Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
41. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Silkeborg vinder

    10 24.39%
  • Uafgjort

    9 21.95%
  • FCK vinder

    22 53.66%
Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 52

Emner: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (18/02-2024 kl. 16:00)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,591

    Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (18/02-2024 kl. 16:00)

    Forårssæsonen i Superligaen og jagten på det 16. mesterskab skydes i gang i Silkeborg, hvor Søhøjlandets Helte tager imod Byens Hold på Jysk Park.

    Med en sejr rykker FCK op som nr. 2 i Superligaen, mens uafgjort kan have samme udfald, så længe FCM vinder med mindst 4 overskydende mål på Hjalte Park kort efter.

    FCK må undvære Khocholava, Boilesen og Sander, mens Emil Højlund er tvivlsom.

    FCK har ingen spillere i karantæne. Elias Achouri står dog til en dag i skyggen, hvis han får et gult kort til mindst 4 strafpoint. Hos Silkeborg afsoner Alexander Lind karantæne, og derudover står 3 spillere til karantæne ved næste gule kort uanset antal strafpoint.

    Kampens dommer er Peter Kjærsgaard, der dømmer sin anden FCK-kamp i denne sæson. Den første var det omvendte opgør, der endte med et 1-3 nederlag til Løverne. Det er 3. gang han passer fløjten i et opgør mellem de to hold. Første kamp endte med en nullert i Parken i juli 2021.

    Skal man ikke til Silkeborg, vises kampen på 6'eren med optakt fra kl. 15:00.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,568

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (18/02-2024 kl. 16:00)

    Kun sejren tæller. Absolut ingen undskyldninger længere.

  4. De følgende 11 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    683

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (18/02-2024 kl. 16:00)

    Sejr til os. Sejr til FCM. Perfekt runde.

  6. De følgende 6 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,549

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (18/02-2024 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Kun sejren tæller. Absolut ingen undskyldninger længere.
    Enig.

    For første gang længe var det os som kørte SIF ud af banen på deres kunstgræs da vi mødte dem sidst. Her viste vi at vi er et langt bedre hold end SIF, det kan så bare undre der skulle gå så lang tid før vi så det

    For lad os nu være ærlige, SIF har kørt os rundt i karrusellen både i Parken og på deres hjemmebane igennem lang tid efterhånden og vores præstationer mod netop SIF har været pinlig at se på generelt.

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,172

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (18/02-2024 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Enig.

    For første gang længe var det os som kørte SIF ud af banen på deres kunstgræs da vi mødte dem sidst. Her viste vi at vi er et langt bedre hold end SIF, det kan så bare undre der skulle gå så lang tid før vi så det

    For lad os nu være ærlige, SIF har kørt os rundt i karrusellen både i Parken og på deres hjemmebane igennem lang tid efterhånden og vores præstationer mod netop SIF har været pinlig at se på generelt.
    Det bliver i forlængelse af dette spændende, om vi skifter system. For hvis jeg husker rigtigt, så spillede vi 343 (eller lignende) sidst i Silkeborg i en kamp hvor vi var klart bedst. I de andre opgør hvor SIF har været bedst, har vi spillet den sædvanlige 433.

    Og nej selvfølgelig har vi ikke nogen undskyldninger, men det betyder stadig ikke, at vi er super komfortable på kunstgræs. Starter man med Mattsson så har vi dog en spiller mere, som kan spille på det underlag. Vi skal selvfølgelig vinde, men om vi gør det er jeg mere tvivlende overfor. . Det er ikke et sted vi spillemæssigt har det så godt, selvom vi har vundet de sidste par gange.

    Mon ikke vi starter sløvt og kommer bagud for så at skifte system til 343 i pausen i et desperat forsøg på at vinde kampen....

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #6
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,568

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (18/02-2024 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    For lad os nu være ærlige, SIF har kørt os rundt i karrusellen både i Parken og på deres hjemmebane igennem lang tid efterhånden og vores præstationer mod netop SIF har været pinlig at se på generelt.
    Husker også en træningskamp forrige sommer på 10'eren hvor vi mødte Silkeborg og tabte 2-0. Vi blev kørt rundt i manegen og kunne slet ikke få fat i bolden....

    Det hold vi har nu bør være så stærkt at vi bør kunne slå Silkeborg - Og med exit fra CL og ingen pokal så skal vi bare kunne buldre afsted uden at se os tilbage...

  12. De følgende 5 brugere er enige:

  13. #7
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,568

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (18/02-2024 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Sejr til os. Sejr til FCM. Perfekt runde.
    Der vil jeg så hellere have et X.

    Jeg er langt mere bekymret for FCM end BØF her i foråret. Ingen grund til at FCM skal have tur i den fra starten af....

  14. De følgende 9 brugere er enige:

  15. #8
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    683

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (18/02-2024 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Der vil jeg så hellere have et X.

    Jeg er langt mere bekymret for FCM end BØF her i foråret. Ingen grund til at FCM skal have tur i den fra starten af....
    Hvorfor så ikke bare holde med Brøndby, hvis du er langt mere bekymret for FCM end Brøndby?

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #9
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,568

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (18/02-2024 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Hvorfor så ikke bare holde med Brøndby, hvis du er langt mere bekymret for FCM end Brøndby?
    Der går min grænse trods alt..! Vil aldrig kunne få mig selv til at håbe på en sejr til dem. Ville du?
    Og ifølge bookmakerne er der da også en lille sandsynlighed for at de uvaskede skulle ende med guldet.

    Når toppen er så tæt som den er lige nu synes jeg kun det er fint hvis nummer 1 og 2 spiller uafgjort
    Sidst redigeret af DiscoTango : 16.02.24 kl. 21:08

  18. De følgende 10 brugere er enige:

  19. #10
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,760

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (18/02-2024 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Der går min grænse trods alt..! Vil aldrig kunne få mig selv til at håbe på en sejr til dem. Ville du?
    Og ifølge bookmakerne er der da også en lille sandsynlighed for at de uvaskede skulle ende med guldet.

    Når toppen er så tæt som den er lige nu synes jeg kun det er fint hvis nummer 1 og 2 spiller uafgjort
    2 “tabte” point til begge vores konkurrenter i samme runde, det er altid at foretrække. Desuden vil uafgjort i den kamp gøre, at indvirkningen på pointtab til os ville være minimal. Jeg frygter også Silkeborg ude, men håber at kampen imod Man C har banket rusten af, hvorimod Silkeborg skal bruge kampen imod os til at få gang i deres spil. Lad os få den sejr - de point kan blive rigtig vigtige i år
    Sidst redigeret af superestrella : 17.02.24 kl. 13:39

  20. De følgende 11 brugere er enige:

  21. #11
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,864

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (18/02-2024 kl. 16:00)

    Er det ikke mere relevant, at se på det aktuelle niveau på de to hold, frem for at hæfte sig ved fortiden. Jeg synes, at Silkeborg ser svækkede ud ind foråret. Specielt fordi, de har mistet lederen i forsvaret i Tobias Salquist. Derudover er Busch tvivlsom til kampen mod FCK. https://www.midtjyllandsavis.dk/arti...-5a8d42ee036e/

    Når Alexander Lind samtidig er skadet, og de har søgt Søren Tengsted, så står de også svækkede offensivt. De har naturligvis erstattet det solgte, men i klassisk SIF-stil, er det spillere fra lavere ligaer, der normalt skal bruge tid til omstille sig.

    Samtidig synes jeg, at FCK ser styrkede ud, og truppen har allerede en rigtig kamp i benene. Jeg ser derfor FCK, som markante favoritter til kampen.

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,435

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (18/02-2024 kl. 16:00)

    https://www.fck.dk/nyhed/truppen-mod-silkeborg-if-34

    Truppen er udtaget.

    Man kan vist ikke ligefrem påstå, at vi er heldige med skader i truppen.

    Foruden Boilesen er Jelert og Lerager ude med skader.

  24. De følgende 3 brugere er enige:

  25. #13
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    415

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (18/02-2024 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    https://www.fck.dk/nyhed/truppen-mod-silkeborg-if-34



    Man kan vist ikke ligefrem påstå, at vi er heldige med skader i truppen.

    Foruden Boilesen er Jelert og Lerager ude med skader.
    Skader?

    Same procedure as last year :-/

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

  27. #14
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,390

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (18/02-2024 kl. 16:00)

    Det er muligt vi har et par profiler skadede, men som Devil nævner ovenfor, får vi jo nærmest en foræring med deres 3 største profiler fra efteråret ude.

    Ligeledes burde vi være i et højere gear, ligesom vi nu har haft god tid til at kigge på vores store problemer i forsvaret.

    Jeg bliver simpelthen decideret ked af det hvis ikke denne kamp viser tegn på at Nees har fundet værktøjerne til Superligaen. Det ville altså - beklager ærligheden - være decideret skidt.

    Det behøver slet ikke være champagne-bold, men denne kamp skal simpelthen vindes. Punktum.

    Zan

  28. De følgende 5 brugere er enige:

  29. #15
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,544

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (18/02-2024 kl. 16:00)

    De mange skader er på ingen måde nyt, og derfor er det også bare fandens vigtigt, at vi har den enorme bredde i truppen, som tilfældet er.. Ok, vores to bedste backs er pt ude, hvilket selvfølgelig er en bet, men vi stiller stadig en uhyggelig stærk start 11’er, og det bør ikke blive et problem. Jeg vil dog begynde at tude, hvis det viser sig at skaden til Jelert er af mere alvorlig karakter, for det lignede at han gik et rigtig stærkt forår i møde, og med Birger på vej tilbage, kunne vi have set rigtig stærke ud på backs (som jeg mener er uhyre vigtige positioner i moderne fodbold, og også lidt undervurderede).

  30. De følgende 2 brugere er enige:

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 56
    Sidste Meddelelse: 15.02.24, 16:22
  2. Svar: 33
    Sidste Meddelelse: 19.03.18, 19:06
  3. Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF – FC København (20.07.14 kl.17)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 102
    Sidste Meddelelse: 22.07.14, 18:28
  4. Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF(10.03.13 kl.17)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 12.03.13, 08:43
  5. Optakts- og kamptråd: Silkeborg - FC København (25.03.12 kl.16)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 27.03.12, 13:19

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •