Side 1 af 16 123411 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 227

Emner: Er Ståle kørt fast?

  1. #1
    superFCK Slettet

    Er Ståle kørt fast?

    Det er dybt skuffende at se det spil som vi har præsteret her i de første kampe, kun mod Lyngby (ringe modstand) var vi dominerende :-( På trods af at Ståle i sommerpausen fik de 2 spillere han bad om, har hverken Nordstrand eller især Würtz slået til, selvom de var klare profiler i ligaen inden de kom til FCK! Med tilgangen af Laursen, Junior og Pospech så truppen jo endnu stærkere ud, men hvad er det vi ser:

    1. Et rotationsprincip på midten, hvor ingen er trådt i karakter
    2. En Niclas Jensen som for længst burde være sendt ud af truppen
    3. En ufarlig Allbäck, og en Ailton som trods masser af succes i træningskampene kun får begrænset spilletid....

    Er der slet ingen lyspunkter, jo men de er desværre få: 1. Zanka gør det fantastisk, og Grønkjær i 2.halvleg mod Viborg - men tilbage til titlen:

    Er Ståle kørt fast? Min vurdering er (desværre) JA, det ser sgu' sådan ud, og det er meget fustrerende at være vidne til som passioneret FCK fan. Hvad si'r I?


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    416

    Re: Er Ståle kørt fast ?

    Det er frustrerende at se at ledelsen bakker Ståle op 100 % til trods for at han står for håbløs kedelig fodbold


  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    31

    Re: Er Ståle kørt fast ?

    For mig at se har Ståles spilkoncept eller mangel på samme spillet falit.
    Vi bliver pt betragtet som et hold som selv Horsens og Randers forventer point imod.
    Respekten fra medier og andre klubber er pt væk.
    Jeg har aldrig været tilhænger at Ståle og håber at han er væk til den nye sæson starter. Desværre tror jeg bare at hans snor er længere end andre topklubbers trænere.

  4. De følgende 12 brugere er enige:

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Er Ståle kørt fast ?

    Det eneste som jeg egentlig ikke er enige med de fleste i her til foråret er N. jensens præstationer. Synes sagtens han kan begå sig her i suppen. Og sad også i går (FCK-FCM) derinde og tænkte han gør det faktisk godt, og så bliver han skadet.. Og ligemeget hva Kvist og Ståle siger så var der grundet en lidt forvirret orginisation lige efter udskiftningen at de får scoret.

    Ligeledes fatter jeg ikke hvorfor Wendt ikke var på bænken, det er jo åndssvagt. Og så kommer Halte ind og bidrager med ikke en skid, lige som vi havde en spændende Hutch-Kvist duo.. Det er åndssvagt at Ståle nogle gange prøver noget nyt, men konsekvent falder tilbage på det gamle dårlige.

    jeg tror ligeledes måske at Ståle har et lidt romantisk forhold til Mackan og vil vise at han bliver brugt på samem måde som før, selvom han skrider fra os.. Igen dirkete inkompetent! Junior-Ailton inde til at starte med og så kan mackan blive skiftet ind til sidst.

    Jeg vil mene at Ståle er groet fast! Ligeledes ser jeg noget positivt i det, da forsvaret ikke er uigennemtrængeligt som det førhen har været, dette betyder at vi, selveste FCK, selv er nødt til at komme frem og score mål. At vi ikke er så vant til det viser sig så tydeligt.

    Sidst men ikke mindst er jeg godt nok også træt af en ledelse og spillere der gang på gang siger mesterskab og vi tror på det, når de spiller som om de lå i bunden af 1 div. og træffer beslutninger med hjertet og ikke hovedet (dirketionen), fordi de så godt kan lide ståle. Såfremt Don Ø elsker sin klub så højt som han påstår så må der ske noget til sommer! Det for åndssvagt og smide så mange penge efter spillere som så bliver til nada qua en dårlig træner. Så hellere en ny træner med de samme spillere.


  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    102

    Re: Er Ståle kørt fast ?

    Jeg tror desvære, som mange andre også har nævnt, at Østergaard er så vild med Ståle, at der skal en krise på BIF niveau til, før han bliver smidt ud! Hvilket egentlig kan undre mig meget, når man ser på Østergaards normalt ret professionelle indstilling til tingene!

    Jeg undre mig dog også meget over, at vi er endt i denne situation. For hvis man kigger lidt tilbage i tiden, og ser på Ståles start i klubben, var situationen jo en noget andet. Han kom jo hertil med en udmelding om, at FCK skulle begynde at spille mere offensivt fodbold(hvilket man vel også gjorde i hans første halve år)!! Hvis man ser på nogen af de indkøb der er blevet lavet siden han kom til, kunne det egentlig godt se ud som om, at han stadig havde den holdning! Jeg mener, Pospech er en offensivt orienteret back, Sionko en midtbanespiller der vel også må siges at have stærke tekniske offensive evner, og sidst men ikke mindst indkøbet af Ailton, en klart teknisk angriber. Når nu man har disse spillere, hvorfor bruger man dem så ikke til teknisk offensivt fodbold??.. Jeg forstår det ikke.. taler sportschefen og træneren ikke sammen, eller hvad er det der sker??

    Ud over dette, er der selvfølgelig de taktiske brølere, som andre også har været inde på. Ingen forsvare på bænken mod FCM, Wurts og Hjalte igen og igen sammen på midten(ved godt det ikke var tilfældet mod FCM, men det har været det andre gange i foråret), den manglende vilje til at bruge Ailton og Junior sammen fra start osv osv.. For mig danner alt dette et billed, af en træner der komplet har mistet overblikket, Ståle ved ikke hvad han vil, og hvordan han skal gøre det. Hans rotations princip, og de skiftende spillersammensætning han laver inden for det, har fjernet en hver form for kontinualitet og stabilitet på holdet. Hvis han endelig skal lave rotation, kunne han gøre det på en måde, hvor han havde to spillersammensætninger han skiftede imellem, således at man kunne fastholde et vist niveau af stabilitet!

    At ansvaret ligger hos Ståle, kan man vel godt tillade sig at slå fast, ud fra det spiller materiale han har til rådighed. Når en spiller som Wurts ikke kan slå ordenligt igennem, eller for den sag skyld Nordstrand, så er der sgu noget galt! En ting var, hvis det var i de europæiske kampe problemet lå, så ville det være fair nok at nogen af spillere havde problemer, der er niveauet altså noget højere! Men i suppen burde de ikke have nogen problemer! Jeg ved godt at folk siger, at niveauet er højere i FCK end i andre superligaklubber (hvis der altså er nogen, der vil tillade sig at påstå det i disse dage?!) så det, at de var stjerner i deres gamle klubber, ikke er nogen garanti for succes i FCK. Det mener jeg dog er noget misforstået, for selv om FCK på papiret burde være et bedre hold, så er det altså de samme klubber de spiller mod, og de burde som sådan sagtens kunne begå sig i suppen! Det at de har bedre medspillere, burde vel bare hæve deres spil yderligere! Der må altså være et eller andet helt galt, med den måde han motivere sine spillere, og den måde han bruger dem taktisk på banen, siden at så få af dem levere varen!!

    Så for at svare på spørsmålet...JA! Ståle er kørt fast, han skal enten have noget hjælp til at komme videre, eller også skal han ud!! Jeg magter ikke at vi skal ende som bønderne på vestegnen før at der sker noget!
    Sidst redigeret af fcksonnefck : 09.04.08 kl. 06:49

  7. De følgende 6 brugere er enige:

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    236

    Re: Er Ståle kørt fast ?

    ›Det eneste som jeg egentlig ikke er enige med de fleste i her til
    ›foråret er N. jensens præstationer. Synes sagtens han kan begå
    ›sig her i suppen. Og sad også i går (FCK-FCM) derinde og tænkte
    ›han gør det faktisk godt, og så bliver han skadet.. Og ligemeget
    ›hva Kvist og Ståle siger så var der grundet en lidt forvirret
    ›orginisation lige efter udskiftningen at de får scoret.

    ›Ligeledes fatter jeg ikke hvorfor Wendt ikke var på bænken, det
    ›er jo åndssvagt. Og så kommer Halte ind og bidrager med ikke en
    ›skid, lige som vi havde en spændende Hutch-Kvist duo.. Det er
    ›åndssvagt at Ståle nogle gange prøver noget nyt, men konsekvent
    ›falder tilbage på det gamle dårlige.

    ›jeg tror ligeledes måske at Ståle har et lidt romantisk forhold
    ›til Mackan og vil vise at han bliver brugt på samem måde som før,
    ›selvom han skrider fra os.. Igen dirkete inkompetent!
    ›Junior-Ailton inde til at starte med og så kan mackan blive
    ›skiftet ind til sidst.

    ›Jeg vil mene at Ståle er groet fast! Ligeledes ser jeg noget
    ›positivt i det, da forsvaret ikke er uigennemtrængeligt som det
    ›førhen har været, dette betyder at vi, selveste FCK, selv er nødt
    ›til at komme frem og score mål. At vi ikke er så vant til det
    ›viser sig så tydeligt.

    ›Sidst men ikke mindst er jeg godt nok også træt af en ledelse og
    ›spillere der gang på gang siger mesterskab og vi tror på det, når
    ›de spiller som om de lå i bunden af 1 div. og træffer
    ›beslutninger med hjertet og ikke hovedet (dirketionen), fordi de
    ›så godt kan lide ståle. Såfremt Don Ø elsker sin klub så højt som
    ›han påstår så må der ske noget til sommer! Det for åndssvagt og
    ›smide så mange penge efter spillere som så bliver til nada qua en
    ›dårlig træner. Så hellere en ny træner med de samme spillere.

    Hvorfor var Oscar wendt ikke med på bænken ? Man kan jo ikke have 11 reserver på bænken ! Men det ville da have været meget rart igår.

    Spillet og point skal nok komme, spørgsmålet er bare hvornår. Kald mig bare tosset , jeg syntes rent faktisk at vi i perioder har spillet god bold, at det så ikke har været nok er selvfølgelig skidt.

    Jeg ved at vi er FCK og skal vinde hver gang. Men realistisk vil alle hold løbe ind i en spillemæssig krise i løbet af en sæson, spørgsmålet er bare hvor stor krisen bliver og om hvor stor de andre top holds krise bliver ?

    Vi napper det igen, om pressen og alle andre vil det. Det kan vende sindsygt hurtigt,måske allerede på onsdag og igen på søndag.
    "I'm Forever Blowing Bubbles"
    Baronen

    FCKFC 791

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Er Ståle kørt fast ?

    ›Hvorfor var Oscar wendt ikke med på bænken ? Man kan jo ikke have
    ›11 reserver på bænken ! Men det ville da have været meget rart
    ›igår.

    Sømand, når jeg skriver hvorfor han ikke var på bænken er det jo ikke fordi jeg ikke kender indskifter kvoten! Derimod fordi det var en del af Ståles endnu engang formidable oplæg at vi nok ville få brug for midtbanespillerne og derfor kunne droppe og have forsvarsspillere på bænken. Dette udfra tanken om at vi har Kvist som kan spille aallle positioner. Dette tillader jeg mig at kritisere da det simpelthen er at must at have en indskifter til hver kæde.

    Måske der burde blive invisteret noget mere i KB´s spillere så Ståle kunne bruge nogle af de unge på bænken, yderligere. Der må være 3 spillere under 21ekstra på bænken så der i alt er 7 så vidt jeg husker.

    Det at Kvist rykker ned ødelægger jo den dynamik som ellers var tænkt med hutch-kvist.

    ›Spillet og point skal nok komme, spørgsmålet er bare hvornår.
    ›Kald mig bare tosset , jeg syntes rent faktisk at vi i perioder
    ›har spillet god bold, at det så ikke har været nok er
    ›selvfølgelig skidt.

    ›Jeg ved at vi er FCK og skal vinde hver gang. Men realistisk vil
    ›alle hold løbe ind i en spillemæssig krise i løbet af en sæson,
    ›spørgsmålet er bare hvor stor krisen bliver og om hvor stor de
    ›andre top holds krise bliver ?

    ›Vi napper det igen, om pressen og alle andre vil det. Det kan
    ›vende sindsygt hurtigt,måske allerede på onsdag og igen på
    ›søndag.

    Øhm ok, så når jeg tager ind til Parken og ser kamp vil mine forventninger fra nu af være lave, da jeg jo skal acceptere at klubben er i krise... NOT.
    Jeg er passioneret omkring mit hold og at være tvunget til at se så kedelig fodbold hver gang gør jo at man mister gnisten og lysten. At der kan opstå en krise, selvfølgelig. Men det betyder ikke at man bare skal lukke øjnene og sige "fint der er krise, det skal nok blive bedre - på et tidspunkt"

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    266

    Re: Er Ståle kørt fast ?

    Problemet er ikke spillertruppen. Problemet er en trænerduo, der er kørt fast, og en ledelse, der ikke tager konsekvensen.

    Det burde være indlysende i Østergaards forretningshjerne, at den nuværende spillestil og resultatkrise er til skade for brandet FCK. Desværre ser det ud til, at en række følelsesmæssige faktorer skygger for klarsynet.

  12. De følgende 12 brugere er enige:

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    183

    Re: Er Ståle kørt fast ?

    Jeg ser et af de store problemer som værende at vi kommer bagud hele tiden. Mod Esbjerg, Viborg og senest FCM. En del af målene har været freak-mål det er svært at forsvare sig imod (2 er blevet rettet af og det vanvittige straffe Zanka på ingen måde begik i Esbjerg).

    Men der er også scoret mål på skud lige udefra feltet (Christian Olsen og Furuseth) hvor vi har haft alle 4 forsvarere på plads. De har bare stået og kigget på at der blev afsluttet. Specielt senest i Viborg kampen og nu i kampen mod FCM lagde jeg mærke til denne passivitet, ikke så meget ved målet, som kom efter et indlæg, men der var mange situationer i kampen hvor jeg lagde mærke til det. Jeg placerer meget af ansvaret hos Ulrik Laursen, han går simpelthen ikke op og presser når modstanderen har bolden på kantet af feltet. Det var meget tydeligt i går, adskillige gange står han bare og kigger. Måske er han bange for at blive sat pga. manglende hurtighed hvis han skubber op. Måske er det Ståle der har bedt ham om det, hvis ikke, er det i hvert fald noget Ståle skal have rettet med det samme. Specielt når vi forhåbentlig skal til at spille Europpæisk igen går det simpelthen ikke at acceptere afslutninger lige ude foran feltet. Vi så hvad Rui Costa brugte bare en lille smule plads til mod Benfica, og så snart vi møder gode hold vil vi blive straffet meget hårdt for at forsvare sådan. Når forsvarerne er i overtal, skal der simpelthen lægges pres på en der har bolden lige udenfor feltet.

    Jeg ved ikke om andre har lagt mærke til problemet, men det skal i hvert fald løses. Det er i hvert fald markant så mange mål der er scoret mod os ude fra feltet.
    Todis-venner.dk

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2005
    Indlæg
    140

    Re: Er Ståle kørt fast ?

    Krise? Vi ligger nummer 2 og altså ikke nummer 8. Vi er stadig med i kampen om mesterskabet og er i semifinalen i pokalturneringen. Østergaard og Ståle tænker langsigtet, hvilket vel netop er ydtryk for en professionel indstilling.

    Jeg synes det i går var et meget offensivt taktisk oplæg af Ståle. Desværre bliver Niklas skadet, hvilket sender Kvist ned på backen og FCM scorer derefter. Herefter kan FCM spille på kontra. Ståle forsøger sig med offensive indskiftninger (Silber+Ailton)

    Enig i at kontinuitet er vigtigt. Og selvfølgelig manglede Wendt på bænken i går, men der er desværre kun plads til 3 "voksne" spillere. Det er et skøn inden kampen fra Ståles side. Han havde udtaget 16 spillere, men siede Anton fra. Han skønnede, at vi fik brug for Ailton, Silber og Hjalte. Og så kan man jo være bagklog bagefter.

    Det var stolpe ud i går, men jeg synes Ståles taktiske oplæg var OK.

    Hvorfor mener folk at han er kørt fast, men samtidigt skifter for meget ud? Og at han stadig spiller med Hjalte og Würtz som midtbane, når Würtz slet ikke var udtaget i går. At Ståle ikke spiller offensivt, når vi har chancer i massevis.

    Jeg mener ikke at Ståle er fejlfri, men jeg synes han gør det OK. Spillet kører bare ikke optimalt, sådan er det engang i mellem.

    Vestegnskrise lugter det faktisk mere af i Aalborg eftersom Lynge ikke kan finde en ny træner. Men lur mig om ikke der lige pludselig bliver trukket en kanin op af hatten.

    Vi kan ikke være sikker på at vinde DM hvert år, men vi er med i toppen hvert år. Og Aab gør det altså godt i øjeblikket.

    Jeg synes bestemt ikke Ståle er kørt fast

  16. De følgende 7 brugere er enige:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Er Ståle kørt fast ?

    Var du inde og se den samme kamp som jeg, Fulle?
    Til at starte med kan jeg jo sige at den måde Ståle ynder at spille fodbold på, om så det er den lettere offensive form han har prøvet på, på det sidste eller den ultradefensive, så synes jeg ikke nogen af dem funker.

    Hans taktiske oplæg i går var måske godt nok, men når spillerne lunter rundt som en sæk kartofler er det jo ligegyldigt hvilket oplæg der er. Her er pointen bare at træneren altså ligeledes står for at tænde spillerne og sørge for gejst i truppen.

    Vi kommer frem til stort set ingen chancer i den kamp, udover triple-chancen (doh) og den eneste måde vi kan få bolden over på modstanderens banehalvdel var at losse den højt op og satse på at en FCM spiller headede den ud til indkast, og så havde vi jo en standardsituation som vi fik intet ud af og bolden var med det samme nede på egen banehalvdel.

    Würtz bliver ikke kritiseret mere, derimod gør kun Halte fordi han spiller så utrolig dårligt, der er vel ok.. ingen har sagt noget om Würtz på det seneste så ingen grund til at bringe det op. Derimod kunne det være han var lidt "sulten" og kunne bringe lidt gejst ind i stedet for skod halte.

    Du slynger ud af Ståle og Østergaard tænker langsigtet - hvem, hvad, hvor siger jeg bare, for det kan jeg sku ikke se! De investerer og investerer men får intet ud af det.. det sku ikke langsigtet... Håber snart Don Ø føler sig lidt snydt så mange penge som han smider afsted men får intet tilbage

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    390

    Re: Er Ståle kørt fast ?

    Hvordan er det lige at ståle og østergaard tænker langsigtet? Vi spiller dårligere og dårligere og spillerne bliver dårligere og dårligere. Det eneste langsigtede ved det der sker lige nu, er at vi bliver dårligere og dårligere.

    Og det med at han satsede og tog silber og Ailton ind. Silberbauer er nok bedre off. en pospech, men han blev sat ind på højre back, ikke som midtbane. Og ailton kom ind da der manglede 10 minutter, selvom spillet ikke var godt og specielt albäck intet kom frem til i hele kampen.

    Vi stillede off. op i startformationen, men det er godt nok også det eneste positive man kan sige om den kamp og det ståle lavede.

  20. De følgende 7 brugere er enige:

  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2005
    Indlæg
    140

    Re: Er Ståle kørt fast ?

    Att.: Fagerlund

    Vi kan i hvert fald blive enige om at Hjalte ikke bør spille på førsteholdet i øjeblikket. Vi kan så glæde os over, at han med det gule kort har karentæne i næste kamp.

    Jeg kan også følge dig i tvivlen om Ståles evner som motivator. Hans skingre norske stemme kan nok trænge igennem, og hans decibel niveau fejler heller ikke noget. Der er flere spillere, som ikke performer, og spillerne udstråler ikke gejst på banen. Jeg synes dog det så fornuftigt ud indtil Niklas' skade og jeg ser frem på resten af forårets kamp med tiltro til Ståles taktik.

    Ståle udtalte i øvrigt efter kampen "Mit job at få folk til at fungere
    - Nu er vi seks point bagefter, men om mesterskabet nu er væk er jeg egentlig ligeglad med. Det vigtigste for mig at få harmonien ind i truppen i forhold til at præstere bedre i kampene. Under træningen fungerer det faktisk rigtig godt, og vi er faktisk inde i en rigtig god træningsperiode. Vi har aldrig haft bedre træninger, og det er jo mit job at få folk til at fungere."

    Emnet er: "Er Ståle kørt fast ?"

    Og det synes jeg ikke.

    EDIT:
    Og med hensyn til at tænke langsigtet, så giver det sig til udtryk i at de to herrer ikke lader sig stresse af modgang, men har tiltro til egne evner. En panikfyring eller paniktaktik er ikke vejen frem. Backe havde samme evne til ikke at stresse i modgang. Skulle Don Ø have fyret ham efter Gorica?
    Sidst redigeret af Fulle : 07.04.08 kl. 11:24

  22. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Er Ståle kørt fast ?

    Fulle:
    Ok så er vi næsten enige hele vejen :) Vil gerne give ståle chancen sæsonen ud, der er jo intet andet valg, så han har tid til at vise at det kan fungere!

    Men som det ser ud indtil nu mener jeg at han taktisk er kørt fast i suppen, alle modstander hold, om de er top 4 eller derunder har været i stand til at matche fck´s taktik. Det går bestemt ikke at han bliver overmatchet taktisk.

    Og ja, hurra for Hjaltes karantæne, selvom det er lidt kynisk.

  23. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    24

    Re: Er Ståle kørt fast?

    Jeg siger det gerne igen:

    Jeg ville glæde mig til den dag Nedre C vil stå og vifte med hvide klude (som de gjorde i barca i går. Det må og skal sgu virke?

    Når det er sagt så forstår jeg godt HVORFOR vi spiller som vi gør. Kig på dette link http://downol.dr.dk/download/nyheder...utd/index.html.
    Hvor er vores profilerede "ledertyper" henne i dag? (Kig på de navne der spillede f.eks i går) Det er jo FFS kun 18 mdr. siden med det hold mod Man U?

    Nå det er sagt så har jeg tit spurgt mig selv om hvad det er vi skal forvente når ledelsen "KUN" gider investere max 15-20 millioner i en ny spiller?
    Det mest ægte og rammende jeg MEGET, MEGET længe har læst --> http://www.information.dk/158061

Side 1 af 16 123411 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Traoré fast i midterforsvaret?
    By 44fire44 in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 22.09.04, 21:47
  2. FCK fan kørt ned af taxa
    By charlie22 in forum Kontoret
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 24.05.04, 16:02
  3. FCK fan kørt ned af taxa
    By charlie22 in forum De korte linier
    Svar: 34
    Sidste Meddelelse: 23.05.04, 12:24
  4. Nr. 32 holder fast
    By General Belgrano in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 06.08.03, 15:26

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •