Viser resultater 1 til 15 af 2377

Emner: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Apr 2013
    Indlæg
    334

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Solcellemarker… når man kører rundt i det danske sommerland ser man til tider marker plantet til med solceller, hvilket bevirker at naturen ikke har plads. Det er godt med solceller, men de skal være på hustage, over parkeringspladser, ect, ikke optage plads hvor naturen kunne være.
    Altså i modsætning til marker? Selvom en rapsmark er pæn, kan du ikke rigtige kalde det natur.


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,250

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Christian Se meddelelser
    Altså i modsætning til marker? Selvom en rapsmark er pæn, kan du ikke rigtige kalde det natur.
    Den grønne københavner der støtter ulvens tilbagekomst og tror på at offentligt transport uden for de store byer er mere grønt end en bil, pisser mig også af.
    Sidst redigeret af djurlander : 18.07.23 kl. 21:40
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    1,296

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Den grønne københavner der støtter ulvens tilbagekomst og tror på at offentligt transport uden for de store byer er mere grønt end en bil, pisser mig også af.
    Er det... Er det dig, Inger? ;)
    Kasi-karma
    Fuego's Avatar


  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,250

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Fuego Se meddelelser
    Er det... Er det dig, Inger? ;)
    Ja det skulle man tro, men beklager. Jeg er blot af den holdning at man ikke behøver at smadre det lokale miljø i forsøg
    på at rede det globale klima. Og at tal betyder noget, også de tal der pynter. Derfor kan folk godt fortælle en historie om blomsten og bien under solceller, jeg tænker nok det er på linie med biodiversitet ved tjernobyl eller dan jørgensen CO2 neutrale biomasse.

    Solceller er som sådan den eneste energikilde folk vil have i deres nærhed, så udnyt dog det, og sæt solcellerne på tage, ect, og undgå at ødelægge mere natur.

    Med hensyn til offentlig transport så er det håbløst steder hvor der ikke er mennesker nok til en frekvens oftere end hvert 30 min. Sjældnere end det, bliver det ikke bæredygtigt.

    Og med hensyn til ulve.. Når de bliver spottet i et villakvarter i valby, kommer jeg til at tage folk der bor i kbh og mener at ulven er velkommen i vestjylland (og kbh), seriøst. Indtil da, gør jeg ikke.
    Sidst redigeret af djurlander : 19.07.23 kl. 19:44
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2017
    Indlæg
    95

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Ulvene er hævn for den kommunale udligningsordning.

    Jyderne har dog klart flertal i folketinget. Hvis de ønskede det kunne de vel gøre noget ved dem

  8. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Ja det skulle man tro, men beklager. Jeg er blot af den holdning at man ikke behøver at smadre det lokale miljø i forsøg
    på at rede det globale klima. Og at tal betyder noget, også de tal der pynter. Derfor kan folk godt fortælle en historie om blomsten og bien under solceller, jeg tænker nok det er på linie med biodiversitet ved tjernobyl eller dan jørgensen CO2 neutrale biomasse.

    Solceller er som sådan den eneste energikilde folk vil have i deres nærhed,
    Du er med på at det ‘globale klima’ også omfatter dit ‘lokalmiljø’ ikke? :-)

    Solceller på tage i byerne er altovervejende dyrt og helt ineffektivt, det bliver nødt til at have skala for at være rentabelt økonomisk og give klimaeffekt.
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    588

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Enig. Jeg bor i en mindre, fynsk by, og det er stort set altid tæt ved dobbelt op på prisen med tog kontra bil; og det er, når jeg kører alene. Dertil kommer som regel også længere rejsetid med tog og bus. Det virker helt skævt, at det er sådan ved kun en rejsende.

    Hvad solpaneler på marker angår, så er det jo mest visuelt. Der ligger nogle store anlæg ikke langt fra mig, og der er masser af vilde græsser og vilde blomster samt bier, sværmere med mere under og mellem dem. Der er, som jeg ser det (uden at have læst på emnet), mere insektliv mellem og under solpaneler end i en raps- eller sennepsmarker. Raps og sennep er dog langt smukkest, og jeg er ret vild med de store og næsten endeløse have af gul skønhed, som vi her på Fyn kan vælte os i om foråret, men at raps og sennep skulle være bedre for insektlivet end græs og vilde blomster under og mellem solpaneler, det oplever jeg ikke. Tværtimod, da det gule hav kun blomstrer en måned, mens de vilde planter under solpaneler 'kører' forår til efterår. Der går i øvrigt ofte får under og mellem marker med solpanel, og de ser ud til at trives ganske godt; masser af mad og læ for sol og regn... og får er vel mad for ulve, hvis det skal handle om ulve;)

    Og nej, jeg ejer ikke en mark med solpaneler;)

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    768

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Christian Se meddelelser
    Altså i modsætning til marker? Selvom en rapsmark er pæn, kan du ikke rigtige kalde det natur.
    Rapsmarker laver i det mindste mad og ligner ikke lort. Samtlige danske byer er plastet til med flade
    tage på bygninger der bruger meget strøm. Det er sgu da oplagte steder at lave solceller. Brug så
    markerne til madproduktion - eller lad dem ligge til ulvene.

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,232

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Rapsmarker laver i det mindste mad og ligner ikke lort. Samtlige danske byer er plastet til med flade
    tage på bygninger der bruger meget strøm. Det er sgu da oplagte steder at lave solceller. Brug så
    markerne til madproduktion - eller lad dem ligge til ulvene.
    Og så er de gode imod insekter https://ing.dk/artikel/pesticid-paa-...-livet-af-bier

    What's not to like?
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    768

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Og så er de gode imod insekter https://ing.dk/artikel/pesticid-paa-...-livet-af-bier

    What's not to like?
    Så plant hvede, frugttræer, kartofler eller lad området være. Pointen om at flytte solceller ind på den myriade af flade tage vi har står stadig. Hele lortebæltet langs ring 3 i København feks. Fyld tagene der med solceller og brug naturen til noget andet.

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2017
    Indlæg
    95

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Der går ikke lang tid før solceller og vind bliver udkonkurreret af atom.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #12
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Raps på byernes tage nu!1!! Millioner af ubenyttede kvadratmeter skriger på at bidrage til biodiversiteten imens hovedstadens smagsdommere nægter at deltage i klodens overlevelse. SKAM JER!!

  21. De følgende 7 brugere er enige:

  22. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    272

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Rapsmarker laver i det mindste mad og ligner ikke lort. Samtlige danske byer er plastet til med flade
    tage på bygninger der bruger meget strøm. Det er sgu da oplagte steder at lave solceller. Brug så
    markerne til madproduktion - eller lad dem ligge til ulvene.
    Og så er de gule hvilket i sig selv burde være grund nok til at de blev skiftet ud med solpaneler :-)

  23. De følgende 6 brugere er enige:


Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 334
    Sidste Meddelelse: 10.03.11, 20:41
  2. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 319
    Sidste Meddelelse: 16.06.10, 11:48
  3. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 363
    Sidste Meddelelse: 21.10.09, 08:46
  4. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XIII
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 303
    Sidste Meddelelse: 06.01.09, 18:38
  5. Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 06.10.04, 21:14

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •