Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
67. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • AGF vinder

    29 43.28%
  • Uafgjort

    18 26.87%
  • FCK vinder

    20 29.85%
Viser resultater 1 til 15 af 123

Emner: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (05/07-2020 kl. 20:00)

  1. #49
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,343

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (05/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Taktisk er vi så forudsigelige, at de andre hold for flere sæsoner siden har læst os. Jeg kan ikke huske, hvornår Ståle sidst har inkorporeret mærkbart nyt i vores 4-4-2, ja den ligner den samme, vi havde for 14 år siden. Det er i sig selv rimelig exceptionelt. Vores mest positive offensive kort, Falk, som Ståle i sin tid af nød blev tvunget til at bruge på midten, men hvor han så viste sig at skabe noget overraskende dynamik ift ståles ønskeopstilling med 2 centrale defensive Kvist/stage/zeca- fightere. Trods den åbenlyse succes rykker Ståle jævnligt Falk ud på kanten, hvor han tydeligvis ikke gør ligeså meget gavn. Oveni det taktiske dødvande virker Ståle skakmat, når vi kommer bagud, og hans indskiftninger - som næsten altid først kommer efter det 60. minut - er syret nok ofte indskiftninger af backs. Værsgo Oviedo/Bartolec gå ind og vind kampen for os. I andre klubber ville man finde den disposition meget besynderlig.

    Indkøbene. Jeg kniber mig nogen gange i armen over HVOR mange penge vi har kastet efter spillere, som ikke rigtig slår til. Ståle, der selv tjener 5 gange så meget som sin nærmeste superligakonkurrent, har smidt ca 60 millioner efter Kaufmann, Bartolec, Stage. Det er helt enormt mange penge i superligasammenhæng, der er kastet efter spillere, der ikke engang er tiltænkt en rolle som profiler. Gad godt se FCM anvende vores resourcer (eller det gad jeg faktisk ikke, det ville være godt træls sagt på midtjysk).

    Ståle er dumpet på sine to primære arbejdsfunktioner. Indkøb og taktik. Han har fået en ekstremt magtfuld rolle i klubben(som ikke er set før eller siden i nogen danske klubber), og når han ikke slår til, så står vi jævnt rådvilde. Jeg tror at en af forklaringerne på, at det har udviklet sig sådan er vores specielle konstruktion, hvor dem der skulle have styr på det fodboldmæssige setup ikke spiller nogen synderlig rolle. Jeg ønsker mig ikke tilbage, men dengang vi havde flemse+holmtrøm, der var der styr på det sportslige setup. Og der blev handlet. Tænk sig, vi hentede Roy. Nu er der mere usikkerhed og stilstand. Hvem er det egentlig der skal holde Ståle i ørerne? Er det William, ståles tror væbner?
    Om vi er blevet læst af modstanderne, kan jeg ikke afgøre. Men a Ståle ikke skulle have inkorporeret noget nyt, synes jeg ikke passer. Det er blevet diskuteret en del gange herinde, men som jeg ser det har midterforsvarerne nu langt mere ansvar i opspillet end tidligere, midtbanen er blevet mere dynamisk med Falk, kanterne er ændret løbende og er nu markant anderledes (for better or worse) og angribernes rolle i især presspillet er blevet mere tydelig. Presspillet generelt er også blevet mindre afventende. Derudover har han løbende prøvet nogle koncepter an, som så ikke har fungeret så godt. Blandt andet forsøgte vi i en periode med at spille bolden op fra målmanden, der nu også skulle deltage mere når vi spillede bolden rundt i bagkæden (blandt andet for at dæmme op for et højt pres) – vi fik det bare aldrig rigtigt til at virke.

    Jeg er enig i, at Falk ikke bør rykkes ud på kanten, men jeg kan sagtens se begrundelsen for det. Ofte mangler vi nogen gennembrudskraft og ofte er det lettere at bryde gennem på kanten end midten. Vi mister dog så meget dynamik i vores opspil, ligesom det er længe siden Falk har præsteret på kanten og så er det bestemt ikke det værd. De to fightere på midten har dog også tjent os godt tidligere, men når vi defensivt har en så flad midtbanekæde, så kræver det også mere af spillerne – til gengæld skal vi ikke sideforskyde særlig meget, så når vi står kompakt bør det betyde, at modstanderne, alt andet lige, vil have svært ved at spille sig frem til chancer.

    Lige nu synes jeg da også vi ser, at Ståle prøver et nyt koncept af, hvor vi skal spille mere tekniskbetonet fodbold. Om det bliver en succes, må tiden vise. Personligt tror jeg ikke helt på det, da jeg ikke tror at Ståle er den rette træner til lige den spillestil. Dertil tror jeg defensiven er for rigid og som jeg tidligere har nævnt, så tror jeg Ståle holder meget af en ’safety first’ tilgang.

    Jeg er dog helt enig i, at det sportslige setup skal have en grundig revision. Det tror jeg bare ikke sker med Ståle ved roret. Et eksempel kunne være, at Ståle skal være træner og en anden skal være sportsdirektør – hvilken sportsdirektør kan sætte Ståle på plads? Uenigheder vil vel altid falde ud til Ståles fordel, medmindre sportsdirektøren får mulighed for at fyre Ståle – og det tror jeg ikke Ståle vil acceptere. En ny træner og Ståle som sportsdirektør er også en mulighed, men om Ståle er indstillet på sådan en rolle er nok tvivlsomt, ligesom det også ville være omkostningsfuldt.

  2. De følgende 2 brugere er enige:


Threaded View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 133
    Sidste Meddelelse: 30.06.20, 19:37
  2. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 20.06.20, 20:02
  3. Svar: 58
    Sidste Meddelelse: 09.03.20, 13:02
  4. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 07.03.20, 03:24
  5. Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 03.03.20, 08:35

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •