Side 1 af 8 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 119

Emner: Savner du spænding? Følg med i Jumboligaen!

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Savner du spænding? Følg med i Jumboligaen!

    Den seneste tids udvikling i Superligaen har fået flere til at rynke på næsen eller sågar rulle med øjnene over manglen på spænding.

    Efter min vurdering er dette udelukkende et udtryk for mangel på fantasi. Jeg vil vove den påstand at man med nogle enkle kunstgreb fuldstændig kan genskabe den spænding og dramatik, der kendetegnede Superligaen for få år tilbage. Jeg vil gerne præsentere:

    Jumboligaen!

    Jumboligaen er en række på 11 hold, der møder hinanden tre gange i løbet af en sæson. På grund af det ulige antal hold, er der en oversidder i hver runde. Hvert hold kommer dermed til at spille 30 kampe.

    Vinderen af Jumboligaen modtager nationens hyldest og får lov at spille CL-kvalifikation, men det er en svær vej til UEFA's fineste turnering, da man skal op mod top 3/4-hold fra de stærkeste lande (ligesom i gamle dage). Nummer to og tre i Jumboligaen får lov at spille om kvalifikation til Europa League (ligesom i gamle dage). De to dårligst placerede hold i Jumboligaen rykker ned i 1. division (ligesom i gamle dage).

    Som det ses, er Jumboligaen ikke stort forskellig fra Superligaen, der er bare ét hold færre blandt deltagerne.

    I årets Jumboliga er der allerede afviklet 13 spillerunder, og ligaen må på dette tidspunkt regnes for en af de absolut mest spændende og jævnbyrdige i hele Europa:

    Kode:
     #  Klub              K  V U T Mål   Pt.
    ----------------------------------------
     1. FC Midtjylland    12 6 3 3 21-10 21  CL-kval
     2. Brøndby IF        12 5 4 3 20-16 19  EL-kval
     3. Lyngby BK         12 5 3 4 19-20 18  EL-kval
     4. OB                10 5 2 3 17-12 17  *+
     5. AC Horsens        12 5 2 5 10-15 17
     6. Sønderjyske       11 5 1 5 13-13 16  *
     7. FC Nordsjælland   12 4 3 5 14-16 15
     8. Esbjerg           12 3 5 4 16-20 14
     9. Silkeborg         11 3 4 4 15-16 13  +
    10. Randers FC        12 2 7 3 13-16 13  Nedrykning
    11. AaB               12 3 2 7 13-18 11  Nedrykning
    
    [* = OB møder Sønderjyske i aften]
    [+ = OB og Silkeborg har været oversiddere i to runder]
    Som stillingen viser, har samtlige 11 hold stadig guldmedaljerne inden for rækkevidde, og der er ingen der kan vide sig sikre for nedrykningsspøgelset! Kun 10 point skiller nummer 1 fra nummer 11.

    Jeg forestiller mig at vi kan bruge denne tråd til at følge Jumboligaen frem til den spændende afgørelse til sommer. Der er masser af emner at bruge tid på, fx:

    • Opdatering af stillingen i Jumboligaen
    • Hvem holder du med i Jumboligaen?
    • Hvem tror du tager medaljepladserne og nedrykningsnitter i Jumboligaen?
    • Hvad bliver udfaldet af de enkelte kampe i Jumboligaen?
    • Hvem tror du bliver årets profil/topscorer i Jumboligaen?
    • Hvor kan man se kampene i Jumboligaen?

    Jeg kan røbe at næste rundes program i Jumboligaen ser ud som følger:

    Randers FC - AaB
    AC Horsens - FC Midtjylland
    Sønderjyske - Silkeborg
    Esbjerg - Brøndby IF
    FC Nordsjælland - OB
    (Lyngby BK er oversidder)

    Det eneste der er decideret uønsket i Jumboliga-tråden er alle former for ammestuesnak om jinx, overtro, hybris osv.

    Lad dækningen af Jumboligaen begynde!

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Savner du spænding? Følg med i Jumboligaen!

    Stor STOR humor! :o)

    Personligt regner jeg med at Odense BK finder formen og hiver guldet hjem i ligaens første sæson.
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Savner du spænding? Følg med i Jumboligaen!

    Jeg vil da gerne kvittere for denne - skal vi bare kalde det pusighed :-) - og assistere med mine egne forhåbninger/forventninger til udfaldet:

    1) Randers og Aab bytter plads med Horsens og SønderjyskE (forhåbninger).
    2) OB får vendt skuden og tager guldet (forventning).
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    271

    Re: Savner du spænding? Følg med i Jumboligaen!

    Jeg holder klart med Drengene Fra Vestegnen! Som den eneste Ægte københavnerklub i Jumboligaen (Lyngby er en forstad!!) håber jeg de kan udnytte de flotte takter de viste i weekenden, så vi for alvor kan få bevist at der ingen krise er! INGEN!

    Brøndby IF - Hele Jumboligaens Stolthed!!

    Mvh,
    Ask

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    304

    Re: Savner du spænding? Følg med i Jumboligaen!

    Jeg tror desværre de der midtjylland træk det længste jumboliga strå (billigt bud i know), mens mit personlige ynglings jumboliga hold må være Aab.

    Jeg holder på at topscoren bliver frank kristensen, han har vist en ualmidelige skarp jumbonæse, stærkt efterfulgt at jumboligaens helt store overraskelse Kim Aabech.

    Frank slutter iøvrigt på 16 scoringer, og Kim må nøjes med anden pladsen og 14 scoringer.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    Re: Savner du spænding? Følg med i Jumboligaen!

    Tabellen lyver. Brøndby ER de sande Jumbomestre.
    Mvh.
    Maarum

    Angreb: Kolfuss Glasbein (Reykjavik) -- Mfumle Notembo (Alkmaar)
    Midt: Inge Bjørnebrygg (Lyn) -- Heinz Niemahls (R/W Essen) -- Nema Talenta (NK Rijeka) -- John Longshot (Motherwell)
    Forsvar: Sebastian Altmann (Salzburg) -- Manuel Carta Roja (Mallorca) -- Gulbis Panikaa (Tallinn) -- Andreas Chanslöst (IFK)
    Målmand: Droop van Saebehand (Willem II)

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #7
    Tilmeldingsdato
    Mar 2008
    Indlæg
    392

    Re: Savner du spænding? Følg med i Jumboligaen!

    Bare for at give spændingen endnu et hak, gives der i Jumboligaen fra tid til anden et point til oversidderen. Pointene deles tilfældigt ud, og indtil videre har kun Silkeborg og bundproppen Aab været heldig at få et sådan joker-point.

    Personligt vandt Randers lidt min sympati, da det med en uhørt slutspurt sidste år lykkedes at undgå nedrykning til første division, og dermed opnå endnu en sæson i Jumboen. OB er vel den objektive favorit, men med det felt kan alt ske.

    /Jacob. -Som ser frem til en Jumboliga med spænding helt frem til sidste spilledag.
    Række 23 - Du skal ikke komme her og blive væk.
    Jinx's Avatar

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #8
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Savner du spænding? Følg med i Jumboligaen!

    ›Bare for at give spændingen endnu et hak, gives der i Jumboligaen
    ›fra tid til anden et point til oversidderen. Pointene deles
    ›tilfældigt ud, og indtil videre har kun Silkeborg og bundproppen
    ›Aab været heldig at få et sådan joker-point.

    Den udlægning må bero på en misforståelse!

    Som du kan se på stillingen, har AaB fået 11 point i Jumboligaen, mens Silkeborg har fået 13. Altså ingen jokerpoint her.

    Hvis man er mere konkret tænkende af natur og har det svært med abstraktioner, kan man forestille sig det sådan, at oversidderen i hver runde i virkeligheden spiller mod et uovervindeligt spøgelseshold, og at oversidderen altid taber mod denne uhyggelige modstander.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  11. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Re: Savner du spænding? Følg med i Jumboligaen!

    Hvis dette kan kan få lov til at være den jinx-fri tråd, så kan man anføre at i den teoretiske konstruktion, der består af en 12-holds jumboliga med deltagelse af F.C. København, står F.C. København i følge min serviet-matematik i øjeblikket til at hæve trofæet omkring den 10. april, hvis tendensen holder. Det vil sige knap to måneder før ligaen slutter primo juni.

    mvh
    Martin CX

  12. #10
    Tilmeldingsdato
    Mar 2008
    Indlæg
    392

    Re: Savner du spænding? Følg med i Jumboligaen!

    Den udlægning må bero på en misforståelse!

    Som du kan se på stillingen, har AaB fået 11 point i Jumboligaen,
    mens Silkeborg har fået 13.
    Armen så halter gevinstuddelingen. Thi det i så fald risikeres, at stillingen i toppen af Jumboen efter sidste kamp, ikke er lig med de i europæiske turneringer deltagende hold. Ligesom nedrykningen til første division kan ramme nummer 9.

    Joker-pointene giver mest mening, hvis man skal kunne regne med gevinsterne. Ellers bliver det hele jo bare noget gøgl og pjat.
    Række 23 - Du skal ikke komme her og blive væk.
    Jinx's Avatar

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #11
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Savner du spænding? Følg med i Jumboligaen!

    ›Armen så halter gevinstuddelingen. Thi det i så fald risikeres,
    ›at stillingen i toppen af Jumboen efter sidste kamp, ikke er lig
    ›med de i europæiske turneringer deltagende hold. Ligesom
    ›nedrykningen til første division kan ramme nummer 9.

    Du mener at det dermed bliver en virtuel liga som ikke nødvendigvis har noget med den virkelige verden at gøre? Armen, nu må jeg bede om mine himmelblå :-)

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  15. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Savner du spænding? Følg med i Jumboligaen!

    ›Hvis man er mere konkret tænkende af natur og har det svært med
    ›abstraktioner, kan man forestille sig det sådan, at oversidderen
    ›i hver runde i virkeligheden spiller mod et uovervindeligt
    ›spøgelseshold, og at oversidderen altid taber mod denne
    ›uhyggelige modstander.

    Hvis vi nu forestillede os et uovervindeligt spøgelseshold, kunne det være at deres føring voksede på denne måde, runde for runde:

    1: nul points
    2: 0
    3: 1
    4: 1
    5: 1
    6: 1
    7: 4
    8: 4
    9: 4
    10: 7
    11: 10
    12: 12
    13: 14

    Men det er naturligvis utænkeligt, at en professionel liga i den pæne ende af Europa ville give fortabt og kollapse på den måde så kort inde i sæsonen.

    mvh,
    -smølle

  16. De følgende 6 brugere er enige:

  17. #13
    ZFDK er offline - vil hellere ha' en Star
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: Savner du spænding? Følg med i Jumboligaen!

    ›Men det er naturligvis utænkeligt, at en professionel liga i den
    ›pæne ende af Europa ville give fortabt og kollapse på den måde så
    ›hurtigt inde i sæsonen.

    Grotesk - intet mindre. Man kunne jo næsten tænke sig, at der var bestikkelse med i spillet, hvis det da endeligt forholdt sig sådan!!1 Men nu, da Jumboligaen har vundet min interesse, vil jeg da gerne dele mit jertehold med jer andre.

    Klubben hedder Brøndbyernes Idrætsforening af 1964 - men bliver i daglig tale kaldt for enten Brøndby, eller BIF. Den blev til, da et par klubber ville gøre det bedste for deres fans og ledere, nemlig ved at slå sig sammen. IKKE en fusion - men blot en ganske almindelig sammenlægning, i modsætning til visse andre. Det er en sand arbejderklub, med rødderne solidt plantet i vestegnens muld. Her er ingen vigtigere end andre, alle hjælper til fordi de vil og derfor er vores fans også engageret - ikke blot med sindet, men også med hjertet, fordi de afleverer så meget af deres hårdt tjente fritid til klubben - derfor er vores motto også: "Ingen over klubben!" Her er ingen pengegriske gribbe, der ved enhver lejlighed malker pengene ud af klubbens fans - vi yder alle vort til gavn for fællesskabet!
    Det sportslige har desværre været nede i en periode, på grund af nogle jerteløse lejesvende, der var fucking lort - de anede ikke en hujende fis om, hvordan man kæmper med gejst og vilje for sin klub! Men nu er skuden vendt! Så sent som i sidste runde spillede vi en pragtkamp, mod et af ligaens sværeste hold - og vandt sikkert! Så nu er vi på sikker sejrskurs mod guldet, der kommer hjem i år! Selv på en mørk efterårsaften som i går, der lyste stoltheden gennem mørket, så Benny (ja, det er ham der passer lysene på stadion) var nødt til at dæmpe belysningen, så hverken spillerne, dommerne eller vores stolte fans blev blændet!

    Jeg håber mange af jer vil slutte sig til mig og kæmpe på tilskuerpladserne - hvor vi forøvrigt bliver kaldt helvede i nord, på grund af vores stolte sange - så hele Danmarks Brøndby atter engang kan indtage mesterskabstronen*!

    Med jertelig hilsen
    ZFDK

    * nu har vi faktisk en del gange vundet enten hjemme- eller udebanemesterskabet, så det viser jo bare hvor hårdt kæmpende drengene i gult og blåt er!
    Sidst redigeret af ZFDK : 25.10.10 kl. 15:58

  18. Den følgende bruger er enig i dette:
    Leo

  19. #14
    Tilmeldingsdato
    Mar 2008
    Indlæg
    392

    Re: Savner du spænding? Følg med i Jumboligaen!

    Du mener at det dermed bliver en virtuel liga som ikke
    nødvendigvis har noget med den virkelige verden at gøre? Armen,
    nu må jeg bede om mine himmelblå :-)
    Det kunne det trods alt aldrig falde mig ind, at antyde. Jeg påpeger bare, at hvis nedenstående regel-opsumering stadig står til troende, så halter dit argument mod joker-pointene.

    -Af samme grund synes jeg i øvrigt stadig, at de er en glimrende løsning på dét lille dilemma.
    Vinderen af Jumboligaen modtager nationens hyldest og får lov at spille CL-kvalifikation, men det er en svær vej til UEFA's fineste turnering, da man skal op mod top 3/4-hold fra de stærkeste lande (ligesom i gamle dage). Nummer to og tre i Jumboligaen får lov at spille om kvalifikation til Europa League (ligesom i gamle dage). De to dårligst placerede hold i Jumboligaen rykker ned i 1. division (ligesom i gamle dage).
    Række 23 - Du skal ikke komme her og blive væk.
    Jinx's Avatar

  20. #15
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    809

    Re: Savner du spænding? Følg med i Jumboligaen!


    Kode:
    #  Klub              K  V U T Mål   Pt.
    ----------------------------------------
    1. FC Midtjylland    12 6 3 3 21-10 21  CL-kval
    2. Brøndby IF        12 5 4 3 20-16 19  EL-kval
    3. Lyngby BK         12 5 3 4 19-20 18  EL-kval
    4. OB                10 5 2 3 17-12 17  *+
    5. AC Horsens        12 5 2 5 10-15 17
    6. Sønderjyske       11 5 1 5 13-13 16  *
    7. FC Nordsjælland   12 4 3 5 14-16 15
    8. Esbjerg           12 3 5 4 16-20 14
    9. Silkeborg         11 3 4 4 15-16 13  +
    10. Randers FC        12 2 7 3 13-16 13  Nedrykning
    11. AaB               12 3 2 7 13-18 11  Nedrykning
    
    [* = OB møder Sønderjyske i aften]
    [+ = OB og Silkeborg har været oversiddere i to runder]
    Undskyld jeg siger det men den liga ser fandeme kedelig ud! Den mangler en klub, som man kan identificere med - en klub der repræsenterer hovedstaden med dens natteliv, attraktioner og kultur. Hvis nogen siger at hovedstaden er repræsenteret af Bif, Lyngby eller FCN vil jeg betragte dem som udenfor pædagogisk rækkevidde! ;D

    Jeg holder klart med Drengene Fra Vestegnen! Som den eneste Ægte københavnerklub i Jumboligaen (Lyngby er en forstad!!) håber jeg de kan udnytte de flotte takter de viste i weekenden, så vi for alvor kan få bevist at der ingen krise er! INGEN!

    Brøndby IF - Hele Jumboligaens Stolthed!!

    Mvh,
    Ask
    Skam dig! I mine øjne betyder din sympati - selv i en teoretisk situation - at du har forrådt FC København.

    Når det er sagt vil en 3-5.plads for Bif gøre krisesnak hysterisk, ligesom den har været hidtil. Bif er et midterhold, at mange så ikke har forstået det er bare sørgeligt, men lægger forhåbentligt et større pres på dem ;D

    Undskylder for min negativitet i en tråd, som er baseret på at folk skal more sig!

    Mvh.
    Steffen

  21. De følgende 5 brugere er enige:

Side 1 af 8 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Følg kampen mod Rosenborg live...
    By René Duedam in forum Bazar
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 03.03.05, 20:22
  2. Følg kampen på P3!
    By Spoom in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 08.04.04, 08:48
  3. Løns: Følg reglerne
    By kurt Strand in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 27.08.03, 23:10

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •