Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 867

Emner: North

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,198

    Re: North

    Citat Oprindeligt indsendt af SuperSharpShooter Se meddelelser
    Kunne være godt med lidt mere forklaring til hvad i alverden det her går ud på, hvis man skal forsøge at forstå det lidt.

    Turneringsformatet virker godt nok unødvendigt kompliceret, hvis jeg ellers har forstået det nu efter en håndfuld gennemlæsninger.
    Hvordan vinder man en kamp? Hvad betyder scoren i en kamp?
    Kan man faktisk se kampene på Viasats esportskanal?
    Godt spørgsmål. Jeg er sgu også i tvivl (da jeg aldrig har fulgt med før), men nu kommer min forståelse af reglerne. Der er helt sikkert andre, som kan svare bedre.

    Sådan som jeg har forstået det, så spilles kampene først til 16. Altså man skal slå alle fra den andet hold ihjel 16 gange :-)

    Turneringsformatet er indviklet:

    Holdene mødes således, at man (hvis muligt) hele tiden møder andre hold med samme score (North er nu 0-2) - dog ikke et man har mødt før. Når man har vundet tre kampe er man kvalificeret til playoffs - taber man 3 er man helt ude. Ud fra præmiestrukturen gætter jeg på, at man fortsætter puljespillet, indtil der er 8 gået videre ud af de ialt 16 hold. Derefter gætter jeg på et traditionelt playoff. Playoffkampe spilles bedst af 3 kampe, imens indledende er en kamp.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: North

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Godt spørgsmål. Jeg er sgu også i tvivl (da jeg aldrig har fulgt med før), men nu kommer min forståelse af reglerne. Der er helt sikkert andre, som kan svare bedre.

    Sådan som jeg har forstået det, så spilles kampene først til 16. Altså man skal slå alle fra den andet hold ihjel 16 gange :-)

    Turneringsformatet er indviklet:

    Holdene mødes således, at man (hvis muligt) hele tiden møder andre hold med samme score (North er nu 0-2) - dog ikke et man har mødt før. Når man har vundet tre kampe er man kvalificeret til playoffs - taber man 3 er man helt ude. Ud fra præmiestrukturen gætter jeg på, at man fortsætter puljespillet, indtil der er 8 gået videre ud af de ialt 16 hold. Derefter gætter jeg på et traditionelt playoff. Playoffkampe spilles bedst af 3 kampe, imens indledende er en kamp.
    Formatet er Swiss tournament (https://en.wikipedia.org/wiki/Swiss-system_tournament), det er ikke et normalt format, men esports benytter flere forskellige turneringsformater, som både er godt og dårligt. Men du har beskrevet det meget godt.

    Kampe foregår således. Et hold starter som CT(Counter-Terrorist) eller T(Terrorist), og har 15 runder på det hold. T kan vinde ved enten at plante bomben, og få den til at springe, eller ved at dræbe alle på det modsatte hold. CT kan dræbe alle på det modsatte hold, eller defuse bomben. Dog kan de også vinde hvis tiden på en runde løber ud.

    Scoren er ret enkelt, får du 16 runder vundet, så vinder du kampen.

    For at se kampen kan du se det på Twitch.tv(https://www.twitch.tv/eleaguetv link til direkte stream for engelsk kommentatorer).

    CS er et relativt "simpelt" spil, så fremt der er noget der skal uddybes så spørg gerne ind.

    I skal bare være glade for at det ikke startede ud med Dota :)

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    36

    Re: North

    Det er ikke voldsomt overraskende, at North starter som de gør. Gambit er nok den største joker ved denne turnering, synes jeg, og nu har Zeus fået god tid til at arbejde med resten af sit hold. De slog altså også Godsent, som baskede Astralis på det map, hvor de siges at være verdens bedste. Fnatic er ligeledes et hold, der ser bedre ud end længe. De er ikke som det gamle Fnatic og bliver det sikkert ikke igen, men det er også et klassehold.

    Så selvom North har fået en elendig start, så er der ingen grund til at male fanden på væggen. De havde et rigtig godt run i slutningen af 2016, der har sikret dem en høj plads på ranglisten, men i forhold til niveau, så ligger de måske lidt for højt. De bør dog vinde dagens kamp uden problemer. Jeg er overbevist om at de kører HellRaises over.

    Fedt at se, at der også er interesse for satsningen på Esport, selvom det for mange er noget nyt og sikkert også lidt fjernt. Skulle man sidde og kede sig i perioder under kampene, så følg med i chatten på Twitch. Det er måske det dummeste, man kommer til at opleve ;)

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,198

    Re: North

    Ok. Godt med lidt info.

    Jeg kender som sagt intet til sporten, men noterede mig blot ifølge odds på kampene, at vi (hmm, jeg har åbenbart allerede taget holdet til mig) var store favoritter mod Gambit.
    Holdet var også kæmpe favoritter i kamp 3, som netop er slut. North vandt i overtid (bestemt ikke uden problemer) og lever dermed stadig i turneringen.

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    600

    Re: North

    Jeg har også fulgt lidt med og set mit første esport nogensinde. Jeg er overrasket over hvor velproduceret og spændende det er. Jeg tog mig selv i at sidde og bande over MSL, som var han CS svar på Pavlovic og jeg tog også mig selv i at fryde med over Astralis nederlag i første runde. De burde skifte de rød/sorte farver ud med blågule. Jeg kan se fascinationen, men jeg skulle lige vende mig til de ekstremt tåbelige kommentarer i chatten og de tåbelige gamernavne, der ikke nødvendigvis passer til nørden. Altså Zeus burde vel nærmere hedde 'p1zzaglad ruski'

  8. De følgende 6 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    1,010

    Re: North

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    men jeg skulle lige vende mig til de ekstremt tåbelige kommentarer i chatten
    Twitch chatten er notorisk for at tiltrække de værste racister, trolls, børn, osv. Bare luk den ned, det er ikke andet end støj.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    600

    Re: North

    Hvem er cs' svar på Ronaldo og Messi? Eller spurgt på en anden måde, hvem er de største individuelle stjerner i 'sporten'? Og hvordan fungerer det med udskiftning på holdet? Kører de med noget ala transfervinduer, reserver hvis en bliver syg og shopper holdende spillere hos hinanden?

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    1,010

    Re: North

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Hvem er cs' svar på Ronaldo og Messi? Eller spurgt på en anden måde, hvem er de største individuelle stjerner i 'sporten'? Og hvordan fungerer det med udskiftning på holdet? Kører de med noget ala transfervinduer, reserver hvis en bliver syg og shopper holdende spillere hos hinanden?
    De bedste spillere i verden lige nu er nok brasilianske 1. Coldzera fra SK, 2. brasilianske Fallen fra SK og 3. danske device fra Astralis. Der er flere andre der er 'up there', som s1mple fra Na´Vi, Niko fra Mouz og Shox fra G2 men de er mere ustabile. Generelt er europæiske hold dem der vinder mest, både Sverige og Danmark er "store" CS nationer. CS er også stort i Nordamerika men der skifter spillerne hold meget ofte og man ser sjældent et amerikansk hold holde længe og de vinder kun sporadisk store turneringer. Brasilien er blevet en rigtig stor CS nation og SK, som er med i Majoren, var det bedste hold i 2016 sammen med polske Virtus.Pro. At CS er blevet populært i Brasilien kan fx ses ved at flere af SK spillerne er venner med Neymar som flere gange har billeder op hvor han sidder og spiller.

    Der er ikke nogen der kører med løbende udskiftninger, man skal i de fleste turneringer stille med samme 5 mand til hver kamp. Er der sygdom eller skade så kan man hente en standin, men det skal vist ske før turneringen går i gang. Mindes ikke at nogen er blevet syg eller skadet under en turnering. Der er heller ikke specifikke transferperioder men der er ofte forskellige klubskift efter Major turneringerne.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    1,728

    Re: North

    Ikke en god start for North. Gambit er lidt af et wildcard, og det er ikke overaskende at de have det svært mod dem. Fnatic derimod var en kamp de simpelthen skulle have vundet, og selvom de var bedre end de har været længe, så er et hold med bot disco doplan simpelthen noget man burde slå. De havde en kæmpe win streak og formåede endda at vinde en næsten full eco... Men det kan nemt være svært når man taber alle ens pistol runder. Men det var stadig bare en kamp som skulle vindes, og det ser nu svært ud for dem at gå videre. Kampen i dag mod HR var ganske ok, men stadig alt for mange dumme fejl. MSL er en god in game leader, men for satan hvor tager han nogen personlige tåbelige beslutninger.

    Jeg har en ven som tager derover i morgen tidlig, for at se resten af turnering, som virkelig håber North kan klare sig igennem endnu en runde så han kan nå at se dem. Men jeg kan godt have min tvivl med hvordan de spiller for tiden.



    Citat Oprindeligt indsendt af Ventspilsner Se meddelelser
    De bedste spillere i verden lige nu er nok brasilianske 1. Coldzera fra SK, 2. brasilianske Fallen fra SK og 3. danske device fra Astralis. Der er flere andre der er 'up there', som s1mple fra Na´Vi, Niko fra Mouz og Shox fra G2 men de er mere ustabile. Generelt er europæiske hold dem der vinder mest, både Sverige og Danmark er "store" CS nationer. CS er også stort i Nordamerika men der skifter spillerne hold meget ofte og man ser sjældent et amerikansk hold holde længe og de vinder kun sporadisk store turneringer. Brasilien er blevet en rigtig stor CS nation og SK, som er med i Majoren, var det bedste hold i 2016 sammen med polske Virtus.Pro. At CS er blevet populært i Brasilien kan fx ses ved at flere af SK spillerne er venner med Neymar som flere gange har billeder op hvor han sidder og spiller.

    Der er ikke nogen der kører med løbende udskiftninger, man skal i de fleste turneringer stille med samme 5 mand til hver kamp. Er der sygdom eller skade så kan man hente en standin, men det skal vist ske før turneringen går i gang. Mindes ikke at nogen er blevet syg eller skadet under en turnering. Der er heller ikke specifikke transferperioder men der er ofte forskellige klubskift efter Major turneringerne.
    Dupreeh fra Astralis missede en del af sidste major i Køln, fordi han blev syg og skulle opereres. Astralis spillede der allerede med en standin da Kjærby ikke kunne spille for dem endnu, så de blev nødt til at i sidste time få deres coach Zonic til at spille for dem, selvom han ikke havde været aktiv som pro i en del tid. Det skal dog siges at udskiftning i løbet af en turnering kun er tilladt ved sygdom, men da han skulle have fjernet blindtarmen var det jo ganske fair. Astralis blev ihvertfald ikke bedre af de udskiftninger de lavede, men formåede stadig at kvalificere sig til denne major (ved at slå Dignitas, som er blevet til North nu).
    Sidst redigeret af cleansation : 25.01.17 kl. 01:58
    never had the makings of a varsity athlete
    cleansation's Avatar

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: North

    Citat Oprindeligt indsendt af cleansation Se meddelelser
    De havde en kæmpe win streak og formåede endda at vinde en næsten full eco...
    Huh? Hvad betyder det?

    I øvrigt, tak til alle jer nørder, der gør det muligt, at vi andre kan blive introduceret til Københavns nye satsning på en begyndervenlig facon :-)

    Thumbs up!
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    36

    Re: North

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    Huh? Hvad betyder det?

    I øvrigt, tak til alle jer nørder, der gør det muligt, at vi andre kan blive introduceret til Københavns nye satsning på en begyndervenlig facon :-)

    Thumbs up!
    Fuld eco vil sige at du intet køber. Et centralt aspekt i CS er økonomien. Har alle ikke råd til AK47/M4A1/M4A4 (rifler) så kan det betale sig at sælge en runde og stå stærkt i den næste i stedet så de kan opbygge en bedre stime. Økonomien er ret så kompliceret men fandens afgørende.

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    600

    Re: North

    Fed turnering. Jeg ved ikke om jeg er hooked, men jeg forstår potentialet i det nu.

    Men de kan godt glemme alt om at blive opfattet som rigtig sport. Er du gal, de ser vanvittigt nørdede ud og sportstøjet hjælper ikke på det.

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    1,728

    Re: North

    Ser ud til at Danske Aizy fra Faze muligvis er ny mand i North. Hvem han afløser vides ikke, men Aizy er ingen in game leader, så det er næppe MSL... Da han er rifler ville et godt gæt ville være Rubino eller K0nfig. Hvis det er Cajunb så står North uden en AWPer så næppe ham, og Magisk er alt for talentfuld til at slippe. Jeg tror det mest realistiske bud er Rubino, da K0nfig også ses som at have en stor fremtid... Og Rubino også har haft nogen underlige tweets efter rygtet kom ud.

    @neLendirekt
    ScreaM was supposed to create a french team but things changed a bit since FaZe players asked him if he was ok to join them. 1/2

    @neLendirekt
    He would replace aizy because North is interested. Nothing is done, ScreaM is in stand-by for now. 2/2
    Sidst redigeret af cleansation : 02.02.17 kl. 02:41
    never had the makings of a varsity athlete
    cleansation's Avatar

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #14
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: North

    Citat Oprindeligt indsendt af cleansation Se meddelelser
    Jeg tror det mest realistiske bud er Rubino, da K0nfig også ses som at have en stor fremtid... Og Rubino også har haft nogen underlige tweets efter rygtet kom ud.
    og så er han norsk, så ud med ham ;-)
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #15
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    108

    Re: North

    Citat Oprindeligt indsendt af cleansation Se meddelelser
    Ser ud til at Danske Aizy fra Faze muligvis er ny mand i North. Hvem han afløser vides ikke, men Aizy er ingen in game leader, så det er næppe MSL... Da han er rifler ville et godt gæt ville være Rubino eller K0nfig. Hvis det er Cajunb så står North uden en AWPer så næppe ham, og Magisk er alt for talentfuld til at slippe. Jeg tror det mest realistiske bud er Rubino, da K0nfig også ses som at have en stor fremtid... Og Rubino også har haft nogen underlige tweets efter rygtet kom ud.

    @neLendirekt
    ScreaM was supposed to create a french team but things changed a bit since FaZe players asked him if he was ok to join them. 1/2

    @neLendirekt
    He would replace aizy because North is interested. Nothing is done, ScreaM is in stand-by for now. 2/2

    Hmm ved ikke helt hvad jeg synes om den "transfer" - synes virkelig Rubino har gjort et godt stykke arbejde som support player, og Aizy er ALT andet end en support spiller, han er mere samme rolle som Magisk, frygter lidt det kan ende på samme måde som den første udgave af FaZe/G2 hvor de bare tog alle de bedste aimers ind, ScreaM, rain, Jkeam, Dennis - hvor alle bare løb rundt og ville være top fragger, men der ikke rigtig var styr på en skid andet ://

    Så håber virkelig MSL kan få de tre til at spille hver deres rolle, ellers går det sku galt :)

Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste

Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Carpark North forbudt?
    By Alexander in forum Kultur
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 29.01.07, 16:13

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •