Viser resultater 1 til 15 af 477

Emner: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

  1. #247
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    266

    Re: Anmeldelse: Helsingør Idrætspark

    ›Tak for linket og som jeg læser indholdet, er der jo INTET i
    ›vejen for at poste dene type billeder på dette forum.

    ›Men det er da sikkert rart at få slået fast inden hønserøven
    ›tager overhånd for andre *_^

    ›( med andre ord, fatter hat af ovenstående indlæg / link og relevansen ??? )

    Jeg forstår heller ikke hele dit indlæg, men jeg skal forsøge at svare.

    Fra et rent juridisk perspektiv kan du nok ikke udlede en sådan "INTET"-konklusion, som du lægger ud med. Dels fordi området ikke er klart reguleret, dels fordi de pågældende billeder nok kan karakteriseres som "situationsbilleder", og disse skal i udgangspunktet "være harmløse", hvis de offentliggøres på internettet uden samtykke. Til harmløse billeder regnes normalt ikke billeder af "besøgende på en bar, natklub, diskotek eller lignende".

    Da bl.a. seneste anmeldelse også er blevet postet andre steder på nettet (eller der er linket direkte til anmeldelsen fra andre steder), hvor man kender/genkender nogle af dem, der optræder i historien og på billederne i mindre flatterende situationer, så tænkte jeg, at det kunne være relevant at oplyse vores kære anmelderkorps om noget så kedeligt som gældende regler for deres gesjæft. Det er jo ikke sikkert, at de har tænkt i de baner.

    Men bortset fra det rent juridiske, som jo altså ikke er helt entydigt, så kunne linket måske medføre, at Sokken og venner gjorde sig nogle etiske overvejelser om, hvad de finder ok at poste. Ikke mindst i lyset af at en af de (går jeg ud fra) ufrivilligt medvirkende er blevet genkendt af venner/bekendte i lokalområdet, hvilket i sidelinie-regi har medført, at vedkommendes facebook-profil har været luftet i skakten. Det er måske her, du så er, skal vi sige befriende bramfri i din tilgang, og ikke mener, at man skal lade sig bremse af moralske skrupler eller hensyn til de sidste rester af en eller anden tilfældig persons integritet. Og måske har du ret. Og måske ser Sokken og venner sagen på samme måde som dig. Måske har de tilmed sikret sig samtykke til offentliggørelse af billederne, hvormed vores lille ekskurs i sandhed bliver overflødig. Men hvis de ikke har det, og hvis de ikke var bekendt med de vage retningslinjer på området, så kan de da i det mindste køre kvalificeret over for gult næste gang de beretter og illustrerer fra deres færd i jumboligaens subdivisioner.
    ♥ Santos ♥
    Strictly's Avatar

  2. De følgende 5 brugere er enige:


Threaded View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Vittigheder (eller forsøg derpå)
    By Martin in forum Diverse
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 26.08.11, 09:36
  2. VM-stadions
    By Sokken in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 09.12.09, 23:36
  3. Landskampene Danmark-Sverige & Letland-Danmark
    By kalaha in forum De korte linier
    Svar: 94
    Sidste Meddelelse: 17.06.07, 10:31

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •