent uden mage i DK lige nu og er alle pengene værd. Det er en
    ›af den slags talenter, der vel højest kommer hver 5-7 år i DK.


    Jeg ved ikke hvor du har de tal fra, udover pressen naturligvis. BIF har solgt Morten Skoubo for kr. 18 mio, men heraf skal kr. 2,7 mio afleveres videre til den tyske klub man købte ham af og købsprisen var 4,5 mio, alt i alt en fortjeneste på ca. kr. 10,8 mio.

    Salgsprisen på Daniel Agger er jeg meget i tvivl om. Efter salget opjusteres Brøndbys resultat "kun" med kr. 50-58 mio, dertil skal lægges Aggers nok beskedne løn, som nu ikke budgetteres med mere i Brøndby. Samtidig skal medregnes den forventlige omkostning, Brøndby budgetter med til indkøb af en ny spiller (afskrivning og løn i 2006). Michael Laudrup udtaler, at det nok først er til sommer, at en erstatning for Agger købes, så det må være en begrænset omkostning i 2006, Brøndby medregner i sine nye forventninger til årets resultat for 2006.

    Jeg hælder mere og mere til den teori, at Liverpool har betalt et beløb her og nu i størrelsesordenen kr. 51-59 mio og resten forfalder først, når Agger har spillet et vist antal kampe.

    Sidst men ikke mindst, så synes jeg Skoubo var den mest perfekte angriber for Brøndby og at skille sig af med ham og Agger og måske supplere trubben med en Duncan, er en væsentlig ringere trub end den var før årsskiftet.

    ›FCK skiller sig af med en del spillere i denne viterpause,
    ›ligesom vi gjorde det i sommerpausen. Bo og Elrio går formentlig
    ›på en fri transfer og det er jo aldrig optimalt for en
    ›fodboldklub. Når det så er sagt, så er det jo Elrio's og Bo's
    ›egne valg og det har der vlæret sagt og skrevet rigeligt om (også
    ›fra min side).

    Ja, sådanne spillere må bare videre og nye må komme til, sådan er verdenssituationen. Man kan jo ikke tvinge en spiller til at underskrive et nyt kontraktudspil, hvis de inderst inde gerne vil til udlandet.

    ›Jeg er overhovedet ikke nervøs over, at BIF får tilført 80 mio.
    ›Det er jo kun lidt mere, end vi havde i overskud i regnskabsåret
    ›sidste år!!!

    Heller ikke mig, selvom jeg kun tror det samlede beløb, som Brøndbys likviditet forbedres med er ca. kr. 60-65 mio.

    ›Jeg vil give BIF så meget, at de på det seneste har været rigtig
    ›dygtige til at indkøbe spillere på frie transfers/billig penge,
    ›som så kan sælges videre for mange mio. Men kig lige igen i
    ›tabellen over salg. FCK har altså også lavet rigtig gode handler
    ›med CP og Martin Albrechtsen som de bedste eksempler, ligesom vi
    ›heldigvis også har fået fat i billige spillere/spillere på fri
    ›transfer (Allbäck).

    Enig

    ›FCK er en stormagt og netop den økonomiske fokus og det, at vi
    ›har et økonomisk fundament, der gør os i stand til ikke at være
    ›afhængige af spillersalg, gør, at vi altid kan handle som vi vil
    ›og ikke skal juble over at sælge en spiller for 50 mio!!!

    ›Bare min mening :o)

    Helt enig

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    564

    Re: Per Bjerregaard vs. Flemming Oestergaard (langt)

    Hej Hansen-san

    Er sgu ikke så nervøs gamle jas for mig at se er det en "kamp" der falder klart ud til FØ, det er muligt at der er nogle punkter hvor PB er dygtigere men på
    bundlinien ser jeg en PB som 1 gang har kørt klebben i sænk (interbank), 1 gang har handlingslammet klebben (rentebelåning af stadion) og til sidst kastet sig ud i en satsning uden opbakning fra baglandet (bellacenteret, der måske var på kant med loven) i bestræbelserne på at gøre FØ kunsten efter at skabe et indtægtsgrundlag der gør fodbolddelen mindre sårbar.

    Men doktoren har da været dygtig til at køb og salg af spillere ingen tvivl om det, senest med håndteringen af guld-ægget agger

    I det lange løb tror jeg dog at FØ`s strategi er den mest holdbare, manden har trods alt løftet klubben fra noget nær ruin til den økonomiske (og pt sportslige) nr. 1 det kan det godt være at man ikke vinder hvert år men man har sikret de økonomiske muligheder for at være med i kampen og i toppen langt ud i fremtiden.

    bad boy
    Sidst redigeret af bad boy : 13.01.06 kl. 17:13
    Waldorf: Why do we always come here
    Statler: I guess we'll never know
    Waldorf: It's like a kind of torture
    both: To have to watch the show

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    1,374

    Re: Per Bjerregaard vs. Flemming Oestergaard (langt)

    ›Well spoken :-)

    ›mvh Thomas

    Psst. Der er en enig-knap.

    Og så lige fra indgangsbønnen:
    Hvis man svarer generelt på indlægget, bør man slette det automatiske citat.
    og
    Skriv ikke indlæg, der udelukkende udtrykker dine følelser eller holdning til en sag. Skriv altid dine argumenter for, hvorfor du har den holdning du har, og lad være med at skrive indlæg, der blot bifalder foregående indlæg (fx ”Helt enig (t.i.)” eller ”Hørt! (x)”).
    Hvis andre allerede har fremført de argumenter man selv har i en sag, bør man blot referere til disse, og hvis man ikke har noget nyt at tilføje, bør man tie.
    Der fanme ingen grund til at man skal scrolle igennem et langt indlæg bare for at se et "ENING!!!1" Hvis du ikke har noget selvstændigt at tilføje, så tryk enig, og drop de lange indholdsløse indlæg. Please!

    Mvh
    Søren

  10. De følgende 10 brugere er enige:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    68

    Re: Per Bjerregaard vs. Flemming Oestergaard (langt)

    ›Jeg vil give BIF så meget, at de på det seneste har været rigtig
    ›dygtige til at indkøbe spillere på frie transfers/billig penge,
    ›som så kan sælges videre for mange mio. Men kig lige igen i
    ›tabellen over salg. FCK har altså også lavet rigtig gode handler
    ›med CP og Martin Albrechtsen som de bedste eksempler, ligesom vi
    ›heldigvis også har fået fat i billige spillere/spillere på fri
    ›transfer (Allbäck).

    Bare lige for informationens skyld. Hvor mange spillere har FCK igrunden solgt som kostede mere end 10 mio?

  12. #8
    CR er offline Munkene fra Freiburg
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    462

    Re: Per Bjerregaard vs. Flemming Oestergaard (langt)

    Det kan anbefales at læse FØ's "Varmt hjerte, koldt bold" - blot for at få prioriteringen hos Flemming Østergaard og dermed PSE på plads. Bare een gang i mellem, når troen er knap så stærk, tvivlen nager og djævlen (læs de grimme vest på) rumler ... Når rygter bliver til tro - altså at vi er en forretning og ikke en fodboldklub med den prioritering, som deraf følger.

    /Darth Pave Vader

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    1,296

    Re: Per Bjerregaard vs. Flemming Oestergaard (langt)


    ›Bare lige for informationens skyld. Hvor mange spillere har FCK
    ›igrunden solgt som kostede mere end 10 mio?

    Bare lige for informationens skyld. Kan du ikke lige gøre op med dig selv, hvem du holder med? Det varierer nemlig lidt, når man læser dine tidligere indlæg ;)
    Sidst redigeret af Fuego : 13.01.06 kl. 11:28
    Kasi-karma
    Fuego's Avatar

  15. #10
    MaQ er offline - Representin' N'Bronx -
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    642

    Re: Per Bjerregaard vs. Flemming Østergaard

    Jeg synes nu heller ikke der den store grund til bekymringer rent principielt.

    Men jeg synes nu engang at man fra administrativ side fremover bør sikre sig at man får afklaret de kontraktmæssige relationer med ALLE relevante spillere inden kalenderen siger Januar.

    Rent praktisk mener jeg: har en spiller kontraktudløb til sommer bør en ny kontrakt/evt. salg altså være afklaret længe før spilleren har den mulighed at handle sig selv bort transferfrit.

    Nuvel, i det store hele kan vores administrative side ikke klantres for særligt meget. Vi har DK, og nok Skandinaviens, bedst drevne klub - og har meget at takke Don Ø og NCH etc. for.

    Men at se en Hjalte - Svensson - Elrio der vel i fri handel repræsenterer en værdi på samlet 30 - 40 mil (min vurdering) gå gratis, er endog meget irriterende!!! Man må vel være opmærksom på det her efter at man nu har brændt fingrene adskillige gange! Rettidig omhu, tak!

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    1,554

    Re: Per Bjerregaard vs. Flemming Østergaard

    Hold da op, jeg er træt af at læse om BIF for tiden! Hvorfor himler folk sådan op over at BIF får tilført nogle (mange) millioner?

    Agger + Skovbo salget er kun lidt mere end hvad vi havde i overskud i sidste regnskabsår? (som der også står andre steder i tråden), så skal man himle op over noget, skal det da være at Agger nu skal spille for et at verdens bedste hold? ..

    Flemming Østergaard vinder STORT over Bjerregaard, jeg forstår SLET ikke du overhovedet kan være i tvivl- FCK har på bare få år overhalet Brøndby på alle fronter, og jeg er sikker på at vores trup vil være ikke mindre end imponerende når sæsonen går i gang.

    Per Bjerregaard er for mig ikke mere end en halvdårlig og gammeldags forretningsmand på powertrip – Naturligvis er det UTROLIGT flot at sælge Agger for en så stor sum penge, men helt ærligt, der er også held involveret? og faktum er at hvis BIF ikke har heldet med dem omkring transferers, så er det ikke en imponerende butik de har ude vest på- hvorimod FCK uden transferers hiver det ene GIGANT overskud hjem efter det andet (gigant ser i forhold til branche).
    Tu sei tutto quello che..
    Strom's Avatar

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    523

    Re: Per Bjerregaard vs. Flemming Oestergaard (langt)

    ››BIF har nu solgt Skoubo og Agger til samlet omkring 80-82 mio kr.
    ››Det er ganske imponerende og flot gået af BIF. Skoubo er i mine
    ››øjne en decideret dårlig spiller og derfor er jeg mest imponeret
    ››over denne handel til tilsyneladende 18,5 mio kr. Agger er et
    ››talent uden mage i DK lige nu og er alle pengene værd. Det er en
    ››af den slags talenter, der vel højest kommer hver 5-7 år i DK.
    ››

    ›Jeg ved ikke hvor du har de tal fra, udover pressen naturligvis.
    ›BIF har solgt Morten Skoubo for kr. 18 mio, men heraf skal kr.
    ›2,7 mio afleveres videre til den tyske klub man købte ham af og
    ›købsprisen var 4,5 mio, alt i alt en fortjeneste på ca. kr. 10,8
    ›mio.

    ›Salgsprisen på Daniel Agger er jeg meget i tvivl om. Efter salget
    ›opjusteres Brøndbys resultat "kun" med kr. 50-58 mio,
    ›dertil skal lægges Aggers nok beskedne løn, som nu ikke
    ›budgetteres med mere i Brøndby. Samtidig skal medregnes den
    ›forventlige omkostning, Brøndby budgetter med til indkøb af en ny
    ›spiller (afskrivning og løn i 2006). Michael Laudrup udtaler, at
    ›det nok først er til sommer, at en erstatning for Agger købes, så
    ›det må være en begrænset omkostning i 2006, Brøndby medregner i
    ›sine nye forventninger til årets resultat for 2006.

    ›Jeg hælder mere og mere til den teori, at Liverpool har betalt et
    ›beløb her og nu i størrelsesordenen kr. 51-59 mio og resten
    ›forfalder først, når Agger har spillet et vist antal kampe.

    ›Sidst men ikke mindst, så synes jeg Skoubo var den mest perfekte
    ›angriber for Brøndby og at skille sig af med ham og Agger og
    ›måske supplere trubben med en Duncan, er en væsentlig ringere
    ›trub end den var før årsskiftet.

    ››FCK skiller sig af med en del spillere i denne viterpause,
    ››ligesom vi gjorde det i sommerpausen. Bo og Elrio går formentlig
    ››på en fri transfer og det er jo aldrig optimalt for en
    ››fodboldklub. Når det så er sagt, så er det jo Elrio's og Bo's
    ››egne valg og det har der vlæret sagt og skrevet rigeligt om (også
    ››fra min side).

    ›Ja, sådanne spillere må bare videre og nye må komme til, sådan er
    ›verdenssituationen. Man kan jo ikke tvinge en spiller til at
    ›underskrive et nyt kontraktudspil, hvis de inderst inde gerne vil
    ›til udlandet.

    ››Jeg er overhovedet ikke nervøs over, at BIF får tilført 80 mio.
    ››Det er jo kun lidt mere, end vi havde i overskud i regnskabsåret
    ››sidste år!!!

    ›Heller ikke mig, selvom jeg kun tror det samlede beløb, som
    ›Brøndbys likviditet forbedres med er ca. kr. 60-65 mio.
    ››
    ››Jeg vil give BIF så meget, at de på det seneste har været rigtig
    ››dygtige til at indkøbe spillere på frie transfers/billig penge,
    ››som så kan sælges videre for mange mio. Men kig lige igen i
    ››tabellen over salg. FCK har altså også lavet rigtig gode handler
    ››med CP og Martin Albrechtsen som de bedste eksempler, ligesom vi
    ››heldigvis også har fået fat i billige spillere/spillere på fri
    ››transfer (Allbäck).

    ›Enig

    ››FCK er en stormagt og netop den økonomiske fokus og det, at vi
    ››har et økonomisk fundament, der gør os i stand til ikke at være
    ››afhængige af spillersalg, gør, at vi altid kan handle som vi vil
    ››og ikke skal juble over at sælge en spiller for 50 mio!!!
    ››
    ››Bare min mening :o)

    ›Helt enig


    Jeg læste i denne uges Forza at sportsdirektøren i Real Sociedad, Bakero, havde fået Skoubo anbefalet af sin gamle ven Laudrup, som han jo stolede på. Det med mange hatte er de virkelig gode til derude.
    Og det mener jeg helt uden ironi. Det er da optimal udnyttelse af sit gamle netværk at få skibet Skoubo af til en absurd overpris.
    alle kan danse en sommer
    Sebastian's Avatar

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    426

    Re: Per Bjerregaard vs. Flemming Østergaard

    At reducere og forklare "transfers" med held er med til at fastholde enfoldigheden omkring FCKs gennemsnitlige spillerindkøb de seneste mange år.

    På et tidspunkt, hvor BIF var økonomisk var helt til rotterne, investerede de klogt i Skoubo og Elmander samt udviklede Kahlenberg og Agger. Kloge valg. FCK har i samme periode præsteret dårligere, med MEGET bedre økonomiske muligheder. Ikke pga. uheld, men pga. inkompetence.

    Per B. er NCH overlegen, når det kommer til indkøb. På salgssiden vil jeg vurdere dem som jævnbyrdige. Ikke mere enfoldig snak om "held" og "uheld". At købe billigt og sælge dyrt kræver indsigt og dygtighed.
    Thomas L

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    38

    Re: Per Bjerregaard vs. Flemming Østergaard

    ›Hold da op, jeg er træt af at læse om BIF for tiden! Hvorfor
    ›himler folk sådan op over at BIF får tilført nogle (mange)
    ›millioner?

    ›Agger + Skovbo salget er kun lidt mere end hvad vi havde i
    ›overskud i sidste regnskabsår? (som der også står andre steder i
    ›tråden), så skal man himle op over noget, skal det da være at
    ›Agger nu skal spille for et at verdens bedste hold? ..

    ›Flemming Østergaard vinder STORT over Bjerregaard, jeg forstår
    ›SLET ikke du overhovedet kan være i tvivl- FCK har på bare få år
    ›overhalet Brøndby på alle fronter, og jeg er sikker på at vores
    ›trup vil være ikke mindre end imponerende når sæsonen går i gang.

    Alle fronter??? nej kun økonomisk. sportsligt vil jeg da mene at de danske mestrer er dem der fører på den front, men vi har måske forskellige succeskriterier???




    ›Per Bjerregaard er for mig ikke mere end en halvdårlig og
    ›gammeldags forretningsmand på powertrip – Naturligvis er det
    ›UTROLIGT flot at sælge Agger for en så stor sum penge, men helt
    ›ærligt, der er også held involveret? og faktum er at hvis BIF
    ›ikke har heldet med dem omkring transferers, så er det ikke en
    ›imponerende butik de har ude vest på- hvorimod FCK uden
    ›transferers hiver det ene GIGANT overskud hjem efter det andet
    ›(gigant ser i forhold til branche).

  23. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    681

    Re: Per Bjerregaard vs. Flemming Østergaard

    1 - Parken har selv i år sagt at man acceptere et underskud på transferen...Det gør man vel ikke hvis man ikke har nogen ambitioner...

    2- hvor mange spiller tror du FCK kunne købe hvis vi kune kunne bruge de penge vi havde tjent på fodbolden?

    Nok ikke særligt mange, vel? Enough said?

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Flemming Østergaard frataget æresmedlemskab
    By Langemand in forum De korte linier
    Svar: 154
    Sidste Meddelelse: 28.06.10, 20:06
  2. Er Flemming Østergaard FOR synlig i medierne?
    By Karsten CF1 in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 07.01.05, 15:34
  3. Flemming Østergaard interview til JP
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 26.10.03, 14:12
  4. Flemming Østergaard, - Vi taber.........
    By phdfodbold in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 24.09.03, 11:30
  5. Flemming Østergaard og håndbold
    By ErikB in forum Diverse
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 12.07.02, 12:10

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •