Side 98 af 99 FørsteFørste ... 48889596979899 SidsteSidste
Viser resultater 1,456 til 1,470 af 1481

Emner: Til- og afgange: Sommer (og efterår) 2014 - Part IV

  1. #1456
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    15

    Re: Til- og afgange: Sommer (og efterår) 2014 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ok "nogle eksperter" - Jeg mener at have set/hørt det udtalt i bl.a. podcasts, og det handler vel om kilder i klubben.
    Historien er i hvert fald, at Ståle har et begrænset (det er måske klart) budget til rådighed i dette vindue, og at dette budget skulle være mindre, fordi vi ikke gik videre.

    Om det så er rigtigt, ved jeg ikke, men det lyder da ret plausibelt.
    Videre deltagelse i Euro league burde ikke afgøre budgettets størrelse i den dur, som du anslår http://www.sportrichlist.com/article...e-prize-money/
    Der er virkelig ikke mange penge, at hente i den turnering og derfor kan der kun være tale om et par millioner mindre end hvis vi havde gået videre(forudsat, at det er på den måde, man lægger transferbudgetter på i FCK).

  2. #1457
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    196

    Re: Til- og afgange: Sommer (og efterår) 2014 - Part IV

    Er jeg den eneste der har en fornemmelse af at vi henter en argentiner i januars transfervindue?

    Vi har selvfølgelig ikke de bedste erfaringer efter Mussis-gate, men mon ikke Ståle er klog nok til ikke at skære alle argentinere oven én kam.

    Grunden til at jeg ser det som en særdeles realistisk mulighed er, at Ståle selv har været ude og sige at det er svært at handle i vinterens transfervindue, da langt de fleste ligaer er igang. Han nævner selv i et interview (kan ikk lige finde kilde) at der nærmest kun er Norge og Sverige der kan handles i, da de har afsluttet deres sæsoner. Han nævner intet om Argentina, som mig bekendt også afslutter deres sæson om vinteren, men om det er spin eller ej er selvfølgelig svært at sige.

    Jeg nægter at tro på at alt det arbejde man har lagt i at få oprettet et talentspejder netværk dernede, bliver droppet fordi man henter én useriøs argentiner.
    Endvidere kan det jo vise sig at vi har en særdeles god forhandlingsposition, hvis der er flere klubber i Argentina der godt kunne tænke sig Mussis, da han ville kunne indgå i en byttehandel (evt. med en slat penge oveni).

    Man kunne også spekulere i at Ståle giver Mussis én sidste chance, ved at hente ham tilbage til januar, samtidig med at man henter en ny argentiner. Dermed vil de kunne hjælpe hinanden med at falde til, i samme stil som man før har set med eksempelvis to tjekker osv.

    Er det for meget ønsketænkning?

  3. #1458
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: Til- og afgange: Sommer (og efterår) 2014 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af Fck_mester Se meddelelser
    Han nævner intet om Argentina, som mig bekendt også afslutter deres sæson om vinteren, men om det er spin eller ej er selvfølgelig svært at sige.
    Er det noget nyt? Grunden til Mussis først tiltrådte i sommers var netop at han skulle spille sæsonen færdig i Argentina.
    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #1459
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    196

    Re: Til- og afgange: Sommer (og efterår) 2014 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af Nygzen Se meddelelser
    Er det noget nyt? Grunden til Mussis først tiltrådte i sommers var netop at han skulle spille sæsonen færdig i Argentina.
    Det mindes jeg bare at den gør i Football Manager :) Om ikk andet har det i hvert fald været sådan for ikke længe siden, men det kan da være det er blevet ændret.

    Har umiddelbart lidt svært ved at google mig til det.

  6. #1460
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    308

    Re: Til- og afgange: Sommer (og efterår) 2014 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af Nygzen Se meddelelser
    Er det noget nyt? Grunden til Mussis først tiltrådte i sommers var netop at han skulle spille sæsonen færdig i Argentina.
    De spiller halvårssæsoner i Argentina, efteråret er åbningssæsonen og foråret i finalesæsonen. Derfor var der for blot få år siden altid 2 vindere af den argentinske liga på ét år, men nu er det blevet lavet om til at vinderne af hver halvsæson møder hinanden i sommerperioden og det hold der vinder kampen er derved argentinske mestre. Om de har mere eller mindre lyst til at sælge spillere in januarvinduet har jeg ingen anelse om, men personligt synes jeg også at det ville være synd at skrotte den argentinske lige pga. Mussis.

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #1461
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    196

    Re: Til- og afgange: Sommer (og efterår) 2014 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af Falkengulle Se meddelelser
    De spiller halvårssæsoner i Argentina, efteråret er åbningssæsonen og foråret i finalesæsonen. Derfor var der for blot få år siden altid 2 vindere af den argentinske liga på ét år, men nu er det blevet lavet om til at vinderne af hver halvsæson møder hinanden i sommerperioden og det hold der vinder kampen er derved argentinske mestre. Om de har mere eller mindre lyst til at sælge spillere in januarvinduet har jeg ingen anelse om, men personligt synes jeg også at det ville være synd at skrotte den argentinske lige pga. Mussis.
    Så fik vi jo det afklaret :) Som jeg mindes Mussis handlen, så var det FCK selv der valgte at de først ville ham ham om sommeren. Dermed ville hav få tid til at lære lidt basis engelsk (hvilket han sked på), men lige så vigtigt så ville han komme til på et tidspunkt hvor vejret var mere a la Argentina.

  9. #1462
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,892

    Re: Til- og afgange: Sommer (og efterår) 2014 - Part IV

    Som jeg husker det, var det lige omvendt. Argentinerne insisterede på at beholde Franco, hvis en handel skulle finde sted.

    Men bortset fra det. Så ville det også overraske mig meget, hvis Sydamerika lige pludselig er "dead man walking" for FCK.

  10. De følgende 10 brugere er enige:

  11. #1463
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Re: Til- og afgange: Sommer (og efterår) 2014 - Part IV

    Skal vi ikke have en ny tråd til vinterens transfervindue til nyheder som denne?

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #1464
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: Til- og afgange: Sommer (og efterår) 2014 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af Fck_mester Se meddelelser
    Så fik vi jo det afklaret :) Som jeg mindes Mussis handlen, så var det FCK selv der valgte at de først ville ham ham om sommeren. Dermed ville hav få tid til at lære lidt basis engelsk (hvilket han sked på), men lige så vigtigt så ville han komme til på et tidspunkt hvor vejret var mere a la Argentina.
    Ok, det der er decideret usandt :-)

    Mussis ville spille sæsonen (nedrykningsspil?) færdig i Gimnasia La Plata, hvilket gjorde han først tiltrådte i FCK i sommers. Om Gimnasia overhovedet ville lade ham smutte i vinterens transfervindue ved jeg ikke, men det afhang jo nok af den endelige pris. Det blev i hvert meldt ud fra Mussis-lejren, at han ville sikre Gimnasia overlevelse i den bedste række før turen til DK.
    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar

  14. #1465
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,592

    Re: Til- og afgange: Sommer (og efterår) 2014 - Part IV

    Har Kusk det stadig svært i Twente? I så fald kunne han være en oplagt afløser for Kaca, men igen vil det nok kun være realistisk at hente ham på en lejeaftale, hvilket jeg ikke er sikker på vil være det optimale for os. Venstrekanten ser jeg fint dækket ind med Danny og Nico, mens højrekanten ser tynd ud. En venstrebenet højrekant med dåseåbner-evner står højt på min ønskeliste i hvert fald...

  15. #1466
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,376

    Re: Til- og afgange: Sommer (og efterår) 2014 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Har Kusk det stadig svært i Twente? I så fald kunne han være en oplagt afløser for Kaca, men igen vil det nok kun være realistisk at hente ham på en lejeaftale, hvilket jeg ikke er sikker på vil være det optimale for os. Venstrekanten ser jeg fint dækket ind med Danny og Nico, mens højrekanten ser tynd ud. En venstrebenet højrekant med dåseåbner-evner står højt på min ønskeliste i hvert fald...
    Han har fået otte ligakampe for førsteholdet, men er i hvert fald ikke startet inde i de sidste tre måneder. De seneste to runder har han været henvist til andetholdet, der spiller i den næstbedste række.
    HIC SUNT LEONES

  16. #1467
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    97

    Re: Til- og afgange: Sommer (og efterår) 2014 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Som jeg husker det, var det lige omvendt. Argentinerne insisterede på at beholde Franco, hvis en handel skulle finde sted.

    Men bortset fra det. Så ville det også overraske mig meget, hvis Sydamerika lige pludselig er "dead man walking" for FCK.
    Dér er jeg af den modsatte opfattelse.

    Jeg tror meget vel, at hele den sportslige ledelses oplevelse af miseren omkring Mussis-handlen, begyndende med et mere end kompliceret forhandlingsforløb, åbenmundede agenter, og siden hen en fundamental mangel på professionalisme fra spillerens side i form af ikke-eksisterende selvkontrol og plejning hvad angår form, manglende engelsk kundskaber mm. gør, at vi kan begynde at tale om lettere revitalisering af den såkaldte Ashvetia-doktrin.

    Ikke at spillere nu er automatisk afskrevet, skulle de bære et argentinsk pas, men den oprindelige idé med at hente dem direkte fra hjemlandet må alt andet end lige være skrinlagt for noget tid. Henter vi flere syd/latinamerikanere bliver det i tråd med Alvaro/Ailton/Santin/Bolanos-modellen, hvor spilleren allerede har etableret og tilpasset sig den europæiske kultur.

    Det katastrofale forløb omkring Mussis understreger og illustrerer i hvert fald med al tydelighed, at såfremt man henter en spiller ind fra så fjern en kultur - både sportsligt og i al almindelighed - så tager det altså tid og kræfter at få ham inkorporeret i hele konceptet. Hvis Ståle og ledelsen er på linje med de folk herinde, der råber og skriger på markante forstærkninger, der kan gå ind og forstærke startelleveren lige her og nu, så kan alle vide sig 100% sikre på, der ikke kommer en argentiner ind. Og da slet ikke i dette kommende transfervindue.

    Den sportslige ledelse har i et større omfang arbejdet med forskellige nationaliteter ud fra analogiske erfaringer: Svenskere og nordmænd giver lidt sig selv, de er tæt på vores kultur, derfor er de lette at integrere, mens erfaringerne i større og mindre omfang viser, at tjekker, "svenske" brasilianere og costaricanere er nationaliter, der har fornuftige tilpasningsevner.

    Selvom det formentlig vil være at skære alle argentinere over én kam, så står den argentinske erfaring med Mussis stadig alt for tydeligt nedskrevet i hukommelsen til, at det skulle hænde, at vi tager chancen igen - navnligt da den sportslige ledelse efter god sandsynlighed skal bokse med Mussis selv, hans agent, Gimnasia og interesserede klubber fra hjemlandet, når Genova sender ham retur til Kbh inden for et par uger.

  17. #1468
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    985

    Re: Til- og afgange: Sommer (og efterår) 2014 - Part IV

    Der er massere af brasilianere og argentinere som kommer til europa og gør en forskel med det samme, dette var enten elendigt scoutet, eller også er Mussis bare en meget speciel personlighed.

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #1469
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,772

    Re: Til- og afgange: Sommer (og efterår) 2014 - Part IV

    Elmar Bjarnason er transferfri til sommer, så måske Randers er parate til at acceptere et godt tilbud? - Han ville sgu være et solidt kort at have i truppen, selvom han måske ikke ligefrem er den type man ligger mærke til i en kamp for sin x-factor/flair. Han er den slags 'no bullshit' spiller som truppen godt kunne have brug for, som islændinge jo typisk er. Utrolig alsidig og kan bådes bruge på back, kant og den centrale midtbane.

    Ellers skulle vi bare snuppe ham gratis til sommer selvfølgelig.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  20. #1470
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    393

    Re: Til- og afgange: Sommer (og efterår) 2014 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Elmar Bjarnason er transferfri til sommer, så måske Randers er parate til at acceptere et godt tilbud? - Han ville sgu være et solidt kort at have i truppen, selvom han måske ikke ligefrem er den type man ligger mærke til i en kamp for sin x-factor/flair. Han er den slags 'no bullshit' spiller som truppen godt kunne have brug for, som islændinge jo typisk er. Utrolig alsidig og kan bådes bruge på back, kant og den centrale midtbane.

    Ellers skulle vi bare snuppe ham gratis til sommer selvfølgelig.
    Med fare for et lyde arrogant så synes jeg, at det lyder som skridt tættere på middelmådigheden. Han er god for Randers, men jeg ønsker gerne et lidt højere teknisk niveau for en FCK-spiller.

  21. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part III
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 736
    Sidste Meddelelse: 18.07.14, 17:22
  2. Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part II
    By madebysoren in forum Transferforum
    Svar: 505
    Sidste Meddelelse: 24.06.14, 14:20
  3. Til- og afgange: Sommer 2014/2015
    By Wonderboy in forum Transferforum
    Svar: 602
    Sidste Meddelelse: 19.05.14, 16:54
  4. Til- og afgange: Vinter 2013/2014
    By rmjdk in forum Transferforum
    Svar: 2107
    Sidste Meddelelse: 12.03.14, 11:53

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •