Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 19

Emner: Brætspil online

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    838

    Brætspil online

    Hvis titler som "Carcassonne", "Settlers" og "Kardinal&konge", kan bringe tanker frem om ydmygende sejre over vennerne, er dette helt sikkert en side, du vil sætte pris på:
    http://www.brettspielwelt.de/gate/jsp/base/index.jsp

    Ovenstående og 40+ andre titler på brætspil af forskellige typer kan spilles gratis online med ligesindede. Eneste minus er, at mange ombord er tyskere, men de kan nu (som regel) godt overtales til at snakke engelsk...

    Se evt. følgende link for fremgangsmåde for installation, registrering etc...
    http://www.clanplaid.net/forums/game...x.cgi?read=816

    Eller gå direkte til installation her:
    http://www.brettspielwelt.de/de/Community/download.html

    Her er lige et hurtigt link til newbies for reglerne i grundversionen, omend scoring af farmers med fordel kan gøres på anden vis i BSW, da der ligger en programmeringsfejl og lurer i den oprindelige metode...:
    http://globetrotter.crosswinds.net/i...s/eCarcas1.htm

    Og endnu et newbies-link med fordelingen af brikkerne i basis-pakken:
    http://russcon.place.org/RussCon/carcassonne/tiles.html


    Awesome, der benytter samme nick på brettspielwelt og ser frem til at tæve medFCKere i hvilket som helst spil... c",)
    Sidst redigeret af Awesome : 09.01.04 kl. 21:46
    Puma 19:29
    -smølle> Jeg føler det er væmmeligt når Awesome flere gange i en diskussion bruger hårde facts for at skyde mine argumenter ned.

    DiabloDiego#15 14:55
    Har man først mødt Awesome, vil et møde med en 6-benet dromedar med blinkende øjne og tørretumblere istedet for ører samt indbygget baldakin og brødrister i puklen, kun udløse et ligegyldigt skuldertræk.

  2. #2
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837
    ›Awesome, der benytter samme nick på brettspielwelt og ser frem
    ›til at tæve medFCKere i hvilket som helst spil... c",)

    Jeg er på! Hvilket tidspunkt frekventerer du dette site? ( & hvilket spil er dit fortrukne? )

    Mvh

    zebos
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    838
    ››Awesome, der benytter samme nick på brettspielwelt og ser frem
    ››til at tæve medFCKere i hvilket som helst spil... c",)

    ›Jeg er på! Hvilket tidspunkt frekventerer du dette site? ( &
    ›hvilket spil er dit fortrukne? )

    ›Mvh

    ›zebos

    Næste gang jeg er klar til brætspil kigger jeg efter dig i BBB - ovennævnte spil er klart mine 3 favoritter, men jeg er mere end åben for at lære nye... Ses, zebos...

    Awesome
    Puma 19:29
    -smølle> Jeg føler det er væmmeligt når Awesome flere gange i en diskussion bruger hårde facts for at skyde mine argumenter ned.

    DiabloDiego#15 14:55
    Har man først mødt Awesome, vil et møde med en 6-benet dromedar med blinkende øjne og tørretumblere istedet for ører samt indbygget baldakin og brødrister i puklen, kun udløse et ligegyldigt skuldertræk.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    838

    Yderligere info om brettspielwelt...

    På utallige opfordringer (nå ja, i hvertfald 2...) følger her en kort introduktion til selve brettspielwelt-sitet (mest om Carcassonne, men principielt gælder det alle spil)...

    Efter at have gennemført installationen som beskrevet i det første indlæg, er man principielt klar til at starte sin nye dårlige vane, men siden virker mildest talt temmelig uoverskuelig de første mange gange (bla. kan man pludselig befinde sig i et 3D-landskab, hvor hvert hus er et spillerum - YEIKES!); og aftaler man på forhånd at skulle spille med bekendte bruger man hurtigt alt for lang tid med bare at finde hinanden, so here goes nothing...

    Start her: http://www.brettspielwelt.de/gate/js...ation=en&sel=1

    Dette link fører direkte til en oversigt over alle de forskellige spil, der er at vælge imellem. Carcassonne vælges med "CC-Traders and builders" (de andre CC-relaterede er uden forskellige udvidelser, men dem kan man alligevel slå fra inde i spillet).

    Efter klik på "CC-Traders and builders" skiftes til en side, hvor man vælger, hvilket "rum" man vil spille i. Man kan selvfølgelig på forhånd bestemme, hvilket rum, man vil være i hvornår, men det nemmeste er nu, at én er udpeget til at bestemme, hvor man sidder - de andre vælger derefter blot et tilfældigt rum(!?) og bruger herefter kommandoen: /ghook "nick"
    (Dette kræver naturligvis at ALLE kender nicket på den, der vælger rum!!!)

    Det lyder måske mystisk, men det virker - efter valg af et tilfældigt rum via scrollbaren, popper der et mindre vindue op med en loadebar. En trediedel inde, popper et login-vindue op - udfyld det og vent til du ser et billede med et brætspilsbord.

    Nederst er der en kommandolinje - som der af og til er problemer med (return-tasten har det med ikke at virke!!!)
    Funker den, benyttes benævnte kommando /ghook.
    Eksempelvis, hvis jeg i forvejen har valgt et rum, skriver andre blot:
    /ghook Awesome
    Herved skulle vi gerne være samlet og kan tage den derfra...

    Virker Return-tasten ikke, må vi eventuelt via BBB (eller icq for ikke at afbryde de andre BBB-chatteres meningsløsheder...) blive enige om at vælge samme rum fra starten...

    Awesome

    P.S. Som det måske fremgår er der visse problemer med siden, men man lærer at omgå dem, og i det store billede betyder det intet når først man er hooked...

    P.P.S. Angående firewalls: Brettspielwelt benytter porten 7673 til at udveksle spildata - har jeg fået fortalt...
    Sidst redigeret af Awesome : 03.12.03 kl. 14:36
    Puma 19:29
    -smølle> Jeg føler det er væmmeligt når Awesome flere gange i en diskussion bruger hårde facts for at skyde mine argumenter ned.

    DiabloDiego#15 14:55
    Har man først mødt Awesome, vil et møde med en 6-benet dromedar med blinkende øjne og tørretumblere istedet for ører samt indbygget baldakin og brødrister i puklen, kun udløse et ligegyldigt skuldertræk.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    838
    Dette indlæg har 2 funktioner:

    1) Det er et forsøg på at finde ud af, hvornår de forskellige personager, der hidtil har udvist interesse, har mulighed for at være på Brettspielwelt og blive udsat for mine pædagogiske evner udi regelforklaring i det fantastiske spil Carcassonne (2-5 spillere) - hidtil er der tale om undertegnede plus:

    A(m), JesperN, Turbo, zebos

    Det vil af flere grunde være en klar fordel, hvis I opretter jer under samme nick på Brettspielwelt - og at I er oprettet inden introen starter (med eventuel download af Java og oprettelse tager denne del ca. 15 minutter)...

    En anden ting, der var smart, var hvis alle havde mulighed for at kommunikere eksternt via icq. I hvertfald med mig den første gang, hvis der opstår problemer med at finde hinanden - alternativt kan vi bruge BBB og samtidig forstyrre de andre sludrehoveder... c",)

    Alle behøver ikke at kunne samtidig, da jeg nok overlever at forklare det flere gange - meeeen mindst 2 ud over mig ad gangen, ville da være rart...

    2) Indlægget, der følger dette indlæg er ment som en slags skabelon for at undgå, at tråden bliver alt for lang og uoverskuelig - det er meningen, at hver især kun laver ét indlæg angående mulige tidspunkter (der så senere kan redigeres og opdateres af den enkelte)...

    Awesome
    Sidst redigeret af Awesome : 04.12.03 kl. 11:54
    Puma 19:29
    -smølle> Jeg føler det er væmmeligt når Awesome flere gange i en diskussion bruger hårde facts for at skyde mine argumenter ned.

    DiabloDiego#15 14:55
    Har man først mødt Awesome, vil et møde med en 6-benet dromedar med blinkende øjne og tørretumblere istedet for ører samt indbygget baldakin og brødrister i puklen, kun udløse et ligegyldigt skuldertræk.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    838
    Her ved jeg med sikkerhed, at jeg har mulighed for introduktion - når den er ovre, kan I spille med hinanden, kan I... ;o) :

    Onsdag d.10/12 kl.19 er hermed aftalt på skrift...

    Sidst redigeret tirsdag d.9/12
    Awesome
    Sidst redigeret af Awesome : 09.12.03 kl. 21:30
    Puma 19:29
    -smølle> Jeg føler det er væmmeligt når Awesome flere gange i en diskussion bruger hårde facts for at skyde mine argumenter ned.

    DiabloDiego#15 14:55
    Har man først mødt Awesome, vil et møde med en 6-benet dromedar med blinkende øjne og tørretumblere istedet for ører samt indbygget baldakin og brødrister i puklen, kun udløse et ligegyldigt skuldertræk.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,361
    Jeg er klar Tirsdag, måske Søndag men der kommer jo NFL kl 22.00 så det kommer an på hvor lang tid det tager.

    Hygge
    Klaus A

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    367
    Bedste net-brætspil må være Diplomacy, spillet uden held og tilfældigheder. Spilles pr. email når du selv har tid. Yahoo Groups har en masse spil kørende med folk fra hele verden og en rent dansk gruppe.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    838
    Citat Oprindeligt indsendt af BigL
    Bedste net-brætspil må være Diplomacy, spillet uden held og tilfældigheder. Spilles pr. email når du selv har tid. Yahoo Groups har en masse spil kørende med folk fra hele verden og en rent dansk gruppe.
    Diplomacy er et fantastisk spil, der dog efter min mening spilles bedst med 6 gode venner over en hel weekend som brætspil, mens en lille nips af en blondine vimser rundt og serverer iført en fransk stuepigeuniform - men hvad det har med resten af tråden at gøre, står jeg temmelig uforstående overfor...

    Awesome
    Sidst redigeret af Awesome : 05.12.03 kl. 15:32
    Puma 19:29
    -smølle> Jeg føler det er væmmeligt når Awesome flere gange i en diskussion bruger hårde facts for at skyde mine argumenter ned.

    DiabloDiego#15 14:55
    Har man først mødt Awesome, vil et møde med en 6-benet dromedar med blinkende øjne og tørretumblere istedet for ører samt indbygget baldakin og brødrister i puklen, kun udløse et ligegyldigt skuldertræk.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,361
    Buuuhhhh Quitter.

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    332
    I second that med endnu en BUUUUUUUUUUUUUUYAKASHA quitter!!

    Martin
    TKOV


    Citat Oprindeligt indsendt af A(m)
    Buuuhhhh Quitter.
    ----

    A(mp) 12:44
    enig med Paco!

    Paco 12:44
    Naturligvis! :-) Men som du ved har jeg altid ret!

  12. #12
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,361
    Hva' Awesome husk at tage en lur idag, så du ikke ligger og skrever når vi skal spille, ok ??

  13. #13
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,361
    I aften ved en 21.00 tiden hvis nogen gider spille.

  14. #14
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    838
    Muligvis også her. Det kræver blot, at min medkollegianer, der kigger forbi for at låne computeren, er stukket af inden da - men det tror jeg nu...

    Awesome
    Puma 19:29
    -smølle> Jeg føler det er væmmeligt når Awesome flere gange i en diskussion bruger hårde facts for at skyde mine argumenter ned.

    DiabloDiego#15 14:55
    Har man først mødt Awesome, vil et møde med en 6-benet dromedar med blinkende øjne og tørretumblere istedet for ører samt indbygget baldakin og brødrister i puklen, kun udløse et ligegyldigt skuldertræk.

  15. #15
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Revanchelysten?

    Skal vi have et sidste opgør 2003? Vinderen kan evt få lov at kalde sig Champ hele næste år.. ;-)

    Mvh

    zebos, der er meget opsat på revanche! :-)
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. FIFA 07 Online
    By Puma in forum Spil
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 25.03.07, 23:36

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •