Viser resultater 1 til 15 af 1948

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2023

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,195

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg håber, Johannesson får chancen for at vise, at han kan være en ny Biel-case.
    Transfervinduet kommer til at give nogle tegn på, om man har troen på ham. Og om han tror på os.... Køber vi en ny 8'er, så er tiltroen til Isak der nok ikke. Skal Falk i stedet videre uden at vi køber ind til positionen, så må det være et tegn på, at man tror på ham (og Hakon) på positionen.

    Jeg kan forstå, at han er mega skuffet over ikke at få lov til at deltage i kampen mod Randers, men her kom Zecas afsked (og brugen udskiftning) jo nok i vejen. Han er dog nødt til at have noget forståelse for den manglende spilletid under Neestrup. Han og Roony er i mine øjne blevet lidt ofre for, at Neestrup ikke har haft nogen mulighed for at spare spillere / rotere grundet det store efterslæb. Der har simpelthen ikke været råd til nogen sats, da vi død og pine var tvunget til at vinde alle kampe. I foråret var programmet endvidere så nådigt, at man ikke havde slidte spillere på hans position andet end omkring pokalsemifinalerne, hvor han jo også fik spilletid.
    Jeg forventer en noget anden situation efter sommerpausen. Det kræver selvfølgelig, at vi ikke får lige så dårligt en start som sidst, ligesom vi skal i et gruppespil i Europa. Lykkes det, så vil der blive en del spilletid til Isak, især hvis Falk smutter og der (som mange forventer) købes en 6'er i stedet for en 8'er.

    Jeg tror også stadig på ham (især blikket for spillet og løbepensum er stort), men det skal også være i kommende sæson, at han skal spille sig ind. Jeg synes ikke, at han i stor nok grad (som Hakon og Clem) har grebet chancen, når han har fået den. Kampen mod AGF var på mange områder fin, men med til historien hører også, at han ligesom resten af midtbanen var totalt domineret og usynlig i halvdelen af kampen, hvor AGF gik fra 0-2 til 3-2.

  2. De følgende 8 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Han er dog nødt til at have noget forståelse for den manglende spilletid under Neestrup. Han og Roony er i mine øjne blevet lidt ofre for, at Neestrup ikke har haft nogen mulighed for at spare spillere / rotere grundet det store efterslæb. Der har simpelthen ikke været råd til nogen sats, da vi død og pine var tvunget til at vinde alle kampe.
    Det ræsonnement ville jeg have købt, hvis spillet havde kørt som på skinner. Men flere af de faste spillere var jo nede i længerevarende formdyk i slutspillet, og derfor forstår jeg da godt, hvis Johannesson - og især Roony - har siddet ude på bænken og undret sig over, at spillere som Haraldsson, Lerager og Falk fik så meget spilletid. Vi skal jo trods al double-euforien huske, at det her mesterskab mest af alt skyldes, at vi var det hold, der spillede mindst ustabilt i en sæson, hvor der ingen stabile og dominerende hold var. Jo, det var et "billigt" mesterskab i den forstand.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,195

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det ræsonnement ville jeg have købt, hvis spillet havde kørt som på skinner. Men flere af de faste spillere var jo nede i længerevarende formdyk i slutspillet, og derfor forstår jeg da godt, hvis Johannesson - og især Roony - har siddet ude på bænken og undret sig over, at spillere som Haraldsson, Lerager og Falk fik så meget spilletid. Vi skal jo trods al double-euforien huske, at det her mesterskab mest af alt skyldes, at vi var det hold, der spillede mindst ustabilt i en sæson, hvor der ingen stabile og dominerende hold var. Jo, det var et "billigt" mesterskab i den forstand.
    Jo jo. Men jo dårligere det kører og jo mere det spidser til i slutningen af turneringen, jo mindre lyst har træneren formentlig til at skifte de store profiler ud med "lottokuponer". I Isaks tilfælde handler det om Lerager, Falk og Claesson som vel er den absolutte rygrad på holdet. Uanset hvor godt Isak f.eks. havde spillet mod AGF, så tror jeg ikke, at der findes nogen træner i verden, som havde bænket Falk og Claesson til fordel for ham i en svær udekamp i Viborg, som kan sikre guldet og hvor der er behov for al den rutine, som kan smides på banen.
    Bardghji kan måske diskuteres lidt mere, men der kan vi trods alt pege på, at de som spillede i stedet (Jordan og Diogo) var de helt afgørende spillere i såvel pokal som i afsluttende superligakampe. Det tror jeg egentlig også at Roony kan se, hvorfor han ikke har virket super frustreret. Han har også kunne se mere og mere spilletid til sidst, så mon ikke der er forklaret, at hans chance kommer næste sæson uden Daramy. Den er måske lidt sværere med Isak, som i virkeligheden nok har lidt længere til holdet, da Hakon formentlig også er før ham til 8'er positionen.

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jo jo. Men jo dårligere det kører og jo mere det spidser til i slutningen af turneringen, jo mindre lyst har træneren formentlig til at skifte de store profiler ud med "lottokuponer". I Isaks tilfælde handler det om Lerager, Falk og Claesson som vel er den absolutte rygrad på holdet. Uanset hvor godt Isak f.eks. havde spillet mod AGF, så tror jeg ikke, at der findes nogen træner i verden, som havde bænket Falk og Claesson til fordel for ham i en svær udekamp i Viborg, som kan sikre guldet og hvor der er behov for al den rutine, som kan smides på banen.
    Bardghji kan måske diskuteres lidt mere, men der kan vi trods alt pege på, at de som spillede i stedet (Jordan og Diogo) var de helt afgørende spillere i såvel pokal som i afsluttende superligakampe. Det tror jeg egentlig også at Roony kan se, hvorfor han ikke har virket super frustreret. Han har også kunne se mere og mere spilletid til sidst, så mon ikke der er forklaret, at hans chance kommer næste sæson uden Daramy. Den er måske lidt sværere med Isak, som i virkeligheden nok har lidt længere til holdet, da Hakon formentlig også er før ham til 8'er positionen.
    Jamen, jeg tænker ikke på de sidste kampe, men på de foregående par måneder, hvor Haraldsson spillede stabilt ringe og pludselig ikke kunne ramme hverken en ladeport eller sine medspillere gennem mange kampe. Der var vi nogen, der sad og undrede os over, at den oplagte rokade ikke kom: Jordan ind på 9'er-pladsen i stedet for på højrekanten, hvor han primært blev brugt. Og så kunne Roony have fået mere spilletid på højrekanten - ikke nødvendigvis i startopstillingen, men fra bænken, når Goncalves eller Daramy skulle skiftes ud.

    På den centrale midtbane var især Lerager totalt usynlig i mange kampe i foråret, hvor jeg gerne havde set en Johannesson få chancen. Også fordi han jo knokler, når han får chancen, så med Leragers formdyk in mente havde det næppe svækket midtbanens "fylde."

    Nå, det hele endte jo resultatmæssigt godt, så det er svært at kritisere dispositionerne (ligesom at PC jo også er genial nu, fordi vi overlevede hans forsvarsgamble, hehe). Jeg prøver blot at nuancere Johannessons frustrerede udbrud, som jeg har en vis forståelse for. Og det ville ærgre mig, hvis det betyder, at vi nu har endnu en dyr spiller, der ryger ud i kulden og skal lempes ud ad bagdøren.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,195

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jamen, jeg tænker ikke på de sidste kampe, men på de foregående par måneder, hvor Haraldsson spillede stabilt ringe og pludselig ikke kunne ramme hverken en ladeport eller sine medspillere gennem mange kampe. Der var vi nogen, der sad og undrede os over, at den oplagte rokade ikke kom: Jordan ind på 9'er-pladsen i stedet for på højrekanten, hvor han primært blev brugt. Og så kunne Roony have fået mere spilletid på højrekanten - ikke nødvendigvis i startopstillingen, men fra bænken, når Goncalves eller Daramy skulle skiftes ud.
    Ja det skift af position til Jordan kunne man godt have lavet tidligere. Jeg har lige set Mette Cornelius' bil-interview med Neestrup og der nævner han selv, at han nok var et par uger for sent med nogle offensive justeringer - jeg tror, at det er denne justering han snakker om.

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    På den centrale midtbane var især Lerager totalt usynlig i mange kampe i foråret, hvor jeg gerne havde set en Johannesson få chancen. Også fordi han jo knokler, når han får chancen, så med Leragers formdyk in mente havde det næppe svækket midtbanens "fylde."
    Både og. Lerager var primært usynlig grundet de manglende mål og måske også en lille smule omkring vildt pres i momenter, men ellers har han imo været vigtig i holdets organisation, pres og på dødbolde, hvor vi virkelig har været udfordret defensivt. Så jeg finder det ikke lige til højrebenet, at man skulle have sat Isak ind. Måske lidt flere indhop til sidst i kampene, men ikke fra start

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg prøver blot at nuancere Johannessons frustrerede udbrud, som jeg har en vis forståelse for. Og det ville ærgre mig, hvis det betyder, at vi nu har endnu en dyr spiller, der ryger ud i kulden og skal lempes ud ad bagdøren.
    Jeg kan nu også godt forstå, at han er skuffet og der skal da også ske noget i kommende efterår set fra hans perspektiv. Men samtidig har han vundet titler og fået oplevelser i CL (dog primært fra bænken), som han aldrig ville have fået andre steder med hans niveau pt, så mon ikke han kan bide frustrationerne lidt i sig noget tid endnu. Begge de to Islandske spillere ligner generelt nogen, som tager fodbolden meget personligt. Går det dårligt bliver de sure på dem selv - går det godt for holdet fejrer de det mere end de fleste andre. Det er en fedt at se, hvor meget de brænder for fodbolden, og kan Isak bruge det til noget konstruktivt og give den en ekstra skalle til træning, så skal han nok få sine chancer. Jeg håber bestemt heller ikke, at han forlader os frustreret ud ad bagdøren.

  10. De følgende 6 brugere er enige:


Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommeren 2022
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2066
    Sidste Meddelelse: 18.09.22, 21:04
  2. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  3. Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)
    By Koebenhavn in forum De korte linier
    Svar: 117
    Sidste Meddelelse: 13.02.21, 03:15
  4. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  5. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •