Side 43 af 53 FørsteFørste ... 3340414243444546 ... SidsteSidste
Viser resultater 631 til 645 af 792

Emner: Til- og afgange 2013 - Part IV (Ståle is back)

  1. #631
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange 2013 - Part IV (Ståle is back)

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Det kan godt være det bare er mig, men den der fuldstændige fascination af Frank Arnesen har jeg svært ved at forstå. Blandet resultater de sidste mange år, og har desuden aldrig arbejdet i en klub på FCKs niveau.
    Lige nu er jeg faktisk ganske tryg ved, at ansvaret er hos Ståle igen. Han havde trods alt en del succes med de fleste indkøb i hans sidste periode i klubben.
    Så, Ståle ved roret og CV i marken? :P

  2. #632
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    542

    Re: Til- og afgange 2013 - Part IV (Ståle is back)

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Det kan godt være det bare er mig, men den der fuldstændige fascination af Frank Arnesen har jeg svært ved at forstå. Blandet resultater de sidste mange år, og har desuden aldrig arbejdet i en klub på FCKs niveau.
    Lige nu er jeg faktisk ganske tryg ved, at ansvaret er hos Ståle igen. Han havde trods alt en del succes med de fleste indkøb i hans sidste periode i klubben.
    Den må du lige uddybe, på FCK's niveau??
    Kigger du på klubben i forhold til ligaen? klubben i forhold til internationale niveauer? klubben i forhold til tidligere klubber, HSV, Chelsea, Tottenham, PSV?

    At være Sportsdirektør for en klub som FCK, vil enhver sportsdirektør med erfaring og kontakter i verdenen kunne få succes, Frank Arnesen er utrolig dygtig til at finde unge dygtige spiller, som vil kunne udvikle sig i løbet af et par år, derudover vil han kunne trække på netværket, så de spillere som passer til spillestilen bliver hentet, fremfor CV's facon, hvor man henter spillere med kort øjeblikkelig succes bliver hentet til for at omskole dem til at spille helt anderledes, hvilket for mig er hul i hovedet!
    Mit hjerte banker kun for FCK!!!

  3. De følgende 4 brugere er enige:

  4. #633
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    619

    Re: Til- og afgange 2013 - Part IV (Ståle is back)

    Ja, de klubber du nævner er alle på et niveau/eller flere over det FCK er på. De har en økonomi, som er mange gange større end vores. De spillere som Frank A har fundet/arbejdet med, ville aldrig være interesseret i at komme til København.
    Desuden var han ikke den store succes i HSV, hvor hans primære strategi var at hente spillere i Chelsea, som Chelsea ikke kunne bruge mere. De fleste forøvrigt hentet af ham.

    Så nej, jeg tror ikke han ville være den store succes. Som sagt tror jeg løsningen er, at Ståles input skal være det afgørende. Så må CV forhandle dem i land.

  5. De følgende 13 brugere er enige:

  6. #634
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,769

    Re: Til- og afgange 2013 - Part IV (Ståle is back)

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Ja, de klubber du nævner er alle på et niveau/eller flere over det FCK er på. De har en økonomi, som er mange gange større end vores. De spillere som Frank A har fundet/arbejdet med, ville aldrig være interesseret i at komme til København.
    Desuden var han ikke den store succes i HSV, hvor hans primære strategi var at hente spillere i Chelsea, som Chelsea ikke kunne bruge mere. De fleste forøvrigt hentet af ham.

    Så nej, jeg tror ikke han ville være den store succes. Som sagt tror jeg løsningen er, at Ståles input skal være det afgørende. Så må CV forhandle dem i land.
    Det er så bare der vi har problemet. CV kan hverken scoute, eller forhandle noget der er seriøst. Når vi så endelig finder den spiller der er det værd, så vil vi ikke give det spilleren koster.

    Alligevel, når der så bliver kastet +15 mio. af sted, så er det for spillere som Pape og Ailton (der dog fik et halvt gennembrud til sidst). Man skulle ikke tro at CV ser så meget andet fodbold end i FCK.

    Jeg siger ikke at vi skal smide 20 mio. af sted for hvem som helst, og heller ikke i hvert transfervindue. Men nu render en transferfri Sissoko rundt, der lige har været i Anderleecht til prøvetræning. Manden har et flot CV, og er kun 28 år - der burde kunne handles en kontrakt sammen, som vi kunne betale for.

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #635
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,874

    Re: Til- og afgange 2013 - Part IV (Ståle is back)

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Ja, de klubber du nævner er alle på et niveau/eller flere over det FCK er på. De har en økonomi, som er mange gange større end vores. De spillere som Frank A har fundet/arbejdet med, ville aldrig være interesseret i at komme til København.
    Desuden var han ikke den store succes i HSV, hvor hans primære strategi var at hente spillere i Chelsea, som Chelsea ikke kunne bruge mere. De fleste forøvrigt hentet af ham.

    Så nej, jeg tror ikke han ville være den store succes. Som sagt tror jeg løsningen er, at Ståles input skal være det afgørende. Så må CV forhandle dem i land.
    Arnesens tilgang til HSV var dømt til at gå galt fra starten af. Det var og er Tysklands største galehus. Konsekvent uro på ledelsesgangene plus en økonomi i ruiner. Han havde absolut INGEN penge, jeg gentager, INGEN penge at arbejde med.

    Jeg tør godt æde en gammel stråhat (Henrik Qvortrup style) på et væddemål om, at Arnesen om ikke andet, ville kunne få sat skik på vores scouting afdeling, der langt fra har imponeret i de sidste par år.

    Mht. bare at lade Ståle styre alt omkring til- og afgange, så kan vi jo lige så godt nedlægge scouting afdelingen??? Det er netop den jeg vil have styrket. Og her ville Arnesen kunne gøre en forskel. Det er ihvertfald mit umiddelbare indtryk, specielt med tanke på al den erfaring han har skrabet sammen.

  9. De følgende 6 brugere er enige:

  10. #636
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    203

    Re: Til- og afgange 2013 - Part IV (Ståle is back)

    Ser ud til at der kan være en ny angriber på vej. http://fotbolti.net/news/23-11-2013/...aupmannahafnar http://www.molineuxmix.co.uk/vb/showthread.php?t=84993

    Nu var det jo Ståle der hentede ham til Wolves. Så lyder sandsynligt

  11. #637
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,544

    Re: Til- og afgange 2013 - Part IV (Ståle is back)

    Citat Oprindeligt indsendt af FCKrogh Se meddelelser
    Jeg kender ham ikke, men han imponerer ikke i denne video:
    http://www.youtube.com/watch?v=TKd7tNlyTX4

    Han er jo langsommere end Adi.

    Hans stats er heller ikke noget at råbe hurra for:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Bj%C3%B...gur%C3%B0arson

    Synes vi har rigeligt med fyld. Der skal signes klasse.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #638
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    619

    Re: Til- og afgange 2013 - Part IV (Ståle is back)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Arnesens tilgang til HSV var dømt til at gå galt fra starten af. Det var og er Tysklands største galehus. Konsekvent uro på ledelsesgangene plus en økonomi i ruiner. Han havde absolut INGEN penge, jeg gentager, INGEN penge at arbejde med.

    Jeg tør godt æde en gammel stråhat (Henrik Qvortrup style) på et væddemål om, at Arnesen om ikke andet, ville kunne få sat skik på vores scouting afdeling, der langt fra har imponeret i de sidste par år.

    Mht. bare at lade Ståle styre alt omkring til- og afgange, så kan vi jo lige så godt nedlægge scouting afdelingen??? Det er netop den jeg vil have styrket. Og her ville Arnesen kunne gøre en forskel. Det er ihvertfald mit umiddelbare indtryk, specielt med tanke på al den erfaring han har skrabet sammen.
    Jeg prøver lige at svare på det hele.

    Da Arnesen tiltrådte i HSV medbragte han en stab på fire folk fra Chelsea. Umiddelbart ville en samlet udgift omkring de 20-25 mio årligt naturligvis have en effekt.
    Der tales også om Arnesens store kontaktflade. Den første sæson hentede han så fem spillere i Chelsea(Rajkovic, Mancienne, Töre, Sala, Bruma). Nogle var gratis og andre kostede penge.
    Andre spillere, som han hentede dyrt var Badelj, Jiracek, Rudnevs og Calhanoglu. For slet ikke at tale om V.d.Vaart, som vist ikke var Arnesens ansvar alene. MIn pointe er igen, at ingen af de spillere ville til København, hvis de fik chancen.
    Så over de to sæsoner brugte HSV faktisk penge, også på en ny træner, da Arnesens førstevalg Oehning hurtigt viste sig ikke at holde. Den nye træner Thorsten Fink holdt til denne sæson.

    Jeg taler på ingen måde om at nedlægge scoutingafdelingen, men tror at Ståles erfaring og kontaktflade er en udemærket base at bygge videre på. Han kender om nogen markedet og det behov vi har.
    F.eks var jeg mere end tilfreds med de spillere,som blev hentet i hans sidste periode, og tror godt han kan gentage den succes.

    Mv
    Colsen

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #639
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Til- og afgange 2013 - Part IV (Ståle is back)

    Citat Oprindeligt indsendt af FCKrogh Se meddelelser
    Ser ud til at der kan være en ny angriber på vej. http://fotbolti.net/news/23-11-2013/...aupmannahafnar http://www.molineuxmix.co.uk/vb/showthread.php?t=84993

    Nu var det jo Ståle der hentede ham til Wolves. Så lyder sandsynligt
    Ikke vildt opløftende at læse resten af den tråd, på wolves forum.

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #640
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,874

    Re: Til- og afgange 2013 - Part IV (Ståle is back)

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Ikke vildt opløftende at læse resten af den tråd, på wolves forum.
    Det har du ret i. Jeg synes også at det her umiddelbart ikke er løsningen. Han har en fin fysik, men hans hovedspil er meget ala Adi. Min tommelfinger peger nedad på Björn.

    Skal vi endelig handle i Wolves - så så jeg gerne vi hentede denne herre, som også var en Solbakken handel.

    http://en.m.wikipedia.org/wiki/Bakary_Sako

    Fremragende fodboldspiller, som HAR bevist sig!

  18. De følgende 7 brugere er enige:

  19. #641
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,769

    Re: Til- og afgange 2013 - Part IV (Ståle is back)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg kender ham ikke, men han imponerer ikke i denne video:
    http://www.youtube.com/watch?v=TKd7tNlyTX4

    Han er jo langsommere end Adi.

    Hans stats er heller ikke noget at råbe hurra for:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Björn_Bergmann_Sigurðarson

    Synes vi har rigeligt med fyld. Der skal signes klasse.
    Så har du da ikke set Adi løbe? - ingen af langsommere eller tungere end Adi.

    Synes netop at man kan se i den video du linker til, at han har speed og power, han løber da fra en del spillere, samtidig med at han er en sindssyg god oplægger. Eneste minus er at han ikke er så kølig foran mål.

    Det er begyndt at blive lidt små irriterende, at folk tror vi kan hente klasse angribere i de store ligaer. Når folk scorer mål, så koster de kassen. Se bare på Pourie, topscorer for en nedrykker i DANMARK, 7 mio + nogle vilde klausuler.

    Jeg synes han virker utrolig interessant - det er længe siden at vi har haft en angriber der både kan score mål, og hjælpe sine medspillere til at score mål med oplæg. Björn er kun 22 (snart 23 dog), og har et stort potentiale. Hvis vi kan få ham til 5-7 mio. siger jeg go.

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Ikke vildt opløftende at læse resten af den tråd, på wolves forum.
    De siger da alle sammen at han har et stort potentiale, men bare ikke passer ind i Wolves system? - de bruger ham åbenbart som kant, hvor de i forvejen er bedst besat af alle positioner på holdet. De nævner endda at han er sådan en spiller, der endda ville gøre det bedre i 1. division end 2. division.

    Han startede sæsonen godt med 2 mål og 2 assist i 7 kampe (hovedsagligt som indskifter). Derefter er det gået ned ad bakke - hvor han oftest kun får de sidste 10 minutter af kampene.
    Sidst redigeret af scoring : 24.11.13 kl. 13:47

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #642
    vestjyde-fcker Slettet

    Re: Til- og afgange 2013 - Part IV (Ståle is back)

    Jeg synes generelt, vi har rigtig gode erfaringer med islændinge på holdet...

    Ham her ligner en, der har nogle af de samme kvaliteter som Rurik. Gå-på-mod og fandenivoldskhed, og måske endda en noget bedre teknik...

    Han ville efter min mening kunne være en glimrende tilføjelse til truppen.

  22. #643
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,769

    Re: Til- og afgange 2013 - Part IV (Ståle is back)

    Der er også bare noget ved islændinge.. Sølvi, Sigurdsson og Gislason har en sindssyg vindermentalitet - de fighter i alle 90 minutter, og giver sig selv 110% i hver evig eneste kamp.

    Her kan man i øvrigt se de 2 mål og 2 assist fra Björns fødder denne sæson:

    http://www.youtube.com/watch?v=ABwV_EKVNks (1 mål og 1 assist på (26 minutter på banen))

    http://www.youtube.com/watch?v=8HBZ719ZAmw (1 mål (71 minutter på banen))

    http://www.youtube.com/watch?v=COvt3d5rXTE (1 assist (14 minutter på banen))

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #644
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,764

    Re: Til- og afgange 2013 - Part IV (Ståle is back)

    Jeg undre mig ofte over visse debatter. Jeg undre mig over debatten om Frank Arnesen ville være passende til FC - vi snakker en kæmpe signing! Selvfølgelig kan vi diskutere om han er realistisk, hans bedrifter hos PSV, Chelsea, HSV osv. Men om han vil være et step op i forhold til CV kan ikke diskuteres.

    På trods af mit indspark, så synes jeg faktisk også at diskutionen hører sig til et andet sted (hvor man fx. også kunne diskutere Erik Larsen som en mulig erstatning for CV - meget gammel artikel http://www.b.dk/sport/laudrups-scout-hjaelper-fck-0 )

    Mht til tråden. Jeg troede naivt at vi kunne ha' renset truppen sidste sommer. Der er brug for endnu en udrensning! Dødvægten skal væk og man må betale prisen for elendig scoutning (og de ansvarlige må stå skoleret). Vi skal ikke nødvendigvis kun have "stjerner" men:

    - En ny målmand (2 er ikke nok - når Busk trods alt stadig er et talent)
    - Ny venstre back - Hvis Bengtsson vil væk, så skal hans afløser findes NU og endnu en til sommer eller måske 2 nye nu og så afsted med Svensken.
    - 1-2 nye midtmidt. TK må egentlig godt snart få løbepas og så skal midten toppes op med 2 nye. En stærk def og et off. kort.
    - 1 STJERNE-ANGRIBER. Jeg ved godt at det er så sindssyg svært at finde en 20 måls angriber til FCK!

  25. De følgende 4 brugere er enige:

  26. #645
    vestjyde-fcker Slettet

    Re: Til- og afgange 2013 - Part IV (Ståle is back)

    Opløftende spil i dag og en god indsats af de unge, der fik chancen.

    Eventuelle nye indkøb håber jeg ikke, bliver på trods af fx Toutouh, Amankwaa og Remmers udvikling.

    Vi skal have styr på
    VB: Der skal minimum én mand ind... (Nogen der ved om Højer har nogen som helst fremtid i klubben?)

    CM: Hvis vi antager at det er et farvel til TK til sommer, så skal vi have minimum en erstatning ind for ham. Her ville Casper Sloth være perfekt. Det ville efterlade os med Delaney, Claudemir, Sloth, Toutouh og Wohlgemuth, hvilket ville være rigeligt imo. (Hvis Claudemir ryger, skal det så vurderes, om Wohlgemuth kan agere 4. valg...)

    Højrewing: Bolanos er med stor sandsynlighed på vej væk, og så skal vi vel have en gardering til Rurik.

    Angriber: Santin er med sikkerhed på vej væk, og så skal vi vel også have et alternativ der, medmindre Marvin, Vetokele, Adi, (Braathen hvis hans kontrakt forlænges) og de talenter, vi har, vurderes at være rigeligt.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange 2013 - Part III
    By madebysoren in forum Transferforum
    Svar: 1505
    Sidste Meddelelse: 23.08.13, 10:22
  2. Til- og afgange 2013 - Part II
    By madebysoren in forum Transferforum
    Svar: 695
    Sidste Meddelelse: 30.06.13, 21:22
  3. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52
  4. Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II
    By madebysoren in forum Transferforum
    Svar: 184
    Sidste Meddelelse: 13.03.13, 13:17
  5. Til- og afgange: Vinter 2012/2013
    By rmjdk in forum Transferforum
    Svar: 350
    Sidste Meddelelse: 12.01.13, 13:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •