Side 126 af 130 FørsteFørste ... 2676116123124125126127128129 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,876 til 1,890 af 1948

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2023

  1. #1876
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,838

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  2. #1877
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,613

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    OVERSIGT OVER TIL- & AFGANGE:

    UD:
    - Zeca (Panathinaikos, fri transfer)
    - Stamenic (Røde Stjerne, fri transfer)
    - Kalle (Bordeaux, fri transfer)
    - Singh (?, kontrakt ophævet)
    - Karamoko (Fehervar, leje)
    - Mukairu (Reading, leje)
    - Isak (Fortuna Düsseldorf, leje)
    - Kaufmann (Union Berlin, 2,7 mio. €)
    - Hákon (LOSC Lille, 17 mio. €)
    I alt: 19,7 mio. €

    IND:
    - Larsson (Schalke 04, 2 mio. €)
    - Sander (AaB, 1 mio. €)
    - Achouri (Viborg, 3 mio. €)
    - Elyounoussi (Southampton, fri transfer)
    - Meling (Rennes, 2 mio. €)
    - Tanlongo (Sporting CP, leje)
    I alt: 8 mio. €

    Vinduet er stadig åbent steder som Tyrkiet, Saudi Arabien og flere steder i Asien, så en spiller som Babacar kan stadig komme af sted i dette vindue.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  3. De følgende 6 brugere er enige:

  4. #1878
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    555

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af zebos Se meddelelser
    Ærgerligt opholdet i FCK ikke var mere succesfuldt.
    Held og lykke til Luther Singh.


  5. #1879
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,592

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Endnu endnu endnu engang sidder man med fornemmelsen af at vi sidder med alle kort på hånden ift både CL og økonomi, og alligevel lykkes det os ikke at hente markante forstærkninger ind.. Er det PC’s stædighed, eller bestyrelsen som holder på pengene, jeg ved det ikke. Men faktum er at FCM i dette vindue har handlet for 3 gange så meget som os. Jeg kender ikke vores nye argentiner, men han har eddermaneme bare at præstere fra dag 1, ellers bliver det godt nok et langt efterår. Vi har i hvert fald ikke længere den på papiret suverænt stærkeste start 11. Den finder man i Farum. Og i Herning matcher de os..

  6. De følgende 7 brugere er enige:

  7. #1880
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,648

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Endnu endnu endnu engang sidder man med fornemmelsen af at vi sidder med alle kort på hånden ift både CL og økonomi, og alligevel lykkes det os ikke at hente markante forstærkninger ind.. Er det PC’s stædighed, eller bestyrelsen som holder på pengene, jeg ved det ikke. Men faktum er at FCM i dette vindue har handlet for 3 gange så meget som os. Jeg kender ikke vores nye argentiner, men han har eddermaneme bare at præstere fra dag 1, ellers bliver det godt nok et langt efterår. Vi har i hvert fald ikke længere den på papiret suverænt stærkeste start 11. Den finder man i Farum. Og i Herning matcher de os..
    Både og vil jeg sige.

    Jeg syntes PC har gjort det væsentligt bedre dette vindue end de forrige. Det kunne hellere ikke blive dårligere. Jeg har det fint med man har hentet flere skandinaviske spillere af god kvalitet krydret med en Elias Achouri. Om vores nye argentinske 6'er er en lotto kupon må vi jo se.

    Det handler jo ikke kun om at bruge mange penge. Det handler om at "scoute" de rigtige spillere og om de passer ind i vores setup med vores nuværende trup.

    Jovist FCM har handlet eksotisk ind og noget dyrt, men held og lykke med at få spillet det hold sammen og uden Europæiske kampe kan det jo både blive en ulempe eller en fordel. Der vil jeg være en del som ikke får spilletid og, hvordan reagere FCM truppen på det ?.

    FCN ser dog styrket ud i en forvejen indspillet trup. Vi må se, hvordan de klare anden halvdel af sæsonen. Det er jo der de plejer at knække nakken.

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #1881
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,553

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Der går nok en måned eller to, før man rigtig kan vurdere, hvor godt transfervinduet har været. Plus for navnene, men medmindre Moi begynder at brænde banen af, og Mateo viser sig som den manglende brik på midtbanen, ser jeg os ikke som voldsomt forstærkede. Det samme kan man desværre ikke sige om vores værste konkurrenter, og umiddelbart vil jeg vurdere FCN som bedste bud på en dansk mester denne sæson.

  10. De følgende 14 brugere er enige:

  11. #1882
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,592

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Både og vil jeg sige.

    Jeg syntes PC har gjort det væsentligt bedre dette vindue end de forrige. Det kunne hellere ikke blive dårligere. Jeg har det fint med man har hentet flere skandinaviske spillere af god kvalitet krydret med en Elias Achouri. Om vores nye argentinske 6'er er en lotto kupon må vi jo se.

    Det handler jo ikke kun om at bruge mange penge. Det handler om at "scoute" de rigtige spillere og om de passer ind i vores setup med vores nuværende trup.

    Jovist FCM har handlet eksotisk ind og noget dyrt, men held og lykke med at få spillet det hold sammen og uden Europæiske kampe kan det jo både blive en ulempe eller en fordel. Der vil jeg være en del som ikke får spilletid og, hvordan reagere FCM truppen på det ?.

    FCN ser dog styrket ud i en forvejen indspillet trup. Vi må se, hvordan de klare anden halvdel af sæsonen. Det er jo der de plejer at knække nakken.
    På papiret ser det måske fint ud. Men jeg synes allerede der tegner sig et billede af for mange ældre og langsomme spillere.. Lidt det samme problem vi havde op til det vindue, hvor vi gik shop amok i afrikanere. Elyuonoussi har slet ikke lignet en forstærkning, men kan selvfølgelig nå at blive det. Der ser dog ud til at være utrolig lang vej. Achouri er et rigtig godt køb, men han er den eneste i vores offensiv som besidder fart og x-factor. Resten er relationelle spillere som gerne vil kombinere. Jeg tror vi får det rigtig svært i efteråret, fordi vores modstandere ved præcis hvordan de skal dæmme op for os. Vi nærmer os et overskud på 400 mio og alligevel er vores dyreste indkøb en spiller i Viborg til 22 mio. Det er ganske enkelt for uambitiøst. Med 2. CL-gruppespil i træk, havde jeg virkelig forventet at man ville udnytte momentum bedre end det her. Vi handler jo på niveau med midterfeltet i Holland/Belgien. Hold kæft hvor er jeg skuffet. Jeg tør slet ikke tænke på den kamp vi skal spille i Farum efter landsholdspausen. Det bliver rigtig grimt er jeg bange for. Der er så meget fart og teknik i deres trup, hvilket vi slet ikke kan matche. Tilgengæld har vi de ejere som hiver det største udbytte ud.

  12. De følgende 9 brugere er enige:

  13. #1883
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,648

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Der går nok en måned eller to, før man rigtig kan vurdere, hvor godt transfervinduet har været. Plus for navnene, men medmindre Moi begynder at brænde banen af, og Mateo viser sig som den manglende brik på midtbanen, ser jeg os ikke som voldsomt forstærkede. Det samme kan man desværre ikke sige om vores værste konkurrenter, og umiddelbart vil jeg vurdere FCN som bedste bud på en dansk mester denne sæson.
    Ja FCN ser stærke ud. De har virkelig fundet en model der virker for dem. Både når det kommer til salg og scouting og bibeholde deres niveau.

    Eneste spørgsmålstegn jeg har om, hvordan de reagere på nu at de skal deltage i ECL samtidig med Suppen. Det er jo også nyt for mange af deres spillere.

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #1884
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,648

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Achouri er et rigtig godt køb, men han er den eneste i vores offensiv som besidder fart og x-factor.
    Ja det korrekt.

    Ligesom vi satte vores lid til Daramy, så er Achouri vores nye X-faktor spiller. Igen bliver han skadet over længere tid, så står vi jo med problemet. Fart generelt har nærmest altid været et problem i FCK også under Ståle.

    Når det kommer til tvekampen mellem FCN og os, så må Nees jo finde vores styrker frem og komme med nogle taktiske modtræk. Det mangler jeg lidt at se fra Nees af, hvor mange tænker der ramte han den lige i røven mod FCN.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #1885
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,613

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Vinduet er lukket for køb af spillere, men vi må godt sælge spillere til klubber i lande, hvor vinduet stadig er åbent, ligesom vi godt må signe transferfri spillere. Hvis vi skal have dem med i Champions League i efteråret, skal de bare signes inden mandag den 4. kl. 23:59.

    Ifølge transfermarkt er det meget begrænset, hvad der er af ledigt guld. Hvad angår en rutineret central midtbanespiller, er der kun Xeka, som tilsvarer et niveau, som er interessant for os. Og hvad angår midterforsvaret, er der kun to spillere med et niveau, som matcher vores ambitioner, og de er sikkert alt for dyre i løn, nemlig Tuanzebe og Sergio Ramos (plus -smølle ville nok seriøst overveje at tæve PC ihjel, hvis vi hentede den aldrende spanier til København).. Så mon ikke vi er helt færdige med at hente spillere for denne gang?
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  18. De følgende 8 brugere er enige:

  19. #1886
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,249

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Markedet har os til at vinde mesterskabet med 60% ssh. Fcn får 20%, og rov får resten. Vi har vundet Mesterskabet 2 år i streg, andet år med 2,3 i snit efter at nees kom til roret. Vi er for første gang nogensinde kvalificeret os til CL 2 år i streg, med det med afstand laveste budget i europa. Vores store signing i år er ikke hvad vi har tilføjet, men at vi som første danske CL deltagere ikke er blevet guttet efter sæsonen. Det er muligt at FCN har en stærk trup, men vi står altså også med en trup der kan vise sig, når sæsonen er opgjort, at have været historisk stærk. Det må tiden vise, men at sige at alt ser sort ud, det giver ikke mening. Slet ikke efter at have set de første 75 min af kampen mod rakov, som vel var første gang vi reelt stillede i stærkeste i år.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #1887
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,902

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Jeg synes langt hen ad vejen, at det her vindue har været et af klubbens klart bedste. I min verden, har PC og Neestrup adresseret en række problemer og løst dem. Samtidig er man sluppet af med det meste af skraldet, og så kan det godt være, at man bare må acceptere, at Babacar på 37 ikke kan sælges, men skal smides ud med tab.

    Der var selvfølgelig to problemstillinger i truppen. 6'eren og situationen i det centrale forsvar. Den ene blev løst, med en spiller på tyve, som vi ikke kender, men som har bevist sig i den bedste række i Argentina, og som er en del af deres U20-landshold. At han ikke bryder igennem i Sporting bekymrer mig ikke så meget. Jeg tror faktisk vi bliver overrasket positivt.

    I forhold til den centrale forsvar, så er det utvivlsomt problematisk, at Khocholava og Boile har en fysik til limfabrikken, men der er også bundet 12 mio op i de to spilleres lønpakker. Her minder jeg om, at flere af jer der er klar med høtyven, jublede som små børn da Boilesen forlængede. Det husker vi, der advarede mod netop den situation vi står i lige nu. (Af samme grund er jeg også glad for, at PC ikke hentede Delaney).

    Derudover glemmer flere, at der yderligere er bundet 4,5 mio op i Ankersen. En spiller der reelt kun er med på bænken, fordi Khocholava og Boile har været skadet.

    Det vil sige, at der er bundet +16 mio om året op i tre forsvarsspillere, som Neestrup reelt ikke bruger eller har kunnet bruge, men som stadig skal aflønnes. Heraf påstås det - selvom jeg især tvivler på Boilesens fysik - at to af dem er klar efter landskampspausen. Jeg forstår derfor godt, at man ikke gik all in, på endnu en dyr løsning i går aftes.

    Den sidste plads, hvor vi kunne have set et indkøb, havde været på højre kant. Jeg havde rigtig gerne set, at vi havde hentet en Achouri-type til den side. Men jeg tror, at ræsonnementet her er, at truppen indeholder den fornødne kvalitet allerede. Det forstår jeg godt, især hvis Cornelius kan holde sig skadesfri, for jeg ser væsentlig flere kvaliteter i Moi end flere her inde gør. Faktisk er jeg ret sikker på, at han er nippet til at blomstre, nu hvor han er ved at være igennem sin sæsonopstart. Derudover glemmer flere - det virker det i hvert fald som om - at med tilgangen af en ny 6'er, så kan Falk skubbes frem som 8'er, og når han spiller der, så løfter resten af offensiven sig markant.

    Så selvom vi ikke fik det store fyrværkeri de sidste dage af vinduet, så er jeg overordnet tilfreds, og mener vi står langt stærkere end ved afslutningen af sidste sæson, forudsat, at vi kan stole på udmeldingerne om Boilesen og Khocholava.


  22. #1888
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,592

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Markedet har os til at vinde mesterskabet med 60% ssh. Fcn får 20%, og rov får resten. Vi har vundet Mesterskabet 2 år i streg, andet år med 2,3 i snit efter at nees kom til roret. Vi er for første gang nogensinde kvalificeret os til CL 2 år i streg, med det med afstand laveste budget i europa. Vores store signing i år er ikke hvad vi har tilføjet, men at vi som første danske CL deltagere ikke er blevet guttet efter sæsonen. Det er muligt at FCN har en stærk trup, men vi står altså også med en trup der kan vise sig, når sæsonen er opgjort, at have været historisk stærk. Det må tiden vise, men at sige at alt ser sort ud, det giver ikke mening. Slet ikke efter at have set de første 75 min af kampen mod rakov, som vel var første gang vi reelt stillede i stærkeste i år.
    Jeg er sgu lidt ligeglad med markedet, det må jeg indrømme. Jeg synes vi har tydelige mangler i vores trup, som fortsat er meget skævt sammensat. Jeg begriber ikke hvordan vi vindue efter vindue forsømmer at rette op på det. Vi har mistet Zeca, Stamenic og Isak fra den centrale akse, og har fået tilført to totalt uprøvede talenter. Det var bestemt ikke det man håbede på da vi gik ind i vinduet. CL var for mig ekstremt vigtigt, fordi jeg håbede og forventede at det var nøglen til at bringe klubben til “næste niveau”. Jeg er sgu ligeglad med to hjemmekampe mod Bayern og United - ejerne hiver alligevel pengene ud til sig selv. Vi har haft et enormt momentum i form af 2 CL-gruppespil i træk og en bugnende økonomi, som vi havde kunne bruge til at bringe os det næste skridt op mod internationale konkurrenter som Brugge og Salzburg, men det momentum har vi totalt forsømt at udnytte - igen! Det er så hovedrystende elendigt arbejde. Og det er ikke kun PC der skal grilles her, men i lige så høj grad Nees, som jeg har indtryk af bakker 100% op om de her beslutninger.

    Jeg havde forventet at vi var et sted nu, hvor vi nemt smed 50-70 mio efter en spiller. Men vi har ikke rykket os en mm i transfersammenhæng sammenlignet med for 5 år siden. I mellemtiden buldrer konkurrenterne afsted ude i europa, og herhjemme er vores position i den grad også udfordret. Der er et kæmpe våbenkapløb i gang, og vi forsømmer at holde dem stangen. En CB og 6’er på internationalt niveau havde vist, at vi mener det seriøst, og at vi ikke har tænkt os at give noget væk. Nu står vi med 2 klubber, hvis trupper er helt på niveau med vores, og mesterskabet i år er fuldstændig åbent.

  23. De følgende 11 brugere er enige:

  24. #1889
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    141

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Havde det været et almindeligt vindue, ville jeg konkludere, at det var mangelfuldt, men godkendt. Set i lyset af, at der over to år går mere end en halv mia. CL-kroner ind på kontoen, mener jeg dog, at det er dumpet: især pga. manglende kvalitet og bredde til det stramme program.

    Overordnet set er det en trup med spændende offensive perspektiver (selvom vores 1.-angriber er ligeså solid som våde Cornflakes), men på flere pladser er den skrøbelig for skader, karantæner og manglende form.

    Khocholava er på vej tilbage efter et halvt års skade. Det kommer i kølvandet på, at han humpede sig gennem store dele af sidste sæson pga. manglende alternativer. Vavro har et internationalt niveau, når han er på toppen, men kæmper for tiden lidt med sit spil.

    Jeg synes, det er voldsomt satset at gå gennem et hektisk efterår uden en tredje kvalitetsspiller, der kan rotere med vores to dørmænd. Jeg gætter på, at det bliver til masser af centrale CL-minutter for Lund, Boile eller Diks, og jeg frygter, at det bliver decideret pinligt.

    Det har været tydeligt for alle, at manglen på en solid 6’er har hæmmet holdet siden Zekas skader. Heldigvis rakte de mange CL mio. til at leje en ung, uprøvet argentiner, der formentligt skal bruge de første måneder på at fjerne splinter fra sig bagdel. Det risikerer at lægge et urimeligt pres på den unge sydamerikaner, og det er mig en gåde, at vi ikke hentede en rutineret spiller, der kan dele pladsen med Clem.

    Ganske som sidste år kan jeg ikke rigtigt glæde mig til CL kampagnen, fordi truppen og især defensiven virker ufærdig og skrøbelig. Samtidig er det en kæmpe skuffelse at konstatere, at CL tydeligvis ikke bruges som en sportslig løftestang, der bringer os tættere på de udenlandske klubber fra mindre og mellemstore lande, vi konkurrer med om at spille internationalt.

    Det bliver ikke med glæde, at jeg lægger de svinedyre CL billetter i indkøbsvognen på mandag. CL er tydeligvis aktieudbytternes og de overvægtige majoritetsejeres fest.

    Jeg ved, at dele af ovenstående er et bitter og unuanceret rant – så bær over med mig ;-)

  25. De følgende 4 brugere er enige:

  26. #1890
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,648

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af dam78 Se meddelelser
    CL er tydeligvis aktieudbytternes og de overvægtige majoritetsejeres fest.
    Blev der egentlig ikke også sidste år udbetalt ca. 100 millioner i udbytte til aktionærerne?. Er der nogen der ved eller det officielt er udmeldt at det samme sker i år ?.

    Kan være jeg har taget fejl, men jeg syntes jeg har hørt at de i år vil lægge en masse millioner til side for at udbygge vores trænings faciliter. på den front har FCM jo overgået os.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommeren 2022
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2066
    Sidste Meddelelse: 18.09.22, 21:04
  2. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  3. Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)
    By Koebenhavn in forum De korte linier
    Svar: 117
    Sidste Meddelelse: 13.02.21, 03:15
  4. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  5. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •