Side 35 af 37 FørsteFørste ... 25323334353637 SidsteSidste
Viser resultater 511 til 525 af 550

Emner: Til- og afgange: Vinter 23/24

  1. #511
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,508

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det tror jeg ikke, at der er nogen der har sagt herinde. Men jeg (og nok også andre) undrer mig over, at man skriver så lang en kontrakt med en formodet 2. målmand, når vi har sådan en i forvejen. For der er næppe mange herinde som mener, at Sander er klar fra sommer.
    Jeg tror ikke vurderingen går på hvor langt Sander er fra at være klar til at være førstemålmand til sommer, jeg tror vurderingen går på hvor langt Sander er fra at være klar til at være et brækket ben fra at være førstemålmand til sommer.

    Eller kortere, jeg tror ikke man er tryg ved Sander som andetvalg. Jeg har meget svært ved at forestille mig Runar tiltænkt en rolle som førstemålmand, nærmere en Kalle Johnsson rolle som højt kvalificeret 2. valg.

    Eh... "højt" er måske så meget sagt, men kvalificeret 2. valg.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #512
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,650

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Nuvel håber jeg at alt det bedste og at vores talenter slår igennem, men jeg må sige lige netop med Lund så har jeg altså ikke været imponeret over hans tid i FCK.

    Langsom på banen samt i tanke og handling. Farten tror jeg ikke forbedres, mens de andre mangler måske kan udvikles, men jeg er glad for det ikke bliver i FCK.

    Held og lykke Valdemar.

    https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...-valdemar-lund

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #513
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    556

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    Runar var decideret ringe i de få kampe han fik for Arsenal. Vi må håbe, at han har været igennem en massiv udvikling siden.
    Med sine 1,86 m er Runar 1 cm lavere end vores notoriske "T-rex" Grytebust.

    Af Runars 183 professionelle senior kampe er de 60 spillet i Superligaen (45) og vores Cup turnering (15).

    I 23/24 sæsonen blev han udlejet til Cardiff hvor han spillede 6 kampe af 28 mulige. De 5 af kampene fik han nov/dec 23 i streg. I de øvrige kampe varmede han bænken og forløbet med de 5 kampe kunne tyde på man enten ville give ham en sidste chance eller slippe ham fri et halvt år før låneudløb, hvilket jo også endte med at ske.

    Runar fik en PL kamp for the Gunners hvor han fik de sidste 15 min. i en kamp da holdet var reduceret til 9 mand.

    Man kan undre sig over at de 30 kampe i Tyrkiske Alanyaspor (før opholdet i Cardiff) ikke udmøntede sig i et fast ophold, men måske ligger en del af forklaringen i den fra 2020 4-årige kontrakt med Arsenal med 780.000 pund årligt, som var en fejlcasting fra klubbens side og en løn andre klubber måske ikke matchede.

    Den europæiske rundtur for Runar har nu stop i FCK og han skal have sin chance for at bevise sig men umiddelbart ligner det en klar 2. Målmand nu og måske endda 2. Reserve når Grabara er væk til sommer.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #514
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,613

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    OPSUMMERING AF TRANSFERVINDUET:

    AFGANGE:
    - Mateo Tanlongo, Rio Ave (lejeophold indstillet)
    - Valdemar Lund, Molde
    - Andreas Dithmer, Jong FC Utrecht (leje)
    - Thomas Jørgensen (U19), Hvidovre IF (leje)

    TILGANGE:
    - Scott McKenna, Nottingham Forest (leje)
    - Magnus Mattsson, NEC Nijmegen
    - Runar Alex Runarsson, Arsenal
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #515
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,347

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    OPSUMMERING AF TRANSFERVINDUET:

    AFGANGE:
    - Mateo Tanlongo, Rio Ave (lejeophold indstillet)
    - Valdemar Lund, Molde
    - Andreas Dithmer, Jong FC Utrecht (leje)
    - Thomas Jørgensen (U19), Hvidovre IF (leje)

    TILGANGE:
    - Scott McKenna, Nottingham Forest (leje)
    - Magnus Mattsson, NEC Nijmegen
    - Runar Alex Runarsson, Arsenal
    Ikke voldsomt imponeret må jeg indrømme og vi står med en trup, der i defensiven virker ret sårbar. Lund har haft et formdyk i denne sæson, men det synes jeg ikke er unormalt for en ung spiller. Der kan være mange grunde til et salg (måske han ikke ville være her mere, måske hans udvikling er gået i stå, etc.), men med tanke på at Boilesen og Khocholava begge fortsat er skadede og har været det længe efterhånden (ligesom de heller ikke bliver yngre), så virker salget af Lund ikke særlig hensigtsmæssigt. Han har trods alt leveret nogle fine præstationer og så var han næppe langsommere end de andre forsvarere i truppen (som nogle ellers påpeger). Han skal selvfølgelig også have kampe for at kunne udvikle sig, men set udefra synes jeg ikke det er det er en god beslutning.

    Tilgangen af Runarsson virker heller ikke voldsomt ambitiøs og må siges af afvige væsentligt fra transferstrategien - selvom man selvfølgelig altid kan sige man har hentet ham i Arsenal. Og så er vi stadig udsatte på 6'er positionen, selvom man nok må erkende at Falk har overtaget den permanent.


  10. #516
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    352

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Jeg har bare ét spørgsmål:

    Hvorfor pokker er Babacar her stadig?
    .
    Kom til Brøndby med de rige
    "Vi vil ikke have flere bistandsklienter.
    Kom med millionærerne."

    Kjeld Rasmussen, borgmester i Brøndby.

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #517
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,774

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Ikke voldsomt imponeret må jeg indrømme og vi står med en trup, der i defensiven virker ret sårbar. Lund har haft et formdyk i denne sæson, men det synes jeg ikke er unormalt for en ung spiller. Der kan være mange grunde til et salg (måske han ikke ville være her mere, måske hans udvikling er gået i stå, etc.), men med tanke på at Boilesen og Khocholava begge fortsat er skadede og har været det længe efterhånden (ligesom de heller ikke bliver yngre), så virker salget af Lund ikke særlig hensigtsmæssigt. Han har trods alt leveret nogle fine præstationer og så var han næppe langsommere end de andre forsvarere i truppen (som nogle ellers påpeger). Han skal selvfølgelig også have kampe for at kunne udvikle sig, men set udefra synes jeg ikke det er det er en god beslutning.

    Tilgangen af Runarsson virker heller ikke voldsomt ambitiøs og må siges af afvige væsentligt fra transferstrategien - selvom man selvfølgelig altid kan sige man har hentet ham i Arsenal. Og så er vi stadig udsatte på 6'er positionen, selvom man nok må erkende at Falk har overtaget den permanent.
    - Runarsson virkede på mig som en fin løsning de næste 6 mdr, men da nyheden om en 3 1/2 årig kontrakt dukkede op, så kommer tvivlen frem. Det er en opgradering på den korte bane af Dithmer, men er han ok med st være anden målmand resten af karrieren og er han god nok?

    - McKenna ser ud til at være en fin tilførelse. Erfaring, alder og færdigheder virker fint. Jeg var ikke specielt varm på ham og når vi sælger en U21 landsholdspiller i stedet, så er det nok en forbedring nu og her (hvilket der er brug for), men igen så ser købet kortsigtet ud, hvorimod vi opgiver et talent - præcist som på målmandsposten

    - Mattson ind som stjernekøbet og lejemålet Talongo væk. Talongo var bare en fejl og det er åbenbart stadig ikke lykkedes PC at finde en 6’er, så vi nupper endnu en 8’er… Lerager, Falk, Claesson, Moi, Diogo, Mattson kan alle med rette sige de fortjener en startplads på 8’eren. At vi så bruger Falk forkert og 1-2 af de andre på kanten ændre ikke på en voldsomt forkert sammensat trup (igen). Jeg er super glad for købet isoleret set og glæder mig virkelig til at få en målfarlig midtbane ind, men jeg tror desværre han bliver brugt som angriber a la Biel.

    Vinduet er dog godkendt herfra omend ikke fantastisk. Det trækker også ned at vi stadig har Babacar i truppen og så bliver det spændene at se hvor meget Larsson kommer til at spille - han er gledet ud i glemslen

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #518
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af TheMustangMan Se meddelelser
    Jeg har bare ét spørgsmål:

    Hvorfor pokker er Babacar her stadig?
    Han har en kontrakt, vi skal leve op til, og det er jo ikke sikkert, Babacar selv vil væk fra den :-)

  15. De følgende 12 brugere er enige:

  16. #519
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    352

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Han har en kontrakt, vi skal leve op til, og det er jo ikke sikkert, Babacar selv vil væk fra den :-)
    Den er jeg med på. :)

    Men det er jo helt vanvittigt at der ikke er fundet en løsning endnu.
    .
    Kom til Brøndby med de rige
    "Vi vil ikke have flere bistandsklienter.
    Kom med millionærerne."

    Kjeld Rasmussen, borgmester i Brøndby.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #520
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,263

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Ikke voldsomt imponeret må jeg indrømme og vi står med en trup, der i defensiven virker ret sårbar. Lund har haft et formdyk i denne sæson, men det synes jeg ikke er unormalt for en ung spiller. Der kan være mange grunde til et salg (måske han ikke ville være her mere, måske hans udvikling er gået i stå, etc.), men med tanke på at Boilesen og Khocholava begge fortsat er skadede og har været det længe efterhånden (ligesom de heller ikke bliver yngre), så virker salget af Lund ikke særlig hensigtsmæssigt. Han har trods alt leveret nogle fine præstationer og så var han næppe langsommere end de andre forsvarere i truppen (som nogle ellers påpeger). Han skal selvfølgelig også have kampe for at kunne udvikle sig, men set udefra synes jeg ikke det er det er en god beslutning.

    Tilgangen af Runarsson virker heller ikke voldsomt ambitiøs og må siges af afvige væsentligt fra transferstrategien - selvom man selvfølgelig altid kan sige man har hentet ham i Arsenal. Og så er vi stadig udsatte på 6'er positionen, selvom man nok må erkende at Falk har overtaget den permanent.
    Forsvaret er jeg rimelig rolig med lige nu. Med McKenna får vi (forhåbentlig) et rigtigt alternativ til Vavro og Diks, hvilket Lund grundet konstante småskader og lidt formnedgang reelt ikke har været siden sommer. Samtidig skulle Boile meget snart være klar til at træne, ligesom der her i foråret ikke er samme pressede program, så her bør vi ikke få problemer.

    Mht Runarsson så er han en fin reservekeeper, så her er vi formentlig mindst gået status quo for nu og styrket i bredden, når Sander er klar igen. Så må vi se til sommer, om han virkelig er tiltænkt rollen som Grabaras aflløser eller blot (endnu) en luksus reserve. Det er for tidligt at give den dom.

    Jeg er også mest bekymret for 6'eren, hvor man igen ikke ser ud til at have været i markedet. Falk har selvfølgelig gjort det glimrende i efteråret, men vi sidder vel alle konstant med frygten for en skade og hvad gør vi så? PC og Neestrup (for det må have været en aftale imellem dem begge) må jo være trygge ved Clem som reserve (han er vel snart klar til at træne) og Højlund som en anden mulighed. Hvis Neestrup er tryg ved at bruge Højlund på den plads (og det ser ud til at være planen), så vil det heller ikke give mening at hive en udefra ind på pladsen, for så kommer vi nemlig i den situation hvor der er for få minutter til vores egne talenter.

    Derudover er det ved 9'eren hvor man ellers kunne have handlet ind, men i så fald skulle det være helt top niveau, og her har den rigtige spiller måske ikke lige været muligt. I stedet blev det store køb Mattsson.

    Alt i alt blev det et rimeligt stille vindue, hvor vi trods alt er kommet styrket ud. Ingen profiler er forsvundet, vi har lukket hullet omkring reservekeeperen, vi bør have styrker midterforsvaret og Neestrup har fået en smule flere muligheder på 8'er og kantpositionerne med Mattsson. Jeg tror, at det på mange måder blev et vindue, som PC og Neestrup havde håbet. Nu skal mesterskabet hjem.

  19. #521
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af TheMustangMan Se meddelelser
    Den er jeg med på. :)

    Men det er jo helt vanvittigt at der ikke er fundet en løsning endnu.
    Men det kræver jo, at Babacar er interesseret i at finde en løsning. Det er jo ikke sikkert, han tænker som alle mulige andre, der gerne vil spille. Virker som om han hygger sig meget godt baseret på IG :)

  20. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  21. #522
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    374

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Er ret sikker på at Runarsson er en reservekeeper på den lange bane og man vil meget gerne have en keeper som ikke bare var væk 30/6. Så man skulle have en på 1½ år kontrakt og her har udvalget så ikke været så stort, så man har måtte acceptere en 3½ årige kontrakt med Runarsson.

    Årsagen er at man ønsker ikke at stå en situation 1/7, hvor man kun har Sander som målmand. Sommer transfervinduet er langt, så man ved ikke om man har en 1. keeper den 1/7, 1/8, 15/8 eller 1/9. Og der er trods alt en række kampe der skal spilles inden en evt. første keeper kommer på plads. Nu har man to keeper i Sander og Runarsson til at dække perioden af, så man ikke er presset til at slå til 1/7.

    Mattsson er et spændende tilkøb og giver Nees endnu flere strenge at spille på. Tror vi kommer til at se flere offensive variationer i vores spil, hvor der kan skiftes undervejs og tror også at vi kommer til at se Mattsson som falsk 9'er selvom Nees ikke direkte har sagt det.
    - Torben

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #523
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    118

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Jeg synes virkelig, at Lund har manglet at bevise den fornødne kvalitet/talent. Han begår for mange individuelle fejl, og selvom han er en ung spiller, der skal have plads og tid til at udvikle sig, har pilen for mig at se aldrig peget opad. I det lys synes jeg det er klogt at finde en langt mere prøvet spiller, som kan begå sig i toppen af Championship, hvilket vel er et fair sammenligningsgrundlag for superligaen.

    Mattsson er i mine øjne et klogt køb. Han har - modsat flere af vores centrale midtbanefolk - karrieren foran sig, og øger samtidigt skudtruslen markant ude fra feltet, hvilket vil være med til at dirke de tunge forsvarspositioner op, som vi tit sår overfor.

    Ift. Runar er jeg lidt mere i tvivl. Det er lidt et spørgsmål om, hvilken rækkefølge i startkabalen han er tiltænkt. Han virker ikke umiddelbart som en oplagt starter, og omvendt er vi vel godt besat på andenpladsen. Han kommer næppe/forhåbentligt ikke til at stå meget i foråret, så vi får ikke rigtig afprøvet hans evner den kommende tid. Tror ikke helt jeg forstår den signing.
    Løbeanden

  24. De følgende 7 brugere er enige:

  25. #524
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,553

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    På papiret ser det ud som om, at vi er forstærket, men kun tiden kan afgøre, om vi også er forstærket i praksis.

    Jeg har ingen erindring om Runarssons tid i FCN eller Arsenal for den sags skyld. Han har ikke fået de pæneste skudsmål, så det gør mig lidt nervøs, men tager jeg ja-hatten på, er han jo nok en opgradering ift. Dithmer og måske også Sander. Aldersmæssigt giver han mening. Jeg forstod aldrig ideen med at have to unge målmænd som backups i en klub, der ikke har tradition for at give unge målmænd chancen.

    Kender heller ikke McKenna, men skulle det vise sig, at han er helt umulig, er skaden til at overse. På den korte bane må han antages at være en forstærkning ift. Lund, der ikke umiddelbart udviklede sig, helt som man kunne håbe.

    Mattsson erstatter ingen, så i den forstand er han jo en forstærkning, men han er umiddelbart bedst på positioner, hvor vi i forvejen er numerisk godt besat. Det kan godt skabe noget fnidder i truppen. I det hele taget synes jeg, at PC igen har forsømt at rette op på truppens skævheder. Hvis vi ikke vinder mesterskabet denne sæson, bør han være fortid (det bør han under alle omstændigheder).

  26. De følgende 2 brugere er enige:

  27. #525
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,263

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    I det hele taget synes jeg, at PC igen har forsømt at rette op på truppens skævheder. Hvis vi ikke vinder mesterskabet denne sæson, bør han være fortid (det bør han under alle omstændigheder).
    Ud over at vi åbenbart ikke kan lide PC's natur, hvorfor i al verden skulle han så være fortid? Jeg tvivler stærkt på, at han køber ind til nogen positioner uden først at være enig med Neestrup, så ansvaret for en skæv trup (det synes de næppe selv den er) er nok lige så meget Neestrups.

    Nu kan det hele selvfølgelig ramle i foråret og så kan vi da godt snakke om fyringer. Men hvis alt foregår nogenlunde som planlagt, ja så vil det da være dybt tåbeligt at fyre PC (eller Neestrup for den sags skyld), selv hvis mesterskabet kikser. For ja det kan godt kikse, da FCM og BIF begge ser meget stærke ud, men i så fald peger pilen i mine øjne meget mere på Neestrup end på PC....

  28. De følgende 4 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 22/23
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 854
    Sidste Meddelelse: 20.03.23, 22:01
  2. Til- og afgange: Vinter 21/22
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1542
    Sidste Meddelelse: 14.03.22, 12:59
  3. Til- og afgange: Vinter 20/21
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 887
    Sidste Meddelelse: 22.03.21, 11:32
  4. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  5. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •