Side 15 af 15 FørsteFørste ... 512131415
Viser resultater 211 til 217 af 217

Emner: FCK i Europa 2008/09

  1. #211
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    645

    Re: FCK i Europa 2008/09

    ›Er vi egentlig seedet i 3 runde af champions league kval på
    ›baggrund af de mange point fc og de andre danske hold skrabede
    ›sammen i sidse sæson?

    Vi er seedet hele vejen til gruppespillet, det vil sige både 2., 3. og 4. kvalifikationsrunde.

    http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/...eedcl2009.html

    /askhoej

  2. #212
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    404

    Re: FCK i Europa 2008/09

    ››Er vi egentlig seedet i 3 runde af champions league kval på
    ››baggrund af de mange point fc og de andre danske hold skrabede
    ››sammen i sidse sæson?

    ›Vi er seedet hele vejen til gruppespillet, det vil sige både 2.,
    ›3. og 4. kvalifikationsrunde.

    http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/...eedcl2009.html

    ›/askhoej

    Og så kan vi muligvis blive seedet i pot 3 i gruppespillet (jvf. samme link), hvis vi altså når så langt. Det afhænger så vidt, jeg kan se, af, hvilket hold Tyrkiet får med i turneringen, og/eller, om der skulle komme nogle overraskelser i kvalspillet.

    Meget spændende at følge.

  3. #213
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    631

    Re: FCK i Europa 2008/09

    Midt her i guldrusen, så vandt Standard Liege mesterskabet her til aften med en 1-0 sejr, og en samlet sejr på 2-1. Dette er - såvidt jeg har forstået - til fordel for FCK?
    Tænk sig, at man kunne have været skuffet over, at F.C. København ikke havde været i 1/8-finalen i Champions League...

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #214
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: FCK i Europa 2008/09

    ›Midt her i guldrusen, så vandt Standard Liege mesterskabet her
    ›til aften med en 1-0 sejr, og en samlet sejr på 2-1. Dette er -
    ›såvidt jeg har forstået - til fordel for FCK?


    Njoh, vi er rykket et skridt tættere på 3. seedningslag, men hvis ikke vi ryger en plads længere op er forskellen den samme - så at sige.

    Vores absolutte sidste håb er den tyrkiske liga. Efter Bayern München tog den andenplads i Tyskland foran Stuttgart og Hertha er der kun Sivasspor tilbage der kan gøre en forskel for os. Jeg skrev lidt om situationen ved Bosporus lidt ovenover, men situationen er lidt den samme stadig. Sivasspor er efter dagens kampe stadig 2 point bag Besiktas - begge vandt tidligere i dag. Besiktas vandt 2-1 over de forsvarende mestre fra Galatasaray - som Sivasspor skal møde i sidste runde. Besiktas skal møde ligaens nummer 14. Skulle Besiktas spille uafgjort skal Sivasspor vinde med 2 mål eller mere for at ha samme målscore. Sidste tiebeaker er antal mål scoret, og her fører Besiktas desværre med ret mange, så Sivasspor skal vinde med 3 mål over Linderoth og co hvis de skal gøre sig forhåbninger om at Besiktas i hvert fald ikke vinder kampen. Lyder for mig som ret så far fetched.

    Som Bert også skriver, så er
    Kode:
    pot3, min 26.890
    - hvilket er OS.

    Der har været mange ting vi har kunnet håbe på i løbet af sæsonen mht seed, men i mine øjne er det er IKKE en af dem der er realistiske at sidde og håbe på.

    Men i betragtning af hvor langt vi er kommet i år (!) rent koefficientmæssigt, så synes jeg man virker en smule grådig når man sidder her og håber på vi kan blive seedet i top 3 af 4 puljer til Champions League. Kigger man dog på de sidste 3 års koefficienthøst, ville vi alligevel over 5 år med samme rate ligge solidt midt i selvsamme 3. pot, så intet er umuligt.

    Men jeg er da tilfreds. Der skal jo også være noget sjov tilbage til næste år :-)
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  6. #215
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Re: FCK i Europa 2008/09

    ›Midt her i guldrusen, så vandt Standard Liege mesterskabet her
    ›til aften med en 1-0 sejr, og en samlet sejr på 2-1. Dette er -
    ›såvidt jeg har forstået - til fordel for FCK?

    Ja, og Wolfsburg vandt det tyske mesterskab. De har en lavere koefficient end os saa hvis vi er heldige kan vi komme i tredje pot og traekke dem fra fjerde...

    Vi skal dog vaere meget heldige, da det tyrkiske mesterskab ligger til Besiktas med een runde igen. De skal moede et bundhold og har to point ned til Sivasspor som skal spille ude mod Galatasaray. Trabsonspor kan ogsaa naa det, men vist kun i teorien.

    Noget helt andet er at det maaske er paa tide at stoppe denne jinxene snak om seedning til gruppespillet? Nu gider jeg ikke lige liste dem alle igen, men jeg synes der er flere tricky modstandere i 3. runde, Salzburg, Kalmar, Nicosia. Og 4. runde skal vi, hvis vi naar saa langt, moede hold som Dinamo Zagreb, FC Zurich eller BATE Borisov.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #216
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: FCK i Europa 2008/09

    ›Trabsonspor kan ogsaa naa det, men vist kun i
    ›teorien.


    De er tre point bag Besiktas, og med en målscore der gør at de skal vinde 8-0 mod Fenerbahce på søndag for at ha en chance...

    ›Noget helt andet er at det maaske er paa tide at stoppe denne
    ›jinxene snak om seedning til gruppespillet?


    Man kan vel ikke jinxe noget der allerede er opfyldt? Men nej, kampene er ikke spillet endnu.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  9. #217
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    post scriptum

    Nå, det var så den sæson. Fin lille double. Men hvordan er det gået med det vigtige? Hvordan er det gået med KOEFFICIENTEN?

    Sæsonen startede med at vi lå
    99 FC København Den 4.3860 0.4950 2.1550 10.0210 6.6910 23.748
    med et snit på 4,750 pr år.
    Vi har i indeværende sæson forbedret den en smule:
    72 FC København Den 0.3000 1.7000 9.2250 6.0250 9.6400 26.890
    snit: 5,378

    Der er nu, med den nemmere kvalifikation til Champions League, en enestående mulighed for at komme væsentligt højere op i hierakiet, nemlig da vi for hhv 4 og 5 år siden præsterede langt fra optimalt i Europa. Gorica-sæsonen kan med regelændringerne ikke ske igen, men vi har nu muligheden for at ændre de 0,300 point fra det år til lige præcis hvad vi selv har lyst til.

    De næste to år ser koefficienten nemlig sådan ud:
    62 FC København Den 1.7000 9.2250 6.0250 9.6400 26.590
    med 6,648 i snit, og
    49 FC København Den 9.2250 6.0250 9.6400 24.890
    med (mere end) respektable 8,300 i snit.

    Og vi skal så bare fylde hullerne fornuftigt ud. Så kan man jp naturligvis være mere eller mindre pessimistisk, men jeg mener det niveau vi har holdt de sidste år i hh til det øgede niveau i superligaen er absolut realistisk. Opnår vi 8,300 point de næste to sæsoner, vil vores koefficient se således ud:
    Ranking 2010:
    62 FC København Den 1.7000 9.2250 6.0250 9.6400 8.3000 34.890
    Ranking 2011:
    49 FC København Den 9.2250 6.0250 9.6400 8.3000 8.3000 41.490
    Til sammenligning ville 8,3 point i år placere os således:


    Jeg synes bestemt vi de sidste år har fortjent en position som top 50 hold i Europa, og det synes jeg også vi er - men om de famøse top 25 er en mulighed må tiden vise. Det blir også spændende at se hvordan det nye format kommer til at influere på koefficienterne.

    Havde vi de 41,5 point i år ville vi være placeret blandt disse klubber:


    Men endnu mere interessant ville vores seed til CL sende os op i 3. seedningslag:


    Det handler naturligvis ofte mere om hvilke hold der kvalificerer sig det givne år, men jeg tror en koefficient på lidt over 40 i langt de fleste tilfælde i det nye format vil være nok.

    Der er sket enormt meget for FCK lige i år - den også koefficientmæssigt bedste sæson i klubbens historie. Vi er hoppet et godt stykke op ad stigen fordi vi har præsteret godt over flere sæsoner - og vi høster nu frugterne af det hårde arbejde.

    Så kan man så spørge sig selv om der snart er mere for os at opnå ved seed alene - og i min bog er svaret stort set NEJ.
    Da jeg skrev "hierakiet" oppe i andet afsnit, passer det naturligvis stadig at vi kan stille og roligt arbejde os op ad listen, men med hensyn til det rent tekniske er det ikke længere særligt meget vi kan opnå. Vi er nu seedede til Champions League, og jeg tror ikke et dansk hold nogensinde kan komme længere op end det - bortset fra den lille chance med 3. seedningslag. Og så handler det netop mere om lodtrækningsheld, for jeg kan ikke lige umiddelbart se en fordel i at trække fx Rubin Kazan frem for Besiktas. Skellet er meget godt vist på billedet umiddelbart ovenfor hvor et hop på 50% til koefficienten kun skaffer holdet 2 pladser længere op ad listen - når det på hold-ranglisten kan svare til et spring på over 100 pladser.

    Så aftenerne med at holde øje med den schweiziske liga er næppe noget der blir enormt aktuelt andet end i Schweiz, for selvom vi skulle ryge over i Europa League (suk) vil mange af holdene vi skal møde derovre koefficientmæssigt på samme niveau som dem i CL - eller dvs i hvert fald højere end os. Og vi ville skulle præstere helt fuldstændigt vildt for at tage skridtet længere op. Det er aldrig sjov at skulle kigge sig selv over skulderen i stedet for at kigge fremad, men det næste skridt tror jeg aldrig vi vil komme til at tage. Fokus vil igen være på om Superligaen kan hoppe et par pladser længere op ad listen, men med den nye non-champions kvalifikation vil chancen for at kvalificere sig igennem der alligevel være slim *peger på alt andet end Aalborg og Trondheim*.

    Men without further ado vil jeg takke af for året 2008/09 og se frem til et enormt kedeligt koefficientår 2009/10. Den nye tråd er allerede oppe med de første forudsigelser, så jeg vil bede moderator dreje nøglen om for i år.

    ;-)

    -Peter
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar


Side 15 af 15 FørsteFørste ... 512131415

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. FCK i Europa 2009/10
    By Trier in forum De lange linier
    Svar: 155
    Sidste Meddelelse: 17.05.10, 11:20
  2. Danske hold i Europa 2008/09
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 278
    Sidste Meddelelse: 25.05.09, 20:41
  3. Danske hold i Europa 2007/2008
    By ottesen in forum De lange linier
    Svar: 240
    Sidste Meddelelse: 06.07.08, 20:46

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •