Side 41 af 141 FørsteFørste ... 31383940414243445191 ... SidsteSidste
Viser resultater 601 til 615 af 2108

Emner: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

  1. #601
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,856

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af candydude Se meddelelser
    Oh, den havde jeg overset. Ærgerligt, han kunne ellers godt have gjort sig gældende hos os.
    Mvh.
    Dane

  2. #602
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af YouWantAnswers Se meddelelser
    Nu skal man lige huske på at der skal 3 til tango.. Fordi en spiller er rygtet til vores klub, er det jo ikke ensbetydende med at vi har "sovet" såfremt transferen glipper..
    Mig bekendt har SJ aldrig været ude og sige at han gerne ville til FCK, og eftersom vi ikke kan tvinge spillere til klubben, eller tvinge klubber til at sælge til os, så er det jo ikke altid vores "fejl" hvis vi ikke får dem vi er interesserede i.

    Virkeligheden er - trods alt - ikke altid lige så nem som FM.
    Er da helt enig i ovenstående, slet ikke det.

    Pointen er vel blot, at man er nødsaget at være hurtigere ude mht. de åbenlyse talenter.
    Så man kan fange dem, før de fanger de store ligaers opmærksomhed.

    Er jo ingen hemmelighed at SJ er et kæmpe talent, deraf jeg mener man har sovet i timen.
    Vores scouting er gennemført elendigt, og der burde virkelig arbejdes på at få gjort noget ved den del af gamet.

    Om det så er transfer til klubben, eller løn til spilleren.
    Koster Kvalitet, og vil man have de spillere, må man smide de penge det kræver.
    Sidst redigeret af Slush : 13.01.14 kl. 19:35

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #603
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,394

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af YouWantAnswers Se meddelelser
    Hvis du nævner bif som topklub, så er det da på ingen måde at stramme den, at nævne fcn, hvis man kigger på de seneste 3-4 års medaljer og pokaler ;)
    Jeg henviser naturligvis til at Brøndby ligger nummer 4 og FCN nummer 6. Derudover er der andre parametre, som gør at man (desværre) så småt må betragte BIF som topklub (eller storklub om man vil) bedømt udfra Superliga-standarder.

    Det var så heller ikke pointen med mit indlæg - som jeg dog vitterligt ikke havde ret i! Esbjerg ligger under stregen;-)

    Zan

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #604
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,769

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Med Johansen til Celtic, er vi vel tilbage til square one mht. rygter om mulige tilgange?

    Sigurdarson - Wolves vil ikke af med ham, og Ståle har afkræftet en evt. handel.
    Zanka - PSV vil ikke sælge.
    Mussis - Mussis vil blive i Argentina.
    Wu Lei - Wu Lei vil blive i Kina.
    Erik S. - FCM vil ikke sælge, og udlandet trækker mere.
    Jansson - Jansson er ikke ligefrem begejstret om tanken om at spille i DK.
    Peter A - Tæt på Salzburg

    Er godt nok trist at det aldrig blev til noget med Dockal. Han har lavet svimlende 11 assist, og 1 mål i 12 kampe for Prag dette efterår. Han var som skræddersyet til vores 4-4-2, med en guds benådet højre fod. En af de få Tippeliga spillere jeg rent faktisk har set i aktion. Er næsten sikker på at var Ståle ved roret i sommers, havde han forsøgt sig.
    Sidst redigeret af scoring : 13.01.14 kl. 19:41

  7. De følgende 8 brugere er enige:

  8. #605
    Tilmeldingsdato
    Dec 2012
    Indlæg
    80

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Er jo ingen hemmelighed at SJ er et kæmpe talent, deraf jeg mener man har sovet i timen.
    Vores scouting er gennemført elendigt, og der burde virkelig arbejdes på at få gjort noget ved den del af gamet.
    En vigtig pointe, som jeg synes folk MEGET ofte overser, når de er ude med riven ift vores talent-arbejde, er det simple faktum at der som minimum kræves een vigtig ting for at få forløst et talent: SPILLETID!!
    Lad os sige at vi havde købt Kusk, Sviatchenko, SJ osv dengang de var "nemme" at få fat i - både økonomisk og ift konkurrence fra større (udenlandske) klubber. Havde vi købt dem dengang, så havde de - uden tvivl - fået markant mindre spilletid end de har fået i AAB, FCM, Strømgodset, etc. Disse meget færre spilleminutter havde uden tvivl medført, at de næppe var blevet ligeså gode som de er nu.

    Selvfølgelig er der undtagelser på talenter, der bliver spottet "i tide" og alligevel hurtigt bliver en succes - fx NJ. Men en del af vores gode talenter, havde faktisk brug for spilletid for at bevise at de var gode nok; fx Oviedo og Toutouh.

    Folk glemmer desværre ofte, at havde vi købt talenterne tidligere, så havde de ikke fået den mængde spilletid hos os, som rent faktuelt har gjort dem så eftertragtede.

    Det er desværre en slags catch 22: køber vi dem "i tide" så er der markant mindre chance for at de udvikler sig nok hos os, men venter vi til vi reelt set kan bruge dem, så er de måske allerede tabt for os..

    Når ovenstående er sagt, så er jeg da helt enig i, at vores scouting kan blive meget bedre, men personligt synes jeg snarere det er når det drejer sig om "type"-scouting at vi skal blive bedre (jf Mos, Pape, mf), ikke nødvendigvis mht at spotte "talenter"..

    EDIT: Chelseas interesse (angiveligt et bud på ca 180 mill) i Matic - som de jo selv ejede fra 2009-11 - er jo et glimrende eksempel på, at det kræver spilletid for at få forløst talentet..
    Sidst redigeret af YouWantAnswers : 13.01.14 kl. 19:49


  9. #606
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Altså, nu kan man jo købe spillere og derefter udleje dem til den sælgene klub.
    Hvor spilleren kan få spilletid, ser man tit i udlandske klubber :)

  10. #607
    Tilmeldingsdato
    Dec 2012
    Indlæg
    80

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Jeg henviser naturligvis til at Brøndby ligger nummer 4 og FCN nummer 6. Derudover er der andre parametre, som gør at man (desværre) så småt må betragte BIF som topklub (eller storklub om man vil) bedømt udfra Superliga-standarder.
    Jeg synes man skal vente til d 19. marts med at kalde bif en topklub igen.. at de i denne sæson ligger nr 4 (men er ude af pokalen), skal man ikke nødvendigvis lægge alverden i. Bevares, TV3 gør da deres til at puste dem op igen, men noget siger mig at økonomien ikke er så rosenrød, som de gerne vil gøre den til. De har på ingen måde fået sænket deres udgifter derude, og indtil videre kniber det også stadig ret meget med indtægterne. Bliver i hvert fald spændende at læse deres års-rapport for 2013. Udover Makienok, der desværre er som skabt til en engelsk bundklub med mange millioner, så ser jeg ikke det store salgspotentiale i deres trup pt, uagtet at sso vistnok mener noget andet. Hasani, Nørgaard, Piri, osv skal nok have en del europæiske kampe i bæltet, før bif kan få det store for dem og deres helt egen Messi, Szymanovski, bliver næppe heller en block-buster..
    Uagtet at de lige har budt 12 mill for Erik S, så er de på ingen måde blevet en sund forretning..

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #608
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,394

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Med Johansen til Celtic, er vi vel tilbage til square one mht. rygter om mulige tilgange?

    Sigurdarson - Wolves vil ikke af med ham, og Ståle har afkræftet en evt. handel.
    Zanka - PSV vil ikke sælge.
    Mussis - Mussis vil blive i Argentina.
    Wu Lei - Wu Lei vil blive i Kina.
    Erik S. - FCM vil ikke sælge, og udlandet trækker mere.
    Jansson - Jansson er ikke ligefrem begejstret om tanken om at spille i DK.
    Peter A - Tæt på Salzburg

    Er godt nok trist at det aldrig blev til noget med Dockal. Han har lavet svimlende 11 assist, og 1 mål i 12 kampe for Prag dette efterår.
    Ja, gad virkelig også godt at vide hvilke muligheder der arbejdes på i disse dage. Vinter-vinduet er jo kort, så et eller andet har de forhåbentligt gang i.

    2 ting dog:

    - PSV har vist blot meldt ud at de ikke har hørt fra FCK. Dermed ikke ensbetydende med at de ikke vil sælge.

    - Mussi-kaffen er blevet lidt kold, ja, men har det været fremme at han vil blive i Argentina? For så ryger mit varmeste bud på en transfer;-) (Det er dog muligt jeg ikke har opsnappet den udmelding)

    Zan

  13. #609
    David_T er online nu Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    PSV har sagt at de ikke har hørt fra FCK og at de ikke vil leje Zanka ud. Intet om at sælge.

    Og Gimnasia har meldt ud at de ikke vil sælge Mussis før tidligst til sommer og det skulle han have accepteret. Samme historie som med Wu Lei, i øvrigt.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #610
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,394

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af YouWantAnswers Se meddelelser
    Jeg synes man skal vente til d 19. marts med at kalde bif en topklub igen.. at de i denne sæson ligger nr 4 (men er ude af pokalen), skal man ikke nødvendigvis lægge alverden i. Bevares, TV3 gør da deres til at puste dem op igen, men noget siger mig at økonomien ikke er så rosenrød, som de gerne vil gøre den til. De har på ingen måde fået sænket deres udgifter derude, og indtil videre kniber det også stadig ret meget med indtægterne. Bliver i hvert fald spændende at læse deres års-rapport for 2013. Udover Makienok, der desværre er som skabt til en engelsk bundklub med mange millioner, så ser jeg ikke det store salgspotentiale i deres trup pt, uagtet at sso vistnok mener noget andet. Hasani, Nørgaard, Piri, osv skal nok have en del europæiske kampe i bæltet, før bif kan få det store for dem og deres helt egen Messi, Szymanovski, bliver næppe heller en block-buster..
    Uagtet at de lige har budt 12 mill for Erik S, så er de på ingen måde blevet en sund forretning..
    Synes dit indlæg bygger på en hel del gisninger;-) Men fair nok, topklub-mærkatet kan nok diskuteres.

    Og med de ord tilbage til transfersnakken;-)

    Zan

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #611
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,769

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af David_T Se meddelelser
    PSV har sagt at de ikke har hørt fra FCK og at de ikke vil leje Zanka ud. Intet om at sælge.

    Og Gimnasia har meldt ud at de ikke vil sælge Mussis før tidligst til sommer og det skulle han have accepteret. Samme historie som med Wu Lei, i øvrigt.
    Okay flueknepper, essensen er at en handel i dette vindue ikke er aktuel for Mussi og Wu Lei :-)
    Sidst redigeret af scoring : 13.01.14 kl. 20:02

  18. Den følgende bruger er enig i dette:
    zan

  19. #612
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,769

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    En mulighed til højre kanten, kunne måske være Emir Bajrami?

    Han er meget ny i Panathinakos, hvilket pt. er det eneste der taler imod. Men de fik ham på fri transfer, så det er ikke ligefrem en spiller de vil tabe så sindssyg meget på. Et bud i omegnen af 10 mio. ville vel ikke være urealistisk?

    Bajrami trænger for alvor til at få kick startet sin karriere, hvilket han håbede på med et skifte til Grækenland: http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle16900316.ab

    Det er dog kun blevet til 3 kampe fra start, og 2 kampe som indskifter i august. Siden har han ikke været i kamptruppen i 13 kampe i træk i ligaen, samt 3 i pokalen. Han kæmper om pladsen med en af klubbens stjerner Zeca, der selv når han ikke spiller bliver der satset på de græske talenter.

    I følge artiklen tidligere har han før spurgt Mellberg til råds, så det kunne han måske gøre igen.

    Ligesom at jeg ønsker Kasper Kusk, kunne det være fedt med en højre kant med et naturligt venstre ben.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #613
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,769

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    http://tipsbladet.dk/nyhed/skandinav...aegetjek-i-dag

    15 mio. for Johansen?

    Det er vist et rimelig tydeligt signal på at spillere fra Norge ikke skal koste mere, når ligaens største profil går til de penge. Jeg er klar over at han kun har et år tilbage af kontrakten, men man kan jo ikke lade være med at tænke på at vi har givet 18 mio. for Pape.

    Derudover synes jeg at det er mærkeligt at Johansen nævner flere steder i forskellige interviews, at CL trækker. Så vidt jeg ved, var Celtic sindssyg heldige overhovedet at komme i gruppespillet i år?

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #614
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    http://tipsbladet.dk/nyhed/skandinav...aegetjek-i-dag

    Derudover synes jeg at det er mærkeligt at Johansen nævner flere steder i forskellige interviews, at CL trækker. Så vidt jeg ved, var Celtic sindssyg heldige overhovedet at komme i gruppespillet i år?
    Celtic havde på papiret overkommelige modstandere og kvalificerede sig. Der er ingen grund til at antage, at Celtic ikke skulle kunne kvalificere sig til CL næste sæson. Bevares, de skal spille kvalifikationskampe, men det er mod andre nationale mestre fra mindre nationer. Og Celtic fører jo suverænt den skotske liga nu.

    Jeg kan godt forstå, hvis Johansen vælger Celtic over FCK.

  24. De følgende 4 brugere er enige:

  25. #615
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,769

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Præcis, overkommelige modstandere - men vandt alligevel kun de 2 afgørende kampe knebent med ét enkelt mål, bl.a. mod Elfsborg (som jo også knebent vandt over FCN). Ikke just prangende.

    Alt skotst bidragelse til deres koefficient skal komme fra Celtic, og de har ikke just imponeret i CL, hvilket ikke har fået deres koefficient til at eksplodere. Bevares, de har været i en svær gruppe - men vi har dog skaffet flere point i grupper der ligner.

    Johansen får det bare til at lyde som om at CL er obligatorisk for Celtic, hvilket det bestemt ikke er. Celtic ligger under FCK på koefficient listen over både klubber, og som land, og begge mestre træder ind i 2. kvalifikationsrunde.

    Til slut kan det nævnes at jeg også forstår, hvorfor Johansen vælger Celtic over FCK. Har ikke påstået andet.
    Sidst redigeret af scoring : 14.01.14 kl. 09:20

  26. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Ny udebanetrøje 2013/2014
    By scaleo in forum De korte linier
    Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 31.08.13, 12:57
  2. Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II
    By madebysoren in forum Transferforum
    Svar: 184
    Sidste Meddelelse: 13.03.13, 13:17
  3. Til- og afgange: Vinter 2012/2013
    By rmjdk in forum Transferforum
    Svar: 350
    Sidste Meddelelse: 12.01.13, 13:01
  4. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •