Side 1 af 24 123411 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 356

Emner: Hvorfor er FCM så odiøse?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,411

    Hvorfor er FCM så odiøse?

    Debatten er brudt frem på det seneste – muligvis meget præget af, at de faktisk fører ligaen og på trods af det seneste bagslag ligger solidt til guldet.

    Det er dæmret, at der godt nok er mange der ikke kan lide Midtjylland. Men samtidig er der kommet nogle pænt slatne teorier om hvordan det kan være. Senest blev jantekortet spillet med manér i FodboldFM. Ih ja, det er da på grund af janteloven at 99% af folk i Parken holdt med AaB her i foråret, nu vi ikke selv kunne vinde. Eller den anden teori – at der mangler ægthed. Uha ja, vi er meget mere ægte end Midtjylland. Syv år mere ægte.

    Nej, måske er det del af årsagen hos deres rivaler i Viborg og Aalborg, men der må være andre grunde her. For stemningen er jo klar nok. De er hamrende odiøse i en landsdel fuld af harmløse klubber. Men hvad er det? Tillad mig at lægge ud med deres persongalleri, og ikke engang med den figur der p.t. får folks pis mest i kog, nemlig Glen. Nej, det går meget længere tilbage. Ørgaard og Steinlein gik langt ud over den irritationsværdi, ledere fra mindre jyske klubber, der ikke engang har vundet noget, kan præstere.



    Lad dette være et forsøg på at forklare hvorfor denne fusionsklubs fans ikke kan tyre den anden fusionsklub.


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,856

    Re: Hvorfor er FCM så odiøse?

    Jeg er i høj grad tilhænger af persongalleri-forklaringen og deraf den skruppelløse jydekræmmer-mentalitet, som jeg forbinder med klubben, bedst personificeret ved Claus Steinlein. Selvom Niels-Christian Holmstrøm sandt for dyden ikke siger det hverken elegant eller modent, så har jeg altid tænkt, at Låsby-Svendsen sammenligningen var ganske rammende.

    http://www.bt.dk/superligaen/holmstr...aasby-svendsen

    Min opfattelse er også, at der i de andre danske klubber - og her tænker jeg på stab og ledelse, ikke fans - hersker ret stor uvilje mod FC Midtjylland. Mit bud er, at dette hænger sammen med de historier, der var fremme for et par år siden, som omhandlede FCM's temmeligt kritisable forsøg på at fiske mindreårige spillere i andre klubber. Sådanne tilfælde bidrager kun yderligere til min personlige antipati mod Glen og Steinleins drenge.
    Mvh.
    Dane

  3. De følgende 5 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    893

    Re: Hvorfor er FCM så odiøse?

    Det værste synes jeg, er at man i FCM skiftevis trækker klassens-frække-dreng og jysk-beskedenhed kortet frem efter forgodtbefindende. Ved godt at spin kan være involveret, men alligevel ...
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'


  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    127

    Re: Hvorfor er FCM så odiøse?

    Jeg hader Herning og har altid hadet Herning - det kommer fra Ishockey, og er bare forsat med over på FCM.

    Zidan, Duncan og Bach Bak Bak Bak Bak Bak har heller ikke gjort noget godt for mit forhold til dem.
    Flemse har spillet mediefallit, Jeg savner Holmse

  6. De følgende 5 brugere er enige:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    838

    Re: Hvorfor er FCM så odiøse?

    Citat Oprindeligt indsendt af marwol Se meddelelser
    Tværtimod syns jeg det er fedt at se at det er lykkedes dem at bygge et solidt hold op ude på heden. Vel at mærke på den langtidsholdbare måde.
    Langtidsholdbar som i at de var gået rabundus af flere omgange, hvis ikke det var fordi, hvad de primært evnede var at suge bunden ud på odiøse rigmænd BIFstyle.
    Puma 19:29
    -smølle> Jeg føler det er væmmeligt når Awesome flere gange i en diskussion bruger hårde facts for at skyde mine argumenter ned.

    DiabloDiego#15 14:55
    Har man først mødt Awesome, vil et møde med en 6-benet dromedar med blinkende øjne og tørretumblere istedet for ører samt indbygget baldakin og brødrister i puklen, kun udløse et ligegyldigt skuldertræk.


  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,768

    Re: Hvorfor er FCM så odiøse?

    København er cool - som i resten af verdenen, så er det hovedstaden (eller den største by) der favner breddest. Det er her trends bliver skabt og det er her vi føler os lidt bedre end dem i resten af dk.... eller hvor resten af dk synes, at vi føler os lidt bedre end dem, hvilket ofte bringer deres pis godt og grundigt i kog.

    Hele DK elsker når Hobro får os ned med nakken, de elsker hvis de kan vise at deres Audi er lidt større end vores eller at de har råd til lidt mere Georg Jensen crap på juletræet... de elsker det og den form for middelmådighed, når middelmådige mennesker skal vise sig frem hader jeg. Lige netop i trekantsområdet vokser den bedst - derfor hader jeg FCM.

    FCM har gjort det fint. De har fundet formlen på at lave gode talenter, de spiller fint fodbold. Deres stadion er ganske ok! Deres økonomi sejler... men ok det hele kan jo ikke spille. Der har været mange mundre øjeblikke (Don Ø i traktor, som det bedste indslag) og både Ørgaard og selv Steinlein har haft deres fornuftige øjeblikke... på trods af at sidstnævnte har en trang til at gå i midtjydske briller! Det hjælper bare ikke, når rønnebærende bliver så evigt sure, når det ikke lige går deres vej og her er Glen toppen af poppen!

    FCM er middelmådighedens højborg og dem skal vi ikke lege med!


  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Hvorfor er FCM så odiøse?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Lige netop i trekantsområdet vokser den bedst - derfor hader jeg FCM.
    Ked af at sige det, men jeg er ikke helt sikker på at baggrunden for dit had og dit geografikendskab er sådan 100% synkroniseret :-)

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  10. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    343

    Re: Hvorfor er FCM så odiøse?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Lige netop i trekantsområdet vokser den bedst - derfor hader jeg FCM.
    Trekantsområdet er det område, som afgrænses af Vejle, Fredericia og Kolding. Herning ligger signifikant uden for det område. Det svarer nærmest til at kalde Brøndby for en del af København. Bare på jysk.

    Men derfor kan man sagtens hade FCM, bevares.


  11. #9
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,865

    Re: Hvorfor er FCM så odiøse?

    Citat Oprindeligt indsendt af VillaMan Se meddelelser
    Trekantsområdet er det område, som afgrænses af Vejle, Fredericia og Kolding. Herning ligger signifikant uden for det område. Det svarer nærmest til at kalde Brøndby for en del af København. Bare på jysk.

    Men derfor kan man sagtens hade FCM, bevares.

    VillaMan, du sigter godt nok hårdt efter årets citat på Sidelinien. Sjældent har den linje indeholdt så megen visdom og så stor humor - takker!

  12. De følgende 10 brugere er enige:

  13. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,235

    Re: Hvorfor er FCM så odiøse?

    Jeg må indrømme at hadet til FCM ikke er spor større end hadet til Aab var sidste år eller FCN året før. For mig handler det om den journalistiske tilgang til tingene.
    Jeg blev umenneskelig træt af at høre på at FCN spillede det bedste offensive bold nogensinde spillet i ligaen (frit efter hukommelse) når de samtidigt var det hold som er blevet mestre med færrest antal scoret mål. Ligesom at Aab sidste år var guds gave til fodbolden og talent udviklingen.

    Midtjylland bliver talt op til noget de ikke er. Ja det kører for dem i år, og det er sket takket være kontinuitet men at Glen skulle være en større gave til fodbold end nogen anden træner der har været i ligaen er til at brække sig over. Glen er en middelmådig trænder der er møjhamrende irriterende at høre på. De har ikke en bedre filosofi eller og dommerne er ikke efter dem.

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,768

    Re: Hvorfor er FCM så odiøse?

    Citat Oprindeligt indsendt af VillaMan Se meddelelser
    Trekantsområdet er det område, som afgrænses af Vejle, Fredericia og Kolding. Herning ligger signifikant uden for det område. Det svarer nærmest til at kalde Brøndby for en del af København. Bare på jysk.

    Men derfor kan man sagtens hade FCM, bevares.
    Hvem fanden går op i den jydske geografi :)

  16. De følgende 8 brugere er enige:

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,411

    Re: Hvorfor er FCM så odiøse?

    Snakker vi persongalleri, så er der én person vi ikke skal glemme. Han har en meget uheldig klubfortid, der stadig kaster skygger over ham. Han er en irritant af den anden verden. Han er et kæmpe blålys. Han er en meget vigtig faktor i at min foragt for FCM kun er steget. Og han sidder her mellem Steinlein og Ørgaard.

    Han er ... Erik.



  18. #13
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,411

    Re: Hvorfor er FCM så odiøse?

    Citat Oprindeligt indsendt af marwol Se meddelelser
    Ikke at jeg har nogen sympatier for dem overhovedet, men jeg letter hatten i respekt for det de har præsteret. I de gode gamle dage havde vi Ikast med elendige tilskuertal og et kedeligt stadion. I dag er det topmoderne og der er altid god stemning i Herning. FCM har vist, at der godt kan lade sig gøre at hæve ambitionerne og kvaliteten - selv hvis udgangspunktet er middelmådigt. Godt set af dem der turde satse dengang.
    Jamen, vel er det da godt set af dem. Det er lykkedes dem at overleve 15 år uden at gå konkurs, og nu ligger de klart nr. 1, så man kan konstatere helt objektivt, at dette er tilfældet.

    Men det har vel ikke så meget at gøre med den følelsesmæssige opfattelse af netop dem, enten negativt eller positivt? :-)

  19. #14
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,189

    Re: Hvorfor er FCM så odiøse?

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Jeg må indrømme at hadet til FCM ikke er spor større end hadet til Aab var sidste år eller FCN året før. For mig handler det om den journalistiske tilgang til tingene.
    Jeg blev umenneskelig træt af at høre på at FCN spillede det bedste offensive bold nogensinde spillet i ligaen (frit efter hukommelse) når de samtidigt var det hold som er blevet mestre med færrest antal scoret mål. Ligesom at Aab sidste år var guds gave til fodbolden og talent udviklingen.

    Midtjylland bliver talt op til noget de ikke er. Ja det kører for dem i år, og det er sket takket være kontinuitet men at Glen skulle være en større gave til fodbold end nogen anden træner der har været i ligaen er til at brække sig over. Glen er en middelmådig trænder der er møjhamrende irriterende at høre på. De har ikke en bedre filosofi eller og dommerne er ikke efter dem.
    Du har fat i noget. Jeg har dog aldrig hadet AAB.

    Men grunden til mit had til FCN (dengang) og FCM nu handler hovedsaglig om personer. Og med personer mener jeg Hjulmand og Glenn. Den evige retoriske bedrevidenhed og duft af "vi er bedre end de andre, spiller flottere, vi ved bedre, osv" er simpelthen til at brække sig over. Og det der gør det ekstra ynkeligt især i Glenns henseende er, at det kommer fra en træner som aldrig har vundet en skid og som derfor ikke fortjener den respekt, som han selv mener. Skal man have respekt fra min side, så skal man gøre det mere ala Kent Nielsen stilen med en ydmyg tilgang.

    Forøvrigt understreger Glenn her, hvorfor jeg aldrig kommer til at kunne lide ham: http://www.bt.dk/fodbold/nye-stikpil...-til-solbakken

  20. De følgende 11 brugere er enige:

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,547

    Re: Hvorfor er FCM så odiøse?

    Glen er legemliggørelsen af alt, hvad der er galt med Jylland. En helt igennem usmagelig personage.



Side 1 af 24 123411 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Hvorfor dog det?
    By Stive Per - Filipe in forum Diverse
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 28.09.05, 12:54
  2. Hvorfor
    By Bøllebob in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 25.10.04, 14:32
  3. Hvorfor 32 ???
    By Killer in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 08.05.04, 18:52
  4. VFM, hvorfor?
    By Kaare Sagan Larsen in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 19.03.04, 15:37

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •