Side 1 af 11 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 156

Emner: FCK i Europa 2009/10

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    32

    FCK i Europa 2009/10

    Allerførst kæmpe tillykke med Mesterskabet, fantastisk uge for os FCK'ere!

    Jeg vil tillade mig at kigge lidt ind i fremtiden, og gennemgå FCK's vej til et, forhåbentligt, stort CL-Eventyr i næste sæson.

    Som mange sikkert ved har UEFA pillet godt og grundigt ved turneringsstrukturen.
    De har omdøbt det tidligere UEFA-Cup til Europa League, og samtidig skal der spilles ikke mindre end 4. kvalifikationsrunder før man kan indtræde i den "rigtige" turnering.
    Ydermere er der i 3. og 4. kvalifikationsrunde til Champions League lavet en vej for "Champions" og en for "Non-Champions". FCK skal, selvfølgelig, følge vejen for "Champions".

    Det betyder følgende:

    FCK indtræder i 2. kvalifikationsrunde, hvor vi ubetinget vil være det bedst seedede hold, der er ingen med bedre koefficient end os. Vi kan her støde ind i hold som Bohemians Dublin (Irland), Zrinjski Mostar (Bosnien) eller DVSC Debrecen (Ungarn) bare for at nævne de på papiret sværeste modstandere.

    I 3. Kvalifikationsrunde (Champions) vil FCK være det næstbedste hold ifølge koefficienten kun overgået af Olympiakos Piraeus fra Grækenland. Her vil der være mulighed for at støde ind i hold som FC Salzburg (Østrig), Kalmar FF (Sverige), APOEL Nicosia (Cypern) eller Stabæk IF (Norge) igen for at nævne de bedst-placerede.

    I 4. Kvalifikationsrunde (Champions) vil FCK atter være det næstbedste hold, igen overgået af Olympiakos Piraeus. Her vil vi kunne løbe ind i hold som Dinamo Zagreb (Kroatien), FC Zürich (Schweiz), den Polske mester (Er endnu ikke afgjort men ligaen føres af Wisla Krakow), BATE Borisov (Hviderusland) og afhængig af om det bliver Levski Sofia eller CSKA Sofia der vinder den Bulgarske liga kan vi løbe ind i enten CSKA Sofia fra Bulgarien (Hvis de vinder mesterskabet) eller Maccabi Haifa (Israel) hvis Levski Sofia vinder i Bulgarien.

    Ovenstående er naturligvis forudsat favoritsejre i alle kampe.

    Værd at bemærke er at taberne i 3. kvalifikationsrunde træder ind i Europa Leagues 4. kvalifikationsrunde mens taberne i 4. kvalifikationsrunde træder direkte ind i Europa Leagues gruppespil.

    Så vi må vel konkludere at det fra næste sæson, nok ikke bliver let, men ihvertfald lettere at løse billet til det forjættede land.

    En sidebemærkning kan så være at det i stedet kan blive ret svært at kvalificere sig til Europa League da sorteper'erne fra CL (2., 3. og 4. pladser fra lande som ikke direkte kvalificerer sig til CL-gruppespillet) nu skal kæmpe om pladserne der.

    Tak til: http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/index.html

    EDIT: Der er lodtrækning til 2. og 3. kvalifikationsrunde den 22. juni, og til 4. kval. den 7. august!


    Vi ses på søndag i PARKEN, til pokalhejsning og fest!

    /Trier - Som glæder sig til CL-Kval i næste sæson
    Sidst redigeret af Trier : 25.05.09 kl. 09:02

  2. De følgende 10 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    790

    Re: FCK i Europa 2009/10

    Tak for den rigtig fine gennemgang. Det ser jo næsten helt overskueligt ud;-)
    #1


  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    32

    Re: FCK i Europa 2009/10

    Endnu en tilføjelse: Hvis resultaterne i de øvrige kvalifikationskampe flasker sig så er der faktisk en mulighed for at FCK kan komme i 3. seedningslag til gruppespillet.

    /Trier

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    286

    Re: FCK i Europa 2009/10

    Godt arbejde.

    Det kan godt være det stadig ikke er nemt at komme i Champions League, men jeg vil da vurdere det som nemmere end dengang man skulle igennem de helt store hold, medmindre man er svineheldig som AAB

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    143

    Re: FCK i Europa 2009/10

    Hehe ja , AaB's tilgang til Champions League findes ikke lettere. Men ja, i forhold til hvordan det altid har været, så er det nu meget lettere at komme i Champions League gruppespillet.

    Men hvordan ser det så ud i det der hedder "Non-Champions" ??
    Er det så de hold der endte på 3.-4. pladsen , også i de store ligaer der kommer i den?
    Så er der jo laaangt større mulighed for at komme i gruppespillet, ved at være under "Champions" ???

    Hvis i forstår mig ret...

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: FCK i Europa 2009/10

    ›Endnu en tilføjelse: Hvis resultaterne i de øvrige
    ›kvalifikationskampe flasker sig så er der faktisk en mulighed for
    ›at FCK kan komme i 3. seedningslag til gruppespillet.


    Men håb nu ikke for meget. For med Herthas nærmest Brøndby'sk pinlige nederlag til Karlsruhe har vi nu også Stuttgart at slås med. Tar vi de to 4. kvalrunder, så kan vi kun håbe på Olympiakos i vores egen der skal ryge ud og i den anden er der efter alt at dømme ikke ét eneste hold der har lavere koefficient end os - så der skal dobbelt-overraskelser til hvis der skal flyttes nogen bjerge.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    470

    Re: FCK i Europa 2009/10

    ›Endnu en tilføjelse: Hvis resultaterne i de øvrige
    ›kvalifikationskampe flasker sig så er der faktisk en mulighed for
    ›at FCK kan komme i 3. seedningslag til gruppespillet.


    Men håb nu ikke for meget. For med Herthas nærmest Brøndby'sk
    pinlige nederlag til Karlsruhe har vi nu også Stuttgart at slås
    med. Tar vi de to 4. kvalrunder, så kan vi kun håbe på Olympiakos
    i vores egen der skal ryge ud og i den anden er der efter alt at
    dømme ikke ét eneste hold der har lavere koefficient end os - så
    der skal dobbelt-overraskelser til hvis der skal flyttes nogen
    bjerge.
    Jeg kan godt leve med at være useeded i CL. Det klart vigtigste må være, at vi nu får nemmere adgang

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    615

    Re: FCK i Europa 2009/10

    hvis man ønsker at se seedningerne kan de ses her seedning

    som det er nævnt i det fremragende oplæg ser modstanden frem mod gruppespillet ikke skræmmende ud.

    en af de ændringer jeg ser som rigtig positiv er at vi ikke kan møde 2'ere fra de forskellige lande. det betyder meget for vores seedning. da man sagtens kan finde lande hvor 2'eren også har bedre koefficient. ikke liga vindere har deres egen kval
    written by Zeez

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    May 2008
    Indlæg
    105

    Re: FCK i Europa 2009/10

    Det her bør da give CL gruppespil, jeg ka ikke sætte finger på en eneste modstander som ville blive et decideret problem for os?

    Salzburg, Zagreb og Zürich er squ de "sværeste",
    ryger vi ikke til CL gruppespillet, blir jeg godt nok skuffet.

  13. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    811

    Re: FCK i Europa 2009/10

    ›Det her bør da give CL gruppespil, jeg ka ikke sætte finger på en
    ›eneste modstander som ville blive et decideret problem for os?

    ›Salzburg, Zagreb og Zürich er squ de "sværeste",
    ›ryger vi ikke til CL gruppespillet, blir jeg godt nok skuffet.

    Jeg kan kun sige det en gang JIIIIINNNNNNNNNXXXXXXXXXX!!!!! !!!!!!

    Hvis folk tror vi får en badeferie til CL, så bliver de da slemt skuffet.

    Jeg tror ikke det bliver en badeferie, lad nu kampene begynde vi har før dummet os imod de på papiret lette modstandere.

    /Jesper
    cossie's Avatar


  14. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: FCK i Europa 2009/10

    ››Det her bør da give CL gruppespil, jeg ka ikke sætte finger på en
    ››eneste modstander som ville blive et decideret problem for os?
    ››
    ››Salzburg, Zagreb og Zürich er squ de "sværeste",
    ››ryger vi ikke til CL gruppespillet, blir jeg godt nok skuffet.

    ›Jeg kan kun sige det en gang JIIIIINNNNNNNNNXXXXXXXXXX!!!!! !!!!!!

    ›Hvis folk tror vi får en badeferie til CL, så bliver de da slemt skuffet.

    ›Jeg tror ikke det bliver en badeferie, lad nu kampene begynde vi
    ›har før dummet os imod de på papiret lette modstandere.

    Zagreb, Zürich og Salzburg synes jeg bestemt ikke er hold som man bare kan vifte væk som relativ let modstand! Det er hold som i relativt små fodboldnationer, ligesom DK, har udmærket sig gennem årene. Alt andet lige vil jeg mene at FCK er på niveau med disse hold men så heller ikke mere. At vejen er blevet nemmere er helt sikkert, men en sikker billet er det næppe.

  15. De følgende 5 brugere er enige:

  16. #12
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    Re: FCK i Europa 2009/10

    ›››Det her bør da give CL gruppespil, jeg ka ikke sætte finger på en
    ›››eneste modstander som ville blive et decideret problem for os?
    ›››
    ›››Salzburg, Zagreb og Zürich er squ de "sværeste",
    ›››ryger vi ikke til CL gruppespillet, blir jeg godt nok skuffet.
    ››
    ››Jeg kan kun sige det en gang JIIIIINNNNNNNNNXXXXXXXXXX!!!!! !!!!!!
    ››
    ››Hvis folk tror vi får en badeferie til CL, så bliver de da slemt skuffet.
    ››
    ››Jeg tror ikke det bliver en badeferie, lad nu kampene begynde vi
    ››har før dummet os imod de på papiret lette modstandere.

    ›Zagreb, Zürich og Salzburg synes jeg bestemt ikke er hold som man
    ›bare kan vifte væk som relativ let modstand! Det er hold som i
    ›relativt små fodboldnationer, ligesom DK, har udmærket sig gennem
    ›årene. Alt andet lige vil jeg mene at FCK er på niveau med disse
    ›hold men så heller ikke mere. At vejen er blevet nemmere er helt
    ›sikkert, men en sikker billet er det næppe.

    Helt enig. Man kan have en fornemmelse af at DK har løftet niveauet i forhold til en del andre nationer efter sidste Euro-sæson, men det ville være rart med en bekræftelse af at det er sådan det forholder sig qua FCK der slår fx Salzburg, Zagreb, BATE, Nicosia (er det ikke dem med Fissas?) eller Zürich.
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    32

    Re: FCK i Europa 2009/10

    ›Hehe ja , AaB's tilgang til Champions League findes ikke lettere.
    ›Men ja, i forhold til hvordan det altid har været, så er det nu
    ›meget lettere at komme i Champions League gruppespillet.

    ›Men hvordan ser det så ud i det der hedder "Non-Champions" ??
    ›Er det så de hold der endte på 3.-4. pladsen , også i de store
    ›ligaer der kommer i den?
    ›Så er der jo laaangt større mulighed for at komme i
    ›gruppespillet, ved at være under "Champions" ???

    ›Hvis i forstår mig ret...

    Du har ret i at de hold som spiller i "Non-Champion"-linjen er 2., 3. og 4. pladser fra de store pladser.

    For nu at tage næste sæson som eksempel, så vil der i gruppespillet være 10 hold som har kvalificeret sig via kvalifikationsrunderne. Der er 5 fra "Champion"-linjen og 5 fra "Non-Champion"-linjen. Hvis vi kigger på 3. og 4. kvalifikationsrunde så vil der være i alt 20 hold i spil i "Champion"-linjen og 15 hold i "Non-Champion"-linjen.

    FCK's vej går som sagt igennem "Champion"-linjen, men de 15 hold som i "NON-Champions"-linjen skal kæmpe om 5 pladser er: Indtræder i 3. kvalifikationsrunde: Shaktar Donetsk, Sporting Lissabon, Celtic, Anderlecht, Nr 2 i Grækenland, Nr 2 i Tjekkiet, Nr 2 i Rumænien, Nr 2 i Tyrkiet, FC Twente og Dinamo Moskva - Indtræder i 4. kvalifikationsrunde: Arsenal, Lyon, VfB Stuttgard, Nr 4 i Italien og Nr 4 i Spanien. De 5 hold der taber i 3. kval-runde går direkte ind i Europa League's 4. kval-runde og de 5 der taber i 4. kval-runde træder ind i Europa League's gruppespil.

    Lad os prøve at se hvordan tingene kunne se ud, hvis FCK skulle spille Europa League i næste sæson (Hvilket i for sig sagtens kan ske, hvis vi taber en kval-kamp til CL).
    FCK har en koefficien i næste sæson på 26.890 point.
    Jeg gider ikke kigge på 1. og 2. kval-runde, for her spiller vi ikke alligevel (Må også anses for "Walk-over"-kampe)
    I 3. kvalrunde ligger grænsen for seedede og useedede hold på mellem 7.292 og 8.565 point, hvilket betyder at FCK ville møde en på papiret svagere modstander (Ingen ben i det).
    I 4. kval-runde ligger seednings-grænsen mellem 11.525 og 25.000, hvilket betyder at FCK med 99% sikkerhed vil være seedede, og dermed møde en svagere modstander. Men for de øvrige danske hold ser det således ud:
    Aab har 24.890 point og vil derfor med stor sansynlighed være seedede, OB har 12.890 point og har nok en 50/50 chance for en seedning, de unævnelige har 10.890 point og vil derfor med stor sansynlighed ikke være seedede og hvad angår Randers FC så vil de ikke engang være seedede i 3. kval-runde.

    Konklusion: Hvis tingene går som det skal, ifølge papiret, så vil Danmark i næste sæson få en deltagelse i hovedturneringer som ser således ud:
    CL-Gruppespil: FCK
    EL-Gruppespil: Aab og OB

    De tissegule vil tabe i 4. kval-runde til EL og Randers i 3. kval-runde til EL.

    Da jeg startede dette indlæg var mit indtryk faktisk at det ville blive betydelig sværere for danske hold at kvalificere sig til Europa League end det var tilfældet i UEFA-Cuppen, men nu hvor jeg har analyseret det lidt nærmere ser det ikke ud at blive et kæmpe problem. Jo jo bevares vi risikerer at trække nogle sværere hold i 4. kval-runde til EL, men stadig hold som på papiret er svagere.

    Håber ikke min udredning er fuldstændig volapyk?

    /Trier

  19. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    206

    Re: FCK i Europa 2009/10


    ›Helt enig. Man kan have en fornemmelse af at DK har løftet
    ›niveauet i forhold til en del andre nationer efter sidste
    ›Euro-sæson, men det ville være rart med en bekræftelse af at det
    ›er sådan det forholder sig qua FCK der slår fx Salzburg, Zagreb,
    ›BATE, Nicosia (er det ikke dem med Fissas?) eller Zürich.
    Men er det ikke lige den type hold vi har bevist vi er 'overlegne'? Brugge, Celtic (:-P), Lens, Beitar, FC Mockbæ Osv. Hold på samme, eller bedre niveau end de ovennævnte. Bevares, ikke alle vores sejre var lige sikre, men de var der.

    Alt andet end CL gruppespil er en katastrofe!
    6

  20. #15
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: FCK i Europa 2009/10

    ›Men er det ikke lige den type hold vi har bevist vi er
    ›'overlegne'? Brugge, Celtic (:-P), Lens, Beitar, FC Mockbæ Osv.
    ›Hold på samme, eller bedre niveau end de ovennævnte. Bevares,
    ›ikke alle vores sejre var lige sikre, men de var der.

    ›Alt andet end CL gruppespil er en katastrofe!


    Njah vi ser igen og igen at den måde man slår FCK er ved at være aggressive på boldholderen og udfordre teknikken. Det kræver INDSATS. Af samme grund havde vi det en del lettere mod Benfica og Celtic end vi havde det mod Beitar, fordi vores offensiv samtidig heller ikke altid gør det så godt hvis der står et kompakt forsvar. Der er spillere der kan score mål man bare ikke kan gøre noget ved (og dem har de små hold naturligvis ikke), men hvis det er OS der er favoritterne er jeg altid nærvøs om vi nu er sat ordenligt op til kampen for ikke nok med at det kræver indstilling og disciplin at slå os, men det kræver det samme fra os hvis vi skal ha succes. Klassisk Ståle.

    Ikke at jeg er utilfreds med at være seedet - men med førnævnte i baghovedet føler jeg aldrig at vi kan lave en walk-over. Aberdeen havde lige så meget at gøre med at de spillede os rigtigt som at tingene "bare gik galt" for os. Vores track record mod hold fra lavere seedningspuljer i europæiske gruppespil er jo langt fra overbevisende.

    Lidt on-topic: Når denne sæson er færdig for FCK rent europæisk - dvs efter kommende weekend - så vil jeg opsummere og lukke tråden. Så alt der handler om hvad der skal ske næste år med kvalifikationsrunderne bedes tages i den nye tråd...
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

Side 1 af 11 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 2009/10
    By Elver in forum De lange linier
    Svar: 176
    Sidste Meddelelse: 18.12.09, 15:42
  2. Europa League away-tråden 2009
    By RoyalFlush in forum De korte linier
    Svar: 37
    Sidste Meddelelse: 13.11.09, 10:26
  3. F.C. København kom i gruppe K i Europa League, 2009
    By Dét er humor in forum De korte linier
    Svar: 40
    Sidste Meddelelse: 03.09.09, 11:15
  4. Europa-Parlamentet: Valgbabe 2009
    By Mads740 in forum Diverse
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 17.05.09, 12:02

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •