Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 19

Emner: Søger gode råd om køb af digitalkamera

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    452

    Søger gode råd om køb af digitalkamera

    Har søgt og søgt her på Sidelinien, men til mit store chok kunne jeg ikke finde nogle gode råd om køb af digital kamera.

    Det jeg søger er et digitalkamera, som helst ikke er for kompliceret, men som stadig tager gode billeder på ferier og til fester og sådan. Det må også meget gerne kunne filme, men dette er dog ikke noget ultimativt krav. Maksimal pris 2500 kroner.

    Har søgt på www.edbpriser.dk, hvor jeg fandt masser af kameraer, men hvad der er vigtigst ved jeg ikke.

    Generelle beskrivelser af hvad de forskellige ting er godt for osv. ville måske også være velkomment. Også for andre som måtte komme i samme situation. Man ender jo med at skulle forlade den trygge Sidelinie og bevæge sig ud i det store uhyggelige net ;-)
    __________________
    Hattrick: AC Arnbitter
    Runner up i Sideligaen og Royal League sæson 36.
    Stan FT's Avatar

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    1,421

    Re: Søger gode råd om køb af digitalkamera

    Jeg er nok ikke den rette til at give gode råd da forstanden på kameraer desværre ikke rækker men jeg har selv kigget efter nyt kamera de sidste par uger.

    Jeg er kommet frem til et Canon Ixus 750. Dette er baseret på at det opfyldte de små krav jeg havde i mit hoved (som matcher dine til forveksling) og på at det scorer højt i de fleste tests og ligeledes scorer pænt i "tilfredshedsundersøgelser " blandt brugere rundt omkring på nettet.

    Det kan fås til omkring 2.400,00 så det ender det nok med for mig i hvert fald.

    MVH Nikolaj N
    TCB
    Husk at Nipserstat er stedet hvor du finder de originale statistikker omkring FC København.
    Nikolaj N's Avatar

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    2,174

    Re: Søger gode råd om køb af digitalkamera

    Jeg har selv købt et Casio Exilim Z500, som jeg er meget tilfreds med. Det er enormt hurtigt, og tager billeder i 5megapixel, som er rigeligt.

    Det gav jeg i sin tid 3000,- for.
    Mvh.,

    NewerNN.
    ----
    "FCK er vor tids svar på Yoyo'en, Buffalo-sko, Pokemon-kort eller Burberry halstørklæder."

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    110

    Re: Søger gode råd om køb af digitalkamera

    Du kan med fordel gennemgå de meget grundige anmeldelser af digitalkameraer på Digital Photography Review. Du kan sortere anmeldelserne efter rating og så ellers gå igang fra toppen og notere dem ned der ligger indenfor dit budget. Dernæst kan du jo købe den via edbpriser.dk.

    mvh
    B-77
    Alle mænd bør på et tidspunkt i deres liv erhverve sig overskæg og et par Jaco Form. Dette er uanfægteligt. […] Det afgørende er, hvor længe man finder ro i denne tilstand. […] Få ting bevidstliggør en mand så dybt som overskæg og Jaco Form.

    – Jawaharlal Nehru (1959)

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,272

    Re: Søger gode råd om køb af digitalkamera

    ›Har søgt og søgt her på Sidelinien, men til mit store chok kunne
    ›jeg ikke finde nogle gode råd om køb af digital kamera.

    ›Det jeg søger er et digitalkamera, som helst ikke er for
    ›kompliceret, men som stadig tager gode billeder på ferier og til
    ›fester og sådan. Det må også meget gerne kunne filme, men dette
    ›er dog ikke noget ultimativt krav. Maksimal pris 2500 kroner.

    ›Har søgt på www.edbpriser.dk, hvor jeg fandt masser af
    ›kameraer, men hvad der er vigtigst ved jeg ikke.

    ›Generelle beskrivelser af hvad de forskellige ting er godt for
    ›osv. ville måske også være velkomment. Også for andre som måtte
    ›komme i samme situation. Man ender jo med at skulle forlade den
    ›trygge Sidelinie og bevæge sig ud i det store uhyggelige net ;-)

    Jeg er også selv endt i noget der ligner den samme kattepine. Jeg ønsker bare at tage skridtet ud og skifte til spejlrefleks, Hvor jeg skal danne mig et overblik, jeg er kommet til den konklusion at jeg enten må have et EOS 350D eller Nikon med deres 50D – EOS er umiddelbart bedre men også 1000kr dyrere… nok om det…

    Men når du spørger om et kompakt kamera så findes der ligeså mange typer som der findes lande her i verden - måske endda lidt flere. Jeg har altid brugt Olympus, nogle sværger til Canon og andre igen til noget helt andet, det er dog en anden diskussion men stadig noget der kan få folk til at anvise et kamera der ikke passer til brugeren. Men den "loyalitet" kender vi jo sikkert også andre steder fra.

    Jeg vil derfor kun fortælle om min erfaringer med mit Olympus Mju:800 digital kamera, det har en lillebror Mju:600 og jeg tror det er noget i den stil du efterlyser.

    Jeg har hos Olympus oplevet nogle kameraer af noget svingende kvalitet - men Mju Serien har som regel været nogle habile kameraer. De har nogle billede programmer der gør det letter for dig at tage eks. Nat billeder, portrætter, naturbilleder og meget andet – men det burde du kunne finde på alle kameraer – her er det bare igen sådan at nogle af dem er indstillet bedre end andre og jeg er som sådan tilfreds med Mju:800 det sker dog billeder får forkert lys men er det tilfældet kan det jo redigeres på computeren.

    Et minus/ minusset ved et Olympus kamera er at de benytter XD kort, noget dyrer men mere kompakte memory kort.
    KAUF’ ODER STERBE!!!
    jeske's Avatar

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    5,221

    Re: Søger gode råd om køb af digitalkamera

    Har haft dette Canon Ixus 50 i lidt over et år nu, og har ikke fortrudt købet - det er et genialt digital kamera intet mindre !!!

    \m/ (^_^) \m/

    Having an offday ??? Metal is the best cure !!!

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,146

    Re: Søger gode råd om køb af digitalkamera

    Hep!

    Tilbage i februar måned købte jeg det kamera -

    Jeg synes personligt det er rigtig lækkert, og billederne er, synes jeg, rigtig gode Hvis du har lyst til at se nogle forskellige billeder, er du meget velkommen til at PM'e mig eller maile til mig.

    Som Jeske var inde på, har Olympus et stort problem, de bruger deres eget memory-mærke - xD

    Venligst,
    Thomas

    http://www.pixmania.com/dk/dk/184087...fichetechnique

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    917

    Re: Søger gode råd om køb af digitalkamera



    jeg har dette, og kan klart anbefale det.

    lækkert design, gode billeder, og realtivt nemt af inde ud af...

    fås til 1600-1700 kr.

    /fili

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,272

    Re: Søger gode råd om køb af digitalkamera



    ›jeg har dette, og kan klart anbefale det.

    ›lækkert design, gode billeder, og realtivt nemt af inde ud af...

    ›fås til 1600-1700 kr.

    ›/fili

    Ja, det er bare ikke så robust som mange af de andre nævnte kameraer, jeg har prøvet at tabe sådan et og det kunne det ikke tåle, det er desværre heller ikke pakket ind i et stænktæt "hus" - to ting man kan blive meget glad for hvis man har det med på ture, til fester eller noget helt 3.
    KAUF’ ODER STERBE!!!
    jeske's Avatar

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    917

    Re: Søger gode råd om køb af digitalkamera

    ››
    ››
    ››jeg har dette, og kan klart anbefale det.
    ››
    ››lækkert design, gode billeder, og realtivt nemt af inde ud af...
    ››
    ››fås til 1600-1700 kr.
    ››
    ››/fili

    ›Ja, det er bare ikke så robust som mange af de andre nævnte
    ›kameraer, jeg har prøvet at tabe sådan et og det kunne det ikke
    ›tåle, det er desværre heller ikke pakket ind i et stænktæt
    ›"hus" - to ting man kan blive meget glad for hvis man
    ›har det med på ture, til fester eller noget helt 3.

    mit holder stadig, og det har da været med til flere fester, og vil faktisk sige det virker meget robust. og nu skal du heller ikke gå og kaste med det vel ;)

  11. #11
    Runez er offline FCK there can be only one
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    274

    Re: Søger gode råd om køb af digitalkamera

    tjek denne side

    http://www.masterpiece.dk/UploadetFi...08_141-142.pdf

    her står der lidt guf

    kræver lige acrobat reader men den har alle vel

  12. #12
    GhostInTheShell Slettet

    Re: Søger gode råd om køb af digitalkamera

    OLYMPUS!!!!

    Jeg har selv privat og har indkøbt flere i min virksomhed (vi bruger det hos vore montører, samt til produktion af marketing) og alle er over tilfredse!

    De virker bare, er robuste og giver god kvalitet billeder til overkommelige penge.

    Sørg for at kameraet har "ægte" zoom (ikke digital zoom).
    Er det bare til privat brug, så er 6 Mpixel ganske udmærket.
    Alle Olympus kameraer kan også lave video.

    Køber selv hér:

    www.pcnetto.dk

    http://www.pcnetto.dk/asp/index1024.asp?&


    Rhodos sidste år taget med Olympus 5Mpixel:

    Sidst redigeret af GhostInTheShell : 20.06.06 kl. 21:09

  13. #13
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,272

    Re: Søger gode råd om køb af digitalkamera

    ››Ja, det er bare ikke så robust som mange af de andre nævnte
    ››kameraer, jeg har prøvet at tabe sådan et og det kunne det ikke
    ››tåle, det er desværre heller ikke pakket ind i et stænktæt
    ››"hus" - to ting man kan blive meget glad for hvis man
    ››har det med på ture, til fester eller noget helt 3.

    ›mit holder stadig, og det har da været med til flere fester, og
    ›vil faktisk sige det virker meget robust. og nu skal du heller
    ›ikke gå og kaste med det vel ;)

    Nej det giver jeg dig ret i - men det hænder man taber dem eller det begynder at regne på turen så er det nu en god ting..

    desuden har jeg en ven der har det og det virker robust men alligevel gik det itu efter at lande på et gulv, og skærmen bagpå er ikke beskyttet, det kan betyde døde pixels hvis du har det i lommen som et kamera af det format lægger op til...
    KAUF’ ODER STERBE!!!
    jeske's Avatar

  14. #14
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    27

    Re: Søger gode råd om køb af digitalkamera

    Som andre tidligere har svaret, så sværger jeg også selv til Canon.
    Men jeg synes, at det første fundamentale valg, du skal træffe, er standard batteri eller ej.
    Nogle kameraer bruger AA-batterier og andre har deres eget (som mobiltelefoner). Der kan siges for og imod. Canon Ixus 50 (eller 60) bruger sit eget "mystiske" batteri. Det betyder, at du skal være i nærheden af 110/220 V strøm for at oplade, og ikke kan tage billeder mens batteriet oplades. Selv kan jeg tage 50-75 fotos på mit Canon Ixus 50 på en fuld opladning - men jeg sparer heller ikke.
    Det betyder, at man kan løbe tør under en Roskildefestival eller en tur til en landsby i Afrika, eller hvis man bare vil tage rigtig mange billeder på en aften. Tilgengæld er kameraet mindre end dem der bruger standardbatterier.

    Omvendt: dem som tager AA-batterier er lidt større, men du kan bruge almindelige genopladelige batterier og have 5 ekstra sæt med, hvis du ved, at der er langt til strømmen.

    En fotobutik, som jeg varmt vil anbefale, er www.platanfoto.dk Her er de tit billigere end andre steder (normalt 300-500 kr), og så har de noget så klassisk gammeldags som viden om hvad de sælger - og de bruger gerne tid på at fortælle dig om forskellene mellem de enkelte kameraer. Du skal dog ikke købe hukommelseskort der. Det fås billigere andre steder.

    Jeg anbefaler:
    Canon Powershot A700 på aa-batterier og stor skærm
    Canon Ixus 60 - det lille smarte med godt design, men på sit eget batteri. Billigt
    Canon Ixus 65 - lidt større men dyrere
    Canon Ixus 750 - også et godt kamera

    Alt i alt en afvejning mellem størrelse, batteriformat, og en lille smule pris (svinger fra 2100-2500)
    Sidst redigeret af lotte : 21.06.06 kl. 06:18

  15. #15
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    452

    Re: Søger gode råd om køb af digitalkamera

    Efter lange svære overvejelser har jeg valgt at gå efter et Canon Ixus. Regner med det blir et 600 eller 700. Vil gerne takke for de mange gode bud, råd og idéer, som har været til stor hjælp.

    Vil iøvrigt opfordre folk til fortsat at komme med gode råd, så denne tråd kan løse folks søgning af kameraer. Det ender jo med at Sidelinien er det første sted man søger, uanset hvad det skulle være.
    __________________
    Hattrick: AC Arnbitter
    Runner up i Sideligaen og Royal League sæson 36.
    Stan FT's Avatar

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Gode råd om ladcykel / cykelanhænger
    By DB Niks in forum Diverse
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 23.07.07, 10:17
  2. Råd til køb af bærbar
    By Pipetown in forum Bazar
    Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 23.12.06, 16:41
  3. Cykelkøb - gode råd?
    By rous in forum Diverse
    Svar: 36
    Sidste Meddelelse: 21.06.06, 13:24
  4. 30 gode råd fra IT afdelingen FUN :)
    By Thunderstokke in forum Diverse
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 08.01.04, 14:05

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •