Side 4 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 92

Emner: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    267

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Et par betragtninger mere:

    - Det er på ingen måde aktuelt at flytte SL til Facebook. Bestyrelsen har naturligvis overvejet det, men det var mest af pligt, for det var en enig bestyrelse, der hurtigt afviste det. Det er ikke en løsning, som vi på nogen måde vil forfølge.

    - At PSE skulle overtage/betale for SL er den lette løsning, og en besnærende tanke, hvor alle udfordringer så er løst. Der er dog nogle overvejelser både for dem - med hensyn til juridisk ansvarlighed og administration, f.eks - som gør, at det ikke er helt ligetil. For brugerne af SL, så vil der være nogle indholdsmæssige overvejelser, hvor SL måske ikke nødvendigvis vil fortsætte med at være så 'frit', som det er nu.
    (Jeg har selv - i egenskab af formand for IT-udvalget - oplevet, at PSE har bedt om at få indflydelse på, hvad der blev skrevet om visse spillere.)

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    136

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Citat Oprindeligt indsendt af rosenkrantz Se meddelelser
    Jeg har selv - i egenskab af formand for IT-udvalget - oplevet, at PSE har bedt om at få indflydelse på, hvad der blev skrevet om visse spillere.)
    Hej Rosenkrantz,
    Kan jeg få dig til at uddybe og konkretisere ovenstående?
    /Rofl

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    267

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Uden at nævne navne, så er jeg blevet bedt om at slette indlæg om en specifik spiller, fordi han grædende havde henvendt sig til formanden og beklaget sig over de ting, som han havde læst om sig selv på SL. "xxx er en sød fyr, og det har han bare ikke fortjent." Jeg svarede, at det var stik imod min generelle opfattelse af spillerens status blandt FCKs fans, men at vi havde et system med en uafhængig debatredaktion, som jeg ikke havde nogen indflydelse på. Og så sluttede det dér.

    Hændelsen er kun relevant ift. diskussionen om at PSE skulle overtage SL, fordi den illustrerer, at klubbens og fansenes interesser og virkelighedsopfattelser ofte er forskellige, og at en fri debat bedst bevares, hvis FCKFC kører SL.

  6. De følgende 16 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    304

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Citat Oprindeligt indsendt af rosenkrantz Se meddelelser
    Et par betragtninger mere:

    - Det er på ingen måde aktuelt at flytte SL til Facebook. Bestyrelsen har naturligvis overvejet det, men det var mest af pligt, for det var en enig bestyrelse, der hurtigt afviste det. Det er ikke en løsning, som vi på nogen måde vil forfølge.

    - At PSE skulle overtage/betale for SL er den lette løsning, og en besnærende tanke, hvor alle udfordringer så er løst. Der er dog nogle overvejelser både for dem - med hensyn til juridisk ansvarlighed og administration, f.eks - som gør, at det ikke er helt ligetil. For brugerne af SL, så vil der være nogle indholdsmæssige overvejelser, hvor SL måske ikke nødvendigvis vil fortsætte med at være så 'frit', som det er nu.
    (Jeg har selv - i egenskab af formand for IT-udvalget - oplevet, at PSE har bedt om at få indflydelse på, hvad der blev skrevet om visse spillere.)
    Blot for lige at smide en kæp ind her, så vil overtagelse af SL fra PSE side jo ikke nødvendigvis betyde at de har samme forhold til historisk data, brugervenlighed eller features. Hvorfor det kan stå dem frit for at skifte til en anden udbyder helt og aldeles uden tanke på "vores" ve og vel. Som i mange andre firmaer så kigger man jo først og fremmest på prisen, og hvis de finder 55k for meget for et fan forum så kan du være sikker på de vælger en billigere løsning, og måske også en mere generisk løsning end fckfc nødvendigvis er intresseret i. Desuden er det totalt utopi at tro vi kan køre dette version af forum videre til al evighed. Så der skal uanset hvad opdateres på et tidspunkt. Måske ikke de første 5-7 år.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #5
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    114

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    PSE bør/skal ikke overvejes yderligere med henblik på finansiering. Som jeg ser det, vil det være en katastrofe for et forum af ‘vores’ type, at en virksomhed som har ansvar overfor børsen, bestyrelse, spillere og loven mm, kan blive draget til ansvar overfor hvad der står i transfertråde, smørrebrødskonkurrencer, Ståle Raus, Pieros er fæces, kamptråde, rygter, afstemningstråde mm.

    Koncernen kan naturligvis melde ud, at de ikke har noget med indholdet i forummet/chat at gøre og at det er brugerens holdning, men hvis vi går fra at være et uofficielt forum til et officielt, vil de naturligvis skulle have moderatorer og overvågning som er langt mindre laissez-faire end nuværende.

    Medierne vil dog sikkert kunne lave nogle interessante artikler á la: “FCK fans i oprør. Vil tvinge Ståle til at æde frossen lort!”.

    Pengene ville være nice. Men konsekvensen vil, efter min mening, være negativ; grænsende til det ødelæggende. Desuden virker det til at de fleste er enige om at det er på tide at rykke videre. Desværre. For jeg er virkelig glad for det nuværende :)

    - a.nyholm
    In the land of the blind,
    the one-eyed man is king

  10. De følgende 12 brugere er enige:

  11. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    304

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Citat Oprindeligt indsendt af HM Se meddelelser
    Problemet her er at uanset hvor mange udmærkede forslag til alternativer der kommer, skal vi træffe en svær beslutning som kommer til at udelukke nogle af dem som bruger SL i dag. Der findes allerede alternative debatfora og chat's. Discord, IRC, Slack, .. Og de er alle fine i deres egen ret - som også dit forslag med Reddit. SLs store fordel har altid været at alle kunne være med uden stort besvær. Bare de havde en browser.

    Så snart vi laver om, vil der være folk som kobles af. Det kan være ok, for ellers kan vi jo aldrig gøre noget. Men jeg synes vi skal forsøge at lave lidt analyse før vi beslutter os for præcis hvad som skal erstatte SL.
    vBulletin er altså et rimeligt standard produkt som flere udbyder tilbyder at hoste, kan ikke forstå denne dystre tone om at "erstatte" et produkt som altså tilbydes uden at det behøver at koste 55.000 og hvis det er fordi man har solgt rettighederne til databasen eller navnet sidelinien, så drop historik eller ændre navnet, det er da langt mindre omvæltning end at droppe vBulletin totalt.

    Meget af dette her lyder underligt i mine forholdsvis tekniske øre, så jeg glæder mig til at fanklubben fremligger årsager til hvorfor man ikke kan skifte til en af de billigere hosting løsninger.

  12. De følgende 7 brugere er enige:

  13. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,293

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Citat Oprindeligt indsendt af Bushen Se meddelelser
    vBulletin er altså et rimeligt standard produkt som flere udbyder tilbyder at hoste, kan ikke forstå denne dystre tone om at "erstatte" et produkt som altså tilbydes uden at det behøver at koste 55.000 og hvis det er fordi man har solgt rettighederne til databasen eller navnet sidelinien, så drop historik eller ændre navnet, det er da langt mindre omvæltning end at droppe vBulletin totalt.

    Meget af dette her lyder underligt i mine forholdsvis tekniske øre, så jeg glæder mig til at fanklubben fremligger årsager til hvorfor man ikke kan skifte til en af de billigere hosting løsninger.
    Rolig nu. FCKFC ejer sidelinien.dk og alle data. Ingen grund til uro. :)

    Ja, vBulletin er et standardprodukt. Hvis man har kørt med standardproduktet og holdt sig opdateret. Det er ikke tilfældet. Vi kører på en ret gammel version af softwaren og vi har oceaner af tilpasninger og features. Heriblandt BlaBlaBla.

    En hosted/SaaS løsning med vBulletin virker umiddelbart som den bedste løsning, enig. Men jeg vil advare imod at tro en migrering er "bare lige". Det kan lade sig gøre, jovist, men det er et stykke arbejde. Og noget som nok bedst udføres af en teknisk kyndig fan med masser tid (som jeg selv har været i 25 år mht. SL) eller en vBulletin-Pro. Det vil dog helt sikkert betyde tab af specielle tilpasninger og (formentlig) Blablabla. Og vi mangler stadig at tale om hvad FCKFC vil med SL.

    Om det bliver markant billigere er jeg faktisk også usikker på. For forretningsmodellen er anderledes i SaaS end for et stykke sw smidt på en linux-server for 15 år siden.

    -Henrik
    P.S. Grunden til at vi ikke har fulgt med til nyere versioner af vBulletin er netop de mange tilpasninger og behovet for at migrere til nyere Linux, MySql og PHP for overhovedet at kunne udføre upgrades. (upgrades som man formentlig ville skulle lave før man kan migrere til SaaS-vBulletin - medmindre de har et tool)

    Mit bud på hvorfor løsningen kan være lidt dyrere: Det hænger nok sammen med at hostingpartneren har været med hele vejen (dog gennem flere opkøb), og indtil for nogle år siden havde en vBulletin-ekspert til at yde support.
    1993 - - - - - - - 2001 - 2003, 2004 - 2006(*), 2007 - 2009, 2010(*), 2011 - 2013(*) - - 2016(*), 2017 - 2019 - - 2022(*), 2023
    1995, 1997, 2004, 2009, 2012, 2015, 2016, 2017, 2023
    HM's Avatar

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    267

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Hvis vi ender med en cloud-løsning, så ville det være rart med et godt blablabla-alternativ.

    Alternativer til blablabla kunne være Discord eller Telegram:

    https://telegram.org/
    https://en.wikipedia.org/wiki/Telegram_(software)

    https://discordapp.com/
    https://en.wikipedia.org/wiki/Discord_(software)

    Men skyd endelig løs, hvis I har alternative forslag.

  16. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    304

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Citat Oprindeligt indsendt af HM Se meddelelser
    Rolig nu. FCKFC ejer sidelinien.dk og alle data. Ingen grund til uro. :)

    Ja, vBulletin er et standardprodukt. Hvis man har kørt med standardproduktet og holdt sig opdateret. Det er ikke tilfældet. Vi kører på en ret gammel version af softwaren og vi har oceaner af tilpasninger og features. Heriblandt BlaBlaBla.

    En hosted/SaaS løsning med vBulletin virker umiddelbart som den bedste løsning, enig. Men jeg vil advare imod at tro en migrering er "bare lige". Det kan lade sig gøre, jovist, men det er et stykke arbejde. Og noget som nok bedst udføres af en teknisk kyndig fan med masser tid (som jeg selv har været i 25 år mht. SL) eller en vBulletin-Pro. Det vil dog helt sikkert betyde tab af specielle tilpasninger og (formentlig) Blablabla. Og vi mangler stadig at tale om hvad FCKFC vil med SL.

    Om det bliver markant billigere er jeg faktisk også usikker på. For forretningsmodellen er anderledes i SaaS end for et stykke sw smidt på en linux-server for 15 år siden.

    -Henrik
    P.S. Grunden til at vi ikke har fulgt med til nyere versioner af vBulletin er netop de mange tilpasninger og behovet for at migrere til nyere Linux, MySql og PHP for overhovedet at kunne udføre upgrades.

    vBulletin.com tilbyder en cloud hosting fra 175$ om året, det er selvfølgelig svært at svare på om det dækker de behov der er for sidelinien eller ej, men der fra og så op til 55.000 er der hvertfald pænt langt.
    Samtidigt skriver de også at de kan migrære vBulletin til cloud "Yes, we can import vBulletin 5, vBulletin 4 or vBulletin 3 databases. For versions older than 3.8.7 we request that you upgrade them to the latest 3.8 version first."

    Ja der kommer nok til at være noget tab af tilpasninger, specielt nok blablabla delen, men mon ikke der kan findes en løsning på dette. Det ser ud til at nyere version af vBulletin f.eks. har en indbygget Messenger agtigt chat. og ellers afsløre youtube video at man kan integrere op til flere webchat addons. chatwee f.eks. (https://www.youtube.com/watch?v=ppqdmQx_S6Y)
    Sidst redigeret af Bushen : 30.07.19 kl. 13:27 Årsag: tilføjelse af youtube video

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,293

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Citat Oprindeligt indsendt af Bushen Se meddelelser
    vBulletin.com tilbyder en cloud hosting fra 175$ om året, det er selvfølgelig svært at svare på om det dækker de behov der er for sidelinien eller ej, men der fra og så op til 55.000 er der hvertfald pænt langt.
    Samtidigt skriver de også at de kan migrære vBulletin til cloud "Yes, we can import vBulletin 5, vBulletin 4 or vBulletin 3 databases. For versions older than 3.8.7 we request that you upgrade them to the latest 3.8 version first."

    Ja der kommer nok til at være noget tab af tilpasninger, specielt nok blablabla delen, men mon ikke der kan findes en løsning på dette. Det ser ud til at nyere version af vBulletin f.eks. har en indbygget Messenger agtigt chat. og ellers afsløre youtube video at man kan integrere op til flere webchat addons. chatwee f.eks.
    Intet er umuligt. Grav lidt mere i omkostningerne. Jeg husker det som om der er også trafik- og data-omkostninger etc. Måske ikke for 55 kkr/år, men stadig ikke noget i nærheden af 1000 kr/år.

    Der er også tilpasninger i databasen pga. "likes" og blablabla. Men de kan jo smides ud, hvis deres migreringstool tillader det. Der skal dog stadig være nogen som gør det, og tager ansvar for de beslutninger som kræves undervejs. For en ting er stensikkert: man får kun kritik for dem :)

    -Henrik
    P.S. Vi er på vBulletin version 4.2.2
    1993 - - - - - - - 2001 - 2003, 2004 - 2006(*), 2007 - 2009, 2010(*), 2011 - 2013(*) - - 2016(*), 2017 - 2019 - - 2022(*), 2023
    1995, 1997, 2004, 2009, 2012, 2015, 2016, 2017, 2023
    HM's Avatar

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    304

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Citat Oprindeligt indsendt af HM Se meddelelser
    Intet er umuligt. Grav lidt mere i omkostningerne. Jeg husker det som om der er også trafik- og data-omkostninger etc. Måske ikke for 55 kkr/år, men stadig ikke noget i nærheden af 1000 kr/år.

    Der er også tilpasninger i databasen pga. "likes" og blablabla. Men de kan jo smides ud, hvis deres migreringstool tillader det. Der skal dog stadig være nogen som gør det, og tager ansvar for de beslutninger som kræves undervejs. For en ting er stensikkert: man får kun kritik for dem :)

    -Henrik
    P.S. Vi er på vBulletin version 4.2.2
    4.2.2, jep står nederst på siden :D

    Jeg har tjekket google og i denne her tråd på deres hjemmeside står der det er gratis at få migræret sit forum til cloud: https://forum.vbulletin.com/forum/vb...forum-to-cloud

    Vil anbefale at købe en bronze plan i et par måneder får vbulletin til at migærere gratis og sætter det op som et test site, hvor man kan tjekke om cloud løsningen passer til det man gerne vil have som et minimum. (vBulletin cloud inkludere i øvrigt et "Likes System")

    Herefter hvis alt spiller som ønsket så køber man en årlig plan der passer til den traffik man har på sidelinien (svært at gætte sig til) Det er muligt at opgradere og nedgradere sin plan løbenende i følge denne her tråd (https://forum.vbulletin.com/forum/vb...ts-to-vb-cloud)

    25GB/Måneden koster 180$ årligt (ticket og telefon support kan tilkøbes)
    75GB/Måneden koster 360$ årligt (inkludere "ticket support" hos vBulletin.com. Telefon support kan tilkøbes)
    200GB/Måneden koster 720$ årligt (Inkludere ticket og telefon support)

    Det er også muligt at få Mobil app integration for 199$ som et engang beløb.
    Sidst redigeret af Bushen : 30.07.19 kl. 14:04 Årsag: mere info tilsat

  21. De følgende 6 brugere er enige:

  22. #12
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    416

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Det er også muligt at få Mobil app integration for 199$ som et engang beløb.[/QUOTE]

    Ja tak til app, hvis man må ønske :)

  23. De følgende 5 brugere er enige:

  24. #13
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,293

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Citat Oprindeligt indsendt af Bushen Se meddelelser
    4.2.2, jep står nederst på siden :D

    Jeg har tjekket google og i denne her tråd på deres hjemmeside står der det er gratis at få migræret sit forum til cloud: https://forum.vbulletin.com/forum/vb...forum-to-cloud

    Vil anbefale at købe en bronze plan i et par måneder får vbulletin til at migærere gratis og sætter det op som et test site, hvor man kan tjekke om cloud løsningen passer til det man gerne vil have som et minimum. (vBulletin cloud inkludere i øvrigt et "Likes System")

    Herefter hvis alt spiller som ønsket så køber man en årlig plan der passer til den traffik man har på sidelinien (svært at gætte sig til) Det er muligt at opgradere og nedgradere sin plan løbenende i følge denne her tråd (https://forum.vbulletin.com/forum/vb...ts-to-vb-cloud)
    Og hvis det så ikke går som forventet? Jeg siger bare det ser simplere ud overfor end det er i virkeligheden. Men jeg ser også at vi allerede har en frivillig til at klare det!? Spøg til side. Jeg påtager mig gerne at trykke next-next-next på en migrering, hvis der er nogle andre som tager skideballerne for det som ikke virker i 2 uger - eller for evigt.

    -Henrik
    1993 - - - - - - - 2001 - 2003, 2004 - 2006(*), 2007 - 2009, 2010(*), 2011 - 2013(*) - - 2016(*), 2017 - 2019 - - 2022(*), 2023
    1995, 1997, 2004, 2009, 2012, 2015, 2016, 2017, 2023
    HM's Avatar

  25. De følgende 4 brugere er enige:

  26. #14
    Tilmeldingsdato
    Oct 2008
    Indlæg
    72

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Citat Oprindeligt indsendt af HM Se meddelelser
    Og hvis det så ikke går som forventet? Jeg siger bare det ser simplere ud overfor end det er i virkeligheden. Men jeg ser også at vi allerede har en frivillig til at klare det!? Spøg til side. Jeg påtager mig gerne at trykke next-next-next på en migrering, hvis der er nogle andre som tager skideballerne for det som ikke virker i 2 uger - eller for evigt.

    -Henrik
    Ja, det med at trykke på next-next-next, er jo den nemme del ;)

  27. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,596

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Hvad gør andre klubbers fanfora? Har de nogle løsninger, som kunne fungere for os, og som økonomisk er til at overskue? Og 55.000 kr. lyder som en voldsom årlig omkostning. Men hvilket budget forestiller man sig, at man gerne vil operere med i fremtiden for SL? Altså, udover "meget billigere"..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  28. Den følgende bruger er enig i dette:


Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Sideliniens 10-års jubilæum?
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 07.11.06, 00:31
  2. Sideliniens design
    By Thunderstokke in forum Kontoret
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 23.06.06, 14:05
  3. Sideliniens server
    By kaare in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 26.08.03, 14:25

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •