Side 19 af 37 FørsteFørste ... 91617181920212229 ... SidsteSidste
Viser resultater 271 til 285 af 550

Emner: Til- og afgange: Vinter 23/24

  1. #271
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    573

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Ifølge Kvart i Bold er 8-9 millioner euro angriberen - Faris Moumbagna fra Bodø / Glimt.

    Umiddelbart et stort beløb for en angriber der kun rigtig har præsteret i en sæson og som for et år siden blev købt for 3 millioner kroner.


    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...jyske-angriber / https://open.spotify.com/episode/6BY...04b7f784b043e2
    Jeg synes også det virker helt vildt, hvis det er ham.. Jeg indrømmer blankt, at jeg har et eller andet ved den norske liga, som skræmmer mig, og måske skyldes det vores gamle ven Pape Pate Diouf, men jeg er ikke tryg ved spillere fra den liga. Og som du skriver, han har præsteret i en sæson og er alligevel 23 år, så han har trods alt haft nogle år til det.

    Og så lavede jeg også lige den helt farlige og kiggede video af ham. Det er godt nok nogle gøglede forsvarsspillere i mange af aktionerne.

    Men det er et plus, at han ser fysisk stærk ud så han kan fungere som opspilsstation, og så ser han også ret god ud i hovedspillet, som vi virkelig har brug for efter min mening.

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #272
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,549

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Jeg synes også det virker helt vildt, hvis det er ham.. Jeg indrømmer blankt, at jeg har et eller andet ved den norske liga, som skræmmer mig, og måske skyldes det vores gamle ven Pape Pate Diouf, men jeg er ikke tryg ved spillere fra den liga. Og som du skriver, han har præsteret i en sæson og er alligevel 23 år, så han har trods alt haft nogle år til det.

    Og så lavede jeg også lige den helt farlige og kiggede video af ham. Det er godt nok nogle gøglede forsvarsspillere i mange af aktionerne.

    Men det er et plus, at han ser fysisk stærk ud så han kan fungere som opspilsstation, og så ser han også ret god ud i hovedspillet, som vi virkelig har brug for efter min mening.
    Altså hvor validt er Kvart i Bolds "rygte" egentlig? Som jeg hører det, er det jo blot deres kvalificerede gæt, på baggrund af de ret sparsomme oplysninger, som Farzam kom med i BT's transferpodcast?

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #273
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Jeg synes også det virker helt vildt, hvis det er ham.. Jeg indrømmer blankt, at jeg har et eller andet ved den norske liga, som skræmmer mig, og måske skyldes det vores gamle ven Pape Pate Diouf, men jeg er ikke tryg ved spillere fra den liga.
    Det der med at afskrive indkøb fra et helt land pga. tidligere fejlskud er altså fjollet. I så fald bør du i hvert fald også have med, at vi engang købte et par gode costaricanere i Norge - og et par gode nordmænd i Hangeland og Hoseth.

    Men jeg er enig i, at det her virker som skør spekulation. Han er for gammel til at være et talent, han mangler at vise noget over længere tid og på højere niveau, og prisen lyder vanvittig. I den forbindelse funderer jeg over, hvordan Transfermarkt værdisætter spillere. Hvordan kan én god sæson i Norge få hans værdi til at stige fra 350.000 euro til 7 mio.?!
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #274
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,865

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Jeg har slået lidt på vandrørene blandt norske venner og en enkelt kollega. Ingen af dem er Bodø-Glimt-tilhængere. Svaret er samstemmende, at han er latterligt god, og nærmest en Bonieface-klon. De vil være målløse, hvis det lykkedes PC at hente ham for 8-9 mio Euro.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #275
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    759

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg har slået lidt på vandrørene blandt norske venner og en enkelt kollega. Ingen af dem er Bodø-Glimt-tilhængere. Svaret er samstemmende, at han er latterligt god, og nærmest en Bonieface-klon. De vil være målløse, hvis det lykkedes PC at hente ham for 8-9 mio Euro.
    En af de handler hvor det skulle have været os der tog ham fra Haderslev.

    EDIT. Og det kan vi ikke altid, sådan er det. Men jeg er helt sikker på dét tog er kørt forbi os.

  10. #276
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,769

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg har slået lidt på vandrørene blandt norske venner og en enkelt kollega. Ingen af dem er Bodø-Glimt-tilhængere. Svaret er samstemmende, at han er latterligt god, og nærmest en Bonieface-klon. De vil være målløse, hvis det lykkedes PC at hente ham for 8-9 mio Euro.
    Det er vel egentlig en meget god sammenligning?

    Boniface blev solgt d. 2 august 2022 for 6,1 euro = 45 mio. (jf. Transfermarkt). Han var på daværende tidspunkt 21,5 år gammel og havde scoret 23 mål og 8 assist i 66 kampe. Jeg kan ikke finde frem til hvor lang kontrakt han havde tilbage?

    Moumbagna er 23,5 år gammel og har pt scoret 24 mål og 9 assist i 55 kampe. Han har 3 år tilbage af sin kontrakt.

    Bodø vil nok sige at den kommende klub for Moumagna får en spiller der bliver solgt videre for et stort mio. beløb ligesom Boniface, men umiddelbart burde Moumbagna ikke koste mere end 6 mio euro.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  11. #277
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Boniface blev solgt d. 2 august 2022 for 6,1 euro = 45 mio. (jf. Transfermarkt).
    Iflg. Transfermarkt blev han solgt for 2 mio. euro. De 4,1 mio. euro var 20% videresalgsklausul.

    Jeg aner ikke, om det giver mening at sammenligne de to - udover at de begge spiller/har spillet i Bodø/Glimt. Som du selv nævner, var Boniface to år yngre, hvilket burde påvirke hans pris positivt ifht. Moumbagnas. Til gengæld kan man argumentere for, at Boniface ikke have en lige så god enkeltsæson i Bodø, som Moumbagna har haft.

    Men det, der primært gør sammenligningen ret meningsløs, er IMO, at vi nu ved, at Boniface kan hamre mål ind på højeste niveau. Det aner vi jo ikke, om Moumbagna kan.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  12. #278
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    598

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Prøv at se video af Moumbagna på youtube. Han er tydeligvis stærk og hurtig og har en god pakke, men Tippeligaen er og bliver en joke. Forsvarsspillerne er så absurd ringe. Ved hans mål står de konsevent elendigt placeret, sparker hul i luften eller piller næse. Synes det er voldsomt at kaste så mange penge efter en spiller der "kun" har scoret 15 mål i 28 kampe, med tanke på at han spiller for det bedste hold i en liga fuld af klovne. Der er jo en grund til at samtlige middelmådige superliga spillere der tager til Sverige eller Norge bliver til kæmpe stjerne derovre.

  13. #279
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    759

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Prøv at se video af Moumbagna på youtube. Han er tydeligvis stærk og hurtig og har en god pakke, men Tippeligaen er og bliver en joke. Forsvarsspillerne er så absurd ringe. Ved hans mål står de konsevent elendigt placeret, sparker hul i luften eller piller næse. Synes det er voldsomt at kaste så mange penge efter en spiller der "kun" har scoret 15 mål i 28 kampe, med tanke på at han spiller for det bedste hold i en liga fuld af klovne. Der er jo en grund til at samtlige middelmådige superliga spillere der tager til Sverige eller Norge bliver til kæmpe stjerne derovre.
    Man kunne også se på de europæiske resultater norske klubber har lavet de sidste par år. Der er vel ingen tvivl om, at Bodø er et pissegodt hold der igen og igen præsterer internationalt?

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #280
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,769

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Prøv at se video af Moumbagna på youtube. Han er tydeligvis stærk og hurtig og har en god pakke, men Tippeligaen er og bliver en joke. Forsvarsspillerne er så absurd ringe. Ved hans mål står de konsevent elendigt placeret, sparker hul i luften eller piller næse. Synes det er voldsomt at kaste så mange penge efter en spiller der "kun" har scoret 15 mål i 28 kampe, med tanke på at han spiller for det bedste hold i en liga fuld af klovne. Der er jo en grund til at samtlige middelmådige superliga spillere der tager til Sverige eller Norge bliver til kæmpe stjerne derovre.
    Er det ikke et lettere uheldigt indlæg, når casen netop bliver sammenlignet med Boniface der blev solgt videre efter at have haft succes i Tippeligaen og nu har 16 mål og 8 assist i 23 kampe for Bayern Leverkusen i sin debutsæson i Bundesligaen?
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #281
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    13

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Nogle der ser Wigan imod united? Wigans højrefløj er ung, hurtig og gør næsten som det passer ham.

    https://www.transfermarkt.com/martia...spieler/992686

    Han spiller på Englands U20 og ifølge transfermarkt som selvfølgelig slet ikke er retvisende omkring pris, men koster han bare under 5mil euro er han et scoop.

  18. #282
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    902

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Prøv at se video af Moumbagna på youtube. Han er tydeligvis stærk og hurtig og har en god pakke, men Tippeligaen er og bliver en joke. Forsvarsspillerne er så absurd ringe. Ved hans mål står de konsevent elendigt placeret, sparker hul i luften eller piller næse. Synes det er voldsomt at kaste så mange penge efter en spiller der "kun" har scoret 15 mål i 28 kampe, med tanke på at han spiller for det bedste hold i en liga fuld af klovne. Der er jo en grund til at samtlige middelmådige superliga spillere der tager til Sverige eller Norge bliver til kæmpe stjerne derovre.
    Lyder som vores forsvar :-)

  19. De følgende 5 brugere er enige:

  20. #283
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    691

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    sportsdirektøren i Hvidovre vil åbenbart gerne leje Oscar Højlund. Lidt usædvanligt at udtale sig om det uden der har været direkte kontakt til FCK. Men det er så også Hvidovre.

    https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...eg-godt-tro-pa

  21. #284
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,549

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    sportsdirektøren i Hvidovre vil åbenbart gerne leje Oscar Højlund. Lidt usædvanligt at udtale sig om det uden der har været direkte kontakt til FCK. Men det er så også Hvidovre.

    https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...eg-godt-tro-pa
    Det ville jo give så meget mening for alle parter.. Har selv tænkt præcis den tanke mange gange i løbet af vinterpausen, da det vil være åbenlyst godt for både Højlund og os.. Han trænger virkelig til fast spilletid på seniorniveau, og det kan vi bare ikke rigtig give ham på nuværende tidspunkt..

    I det hele taget ville jeg ønske, at vi gjorde os mere i udlejning af vores talenter.. De gange vi har gjort det, har det virkelig rykket noget (Holse, Stamenic, Orri) og hver gang er de unge kommet tilbage og gjort sig gældende omkring spilletid. Det er bare noget helt andet at spille seniorbold, end U19-bold, selvom setuppet og miljøet på vores akademi er helt i top, så kan det bare aldrig sidestilles med den udvikling, som fast spilletid på højt niveau, kan give.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #285
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    537

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Det ville jo give så meget mening for alle parter.. Har selv tænkt præcis den tanke mange gange i løbet af vinterpausen, da det vil være åbenlyst godt for både Højlund og os.. Han trænger virkelig til fast spilletid på seniorniveau, og det kan vi bare ikke rigtig give ham på nuværende tidspunkt..
    Generelt er jeg enig med dig om at vi bør udleje vores egne talenter mere end vi gør pt, men i Højlund tilfældet mener jeg ikke at en udlejning til Hvidovre vil være en god ide. Han har i efteråret spillet hvad der svarer til næsten 6 kampe og træner dagligt sammen med rigtig gode spiller og under rigtig dygtige trænere. Det vurderer jeg at han får mere ud af, end hvad en udlejning til Hvidovre vil give ham.

  24. De følgende 10 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 22/23
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 854
    Sidste Meddelelse: 20.03.23, 22:01
  2. Til- og afgange: Vinter 21/22
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1542
    Sidste Meddelelse: 14.03.22, 12:59
  3. Til- og afgange: Vinter 20/21
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 887
    Sidste Meddelelse: 22.03.21, 11:32
  4. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  5. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •