Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 31 til 44 af 44

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København-AaB (20.5.15 kl 20.00)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Optakts- Og kamptråd: F.C. København AaB(Aalborg BK)(20.5.15) kl 20.00

    Citat Oprindeligt indsendt af Jønch Se meddelelser
    Måske på en billig bagrund, men gjorde Christian Poulsen det ikke fint?

    Jeg havde i hvert fald ikke den nervøsitet, som når Pelle spiller ved siden af Zanka.

    Så godt set af Ståle, at det ikke var Amartey, der spillede cb i dag. :)

    Jønch..
    Aab spillede virkelig dårligt, så der var vel generelt ikke så meget at lave for forsvaret.

    CP stod dårligt placeret et par gange og er måske ikke så stærk på låget som eksempelvis Nilsson, men det var befriende med to centrale forsvarsspillere der begge kunne føre bolden frem.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,769

    Re: Optakts- Og kamptråd: F.C. København AaB(Aalborg BK)(20.5.15) kl 20.00

    AaB spillede dårligt, fordi vi gjorde dem dårlige. Jeg er utrolig imponeret over vores pres spil igår, der ikke er set bedre i lang tid og så endda efter så mange kamp i træk. Amartey lagde det forreste tryk i diamanten, og nøj hvor han stressede AaB spillerne, de fik ikke ét sekund på bolden - og det var tydeligt hvor meget det frustrerede Kenneth Emil og co.. Enkelte gange fik AaB spillet sig igennem (kan vel tælles på en hånd), og det var der de blev farligst men CP og Zanka spillede en rigtig god kamp, så det blev sjældent farligt (kun i 1. minut).

    Synes vi spillede kampen klogt og kontrolleret, men vi skal simpelthen score 1-2 kasser mere, og havde vi haft en bedre offensiv havde det også klart været tilfældet. Steve SKAL score min. 2 i hvert fald.

    Gislason fortjener en sjælden omgang ros efter en rigtig god kamp, og vel også i disse slags kampe hvor han virkelig skal vise hvad han kan. AaB var slatne i duelspillet, og der var forholdvis langt mellem kæderne. Gislason bevægede sig meget, hvilket har været savnet på en kant - det et tydeligt hvor hurtigere spillet flytter sig når vores kanter er bevægelige og vil have bolden.

    De Ridder og Cornelius kunne blive Superligaens bedste duo, hvis begge leverede hvad de engang havde leveret. Fakta er bare at begge angribere nok har ramt en 'one-hit-wonder' sæson, og nok aldrig kommer tilbage på sådan et niveau.
    Sidst redigeret af scoring : 21.05.15 kl. 07:40
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm


  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,016

    Re: Optakts- Og kamptråd: F.C. København AaB(Aalborg BK)(20.5.15) kl 20.00

    Spillet har virkelig været kedeligt længe, nuvel - men jeg tillader mig nu alligevel at være optimitisk omkring næste sæson.

    Med tilføjelse af 2 offensive kantspillere allerede, så har jeg troen på det bringe FCK's offensiv på rette spor - i min verden har det virkelig været en mangelvare siden Grønkjær stoppede, og NJ har været brugt i angrebet. Vi skal dog have en rigtig angriber ind i sommerpausen, så Arme Ridder og Sigurdarsson kan komme videre i deres karriere.

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Optakts- Og kamptråd: F.C. København AaB(Aalborg BK)(20.5.15) kl 20.00

    De viser karakter - jeg er enig med Ståle -
    Jeg er meget, meget stolt af vores præstation. Det var vores fjerde kamp på ti dage, og i den periode har vi spillet både en pokalfinale på 120 minutter og en hård mesterskabsfinale, siger Solbakken.

    - Vi har spillet med 11 eller 12 markspillere i de seneste otte kampe, og alligevel har vi vundet de seks. Det drenge leverede mod AaB, en god modstander der er god med bolden, var ganske enkelt imponerende.
    Mere her:http://www.bold.dk/nyt/staale-meget-...lt-af-drengene
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  7. De følgende 6 brugere er enige:

  8. #35
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Optakts- Og kamptråd: F.C. København AaB(Aalborg BK)(20.5.15) kl 20.00

    Jeg er meget enig i analyserne af kampen så jeg udbygger lige med en KÆMPE skuffelse over Felfel. Han lave på de 15? Min han er på banen kun en god aktion, en 3m pasning til Remmer...

    Det er absurd så dårligt han gør det, alle hans første touch flyver rundt og det er lige så sjældent han har et 2. Touch som at han kommer på banen. Jeg er rystet over at han gør det SÅ skidt. Tilmed mangler han i presset flere gange og det er bl.a. grunden til ÅB kommer lidt længere frem.

    Zanka er klart min motm, han var fuldstændig fantastisk i går. Hverken El capitan eller Amartey kunne udfordre selvom de begge spillede en super kamp.

    -hvis jeg var scout så var Zanka væk til sommer.
    Sidst redigeret af Wonderboy : 21.05.15 kl. 12:05

  9. De følgende 6 brugere er enige:

  10. #36
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,411

    Re: Optakts- Og kamptråd: F.C. København AaB(Aalborg BK)(20.5.15) kl 20.00

    Citat Oprindeligt indsendt af SantoZuma Se meddelelser
    8000 er bare ikke godt nok. Hvis så mange har andet at lave sent på sæsonen med sølvmedaljer på spil, ligger det vel ligefor at konstatere at Københavns fanbase slet og ret simpelthen ikke er stor nok. Ikke stor nok til et storbyhold, ikke stor nok til en mesterskabsbejler. Og slet ikke stor nok til et hold der har ambitioner i Europa. Føj for satan...
    Sagen er bare, at vi ikke er mesterskabsbejler. Vi var det knap før i søndags, vi er det ikke mere nu.

    Så idéen om at man behøver skamme sig det mindste over at tage en timeout fra en sæson, der mest af alt bare har været trættende, er absurd. Og det havde den stadig været, hvis vi ikke stillede med et forstærket Ørestadshold.

    Grunden til at folk blev væk var jo ikke mindst, at de – vi – forventede at kampen ville være elendig, betydningsløs, og ikke tiden værd. Tog de fejl?

  11. De følgende 13 brugere er enige:

  12. #37
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,551

    Re: Optakts- Og kamptråd: F.C. København AaB(Aalborg BK)(20.5.15) kl 20.00

    Man kan undre sig over at vi først nu, hvor der nærmest intet sportsligt er på spil og vi står med 10 skader og skal spille 4. kamp på 10 dage vælger at spille med det ekstremt høje og aggressive pres som vi så mod Aab. Hvor har det været henne hele sæsonen? Ja AaB var ringe, men vi spillede også for første gang i hele sæsonen med dette aggressive pres, som kan være med til at mose de fleste modstandere i superligaen. Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor vi ikke har set det før nu.. De spiltyper vi har indgyder jo simpelthen til denne form for fodbold med bolderobringer højt oppe på modstanderens banehalvdel.. Jeg er spændt på at se om vi forstætter i samme rille i de næste kampe i superligaen..

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #38
    Tilmeldingsdato
    Mar 2008
    Indlæg
    392

    Re: Optakts- Og kamptråd: F.C. København AaB(Aalborg BK)(20.5.15) kl 20.00

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Grunden til at folk blev væk var jo ikke mindst, at de – vi – forventede at kampen ville være elendig, betydningsløs, og ikke tiden værd. Tog de fejl?
    Med fare for at bevæge mig lige langt nok væk fra topic her, så vil jeg nu alligevel tillade mig at citere ovenstående, og samtidigt påstå at det ikke bare forklarer gårsdagens lave tilskuertal, men hele suppens tilskuerkrise generelt. Fodbolden ER bare blevet dårligere i Danmark, og dermed er kampenes betydning dalet.

    Og tilbage står, at kun de mest inkarnerede klub og/eller fodboldfans synes det er tiden værd. Den positive side af dén medalje er, at skulle vi igen få god fodbod på de danske stadions, og måske endda én eller flere klubber med succes i Europa, så er mit gæt er tilskuerne nok skal komme igen.

    Der er intet som helst mærkeligt i de mekanismer, og jeg forstår heller ikke helt vreden - eller hvem den er vendt mod.

    Men hey - måske hjælper det en smule at have stået og set FC få tæv af en endeløs række af lortehold op gennem 90'erne. Så har man da nostalgien til at holde migrænen stangen.
    Række 23 - Du skal ikke komme her og blive væk.
    Jinx's Avatar


  15. #39
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Optakts- Og kamptråd: F.C. København AaB(Aalborg BK)(20.5.15) kl 20.00

    Der er jo bare mange marginaltilskuere. De kommer så ikke når man spiller en semi-ligegyldig kamp (medmindre man tror at bif kan indhente os), kl. 20 på en onsdag
    Præcis, det er der såmænd ikke noget odiøst i - en råkold onsdag kl. 20:00, hvor der kun er sekundære placeringer på spil...naaaj..misforstå mig ikke, det er da fint nok at Randers - Brøndby og Hobro går vildt og voldsomt op i anden, tredie, fjerdepladser -men det er bare ikke noget der trækker Københavnerne af huse.
    Var der blot dukket 12 - 14.000 op til pokalfinalen så havde jeg været skuffet/bekymret - men der var vi jo 25.000 og lur mig om der ikke bliver pænt besøgt til den sidste hjemmekamp mod Hobro -til badedyrstifo,fadøl og hygge...i særdeleshed hvis vinteren endelig slipper sit tag og vi kan få noget rigtigt forår.
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  16. #40
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,329

    Re: Optakts- Og kamptråd: F.C. København AaB(Aalborg BK)(20.5.15) kl 20.00

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    AaB spillede dårligt, fordi vi gjorde dem dårlige. Jeg er utrolig imponeret over vores pres spil igår, der ikke er set bedre i lang tid og så endda efter så mange kamp i træk. Amartey lagde det forreste tryk i diamanten, og nøj hvor han stressede AaB spillerne, de fik ikke ét sekund på bolden - og det var tydeligt hvor meget det frustrerede Kenneth Emil og co.. Enkelte gange fik AaB spillet sig igennem (kan vel tælles på en hånd), og det var der de blev farligst men CP og Zanka spillede en rigtig god kamp, så det blev sjældent farligt (kun i 1. minut).
    Selvfølgelig havde vi et godt tag på Aab og presspillet fungerede godt, men synes nu at Aab formåede at spille virkelig dårligt helt på egen hånd. Selv når vores pres faldt lidt smed de bolden væk. De kunne knap ramme hinanden og næsten alle deres lidt længere afleveringer ramte forbi. Helt simple afleveringer blev opsnappet og de udfordrede stort set ikke. De havde kun tænding i små perioder (der hvor KEP sparkede Amartey ned og omkring det 70. minut) og de tog ikke de fysiske dueller. De havde også nogle mærkelige taktiske beslutninger. Deres forsvarskæde trak hurtigt tilbage, men midtbanen og angrebet fulgte sjældent trop. Selvom Stephan i de sidste par kampe konsekvent har sparket langt, så valgte Aab alligevel at presse forsvaret når han havde bolden, så han ikke kunne spille kort. Dette gjorde at vi kunne vinde mange andenbolde på midtbanen og sætte noget i gang fordi der var langt mellem deres kæder.
    Vi spiller en fin kamp og der var god tænding hos spillerne, men synes ikke at det er hele historien, at Aab var dårlige fordi vi var så gode (eller måske er jeg bare pessimistisk).

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #41
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Optakts- Og kamptråd: F.C. København AaB(Aalborg BK)(20.5.15) kl 20.00

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Man kan undre sig over at vi først nu, hvor der nærmest intet sportsligt er på spil og vi står med 10 skader og skal spille 4. kamp på 10 dage vælger at spille med det ekstremt høje og aggressive pres som vi så mod Aab. Hvor har det været henne hele sæsonen? Ja AaB var ringe, men vi spillede også for første gang i hele sæsonen med dette aggressive pres, som kan være med til at mose de fleste modstandere i superligaen. Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor vi ikke har set det før nu.. De spiltyper vi har indgyder jo simpelthen til denne form for fodbold med bolderobringer højt oppe på modstanderens banehalvdel.. Jeg er spændt på at se om vi forstætter i samme rille i de næste kampe i superligaen..
    Tror jeg ikke du skal regne med for kaptajnen er ude med karantæne....

  19. #42
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Optakts- Og kamptråd: F.C. København AaB(Aalborg BK)(20.5.15) kl 20.00

    Så længe FCK er så ung en klub, så er der kun en ting som kan få flere fans i Parken, og det er bedre fodbold. FCK er ikke som i 90'erne, hvor det var en Københavnerting at være FCK'er. En "vi er ikke som de andre" indstilling, sådan er der ikke meget tilbage af. Nu taler folk som bif fans gjorde i 90'erne. Kalder os Danmarks stolthed og jeg ved ikke hvad. FCK er slet ikke gammel nok til at vi er en indgroet del af folks hverdag i KBH. Det ved jeg godt at man arbejder på at klubben skal være det, men jeg tror ikke på det sker i løbet af få år, det vil tage årtier. Derfor, vil klubben have flere "fans", så er der kun en vej. Bedre fodbold. Alt i alt, så synes jeg det er ganske flot at FCK på lidt over 20 år har fået 10000 personer til at komme stort set hver gang, uanset hvordan spillet er. Bliver vi ved på denne måde så ser vi måske 20000 i Parken som minimum hver gang, om 20 år. Medmindre vi selvfølgelig begynder at spille fremragende fodbold konstant, så stiger antallet af fans selvfølgelig hurtigere.
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  20. De følgende 10 brugere er enige:

  21. #43
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    455

    Re: Optakts- Og kamptråd: F.C. København AaB(Aalborg BK)(20.5.15) kl 20.00

    8000 er da flot i forhold til hvad man får for pengene. Ingen underholdning og en DE Skidder som farligste mand................ Hvor er Ventokele og Santin? Troede aldrig at jeg ville savne dem.

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #44
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- Og kamptråd: F.C. København AaB(Aalborg BK)(20.5.15) kl 20.00

    Et kig på familietribunen afslørede også, at de færreste nok hiver de yngre med til en hverdagskamp fra 20-22. Det skal da lige tages in mente, selvom der selvfølgelig også var lidt mere tyndt både på nedre c og sektionen.

  24. De følgende 6 brugere er enige:

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.09.14 kl.20.35)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 76
    Sidste Meddelelse: 16.09.14, 09:13
  2. Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (28.09.13 kl.16)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 127
    Sidste Meddelelse: 01.10.13, 09:58
  3. Optakts- og kamptråd: FC København – AGF (18.08.13 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 19.08.13, 22:35
  4. Optakts- og kamptråd: FC København – AGF(12.08.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 13.08.12, 17:55
  5. Optakts- og kamptråd: AGF - F.C. København
    By zan in forum De korte linier
    Svar: 60
    Sidste Meddelelse: 22.04.09, 15:46

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •