Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 2572

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,128

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Viser man ID ved danske valgsteder generelt? Det var jeg næsten sikker på, man ikke gjorde, deraf min undren.

    Herudover vil jeg vove at påstå, at risikoen for snyd er større ved et "manuelt" valg ift. et elektronisk.
    Det kommer an på, hvordan du betragter risikoen. Det er muligvis nemmere at snyde ved et manuelt valg i den forstand, at du kan stjæle din nabos valgkort og blot behøver at kende hans fødselsdato for at gå ned og stemme i hans navn. Men at gøre det i stort omfang vil i sagens natur være meget besværligt og tidskrævende. Plus at de valgtilforordnede ret hurtigt ville genkende folk, hvis de troppede op gentagende gange det samme sted for at stemme.

    Et elektronisk system ville til gengæld være sårbart overfor omfattende snyd - enten i form af hacking, eller ved at du systematisk ville kunne stemme på andres vegne i meget større omfang, hvis du kunne sidde og gøre det derhjemme foran computeren.

    Så alt i alt er den gammeldags facon nok i virkeligheden den sikreste.

    Bortset fra det forstår jeg ikke rigtigt problemet i at skulle ned at stemme på valgdagen. Det er da en hyggelig tradition og en fin markering af demokratiet.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #2
    Gobas er offline Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det kommer an på, hvordan du betragter risikoen. Det er muligvis nemmere at snyde ved et manuelt valg i den forstand, at du kan stjæle din nabos valgkort og blot behøver at kende hans fødselsdato for at gå ned og stemme i hans navn.
    Du behøver ikke engang at kunne fødselsdatoen. :) Kender en der kom afsted med fruens valgkort og oplyste fint sin egen fødselsdato, da han først opdage det da han kom hjem.
    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,128

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Gobas Se meddelelser
    Du behøver ikke engang at kunne fødselsdatoen. :) Kender en der kom afsted med fruens valgkort og oplyste fint sin egen fødselsdato, da han først opdage det da han kom hjem.
    Så har der siddet nogle valgtilforordnede og snorksovet! Det burde ikke ske, og hvis de både har accepteret en forkert fødselsdato og samtidig overset, at der har stået en mand foran dem, mens der på deres skærm har stået, at valgkortet tilhører en kvinde (med forbehold for, at det ikke umiddelbart er til visuelt at kønsbestemme din ven?), lyder det som en grum fejl. Det burde din ven faktisk anmelde, for de tilforordnede bør ikke blive tildelt det hverv igen.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    31

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at jobbet som kontrollør i Parken er ulønnet. Der er tale om en opgave der skal udføres i et børsnoteret selskab, ikke en tjans i en frivillig forening som en sportsklub hvor sønnike spiller miniput-fodbold.


  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Azana Se meddelelser
    Det undrer mig at jobbet som kontrollør i Parken er ulønnet. Der er tale om en opgave der skal udføres i et børsnoteret selskab, ikke en tjans i en frivillig forening som en sportsklub hvor sønnike spiller miniput-fodbold.
    Det undrer mig, at man kan besætte jobbet som ulønnet kontrollør.


  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Det undrer mig, at man kan besætte jobbet som ulønnet kontrollør.
    Nu er der jo givet lidt frynsegoder ved at arbejde et sted som Parken. Præcis hvad er jeg ikke bekendt med, men mon ikke det drejer sig om særlige fordele i forbindelse med de øvrige arrangementer der afholdes. Fx gode priser på billetter og forkøbsret.

    Når dét er sagt, så er der jo mange mennesker der ikke kun drives af penge, men også af social samhørrighed og lysten til at give andre mennesker gode oplevelser. Dét har jeg stor respekt for og sætter stor pris på, så jeg vil benytte denne lejlighed til at sige:

    TUSIND TAK TIL ALLE DE FRIVILLIGE I PARKEN!!

    Som bruger rigtig megen tid og kræfter på at gøre store fodboldoplevelser mulige for rigtig mange mennesker.

  9. De følgende 10 brugere er enige:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,427

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at man kalder dette 'midsommer', når det åbenlyst er sommerens indledende fase.

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #8
    Gobas er offline Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    At klubber i DK synes at salg til belgisk 2. Division er til salg til en større klub..."Jeg synes, at vi sammen med Casper har gjort ham til en mere komplet spiller, og en spiller der i sin tid som OB-spiller har taget et skridt op, og nu befinder sig på en højere hylde, end da vi hentede ham i Esbjerg, siger OB's
    sportsdirektør, Jesper Hansen, til OB's hjemmeside."
    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

  13. #9
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Gobas Se meddelelser
    At klubber i DK synes at salg til belgisk 2. Division er til salg til en større klub..."Jeg synes, at vi sammen med Casper har gjort ham til en mere komplet spiller, og en spiller der i sin tid som OB-spiller har taget et skridt op, og nu befinder sig på en højere hylde, end da vi hentede ham i Esbjerg, siger OB's
    sportsdirektør, Jesper Hansen, til OB's hjemmeside."
    Det undrer mig i hvertfald, at man synes, at det er en god kommunikationsstrategi at sige sådan noget vrøvl. Nu vi er i regi af mærkværdigheder i dansk fodbold:
    Det undrer mig, at man kan få nogen som helst i DK til at besætte en stilling i BØF. Det hvad enten det er som spiller, træner, leder eller TAP’er. Og det undrer mig ikke bare, fordi at det er bøf, men fordi jeg ikke kan forstå, at man med den historik for økonomi, svingdøre i ansættelser, lavpræstationer på banen (og direktionsgangen)r og ikke mindst en bestyrelsesformand, der sviner folk til på medier, kan tænke “jamen, det er da en fed arbejdsplads, med gode karrieremuligheder”?

    MCN

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af MCN Se meddelelser
    Det undrer mig, at man kan få nogen som helst i DK til at besætte en stilling i BØF.
    MCN
    Med Jan i baghånden så er der garanti for lønnen og i udgangspunktet er det ret vigtigt i Brøndbys permanente underskudstilstand.

    Hvis du tænker på CV, så har han registreret at Troels Bech (ganske mærkværdigt) slap fra at forlade jobbet (og et Brøndby uden spor af de kvaliteter, som 6.4 ellers var fuld af løfter om) med helt uplettet ry og en fed bonus.

    Han har registreret at Jan er glad for pseudointellektuelle vrøvlehoveder og tænker at han kan udfylde den plads ved Jans hof efter Troels. Han kan i hvert fald vrøvle, det kan man ikke tage fra hattrickhelten fra Aarhus.

    Pengene er sikkert virkelig gode. Så er der fantasien om at være arkitekten bag eller bare medvirke til et vaskeægte turn around. Den fylder vel for alle derude, især efter forrige sæson hvor de var 5 minutter fra målstregen. Hvor får man en tilsvarende udfordring i dansk fodbold?

    Så jo, jeg forstår da godt at det tiltrækker (nogle typer).
    Mvh,
    Bopa

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,427

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig en del, at denne kommentar fra TV3 kaldes et “svar på kritikken”, når de faktisk undgår at svare på nogenlunde alle de fire spørgsmål de bliver stillet ...

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...tikken/7721052

    ... med en arrogance der er imponerende, selv efter stationens sædvanlige skyhøje niveau.


  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    206

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    ... med en arrogance der er imponerende, selv efter stationens sædvanlige skyhøje niveau.
    Jeg håber - undtagelsesvis! - at så mange som muligt straffer en malign rettighedshaver og vælger at piratstreame denne kamp

  19. De følgende 7 brugere er enige:

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,582

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af JesperN Se meddelelser
    Jeg håber - undtagelsesvis! - at så mange som muligt straffer en malign rettighedshaver og vælger at piratstreame denne kamp
    Og link hertil modtages med kyshånd..

  21. De følgende 6 brugere er enige:

  22. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,427

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af JesperN Se meddelelser
    ... en malign rettighedshaver ...
    Skal vi i øvrigt ikke lige more os lidt over denne påstand, fra Viaplay:
    Vi har ikke nogen forbindelse til TV-kanaler ...
    https://twitter.com/Viaplay_DK/statu...74291550056449

  23. De følgende 8 brugere er enige:

  24. #15
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    43

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ....at man simpelthen føler sig nødsaget til at sende live fra varmen på BT.

    "Følg varmen live her..." Really? 30 grader og så skal der sateme sendes live på liv og løs med nyttige info om at man skal drikke rigeligt med væske.
    Mvh

    Allano
    CPHK#01

  25. De følgende 2 brugere er enige:

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 7 users browsing this thread. (0 members and 7 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •