Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 31 til 38 af 38

Emner: Min uforbeholdne status om CM 01/02

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    426
    Hejsa

    Jeg har surfet lidt på nettet og fundet en del anbefalinger af spillere til CM 01/02, som jeg lige har erhvervet mig. Kan nogle af- eller bekræfte følgende spilleranbefalinger.

    Jeg har forsøgt at rangordne dem med tanke på, at FCK skal kunne erhverve dem. Altså må en spiller højest koste £2,8 mio. og helst en del mindre (så der er råd til flere spillere - budgettet er vist på £15 i starten af spillet). Det er selvfølgelig bedst, hvis FCK køber unge spillere, der efter en sæson eller to kan sælges videre for mesterslanten, så FCK også kan udvikle sin økonomi.

    Sjovt nok har jeg spillet et par timer i går med FCK, og den gamle 00/01-stjerne svenske Bakir...(kan ikke huske, hvordan hans navn staves) sparker max. røv, selvom han ikke er blevet anbefalet af en eneste CM-side på nettet.

    Appropos FCK, så er Zuma suverænt dyreste FCK-spiller i starten (£4,8 mio.), men han er ikke videre god. Er Zuma en storklub værdig, sådan at han sidenhen kan sælges videre for mesterslanten (+ £10 mio.)?

    Her er spilleranbefalingerne. Er de helt i skoven?

    Målmænd
    1. Markus Prool - ? - ? (bliver bedste målmand i spillet. Topper som 26-årig)
    2. Franco Costanzo - £775k – River Plate (20 år)
    3. Andreas Isakson – £1-2 mio. – Djurgården (19 år)
    4. Mickael Landreau - £2,5-3 mio. – Nantes (22 år)
    5. Mark Brown – £1-2 mio. – Motherwell (20 år)
    6. Sebastian Frey - £3-5 mio. – Parma (21 år. lidt for dyr måske)

    Forsvarsspillere
    1. Christian Panucci - £2-4 mio. – Monaco (28 år)
    2. Isaak Okoronkwo - £1-2 mio. – Shaktar (23 år)
    3. Paolo Cannavaro - +£1 mio. – Verona (21 år)
    4. David Prutton - £2-4,5 mio. – Nottingham Forrest (19 år)
    5. Michael Carrick - £4-6 mio. – West Ham (19 år)
    6. Mario Göttlicher - £1-2 mio. – Mannheim (19 år)
    7. Steve Finnan - £2,5 mio. – Fulham (25 år)
    8. Titus Bramble – £2-4 mio. – Ipswich (20 år)
    9. Stefan Håkansson – £100-500k – Brønshøj (20 år)
    10. Carl Laurie - £10k – Hyde United (19 år)

    Midtbanespillere
    1. Julius Aghahowa – Shaktar - £2,5-3 mio. (19 år. Han er virkelig en stjerne spiller som alle hold kan bruge. Han kan spille hele midtbane og osse i angrebet. Han ligger op til mange mål og kan også lave en del selv.)
    2. Tiberiu Ghioane – £500k - Dinamo Kiev (Ännu en Rumän som kan bli nåt riktigt stort. Mycket bra pris)
    3. Kim Källström – Djurgården – £1,5 mio. (Ung spiller på 18 år. Rimelig billig. Rigtig god når han først får chancen.)
    4. Grégory Dufer - £2,3 mio. – Charleroi (21 år. En av Belgiens största framtidslöfte och är bara en tidsfråga innan en storklubb i Europa köper honom)
    5. Ji-Sung Park - £50k – Purple Sanga (20 år. Ji-Sung Park är troligtvist Sydkoreas största framtidslöfte)
    6. Khatibi – Iran (fantastisk spiller på trods af stats)
    7. Emil Debski – Dalum - £500.000 (Rigtig ung spiller på 16 år. Ser ikke ud af meget til at starte med, men tro mig, han bliver rigtig god på lang sigt! og jeg mener RIGTIG GOD!)
    8. Jairo Fernando Castillo – No club (Columbia) – free (God spiller på 23 år. Scorer mange mål.)
    9. Esben Hoff - £1,7 mio. – Odd Grenland (22 år. Espen Hoff är en framtidsman för Norsk fotboll har redan bra attribut.)
    10. Ednilson - £2,7 mio. – Benfica (20 år. Ett av Benficas största framtidslöfte, Har trots sin unga ålder redan en landskamp i meritlistan)
    11. William Leandersson – £50k – Mjällby (18 år. En mycket lovande svensk spelare som efter ca 5-6 år blir en av nyckelspelarna i Landslaget.)
    12. Matthew Etherington - £3,4 mio. – Tottenham (21 år. Får han utvecklas ett par år så kommer han bli ordinarie i landslaget.)
    13. Arien Robben - £2,8 mio. – Groningen (18 år. Arjen Robben är kanske det största framtidslöftet som finns i CM. Första säsongen har han en väntande flytt till PSV)
    14. Bennedict Vilakazi - £2,6 mio. – Orlando Pirates (20 år. Sydafrikas största talang i spelet, kommer spela i en toppklubb inom ett par år)
    15. Jereme Rothen – Monaco - £3,5 mio (23 år)
    16. Rade Prica – £500.000-1 mio. – Helsingborg (21 år)
    17. Ricardo Quaresma - £1,1 mio. – Sporting (17 år)
    18. Yossi Benayoun - £1 mio. – Maccabi Haifa (21 år)
    19. Diego Rivero – £500k – Chacarita (18 år)
    20. Magne Hoseth – £7,5 – Molde (20 år)
    21. Ole Talberg – £150k – Tromsø (17 år)
    22. Rafael van der Vaart - ? – Ajax
    23. Christian Bassades – £2,5-4,5 mio. – Newcastle – (28 år)


    Angribere
    1. Ernesto Farias – Estudiantes – £1,5 mio. (Han är helt enkelt den nya Crespo. Han är redan bra i början av spelet och om några år kommer han vara nyckelspelare i Argentinas landslag)
    2. Tó Maderia – lille klub i Portugal - £70-100K
    3. Pawel Brozek – Wilsa – £ 2,5-4 mio./180.000 (19 år. Ung spiller, god teknik, god til at drible, hurtig og meget målfarlig! En av Polens mest lovande spelare, han är ara 18 år och har redan fina attributer)
    4. Manolis Drosos – Kavala (Grækenland) - £300k (20 år. Det är många klubbar som jagar Manolis Drosos i början av spelet. Pass på!)
    5. Obafemi Akinwunmi Martins – No club – free (Obafemi Akinwunmi Martins är en spelare som öser in mål vart han än kommer)
    6. Angelo la Rosa – Pro Sestro – £100k (Ett stort italiensk framtidslöfte som efter ett par år blir en av dom bästa italienska spelarna.)
    7. Louis Saha (ser ikke umiddelbart god ud, men han bliver god!)
    8. Michael Chopra – Newcastle – £1,4 mio. (19 år. En av Newcastle riktigt stora talanger i spelet.)
    9. Jermain Defoe – West Ham - £5 mio. (20 år. Han är hyfsad i början men träna upp han så kommer Defoe bli en av Englands bästa spelare)
    10. Djibril Cisse – Auxerre - £3,5 mio. (19 år)
    11. Marius Niculae - Sporting - £5,75 mio. (20 år)
    12. Maxim Tsigalko – Dynamo Kiev - £1 mio. (18 år)
    13. Justin Georcelin – Northampton - £90k (16 år. Har stora möjligheter att bli den nya Owen.)
    14. Stefan Selakovic - £5-7 mio. – Heerenveen (24 år)
    15. Eldar Hadzimehmedovic – Brann – £ 1-2 mio. (16 år. Ung spiller med meget stort talent. Desværre føler han sig forstyrret af interessen når man byder på ham)
    Thomas L

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,310
    Der findes altså ikke nogle snydekoder til cm 01/02 hr. Gambit!!!?
    udviklerne af CM har selv udtalt på deres hjemmeside's debatforum (inde på sigames.com) at de synes snydekoder ville ødelægge spillet, og man kan vel ikke andet end være enig.

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    426

    Og?

    Bare fordi at udviklerne af et spil ikke SELV har lavet nogen koder/patches/scripts, er det så ensbetydende med at de ikke findes?

    Jeg spiller det ikke selv længere, men det lyder usandsynligt at de ikke sku ha lavet nogen koder af en slags!

    Om ikk andet kan man (vel) gå ind i filerne og fifle lidt selv? Evt sætte op/ned på skills/priser/startpenge osv.?! Hva ved jeg, jeg spiller cs!?

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,427

    Det har tidligere været muligt

    Det har i hvert fald været muligt i tidligere versioner af CM så mon ikke det er muligt i denne?

    Ellers var det jo heller ikke muligt at lave sine egne ligaer, som man f.eks. kan finde rundt om på nettet!

    mvh Stephphen
    Fraværende

  5. #35
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,310
    jo, man kan jo bruge editors og så videre til at lave om i spillet, men det er jo ikke en decideret snydekode.

  6. #36
    db. Slettet
    Hej Thomal L,

    Jeg skal ikke gøre mig klog på hvilke spillere der gør sig godt i FCK. Min største bedrift med det hold var at blive fyret to gange i samme sæson. Uanset hvad jeg forsøgte mig med tabte jeg kampene efter at være kommet foran. Jeg har dog kun spillet den ene sæson.

    Jeg ville dog nævne, at nogen på www.cmgamer.com rent faktisk anbefaler Kenendy B. endog som en af de bedste spillere overhovedet. Jeg har ikke selv købt ham, så jeg ved det ikke.

    Personligt har jeg spillet med Roma, og dér var Jonas Lunden fra IFK Göteborg (meget billig) særdeles succesfuld, og fik allerede i 1ste sæson sin del af spilletiden på en 3-mands midtbane i konkurrence med Candela, Emerson, Totti, Ronaldinho og Cassano.

    I samme forlængelse kan jeg kun anbefale Assane N'Diaye som jeg købte fra Shaktar Donetsk. I årevis vandt han i de årlige nomineringer, hvad enten det nu var årets Italienske/Afrikanske/Europæiske/FIFA forsvarer. Om han kan købes til København ved jeg dog ikke, men kan Aghahowa og Cannavaro, så kan N'Diaye vel også.

    mvh. db

  7. #37
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    426
    Jeg har nu gennemspillet CM 01/02 en del gange, og der er ingen tvivl længere om, hvilke spillere, der scorer flest mål:

    1. Maxim Tsigalko, Dinamo Kiev
    Manden er på et middelhold (i forhold til ligaen) god for et mål pr. kamp over en sæson (gns. bedømmelse omkring 8,5) uanset, hvor ringe du er som træner. På et tophold scorer han op mod to mål pr. kamp over en sæson (gns.bedømmelse omkring 9,2-9,5). På verdens bedste hold, hvor du har de bedste spilllere på alle positioner, så scorer han over 2 mål pr. kamp over en sæson (gns.bedømmelse omkring 9,7-10!!!).
    Lad dig ikke narre af Tsigalkos stats, som overgås af alle topangriberne, såsom Saviola, Crespo, Batistuta, etc. Maxim er den bedste!!! Maxim Tsigalko har gode stats i de kvaliteter, der kommer angriberen til gode (19-20 stykker i hastighed, accelleration, afslutning, uden bold, hovedstød, springkraft, etc), og modsat Crespo og de andre topangribere i verden, så bliver Tsigalko måske ikke dækket så hårdt op, hvorfor han scorer flere mål. Konstant kommer han frem til mange chancer, og det er primært derfor, at han scorer mange mål. Det siger lidt om Tsigalkos styrke, at han for Hviderusland - der er ynkelige landsholdsmæssigt - stadig opretholder et scoringssnit på 1,2 efter nu 40 kampe. Tsigalko kan simpelthen ikke anbefales nok. Han er billig, men han er stadig langt den bedste.
    2. Hernan Crespo, Lazio
    Crespo har de bedste stats og scorer høje snits og en del mål. Han kommer ikke til nær så mange chancer som Tsigalko, og det går ud over hans scoringssnit. På midterhold scorer Crespo 0,5 mål pr. kamp over en sæson til snittet 8,0. På tophold scorer Crespo 0,8-1,0 mål pr. kamp over en sæson til snittet 8,5. På verdens bedste hold med de bedste spillere på alle positioner, får han 9,0-9,5 i snit, men han scorer stadig kun lidt over 1 mål pr. kamp. Så Crespe er faktisk en klasse UNDER Tsigalko i CM 01/02, selvom han er spillets næstbedste spiller. Tsigalko sparker simpelthen røv.
    3. Jeremie Aliadiere, Arsenal
    Hans stats ligner meget Maxim Tsigalkos, og det er med til at gøre ham til spillets 3. bedste angriber. Han er faktisk en kanon angriber fra spillets start, men bliver til en absolut verdensstjerne, efter et par sæsoner - kun overgået af Crespo og suveræne Tsigalko. Han scorer lidt mere end Crespo, så grunden til, at jeg stadig har rangeret ham under Crespo skyldes, at Aliadiere benytter sig af flere af holdets chancer. Jeg kan ikke finde ud af, om Aliadiere - ligeom Tsigalko - skaber chancerne på egen hånd, således, at han ikke koster noget, at han brænder lidt flere chancer end Crespo. I så fald er Aliadiere faktisk en bedre angriber end Crespo. Aliadiere ligner Tsigalko på den måde, at CMs kunstige managers ikke kan se deres kvaliteter (de bliver f.eks. altid bænket af min assistenttræner, når jeg går på ferie), men de scorer mål på samlebånd.

    Omkring køb af disse spillere
    En ret revolutionerende liste med tanke på, at Tsigalko kan erhverves ret billigt og nemt i starten af spillet af selv FC København. Tsigalko er udlandsfrisk i starten af spillet, selvom udlandet er lille Danmark. Men om man så er manager i Real Madrid, så skal man altså købe denne angriber, og bænke Raul, Morientes eller hvem, der nu kommer i overskud, for Tsigalko er altså den bedste!!! Det viser sig OMGÅENDE, og han scorer fra 1. kamp. Prøv selv, hvis I ikke tror mig. Jeg har aldrig spillet 3 kampe i træk, hvor Tsigalko ikke har scoret. En enkelt gang har Tsigalko ikke scoret i 2 kampe i træk. Men så stopper festen ellers også, for Tsigalko scorer mål efter behag.

    Arsenal er klar over Aliadieres potentiale, så man er nødt til at vente til Aliadiere er blevet træt af bænkepladsen i Arsenal, før man kan købe ham. Men selv herefter koster han lige lidt mere, end hvad FCK har råd til. Bliver han ret længe i Arsenal efter, at han er blevet utilfreds, så har man som FCK-manager mulighed for at købe ham efter ca. 1 år for hele spillerindkøbbudgettet, men Aliadiere er som skrevet alle pengene værd. Modsat Tsigalko (der i øvrigt aldrig vil væk fra lille FCK, selvom alle topklubberne vil købe ham) - der faktisk kun indbringer ca. £ 10 mio. - så vil topklubberne betale kassen for Aliadiere efter 3-4 sæsoner - helt op mod £35-40 mio., og den slat penge gør jo FCK til en absolut stormagt i spillet. Især hvis man samtidigt beholder Tsigalko på sit hold.

    Crespo er umulig at erhverve sig, så hvis man vil have ham på sit hold, skal man starte med Lazio. Ellers er man - som med alle andre topspillere - nødt til at vente til Crespo bliver sur, før man kan købe ham fri. Men hidtil har jeg aldrig oplevet, at Crespo er blevet sur, da han altid får succes. Selv når Lazio vil sælge til et astronomisk beløb, sætter Crespo hælene i, og siger, at han ikke vil kunne forlade Lazio.
    Thomas L

  8. #38
    Andreas er offline Amsterdam Arena 23/08-06
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,397
    ›Dean Shiels 15 årig knægt fra nordirland.
    ›Han kan fåes fra første sæson ganske gratis, og med al ære og
    ›respekt for mit hold Barnet i conference league, så sparker han
    ›dem altså ind.
    ›Hvem sagde en ny Owen?


    Han spiller vist i virkeligheden på Arsenals reservehold. Så da jeg spillede Arsenal og skulle have ham, var han osse ganske gratis. Jeg har dog ikke spillet så langt, at det var muligt at se hans udvikling.

    Men spændende er det da om, han slår igennem på Arsenals førstehold i løbet af de kommende år....men det er nok svært, når han først og fremmest skal slå Henry, Bergkamp, Wiltord, Kanu, Jeffers,....osv af.


    ›Mattsson #1988
    ›Copenhagen Capital$ #3

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Don Ø: Min søn bliver aldrig min afløser...
    By Phessor in forum De korte linier
    Svar: 21
    Sidste Meddelelse: 19.11.06, 03:00
  2. Status 05/06!
    By Røll in forum De korte linier
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 05.12.05, 18:59
  3. Status over sæsonstart
    By the_double in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 31.07.05, 14:42
  4. ohhh min gud min gud
    By FC_simonovich in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 07.08.04, 18:25

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •