Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 19

Emner: Ferie i Thailand

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Ferie i Thailand

    Jeg skal til Thailand august næste år med et par kammerater og kunne godt bruge lidt information. Vi vil gerne bo et sted der ikke er så gennemsyret turistet som jeg læser Phuket bla. er blevet, uden at skulle bo på landet men samtidig med muligheder for at komme til en by med natteliv og muligheder for at shoppe. Der skal ligeledes være muligheder for dagsaktiviteter såsom dykning, rafting og andet i samme boldgade.
    Vi har besluttet at bestille fly og hotel separat for at spare penge - hvor finder vi de billigste fly samt hoteller? Jeg synes at have læst at der kan være en del penge at spare ved f.eks. at flyve fra Tyskland eller Sverige.

    Alle råd og rejsefif modtages med kyshånd :)
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  2. #2
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Ferie i Thailand

    Hvad hoteller angår, kan jeg varmt anbefale booking.com Jeg har brugt sitet til at booke hoteller i dk, Sverige, Tyskland og Ungarn. F.eks. boede jeg på Hotel Imperial v. Vesterport til 616.-/nat for nylig. Well, det er noget under de ca. 1500.-/nat det ellers ville koste, havde jeg bestilt "normalt". Booking.com tilbyder 68000+ hoteller over hele verden. Det var ikke meget jeg kunne hjælpe med, men go' tur. :o) Mvh Kasper

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Ferie i Thailand

    Uden at huske hvad der er hvad er der forskel på vest- og østkysten når det kommer til nedbørsmængde i forhold til årstider. Det bør i mine øjne være det vigtigste parameter for det overordnede valg.

    God tur (og planlægning)!

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Ferie i Thailand

    Hvor I Thailand:
    Svært at anbefale noget bestemt, for det kommer an på hvad du præcis vil.
    Vedr. shopping, så finder du store butikscentre i Bangkok med mærkevarer, men det er ikke billigt. Du finder også rigtig billige kopi-varer i Bangkok, men det gør du også på alle de større feriesteder. Natteliv og de dagsaktiviteter du nævner er ligeledes på alle større feriesteder.
    Jeg ville dele turen op, så I tilbringer noget af tiden i storby - Bangkok - og noget af tiden på "feriested" - Koh Samui/Phi Phi/Phuket/lignende. I skal formentlig alligevel lande/mellemlande i Bangkok. Der er en del at se og opleve i Bangkok.
    Men kig på nettet og lån evt. nogle bøger på biblioteket, så du selv kan se hvordan stederne ser ud og se hvad du har lyst til. Brug desuden forummet på thailand.dk. Der kan du få svar på alt fra garvede Thailand-rejsende.

    Fly:
    Brug momondo.dk til flybilletterne. Her kan du både vælge udrejse fra DK, Sverige eller Hamburg og så se hvad der er billigst. Jeg tror dog det er begrænset hvad du kan spare ved at flyve fra Hamburg - specielt med tanke på at du så også lige skal til Hamburg først. Singapore Airlines og Thai Airways er vist de bedste (også Emirates, men de flyver kun fra Hamburg), men nok også dyrest. Du burde kunne finde nogle gode og forholdsvis billige billetter med KLM/Air France, Austrian Airlines eller SAS. De billigste er vist nok Aeroflot Russian Airlines, men deres flystyrt-statistik er heller ikke hel god.

    Hotel:
    Brug sawadee.com til at finde hoteller, når du har fundet ud af hvor i Thailand I vil bo. Klik på fx Koh Samui og vælg så hoteller i venstre side. Der er en oversigt over alle hoteller der er noget værd. Oversigten giver en god og overskuelig information om hvert hotel såsom præcis beliggenhed, priser, gæste-anmeldelser og ikke mindst billeder af stederne.
    Derudover vil jeg anbefale at bruge tripadvisor.com når I skal finde ud af hvilket hotel I vil bo på. Igen vælger du fx Koh Samui, og så får du en oversigt over alle hoteller rangeret efter tidligere gæsters anmeldelser. Virkelig brugbart! (i øvrigt også til at finde restauranter)
    Som Caligula76 siger ville jeg nok også bruge booking.com eller hotels.com til selve bookningen. Her kan du oftest finde billigere hotelpriser end på hotellernes egne hjemmesider.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    14

    Re: Ferie i Thailand

    Jeg har været i Thailand i juli/august (Bangkok, Chiang Mai, Koh Samui), og ja, det regnede da lidt mere end de gange jeg har været der i marts/april, men det var slet ikke noget problem. Det var mest et kraftigt regnskyl af ca. en halv times varighed, hvorefter det klarede op og blev godt vejr igen.

    Jeg bruger altid agoda.com til at bestille hoteller i Thailand. Jeg tjekker altid prisen på hotellerne på flere forskellige sider (inkl. hotels.com, booking.com og deres egen), og hver gang har agoda.com været billigst. Flere gange har vi desuden fået gratis opgradering eller gratis afhentning i lufthavnen. På siden er der tillige overskuelige reviews fra andre gæster, og ligesom MSP anbefaler jeg også, at bruge Tripadvisor til at dobbelttjekke hoteller. På Tripadvisor kan man også læse reviews af sevædigheder m.m.

    Mht. fly så ved jeg at Thai har kampagneperioder, hvor prisen sættes ned. Det er som regel i lavsæsonen, jeg mener det er i marts/april, juni, august og i starten af efteråret. Du kan evt. spørge hos et rejsebureau om de har et bud på hvornår de billigere billetter kommer i salg.

    Jeg er også enig i, at det er en god idé at dele ferien op, så I er forskellige steder. I skal helt sikkert ikke springe Bangkok over. Jeg synes, det er en fantastisk by! Det er generelt meget nemt at komme rundt i Thailand, og man kan flyve billigt indenrigs med Air Asia.

    God tur :-)

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    464

    Re: Ferie i Thailand

    Jeg var i Thailand fra 2. til 20. juli. Her besøgte vi Bangkok, Koh Samui, Phuket, Phi Phi og Pattaya - Phi Phi passer IMO bedst til det du efterspørger, og strandene er langt mere lækre end både Koh Samui og Phuket (og naturligvis Pattaya, som du kun skal besøge, hvis du ikke har noget imod at blive overfaldet af prostituerede bare du går ned af gaden).

    Flybilletterne fandt jeg direkte på www.emirates.com til små 2800,- tur/retur(!!!). Jeg skulle godt nok vente 10 timer i Dubai, men til de priser er det næsten ligemeget + man får set Dubai.

  8. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    2,174

    Re: Ferie i Thailand

    ›Jeg var i Thailand fra 2. til 20. juli. Her besøgte vi Bangkok,
    ›Koh Samui, Phuket, Phi Phi og Pattaya - Phi Phi passer IMO bedst
    ›til det du efterspørger, og strandene er langt mere lækre end
    ›både Koh Samui og Phuket (og naturligvis Pattaya, som du kun skal
    ›besøge, hvis du ikke har noget imod at blive overfaldet af
    ›prostituerede bare du går ned af gaden).

    ›Flybilletterne fandt jeg direkte på www.emirates.com
    ›til små 2800,- tur/retur(!!!). Jeg skulle godt nok vente 10 timer
    ›i Dubai, men til de priser er det næsten ligemeget + man får set
    ›Dubai.


    Hvor fløj du så fra? For mig at se er der ikke nogen billetter fra København?
    Mvh.,

    NewerNN.
    ----
    "FCK er vor tids svar på Yoyo'en, Buffalo-sko, Pokemon-kort eller Burberry halstørklæder."

  9. #8
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    464

    Re: Ferie i Thailand

    Nej, undskyld, det glemte jeg at nævne - jeg fløj fra Hamburg, som jo ikke koster alverden i tog :-)

  10. #9
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Ferie i Thailand

    Prøv eventuelt at spørge på et kampsportsforum som for eksempel martialarts.dk da en del muay thai-udøvere har været flere gange dernede for at træne. De plejer at have god styr på hvor du kunne finde lækre steder uden alt for mange turister.

  11. #10
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Ferie i Thailand

    Tak for de mange fantastiske indlæg og de go'e links der er helt sikkert noget jeg skal have kigget på :) Mht. seværdigheder og aktiviteter er der noget i kan anbefale som man bare må se? Og hvad med de her Full Moon festivaler hvor og hvornår finder disse sted?
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  12. #11
    Snavs Slettet

    Re: Ferie i Thailand

    Hej,

    Det er jo ikke fordi der ikke er tråde om alt mulig andet, og det er jo diverse-forummet. Men jeg poster et link til en debatside om Thailand. Jeg formoder de ved en anelse mere om det du efterspørger, end tilhængere af et fodboldhold.

    http://thaiforum.dk/forum/index.php

  13. #12
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Ferie i Thailand

    Full moon festival er på øen Koh Phangan. Det er nok nemmest at flyve til Koh Samui og så sejle derfra til Koh Phangan. Se mere her: http://fullmoonparty-thailand.com/

    Når I er i Bangkok skal I prøve at spise på restauranten Sirocco. (google det) Reservation nødvendig.

    Som jeg også skrev i første indlæg (og som Snavs skriver nu), så brug forummet på thailand.dk. Der kan du få svar på alt.

  14. #13
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Ferie i Thailand

    Forummet på thailand.dk virker fornuftigt - tak for linket :)
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  15. #14
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    626

    Re: Ferie i Thailand

    Hvis du er til en lidt mere stille, men god ferieoplevelse kan Koh Tao anbefales - øen ligger i samme område som Samui og Phangang. Der er bl.a. rigtig gode dykning -og snorklemuligheder og nattelivet er også godt (men ikke så vildt som fx Phangang). Her et godt shot fra østkysten af øen


    Mht de her Full/Half/Black what ever moon-parties på Phangang, så er det ikke noget jeg ville rejse efter. Nuvel, de kan være en spøjs oplevelse, men der foregår også ubehagelige ting, en del folk er på stoffer mv. De store templer, kongepaladset og statuer i Bangkok er flotte og absolut værd at se, ligesom nattelivet på de dyre natklubber i byen er sindsygt (noget af vildeste jeg har prøvet) - og rigtig sjovt. Prisniveauet dér er nogenlunde som i København.

    Hr. Stena
    Sidst redigeret af Hr. Stena : 06.08.09 kl. 08:31
    Få koll på hvad der er prol
    http://whitetrashoftheday.blogspot.com/

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #15
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    27

    Re: Ferie i Thailand

    Da jeg tog til Thailand i foråret sparede jeg ca 2000 kr på fly-prisen ved at flyve med startours charterfly i stedet for billigste rutefly. Det var fra CPH. Fordel: Direkte til Bangkok uden mellemlanding.
    Ulempe: Charterhelvede, hvor man skal betale for alt ombord inklusiv vand. Men det hjælper at tænke på, hvad man sparer og hvor hurtigt man kommer frem. Og så er det selvfølgelig billigere at betale 25 kr for en flaske vand end 2000 ekstra for billetten.
    Og den væsentligste ulempe er at turen kun kan købes i hele uger som passer med charterturene. Dvs 1, 2 eller 3 uger.

    Senere har jeg fundet ud af. at det kan betale sig at bestille via startours svenske netsite (med afgang fra CPH) hvor det pga af kursen er billigere. Hvis du er medlem af forbrugsforeningen er der % at hente på den danske side.

    God tur

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ferie i Talien
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 27.01.03, 23:50

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •