Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 2572

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    811

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at min lokale cykelsmed forsøger det alt for velkendte ”værksted/telefonsælger”-trick på mig. Er folk virkeligt så dovne/konflikssky/ligeglade at det kan betale sig?

    Nå, men lad mig forklare hvad der menes fra starten: Min dynamo-forlygte på min cykel er blevet noget upålidelig (det har cykelhandleren og den så tilfælles) og jeg prøvede derfor at gennemskue årsagen. Det lykkedes dog ikke, så jeg tænkte at spørge cykelsmeden. Han kan heller ikke lige på stående fod gennemskue det og vil derfor gerne have ”lidt bedre tid med cyklen”. Jeg understreger at jeg ikke vil have han skifter den og gerne overveje mine muligheder såfremt det ikke kan betale sig at reparere den. Jeg spørger til hvad han ellers har af forlygter, som kan monteres billigere end en ny dynamolygte og han viser nogle forskellige. Dagen efter skriver butikken til mig at min cykel er klar til afhentning og jeg overvejer på vejen derud om han mon alligevel har skiftet den. Som gættet er det hvad der er sket (måske hans kollega der har skiftet den) og gudskelov går butikken med til at afmontere den nye (som ellers ”blot” koster mere end 2,5 gange hvad lygterne han viste mig koster – hold da kæft).

    Fatter ikke at han forsøger tricket, når jeg har været så tydelig om at jeg ikke gider det. Jeg glæder mig bare over at de har spildt tiden med at skifte lygter på min cykel uden at tjene en krone. De talte om en ”intern kommunikationsfejl”, så for stadig at vise dem lidt tillid vil jeg ikke hænge dem ud (som svindlere) med adresse. Var det ”svindel” har de forsøgt at tjene 250%, men nu tabt at jeg har fundet en anden cykelforhandler som ligger ligeså tæt på mit hjem, så (så længe jeg husker det) kommer jeg ikke tilbage.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    497

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Steffen_Corleone Se meddelelser
    Det undrer mig at min lokale cykelsmed forsøger det alt for velkendte ”værksted/telefonsælger”-trick på mig. Er folk virkeligt så dovne/konflikssky/ligeglade at det kan betale sig?
    Det undrer så mig, hvorfor du ikke selv skifter dynamoen. Hvis det er mangel på værktøj, så er det forståeligt. Ellers fatter jeg det ikke. Eller kan du ikke lide at få beskidte fingre?

    For at blive i trådens ånd, så undrer det mig, at normale, velfungerende mennesker vælger at få en cykelsmed til at: Pumpe cyklen, lappe cyklen, skifte dæk/slange, skifte kæde, smøre kæde, montere https://reelight.dk/ eller andre utroligt simple mekaniske operationer.

    https://reelight.dk/ ville jeg sætte på min cykel, medmindre jeg skulle køre længere strækninger uden vejlys.

    Mvh Bjørn

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    497

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Med lidt bange anelser.

    Vi har kørte i dag fra en landsdel til en anden. Da det led mod aften, så tog jeg mine langsynsbriller på. Jeg undrede mig såre over, at det ene brilleglas var meget beskidt, så jeg så tåget igennem det. Det skal her nævnes, at jeg langsomt, men sikkert er blevet mere og mere alderdomslangsynet.

    MIT HØJRE ØJE er blevet mindre langsynet, nærmest normalsynet.

    Det undrer mig rigtig meget. Andre der har hørt/oplevet det samme?

    Mvh Bjørn

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,597

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at Wolt / Just Eat og andre madudbringningstjenester er så populære.

    Det er sundt at komme ud at røre sig lidt, især når man har voldsomme tømmermænd d. 1 januar.
    Frisk luft og motion er kun godt for os....

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2017
    Indlæg
    95

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det som pisser mig af med Wolt er deres knallerter.
    Nu er der lige kommet miljøzone så de mest forurenende biler ikke er velkommen.
    Men det er fint med en knallert, som laver partikelforurening svarende til 5-7 biler.
    Det giver ingen mening.

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,427

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Ssssppp Se meddelelser
    Det som pisser mig af med Wolt er deres knallerter.
    Nu er der lige kommet miljøzone så de mest forurenende biler ikke er velkommen.
    Men det er fint med en knallert, som laver partikelforurening svarende til 5-7 biler.
    Det giver ingen mening.
    Jeg har heller ikke brug for Wolt og deres kæmpe oppakninger på cykelstierne, må jeg blankt indrømme.

    Med både knallerter og stadig mere pumpede elcykler er det nok i øvrigt snart på tide at tænke igennem, hvordan den del af trafikken skal fungere, for der er eddermanme nogle forskelle i bevægelse, vi ikke havde for fem-ti år siden.

  9. De følgende 8 brugere er enige:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,129

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Mit hovedproblem med Wolt er så, at vores klub samarbejder med et firma, der behandler sine ansatte så ringe. Selv om det flere gange er blevet slået fast, at Wolt har et arbejdsgiveransvar for buddene (https://www.csr.dk/ny-afgorelse-wolt...-arbejdstagere), forsøger firmaet at slippe. Det ville klæde Jacob Lauesen og FCK ikke at samarbejde med den slags firmaer.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Mit hovedproblem med Wolt er så, at vores klub samarbejder med et firma, der behandler sine ansatte så ringe. Selv om det flere gange er blevet slået fast, at Wolt har et arbejdsgiveransvar for buddene (https://www.csr.dk/ny-afgorelse-wolt...-arbejdstagere), forsøger firmaet at slippe. Det ville klæde Jacob Lauesen og FCK ikke at samarbejde med den slags firmaer.
    Et firma der forøvrigt tager 28% af salgsprisen foruden de leveringsgebyrer de i forvejen tager. Grove løjer alligevel.

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,900

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ...at BØF har bygget stadion med henblik på fast deltagelse i europæiske gruppespil, når de stort aldrig kvalificerer sig.

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,259

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Match Scarfs....eller måske mere præcist, at folk (endda et utal af FCK fans) går med dem til kampe.
    Personligt synes jeg slet ikke det hører sig hjemme med andre klubbers grimme farver og logoer på et FCK halstørklæde. Ok, hvis man gerne vil have et minde om f.eks. dagens kamp, så kan jeg da godt se det som en løsning, men derfra og så til at folk render rundt med dem, så man ikke aner om de hepper på det rigtige hold eller ej er i min bøg helt skørt. Lad nu bare være...

    Beklager, hvis dette er nævnt før i tråden.


    https://fckfanshop.dk/products/halst...BewvIxXLdjpEw8


  16. #11
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,597

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Match Scarfs....eller måske mere præcist, at folk (endda et utal af FCK fans) går med dem til kampe.
    Personligt synes jeg slet ikke det hører sig hjemme med andre klubbers grimme farver og logoer på et FCK halstørklæde. Ok, hvis man gerne vil have et minde om f.eks. dagens kamp, så kan jeg da godt se det som en løsning, men derfra og så til at folk render rundt med dem, så man ikke aner om de hepper på det rigtige hold eller ej er i min bøg helt skørt. Lad nu bare være...

    Beklager, hvis dette er nævnt før i tråden.


    https://fckfanshop.dk/products/halst...BewvIxXLdjpEw8
    Meget enig.

    Dog til dels forståeligt hvis nogle af de mere sjældne gæster i Parken ønsker et minde fra en kamp som i aften. Fair nok...

    Der hvor kæden hopper af for mig er eksempelvis i Premier League hvor man ser både Everton/Liverpool og Man United/Man City scarfes... Men det er vel hvad man kan forvente når stadion fyldes af turister som betaler volsomme overpriser for billetterne....

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    792

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Meget enig.

    Dog til dels forståeligt hvis nogle af de mere sjældne gæster i Parken ønsker et minde fra en kamp som i aften. Fair nok...

    Der hvor kæden hopper af for mig er eksempelvis i Premier League hvor man ser både Everton/Liverpool og Man United/Man City scarfes... Men det er vel hvad man kan forvente når stadion fyldes af turister som betaler volsomme overpriser for billetterne....
    Det undrer mig, at folk tilsyneladende har glemt ordet 'halstørklæder'..
    - They call me Mr. Knowitall, I will not compromise. I will not be told what to do, I shall not step aside!
    DiabloDiego#15's Avatar


  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,900

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af DiabloDiego#15 Se meddelelser
    Det undrer mig, at folk tilsyneladende har glemt ordet 'halstørklæder'..
    Tak! Jeg havde min søn på 8 med i fanshoppen - et andet ord der piner mig - i går eftermiddags. Han sagde vredt til ekspeditionen, der konstant sagde scarf, at han skulle altså have et halstørklæde.

  20. De følgende 6 brugere er enige:

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    170

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at folk tilsyneladende glemmer at internettet eksisterer. Som f.eks en mand som Horsens nye ejer Bill Binnie, der tror at han kan slippe afsted med at sige at han aldrig har støttet Trump, når en hurtig søgning på 2 sek viser at han har holdt en fundraiser for ham i 2016.

    https://bold.dk/fodbold/klubber/ac-h...-stottet-trump

    https://www.nexttv.com/news/wbins-bi...h-trump-157207

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #15
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,597

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af DiabloDiego#15 Se meddelelser
    Det undrer mig, at folk tilsyneladende har glemt ordet 'halstørklæder'..
    Godt ord igen.

    Tror bare jeg tænkte på det engelske udtryk half and half scarfes da jeg skrev det. :)

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •