Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 17

Emner: Teko Modise

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Teko Modise

    Hep!

    Jeg ved ikke om det her er en optimal tråd at starte men here goes:

    Nogen der har hørt om Teko Modise? Orlando Pirates ligger pt. inde med et enormt midtbane-talent i Teko Modise. Den Sydafrikanske landsholdspiller har kontrakt med Orlando Pirates og var i sidste sommer tæt på et skifte til AEK Athen. Han har også været sat i forbindelse med West Brom og Newcastle skulle øjensynligt også have kigget efter spilleren. Han har udtalt at han gerne vil til europa, men først efter Confederations Cup er afviklet, dvs. til sommer.

    Jeg ser et Atiba skifte til sommer og med dansk fodbolds stigende standarder, både på europæisk scene men også højere niveau herhjemme, mener jeg at det er sådanne spillere der skal stiles efter. Han er ikke en superstjerne, da han så allerede ville være opsnappet, men han er en talentfuld spiller et niveau eller to over danske standarder. Ikke bare ville han tilføre klasse til holdet, men ville samtidig være en god investering da han er næsten sikker på at slå igennem i Europa før eller siden.

    Men, min hensigt bag indlægget er egentlig at adspørge jer hvor realistisk i ville mene sådan en transfer er. Er FCK efterhånden blevet mere lukrativt end klubber som AEK Athen? Klubber som Newcastle og mellemstore klubber kigger altid omkring, og kun 10% af transferemner de er sat i forbindelse med, bliver fulgt op, så de er bestemt ingen hindring. West Brom ryger ned i Championship igen, så de er ingen konkurrence.
    Hvis nu FCK går videre i Uefaen, får noget omtale og medielys, og Zuma lige lægger et godt ord ind hos Modise, ville det så ikke være realistisk?

    I kan selvfølgelig ikke svare på om FCK ville kunne signe den enkelte spiller, men så lad mig omformulere spørgsmålet. Hvor store armbevægelser kan vi efterhånden gøre os på transfermarkedet og hvem kan vi sammenligne os med?

    Og er der så ikke lige nogen der kan give FCKs inderkreds et prej om Modise. Jeg er småforelsket i ham og ville elske at se spillere af denne kaliber hos FCK (og så vil jeg have 10% af salget i fremtiden tak)
    Sidst redigeret af Socdk : 17.06.10 kl. 20:16

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Re: Teko Modise

    har lige "scoutet" på youtube og fundet lidt klip af Modise:

    http://www.youtube.com/watch?v=y6wHqP16TBo

    det var hvad jeg kunne finde frem til. han falder/bliver fældet en del i starten men laver så et frisparksmål og et godt striker mål hvor han bliver spillet fri i venstre side.

    det er et lidt spinkelt grundlag at sige noget på, men det er det glimrende hvis han kan spille sådan bare en gang imellem.

    kommentarerne til videoen tyder på folk der har lidt kendskab til ham, men igen det er sgu' ikke til at vide om det er hans bedste ven der sidder og hylder ham. ikke desto mindre siges det dér at han nu bør komme til en bedre liga og få noget erfaring og bevise sit værd på et højere niveau.

    umiddelbart kan han virke som lidt af en lottokupon a la tracy i aab. der er jo trods alt "mange" eller en del middelmådige spillere der kan have "deres livs kamp" lagt på youtube - ikke at jeg siger at det er tilfældet hér, men det er ikke til at vide.

    men hvor meget kender du ellers til ham? har du set mere med ham? og ved du noget som vi ikke ved?

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2009
    Indlæg
    66

    Re: Teko Modise

    Hvilken position spiller han? Samme som Hutch eller hvad, siden du nævner ham? :-)

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: Teko Modise

    Havde helt glemt denne her :P

    Men jeg har vidst også skudt lidt forbi. Jeg er 100% at han ryger til en stor klub i sommerens transfervindue.

    Ifølge agenten er engelske Prem klubber i kontakt:
    http://www.goal.com/en/news/1659/sou...-england-bound
    Det menes at Wigan er tæt på en aftale, men at Aston Villa også er meget opsat på ham:
    http://www.wigan.vitalfootball.co.uk...e.asp?a=156224

    Yderligere nævnes AC Milan på hans wikipedia-side, men jeg kan ikke finde en kilde der bekræfter dette. Men anywho, interessen for ham er ganske fin, så der har jeg nok skudt lidt over..... :P

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    May 2009
    Indlæg
    44

    Re: Teko Modise

    Apropros Sydafrikanske talenter, så er der også Lebohang Mokoena.

    Har set ham i et par ungdoms landskampe på Eurosport igennem tiderne, og han er GENIAL med en bold. Som Zuma i hans bedste tid i fck, bare BEDRE.

    Han kan spille alle pladser på midtbanen samt helt fremme.

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Teko Modise

    ›Apropros Sydafrikanske talenter, så er der også Lebohang Mokoena.

    ›Har set ham i et par ungdoms landskampe på Eurosport igennem
    ›tiderne, og han er GENIAL med en bold. Som Zuma i hans bedste tid
    ›i fck, bare BEDRE.

    ›Han kan spille alle pladser på midtbanen samt helt fremme.

    At du skrev talent fik mig lige til at tænke - Teko Modise er 26 år! Han har aldrig spillet udenfor afrika. Selvom haner rygtet til forskellige europæiske klubber så må jeg indrømme at jeg finder det yderst suspekt at han ikke er kommet til europa endnu. Det falder mig ind at han måske ikke er 26 år?! Der har jo været en del polemik om de afrikanske spilleres alder..

    Jeg kan dog ikke udtale mig om hans niveau da jeg aldrig har set ham spille - nogle af jer der har set ham spille?

    L. Mokoena finder jeg at være en spiller i en bedre alder. Dog har jeg ikke set ham spille så kan heller ikke udtale mig her..

  8. #7
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: Teko Modise

    ›At du skrev talent fik mig lige til at tænke - Teko Modise er 26
    ݌r! Han har aldrig spillet udenfor afrika. Selvom haner rygtet
    ›til forskellige europæiske klubber så må jeg indrømme at jeg
    ›finder det yderst suspekt at han ikke er kommet til europa endnu.
    ›Det falder mig ind at han måske ikke er 26 år?! Der har jo været
    ›en del polemik om de afrikanske spilleres alder..

    ›Jeg kan dog ikke udtale mig om hans niveau da jeg aldrig har set
    ›ham spille - nogle af jer der har set ham spille?

    ›L. Mokoena finder jeg at være en spiller i en bedre alder. Dog
    ›har jeg ikke set ham spille så kan heller ikke udtale mig her..

    Nu har begrebet "talent" jo intet med alder at gøre, eller hvor udviklet man er. Ribery, Drogba, Gerrard osv. har jo stadig fænomenal fodboldtalent. Men jo, fodboldverden anvender som oftest ordet "talent" når der snakkes om spillere med stort potentiale i fremtiden... Meeeen nok om det :P

    Han har formodentlig bare udviklet sig sent. Han fik også først sin internationale debut i 2007, som så må have været som (regne regne) 24 årig (DOB: 22-12-1982). Yderligere har han også "gemt" sig lidt i Sydafrikas 1. division i et par år og har vidst altid været en meget tålmodig spiller, der har været glad for at blive i sit hjemland. De to seneste sæsoner er han dog blevet kåret til årets spiller i deres højeste liga, så nu kan han vel ikke længere blive hængende der...

    Og netop i lyset af sin sene udvikling lurede jeg lidt om det var en spiller man kunne signe, da toppen af Europa mest skæver efter de unge supertalenter. Det skal så også siges, at hvis hans talenter var på højde med Iniesta eller nogen i den pulje, så havde jeg ikke udpeget ham som en man kunne købe, og så havde han også spillet i Europa langt tidligere. Men til danske standarder burde han være en forstærkning af ethvert hold.

    Nå meeen. Ærligt så kan jeg ikke tage så mange afrikanske kanaler, og har derfor ikke set så mange afrikanske kampe. Jeg har engang i løbet af sidste år, set 1eller2. program på svenska eller norsk kanal om den sydafrikanske liga, og var ganske imponeret over Modise, og har så holdt ham lidt i høje tanker siden da. Så jeg tænkte at når nu ingen større klubber har hentet ham, samtidig med at han er en stor profil dernede, så var det en spiller man kunne hente. <- Men nej, jeg kender ikke meget mere til ham end de snaser af video man har set rundt omkring.

    Nå blablablabla :)

  9. #8
    Tilmeldingsdato
    May 2009
    Indlæg
    44

    Re: Teko Modise

    ››Apropros Sydafrikanske talenter, så er der også Lebohang Mokoena.
    ››
    ››Har set ham i et par ungdoms landskampe på Eurosport igennem
    ››tiderne, og han er GENIAL med en bold. Som Zuma i hans bedste tid
    ››i fck, bare BEDRE.
    ››
    ››Han kan spille alle pladser på midtbanen samt helt fremme.

    ›At du skrev talent fik mig lige til at tænke - Teko Modise er 26
    ݌r! Han har aldrig spillet udenfor afrika. Selvom haner rygtet
    ›til forskellige europæiske klubber så må jeg indrømme at jeg
    ›finder det yderst suspekt at han ikke er kommet til europa endnu.
    ›Det falder mig ind at han måske ikke er 26 år?! Der har jo været
    ›en del polemik om de afrikanske spilleres alder..

    ›Jeg kan dog ikke udtale mig om hans niveau da jeg aldrig har set
    ›ham spille - nogle af jer der har set ham spille?

    ›L. Mokoena finder jeg at være en spiller i en bedre alder. Dog
    ›har jeg ikke set ham spille så kan heller ikke udtale mig her..

    Jeg har set ham (Mokoena) flere gange på Eurosport som jeg tidligere har nævnt. Han minder en del om Elrio van Heerden bare flere gange bedre. At man ikke fandt ham og købte ham da vi havde fodboldskolen i Sydafrika fatter jeg stadig ikke. Men det ku jo være man sku smide CV en mail om ham :-)

  10. #9
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    227

    Re: Teko Modise

    Gør det, seriøst. Foreslå osse lige Linderoth mens du er i gang.

    Fristes til at synes du bør tilføje Ali Karimi som et skud i tågen, men tallet 3 har en psykologisk påvirkning og ka få det til at fremstå som at man bare pimper en bunke spillere.

    Det skader jo ikk at maile ham, selv om det måske nok ik hjælper, har ik selv hans mail.

  11. #10
    Andreas er offline Amsterdam Arena 23/08-06
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,397

    Re: Teko Modise

    I min søgen på Sibusiso Zuma's aktuelle position på det sydafrikanske landshold kom Mads740 med følgende links. Jeg ved ikke om det gør Teko Modise mere eller mindre realistisk, men kigger man denne liste igennem fra bunden med de seneste startopstillinger vil man se, at han har vikarieret (?) som anfører i et par kampe for et halvt års tid siden, hvor den tilsyneladende normale landsholdsanfører Aaron Mokoena ikke har været med.

    I øvrigt er anfører Mokoena fra Portsmouth med 84 landskampe den spiller med flest kampe i truppen til den kommende Confederations Cup, mens Teko Modise er nummer fire på listen med 33 kampe efter MacBeth Sibaya (Rubin Kazan) og Steven Pienaar (Everton) med henholdsvis 47 og 38. På femtepladsen med 29 landsholdsoptrædener kommer faktisk vores tidligere perle (med L!!!111) Elrio van Heerden, som netop er skiftet til Blackburn og har taget skridtet til Premier League.

    Værre ser det ud for Zuma, som ikke har repræsenteret landsholdet i et års tid og netop er blevet fyret i sin sydafrikanske klub kun et år efter skiftet fra Bundesligaen. I Bielefeld fik Zuma ellers kultstatus efter en fantastisk debutsæson og tiltrak interesse fra diverse engelske klubber. Han var på dette tidspunkt anfører for landsholdet, som skuffede felt under African Nations Cup, og herefter gik det dog ned af bakke for Zuma, som aldrig blev skudt afsted på trods af en beskeden frikøbsklausul. Han spillede sin 3-årige kontrakt færdig i Tyskland, før han han valgte at vende hjem til den sydafrikanske liga som ligaens dyreste spiller. Det er så her, hvor han står nu: Uden klub og med et år til at spille sig tilbage i Sydafrikas VM-trup, hvilket man som FCK-fan under ham som prikken over i'et!

  12. #11
    Tilmeldingsdato
    May 2009
    Indlæg
    44

    Re: Teko Modise

    ›Gør det, seriøst. Foreslå osse lige Linderoth mens du er i gang.

    ›Fristes til at synes du bør tilføje Ali Karimi som et skud i
    ›tågen, men tallet 3 har en psykologisk påvirkning og ka få det
    ›til at fremstå som at man bare pimper en bunke spillere.

    ›Det skader jo ikk at maile ham, selv om det måske nok ik hjælper,
    ›har ik selv hans mail.

    Har mailet CV nu, med en liste af de navne sidelinien har nævnt på det sidste, og linket til dem. Har ikke fået svar men skal nok melde tilbage hvis der kommer noget :-)

  13. De følgende 16 brugere er enige:

  14. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,413

    Re: Teko Modise

    ›Har mailet CV nu, med en liste af de navne sidelinien har nævnt
    ›på det sidste, og linket til dem. Har ikke fået svar men skal nok
    ›melde tilbage hvis der kommer noget :-)

    Du skrev aldrig tilbage! Har du hørt noget?
    Hejsa
    Elver's Avatar

  15. #13
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: Teko Modise

    Wow... Jeg tog vidst fejl om Teko Modises store fremtid!

    Typisk

    Edit: Med dette mente jeg selvfølgelig ikke, at han ikke var god nok til at tage skridtet videre, blot at jeg skød forbi, da jeg gættede, at han rykkede ved sidste sommers transfervindue.

    Hvis han holder sit niveau oppe på et niveau, nær det han lavede i dag, så vil der nok være et par større klubber i køen foran os. Man må næsten antage, at de fleste klubber har scouts, der er lidt (men kun lidt) bedre end mig, så Modise står vel på et par lister rundt omkring allerede. Meh, det var et longshot anyway.
    Sidst redigeret af Socdk : 11.06.10 kl. 18:58

  16. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Teko Modise

    Efter at have set Teko Modise i en sjat af 1. halvleg og hele 2. halvleg må jeg sige, at han da ville være en glimragende signing. Men hvis han får et godt VM så er vi nok inde i billedet (om vi så overhovedet er det).

    Men umiddelbart har han det vores centrale midt mangler med hutchs afgang: dynamik, teknik og afleveringer.

    Jeg glæder mig helt utroligt meget til at se hvad CV disker op med!
    Sidst redigeret af Fagerlund : 11.06.10 kl. 17:38

  17. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,432

    Re: Teko Modise

    ›Efter at have set Teko Modise i en sjat af 1. halvleg og hele 2.
    ›halvleg må jeg sige, at han da ville være en glimragende signing.
    ›Men hvis han får et godt VM så er vi nok inde i billedet (om vi
    ›så overhovedet er det).

    ›Men umiddelbart har han det vores centrale midt mangler med
    ›hutchs afgang: dynamik, teknik og afleveringer.

    ›Jeg glæder mig helt utroligt meget til at se hvad CV disker op med!

    Jeg bemærkede ham også. Tror desværre efter hans pragtpræstation at han er udenfor vores rækkevidde.

  18. De følgende 2 brugere er enige:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •