Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 46

Emner: F.C. København er på lydjagt

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2012
    Indlæg
    178

    F.C. København er på lydjagt

    F.C. København er på lydjagt

    Henover vinteren har F.C. København søsat et nyt projekt: Vi skal have fundet en ”FCK-lyd”. Det går med andre ord ud på, at F.C. Københavns lydkatalog især i PARKEN men også på klubbens andre kommunikationsplatforme, skal revitaliseres.

    Sådan en opgave er ikke let, og kræver derfor al den input klubben kan få – især fra vores mange fans. I første omgang er der derfor behov for at få så mange som mulige holdninger og meninger til musik, der kan danne grobund for udformningen af den nye FCK-lyd.

    Målsætningen er til forårets første hjemmekamp den 10. marts mod Silkeborg IF, at kunne introducere dele af den nye musik, herunder ny indløbssang.

    Step 1:
    Vi håber derfor at du som FCK-fan vil være med til at svare på dette spørgeskema og dermed aktivt deltage i processen:

    http://www.surveygizmo.com/s3/114539...3-Unders-gelse


    Senere vil step 2. komme via endnu et spørgeskema, hvor der arbejdes mere målrettet ud fra de første beretninger der er indhentet via step 1 spørgeskemaet.

    I slutningen af februar helt præcis til træningskampen den 23/2-2013 mod Helsingborg, vil personerne bag projektet være at finde i PARKEN til kampen, hvor disse gerne vil præsentere og en til en diskutere, det netop færdigt arbejdede lydforslag med alle de forskellige typer af fans vi har. Disse projekt ansvarlige vil være at finde under tribunen ved C2 på Nedre C, fra når portene åbner og til kampen går igang.

    Ligeledes arbejdes der iøjeblikket på at få opsat et arrangement, hvor mange af de forskellige fans vi har i klubben, kan komme og være med til at indspille den kommende FCK melodi - mere info om dette vil følge.

    Med venlig hilsen
    F.C. København
    Sidst redigeret af SLO-teamet : 28.01.13 kl. 21:25
    På vegne af SLO-teamet i F.C. København


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    126

    Re: F.C. København er på lydjagt

    Vil dette evt. munde ud i at man skrotter Det Fede Nets intro-sang, eller noget af den anden musik der på nuværende tidspunkt bliver brugt i PARKEN?

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2012
    Indlæg
    178

    Re: F.C. København er på lydjagt

    F.C. København fortsætter lydjagten:

    Efter første step af lydjagten vel er overstået, kan vi nu præsentere jer alle for næste step.

    Endnu et spørgeskema skal besvares, og det er ikke altafgørende at man også har deltaget i første spørgeskema, selvom det er en fordel.

    Vil man bidrage og komme med eget syn på sagen, så klik på linket neden for, og deltag i jagten på den nye FCK lyd part 2.


    [FONT=Times New Roman][SIZE=3]http://www.surveygizmo.com/s3/1163381/Dit-fingeraftryk-p-den-nye-FCK-lyd-Part-II[/SIZE][/FONT]


    Som tidligere nævnt kommer der i forbindelse med træningskampen i PARKEN mod Helsingborg step 3 i denne lydjagt- Her vil det være muligt at en til en, diskutere den lyd oplevelse de projekt ansvarlige er kommet op med, ligesom der formentlig vil være et fan arrangement efter kampen, hvor dele af indspilningen af denne lyd vil finde sted, med hjælp fra dele af vores fanmiljø.

    Med et ønske om deltagelse fra vores mange forskellige typer af fans.

    F.C. København
    Sidst redigeret af SLO-teamet : 15.02.13 kl. 10:16
    På vegne af SLO-teamet i F.C. København

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: F.C. København er på lydjagt

    Jeg synes, at der mangler en mulighed for at komme med sin egen mening og ikke kun de forudvalgte muligheder.

    Det musikstykke bringer relationer til noget Robinson udstemnings musik. Og det er ikke på nogen god måde. Jeg håber på ingen måde, at det vil blive indført i Parken, hverken som indløb, opvarmnings eller pølsemusik.


  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Dec 2006
    Indlæg
    130

    Re: F.C. København er på lydjagt

    Jeg synes det lyder rigtigt godt. Dog lige en enkel tanke der slog mig, er det ikke ret langt til en indmarch?

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: F.C. København er på lydjagt

    Jeg synes, at musikken virker unødigt dramatisk. Sammenlign evt. med CL- og EL-hymnerne, som er langt mere harmoniske og positive i deres udtryk.


  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    404

    Re: F.C. København er på lydjagt

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Jeg synes, at der mangler en mulighed for at komme med sin egen mening og ikke kun de forudvalgte muligheder.

    Det musikstykke bringer relationer til noget Robinson udstemnings musik. Og det er ikke på nogen god måde. Jeg håber på ingen måde, at det vil blive indført i Parken, hverken som indløb, opvarmnings eller pølsemusik.
    Jeg kunne ikke være mere enig. Musikken er overdrevet dramatisk, det er som om den prøver alt for hårdt på at oppiske en stemning af stolthed og ære (eller hvad man nu er gået efter). Den slags gør mig altid mistænksom, for hvorfor prøver de så hårdt? I Robinsons tilfælde er det jo netop fordi, det ikke er særligt spændende, så man bliver nødt til at sætte dramatisk musik til, for at det ikke skal falde til jorden. Det er ikke et signal, jeg mener FCK bør sende: "Vi er ikke rigtig spændende, men her er noget musik til at piske en stemning op".

    Derudover har jeg altid godt kunnet lide, at vi i Parken spiller et "rigtigt" stykke musik ved indmarch. At vi ikke er bange for at sætte niveauet højt. Jeg siger ikke, at vi nødvendigvis skal beholde Strauss, men denne form for "pøbelmusik" passer ikke med mit billede af København og i særdeleshed FC København.


  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    309

    Re: F.C. København er på lydjagt

    Jeg synes at udgangspunktet med noget klassisk-inspireret er helt rigtigt. Strygere, blæseinstrumenter osv. kan give store følelsesmæssige indtryk. Men som andre herinde synes jeg dramaet er lige vel overdrevet. Ned for drama, op for et positivt stemningstryk fyldt med strygere og blæsere :)

    mvh

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Re: F.C. København er på lydjagt

    Jeg vil gerne slå endnu et slag for Københavnermarchen:



    Den er ganske vist corny, men den er uprætentiøs og har tilknytning til vores hjem: det er en klassiker, der efterhånden er tidløs, og dermed er der ikke så stor risiko for at den virker bedaget om fire år når moden for storladne fanfarer har skiftet. Formodentlig er den også fri for copyright.

    mvh
    Martin

  11. De følgende 6 brugere er enige:

  12. #10
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: F.C. København er på lydjagt

    Citat Oprindeligt indsendt af Martin CX Se meddelelser
    Jeg vil gerne slå endnu et slag for Københavnermarchen:
    Hvis man starter fra 1:56 fungerer det meget godt.

  13. De følgende 5 brugere er enige:

  14. #11
    Tilmeldingsdato
    Aug 2012
    Indlæg
    98

    Re: F.C. København er på lydjagt

    Hvorfor er det at man vil have en form for March/Blæs/stryger musik???

    Nu har jeg spillet i et militærorkester/marchorkester i over 15 år, og jeg ville simpelthen tro at i bliver kede af valget om 1 år.

    Der findes mange fede marcher som kan vise stolthed, sejr mm. Men fordi det er en march er det ikke sikkert at den giver følelsen af sejr og stolthed.
    MvH
    Eremitten

    ------------------

    Vild med Chili - Smag Edna'en
    Eremitten's Avatar

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #12
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Re: F.C. København er på lydjagt

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas1901 Se meddelelser
    Jeg kunne ikke være mere enig. Musikken er overdrevet dramatisk, det er som om den prøver alt for hårdt på at oppiske en stemning af stolthed og ære (eller hvad man nu er gået efter). Den slags gør mig altid mistænksom, for hvorfor prøver de så hårdt? I Robinsons tilfælde er det jo netop fordi, det ikke er særligt spændende, så man bliver nødt til at sætte dramatisk musik til, for at det ikke skal falde til jorden. Det er ikke et signal, jeg mener FCK bør sende: "Vi er ikke rigtig spændende, men her er noget musik til at piske en stemning op".

    Derudover har jeg altid godt kunnet lide, at vi i Parken spiller et "rigtigt" stykke musik ved indmarch. At vi ikke er bange for at sætte niveauet højt. Jeg siger ikke, at vi nødvendigvis skal beholde Strauss, men denne form for "pøbelmusik" passer ikke med mit billede af København og i særdeleshed FC København.
    Jeg er meget enig med dig. Og som DaneX siger så lyder det ALT FOR MEGET SOM ROBINSON musik!!!

    Men når det er sagt så synes jeg det er fint med musik som man kan genkende og identificere sig med og som minder én om særlige (fodbold)øjeblikke. Nogen gange vil de have en stor indflydelse på ens følelser og andre gange mindre effekt, men ikke desto mindre er de med til at give en god følelse.

    Som eksempel er det en stor fornøjelse for mig at have glædet mig til en kamp i længere tid og så komme "kl. kvart bold", spurte de sidste trin op fra c5/6 til noget så corny som de første 8 toner af "vi elsker fc" og et (mere eller mindre)fyldt parken - for det vækker følelsen af sammenhold og håbet/forventningen om sejr.

    Så kom gerne med noget episk musik og lad det gerne være et originalt komponeret værk af Strauss, Bach eller en anden dygtig komponist - men spar os gerne for Robinson rip-off's som vækker minder om Dan Marstrand og Martin i badetøj.

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Re: F.C. København er på lydjagt

    Ligesom flere andre, er jeg enig i at musikken forekommer unødig spændingsmættet på en kunstig måde.

    Jeg under mig dog også over de følelser, som der spørges til i spørgeskemaet. Stolthed og sejrsfølelse er da ganske fine, men hvad med glæde og spænding - ikke som Robinsons ø-råd, men som et barn der venter spændt på juleaften.

    Jeg gentager gerne, at jeg finder brugen af ordet stolthed helt og aldeles overdrevent i FCK-fansammenhæng, og i fodbold generelt. Vi er ikke et folkeslag med tusinde års historie, vi er ikke et militærregiment med vundne og tabte slag bag os. Vi, både klub og fans, har som sådan ikke udrettet eller oplevet noget særligt.

    Lad os dog vedkende os at fællesmængden ikke er stolthed eller ære, men at vi kan lide at se fodbold, og at vi forhåbentlig har en god oplevelse i den forbindelse, uanset om grunden er at vi kan lide at gå til fodbold eller det er kammeratskabet med de folk man står med på tribunen, både når det er tusinde folk fra sektionen eller bare den samme gamle ven man har fulgtes i Parken med siden tiden på A2/A3.

    Det er det, jeg synes lyden bør afspejle, almindelig glæde og kammeratskab i en (FC) københavnsk kontekst. Om det så er AC/DC eller Strauss, Københavnermarch eller Rabalderstræde er for mig ligegyldigt, så længe lyden ikke afspejler et ligegyldigt buzzword, som kun en mindre gruppe blandt de mange folk der holder med FCK vedkender sig.
    Sidst redigeret af Mads740 : 17.02.13 kl. 19:10
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar


  19. #14
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: F.C. København er på lydjagt

    Umiddelbart minder den mig om "Carol of the Bells" udført af Celtic Woman.

    Men jeg bifalder at der er mennesker i kulissen som forsøger at skabe noget til vores klub, så vores hold går på banen til musik som kun vi bruger og som er afstemt med klubbens fans, for at finde det musik som vi fans over bred kam, føler definere os, F. C. København.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  20. #15
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    1,050

    Re: F.C. København er på lydjagt

    http://www.twostepsfromhell.com/ <-- Hyr dem!

    Two Steps From Hell - Heart of Courage: http://www.youtube.com/watch?v=P1DH8LraXDA

    Andet musik de har lavet: http://www.youtube.com/user/TwoSteps.../videos?view=0

    *I keep throwing money at the screen but nothing's happening*.

    Epic = Win.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •