Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 19

Emner: Martin Albrechtsen, fremtid og fortid.

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    2,174

    Martin Albrechtsen, fremtid og fortid.

    Pga diskussion i BBB, opretter jeg denne tråd.

    Jeg er efter smådiskussioner blevet i tvivl om hvorvidt der er rigtigt at beholde Albrechtsen. Prisskiltet på ham kan åbenbart være på op til 50 millioner kroner, hvilket unægteligt er penge FCK vil omsætte godt til nye spillere. Desuden står Traoré (og for den sags skyld også Bora Zikovic) ude i skyggen, mere end kompetente afløsere.

    Jeg har undersøgt diverse artikler i BT's arkiv, og ser at han er blevet sat i forbindelse med uhyggeligt mange klubber. Både i sin tid som AB-spiller, men også i FCK-tiden.

    Milan, Inter, Torino og Perugia er alle italienske bud, der angiveligt har viftet med tilbud om 30 millioner kroner. Før alt dette ståhej, var Brøndby på vej til at købe ham, for at dæmme op for vores køb af Thomas Røll.

    - Så trådte vi ind, og gav 9 millioner for ham. Vi har naturligvis ikke givet den fulde pris for ham, da AB jo var nødt til at sælge. At prisen "kun" var 9 millioner betyder nok at Martin får enormt mange penge i løn - noget vi godt vidste i forvejen. Han er uden tvivl en af de løntungeste forsvarsspillere i ligaen.

    - Efter han kom til os har Glasgow Rangers meldt sig. Brian Laudrup (ikke den onde, af de to brødre), skamroste herefter MA, og rygtet siger at Rangers var tæt på at få ham. Det havde - og har - deres forsvar brug for. Så kom Bayern ind i billedet, med en konkret bud på 30 millioner kroner, men blev overraskende afvist, hvilket MA blev lidt vred over. Han mente at vi krævede for meget for ham - nemlig op mod 100 millioner kroner (!) (alt det forgående er - naturligvis - spekulationer). Dog mente - og mener - Benes Jr. og far, at han er 40 millioner værd.

    Senest har Inter været ude efter ham, og selvom det er rygter og spekulationer, skulle de have været parat til at betale 35 millioner for ham.

    Noget der til gengæld helt afgjort taler for at beholde ham, er hans excellence på venstre back. Dette udpensles bla. i, at han i efteråret 2001 og 2002 var på "efterårets hold" i BT: I 2001 som decideret venstre back, og i 2002 som en del af et 3-4-3 system, på venstre side af forsvaret. Sidstenævnte gentog sig på "Årets Hold" i for hele 02/03-sæsonen.

    Så det store spørgsmål for FCKs ledelse er vel: Hvad skal vi stille op?

    For han har vist at han er en enormt solid og gennemkompetent centerforsvarer - men har udmærket sig mere på venstre back-kanten, hvor vi mildt sagt godt kunne trænge til en forstærkning. Men hvis tilbuddet kommer, kan vi jo købe 5 fantastiske backspillere, og stadig have penge til at give omgang til hele København.

    Dette indlæg var bare for at opklare lidt omkring ham.


    For lige at slutte det lidt galgenhumoristisk af, så stod "hovmod for fald"´, Martin:
    http://www.bt.dk/sport/dkfodbold/artikel:aid=77779
    Mvh.,

    NewerNN.
    ----
    "FCK er vor tids svar på Yoyo'en, Buffalo-sko, Pokemon-kort eller Burberry halstørklæder."

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    209
    Sell the Bastard- og NCH kan få lov og give en Tuborg og Fernet som sidevogn!

    Glasbarn 13- som råber DET GAS- DU KA´ TA´ DET!!!!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    21
    Prisen på MA er ikke over 15 mio. Beløb på 50-100 mio er jo fuldstændig latterlige i en sætning der også indeholder MA navn!

    ›Sell the Bastard- og NCH kan få lov og give en Tuborg og Fernet som sidevogn!

    ›Glasbarn 13- som råber DET GAS- DU KA´ TA´ DET!!!!

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315
    ›centerforsvarer - men har udmærket sig mere på venstre
    ›back-kanten, hvor vi mildt sagt godt kunne trænge til en
    ›forstærkning.

    Hvem har dog bildt dig det ind!?

    Og så må folk altså til at styre deres Traoré-hype. Han spiller to gode U/21-kampe, og straks er han en forsvarsspiller af højeste karat.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    367
    Man kan jo osse bare lade MA forsætte i midterforsvaret hos FCK.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    2,174
    ››centerforsvarer - men har udmærket sig mere på venstre
    ››back-kanten, hvor vi mildt sagt godt kunne trænge til en
    ››forstærkning.

    ›Hvem har dog bildt dig det ind!?

    Err. Kig op fra skærmen? Bildt mig hvad ind? At han er en excellent venstre back? Hmm. Har du nogensinde set AB spille, da han var i deres stald?

    ›Og så må folk altså til at styre deres Traoré-hype. Han spiller
    ›to gode U/21-kampe, og straks er han en forsvarsspiller af
    ›højeste karat.

    Han ER forsvarsspiller af højeste karat. Og det har ikke nødvendigvis noget at gøre med u/21, men det er han altså. Eller hvad? Du mener måske han er talentløs?
    Mvh.,

    NewerNN.
    ----
    "FCK er vor tids svar på Yoyo'en, Buffalo-sko, Pokemon-kort eller Burberry halstørklæder."

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315
    ›Err. Kig op fra skærmen? Bildt mig hvad ind? At han er en
    ›excellent venstre back? Hmm. Har du nogensinde set AB spille, da
    ›han var i deres stald?

    Øh, ja. Eksempelvis spillede Martin Albrechtsen i centerforsvaret med Steven Lustü i det meste af 2001 (hvis ikke hele året).

    Hvilke kampe er det, du refererer til?

    ›Han ER forsvarsspiller af højeste karat. Og det har ikke
    ›nødvendigvis noget at gøre med u/21, men det er han altså.

    Hvor mange kampe har du set ham i spille i centerforsvaret, hvis vi ser bort fra U/21?

    ›Eller
    ›hvad? Du mener måske han er talentløs?

    Overhovedet ikke. Men der er stor forskel på at synes

    a) at Traoré ikke er talentløs (han er ganske dygtig)

    og

    b) at vi ville være godt hjulpet med at få smidt Albrechtsen afsted, så Traoré kan spille hans plads.

    Håber du kan se forskellen.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    11
    ›››centerforsvarer - men har udmærket sig mere på venstre
    ›››back-kanten, hvor vi mildt sagt godt kunne trænge til en
    ›››forstærkning.
    ››
    ››Hvem har dog bildt dig det ind!?

    ›Err. Kig op fra skærmen? Bildt mig hvad ind? At han er en
    ›excellent venstre back? Hmm. Har du nogensinde set AB spille, da
    ›han var i deres stald?

    Der er også en herinde der mener at Løns er den optimale midtbane-general, vurderet på baggrund af tidligere sæsoner, og det klinger vel heller ikke helt rigtigt, vel ?

    Der er immervæk forskel på at spille venste back for AB eller FCK. Må jeg huske dig på at PC også var en fremragende venstre back i Vejle ?


    ››Og så må folk altså til at styre deres Traoré-hype. Han spiller
    ››to gode U/21-kampe, og straks er han en forsvarsspiller af
    ››højeste karat.

    ›Han ER forsvarsspiller af højeste karat. Og det har ikke
    ›nødvendigvis noget at gøre med u/21, men det er han altså. Eller
    ›hvad? Du mener måske han er talentløs?

    Hvor meget har han fået lov at vise, der giver ham prædikatet "højeste karat" ?

  9. #9
    Andreas er offline Amsterdam Arena 23/08-06
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,397
    For et år siden, da FCK spillede godt, lå klart nr. 1 i vinterpausen, var der rygter om bud på MA på 50 millioner. Dengang var jeg sådan lidt skeptisk, for nu skulle holdet bare forbedres og blive (endnu) bedre sammenspillet. Så skulle vi i Champions League i år.

    Holdet floppede derefter vi satte 9 point til (godt nok med en skadesplaget trup = men FCK havde DK's bredeste trup), heldigvis sluttede vi dog med 5 point forspring til nr. 2. Vi fik en ny første målmand i den periode, og Albrechtsens niveau dalede voldsomt med nogle gevaldige drops samt manglende selvtillid.

    Idag står vi så helt anderledes end hvor mine tanker var for et år siden. Når vi ser tilbage, skulle vi nok have forstærket os i vinterpausen. Beholdt Rune (evt. Kihlstedt som 1. keeper). Ikke at det er Balasz skyld, men der har åbenbart være store kommunikationsproblemer. Hvis jeg havde kunne vide, at truppen ikke var bedre, skulle Albrechtsen helt klart have været solgt for 50 mill. Men nu?

    Jeg tror næppe, vi kan få meget for ham idag. Så efter min mening skal han ikke sælges i vinterpausen. Han skal (sammen med resten af holdet) have noget selvtillid og tilbage til sit gamle niveau, så kan han blive solgt til sommer. Hvis der er nogle tilbud. Hvis vi får hentet BIF, skal han nok først sælges efter 3. kvalrunde til CL, eller hvis vi kommer i CL, så er det et udstillingsvindue, hvorefter han kan sælges om et år, når vi så er ude af CL. Medmindre han simpelthen er uvurderlig for holdet (hvilket jeg ikke ser ham idag), så skal han måske blive, så FCK er gode nok til at komme langt (vinde) UEFA-cuppen...

    Bare lige mine tanker om Albrechtsen lidt før midnat en onsdag aften...godnat så får I ikke mere for den 25 øre! :-)

    mvh. Andreas

    ps. så er der jo så dem, der mener, at MA's niveau er faldet efter han har fået to bolde derhjemme at lege med! Men drenge, der går vist ikke helt, vel? Så er han sgu for uprofessionel til FCK ;-)
    Sidst redigeret af Andreas : 03.12.03 kl. 23:46

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741
    Dav NNN,

    ›- Så trådte vi ind, og gav 9 millioner for ham. Vi har
    ›naturligvis ikke givet den fulde pris for ham, da AB jo var nødt
    ›til at sælge. At prisen "kun" var 9 millioner betyder
    ›nok at Martin får enormt mange penge i løn - noget vi godt vidste
    ›i forvejen. Han er uden tvivl en af de løntungeste
    ›forsvarsspillere i ligaen.

    Jeg tror absolut ikke du skal være så sikker på at han hæver en kanonhyre. FC Kbh har klart været ment som et springbræt for ham, så det er ikke her han skal sikre sig for fremtiden, det er i den næste klub. Og det ville ligne Holmstrøm meget dårligt at lade en ung og (internationalt) uprøvet spiller blive lønførende. Selvom han kom i de fede tider.

    -snippet en masse transferspekulationer, som regel ligger pressens forhåndsgæt et godt stykke fra virkeligheden-

    ›Noget der til gengæld helt afgjort taler for at beholde ham, er
    ›hans excellence på venstre back. Dette udpensles bla. i, at han i
    ›efteråret 2001 og 2002 var på "efterårets hold" i BT: I
    ›2001 som decideret venstre back, og i 2002 som en del af et 3-4-3
    ›system, på venstre side af forsvaret. Sidstenævnte gentog sig på
    ›"Årets Hold" i for hele 02/03-sæsonen.

    Nu blander du vist et par ting sammen? Det kan vel ikke tages voldsomt seriøst at han i BT sættes på Årets Hold 2002 som venstre back, når han i løbet af hele året kun har spillet én kamp som venstre back (i Vejle, mener jeg). Resten af tiden spillede han altså midterforsvarer.

    Og vel at mærke også i AB. Han spillede venstre markør i et tremandsforsvar i starten, men det kan sgu dårligt sammenlignes med at spille venstreback i en 4-4-2. Specielt i en Backesque 4-4-2 - så skal man snarere sammenligne med wingbacken i 3-5-2'eren. Siden fik han vistnok enkelte kampe som back i en 4-4-2 i AB, men det var som midterforsvarer han brød igennem.

    Og ikke så underligt, for det er altså i mand til mand-situationer han har sin styrke - og vel at mærke ikke når det er ham selv der har bolden! :-)

    ›For han har vist at han er en enormt solid og gennemkompetent
    ›centerforsvarer - men har udmærket sig mere på venstre
    ›back-kanten

    Nope, du husker galt. 1 kamp som venstre back i FCK-tiden, og der udmærkede han sig aldeles ikke.

    Venligst,
    Bo N K

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    246
    Jeg mener nu ikke at han er en solid og stabil midterforsvar i en 4-kæde, der spiller med zoneopdækning. Hans force er helt klart i en rolle som en slags "manndecker" i et tysk inspireret forsvarssystem, og det er helt tydeligt at han ikke har hverken overblik eller teknik til at optræde i en rolle som forsvarsdirgent, hvis modstanderholdet lægger lidt pres på FCK- forsvaret i den opstilling der er blevet benyttet det meste af denne sæson.

    Et andet kritikpunkt er at han, selvom situationen tillader det, ikke går med frem på midtbanen og deltage i angrebsopbygningen, formentlig på grund af hans manglende tekniske formåen.

    Svend Erik

  12. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,427
    Jeg kunne ikke sige det smukkere.

    Det værste er, at sådan er det også med Bora, og til dels Bo, så måske skulle man overveje et system med tre i forsvaret, og så droppe backerne og benytte nogle winger på midtbanen i stedet.

    I ligaen har vi den fordel, at de færreste hold stiller med mere end en angriber, så er fire i bagerste led for meget, hvis de ikke går med frem.

    mvh Stephphen
    Fraværende

  13. #13
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741
    Hej Stephphen,

    ›Det værste er, at sådan er det også med Bora, og til dels Bo, så
    ›måske skulle man overveje et system med tre i forsvaret, og så
    ›droppe backerne og benytte nogle winger på midtbanen i stedet.

    Der er jeg nu godt nok meget uenig - Svensson er da en udpræget zoneopdækker, ikke en Manndecker. Og at han skulle være dårlig i opspillet kan jeg heller ikke lige genkende. Men mht. Bora er det vel ikke helt forkert.

    ›I ligaen har vi den fordel, at de færreste hold stiller med mere
    ›end en angriber, så er fire i bagerste led for meget, hvis de
    ›ikke går med frem.

    Nu går begge backer jo også med frem hele tiden, så det er jo ikke ligefrem sådan at der hele tiden står fire dernede. De starter bare med at være fire.

    Og så synes jeg måske nok det er lidt underligt at folk påstår at vores modstandere altid kun spiller med én på toppen. Langt de fleste spiller altså 4-4-2.

    Venligst,
    Bo N K

  14. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,427
    ›Hej Stephphen,

    ››Det værste er, at sådan er det også med Bora, og til dels Bo, så
    ››måske skulle man overveje et system med tre i forsvaret, og så
    ››droppe backerne og benytte nogle winger på midtbanen i stedet.

    ›Der er jeg nu godt nok meget uenig - Svensson er da en udpræget
    ›zoneopdækker, ikke en Manndecker. Og at han skulle være
    ›dårlig i opspillet kan jeg heller ikke lige genkende. Men mht.
    ›Bora er det vel ikke helt forkert.

    Jeg skrev også til dels. Bo kunne godt blive bedre til at føre bolden frem, hvilket vel gælder alle vores forsvarsspillere. At han er den bedste siger vel det meste.


    ››I ligaen har vi den fordel, at de færreste hold stiller med mere
    ››end en angriber, så er fire i bagerste led for meget, hvis de
    ››ikke går med frem.

    ›Nu går begge backer jo også med frem hele tiden, så det er jo
    ›ikke ligefrem sådan at der hele tiden står fire dernede. De
    starter bare med at være fire.

    Ja men PC har ikke været voldsomt aktiv i det fremadrettede spil, hvis du spørger mig, og det har også haltet i OT's fravær.


    ›Og så synes jeg måske nok det er lidt underligt at folk påstår at
    ›vores modstandere altid kun spiller med én på toppen. Langt de
    ›fleste spiller altså 4-4-2.

    Ja de spiller 4-4-2 men man kan diskutere, om de fleste hold ikke lader den ene af de to på toppen være hængende angriber.

    En ting der i øvrigt irriterer mig vedrørende vores zoneopdækning er den enorme plads wingerne får hos modstanderne. Mallorca udstillede gentagende gange svagheden ved dette system. En lang præcis aflvering rev gang på gang vores forsvar itu.

    Det er et mirakel at dette ikke sker oftere.


    ›Venligst,
    ›Bo N K

    mvh Stephphen
    Fraværende

  15. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741
    ›Ja men PC har ikke været voldsomt aktiv i det fremadrettede spil,
    ›hvis du spørger mig, og det har også haltet i OT's fravær.

    Men det er jo ikke normaltilstanden. Normaltilstanden er at backerne pisker op og ned ad linierne, og så synes jeg det er lidt underligt at sige at fire mand i forsvaret er for meget. Man kunne næsten snarere sige at tre var for mange.

    ›Ja de spiller 4-4-2 men man kan diskutere, om de fleste hold ikke
    ›lader den ene af de to på toppen være hængende angriber.

    Hvem gør det? Brøndby gør selvfølgelig, men hvem ellers? Det er vist kun AGF - efter Åkebys ankomst.

    ›En ting der i øvrigt irriterer mig vedrørende vores zoneopdækning
    ›er den enorme plads wingerne får hos modstanderne. Mallorca
    ›udstillede gentagende gange svagheden ved dette system. En lang
    ›præcis aflvering rev gang på gang vores forsvar itu.
    ›Det er et mirakel at dette ikke sker oftere.

    Jeg tror nu egentlig bare 'miraklet' skyldes at vi er i stand til at lægge så meget pres på superligaens boldholdere at de ikke kan slå en lang og præcis aflevering der vender spillet effektivt - med Brian Steen som en mulig undtagelse.

    Med andre ord er det nok en kalkuleret risiko. Og når vi spiller mod f.eks. Brøndby, der er lidt sværere at lukke ned, står vores backs jo også gerne bredere og højere, så wingerne ikke får så meget plads.

    Venligst,
    Bo N K

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Martin Albrechtsen
    By Nikolaj1979 in forum Transferforum
    Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 01.09.09, 22:33
  2. Hvad fik FCK for Martin Albrechtsen?
    By /Simon in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 02.10.06, 13:04
  3. Penge for Martin Albrechtsen?
    By fckjoe in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 15.05.05, 22:14
  4. Har Martin Albrechtsen en bror??
    By Jacob_Bentzen in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 12.01.05, 11:07
  5. Martin Albrechtsen - Vi savner dig...
    By Lion King in forum De korte linier
    Svar: 12
    Sidste Meddelelse: 08.08.04, 10:53

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •