Viser resultater 1 til 15 af 119

Emner: Restaurantanmeldelser

  1. #113
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: Jensens Bøfhus

    Retour Steak

    Ifm. min far og hans kone for nyligt begge har fyldt rundt inviterede jeg dem ud og spise. Jeg havde valgt Retour Steak, da jeg har hørt meget godt om deres hummer bearnaise.
    Vi var der på en lørdag, så der var fuldt hus da vi ankom lidt efter 18. Efter at have smidt overtøjet blev mig og min bedre halvdel vist hen til vores bord, hvor vi begge valgte en Kronenbourg, mens vi ventede på resten af selskabet.
    Jeg var en smule skuffet over øludvalget der, foruden Kronenbourg, kun talte to slags Jacobsen og Hoegaarden. Nok om det.

    Retour Steak er ikke så overraskende et steakhouse, hvor der er fokus på råvarer og retterne bliver serveret på dejlig uprætentiøs maner. Jeg bestilte hummer bearnaise, mens resten af selskabet gik efter ribeye med bearnaise. Til alle retterne fulgte hjemmelavede fritter. Min hummer var tilberedt perfekt og flot præsenteret (ikke i skal) på et leje af spinat, bearnaise og perleløg (som jeg aldrig har smagt bedre). Bearnaisen er som en bearnaise skal være og der er gratis refill skulle man have lyst til det. De tre ribeyes var alle bestilt medium og alle tre var perfekt grillet. Kødet var mørt, velsmagende og stegeskorpen fantastisk. De forskellige størrelser fritter gjorde at de store var perfekte, sprøde på ydersiden og dejlig luftige indeni, mens de mindre var tørre og kedelige.

    Til dessert bestilte vi chokolade fondant med rosmarin is, hvid chokolade mousse, chokolade is og (honning/ahornsirup?)-ristede nødder. Min kæreste bestilte profiteroles med vaniljeis og chokoladesauce. Desserten var virkelig velsmagende. Rosmarinisen fungerede ekstremt godt med de andre komponenter. Profiteroles scorede ikke topkarakter, men de var ganske udmærket.

    Betjeningen er venlig og effektiv, selvom tjenerne har travlt. Der var ingen screw-up's. Lokalet er håbløst kedeligt, men den hyggelige og dynamiske summen der er i lokalet kompenserer for det.

    Jeg betalte 1520,- for det hele (vi drak ingen vin, men 7-8 øl + vand), hvilket må siges at være i orden. Jeg giver 5/6 for value og 4/6 for smag (fritterne trækker ned). Kan varmt anbefales.
    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar

  2. De følgende 4 brugere er enige:


Threaded View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •